,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 3 August 2014

KALU TAKDAK TELOQ JANGAN JADI PEMIMPIN ORANG MELAYU


General Sitiveni Ligamamada Rabuka Pakai Sket tapi ada TELOQ

UMNO pun kecut dengan DAP...apatah lagi PAS

Pakatan tangani isu MB dengan semangat setiakawan

KUALA LUMPUR 2 OGOS: Pakatan Rakyat akan menangani isu pertukaran Menteri Besar Selangor dengan semangat setiakawan dan persefahaman yang menjadi asas kekuatan kepada gabungan itu, kata tiga pemimpin tertingginya hari ini.
Perkara itu ditegaskan dalam kenyataan bersama Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ketua Ahli Parlimen DAP, Lim Kit Siang.

Kena akur dengan beberapa perkara:

DAP parti yang paling mendapat sokongan kaum cina 97%
DAP parti yang paling sempurna
DAP parti yang paling kukuh
DAP parti kaum keluarga terbesar
DAP parti paling rasis
DAP parti cina yang kini mula mendapat tempat dan kepercayaan orang Melayu
DAP parti yang paling berkuasa di kalangan pakatan haram
DAP parti berkuasa veto
DAP parti yang tiada krisis kepimpinan
DAP parti yang tidak lut ROS
DAP parti yang paling ditakuti UMNO
DAP parti tempat Anwar boleh percaya dan bergantung harap
DAP parti beberapa pemimpin PAS boleh tumpang cari makan
DAP parti yang mempunyai telunjuk di dalam kerajaan.
DAP parti yang meneruskan dasar menghalau Melayu dari PP melalui industri pelancongan

PERBEZAAN MCA DAN DAP IALAH, MCA SELALUNYA TUNDUK KEPADA TEKANAN UMNO TETAPI TIDAK KEPADA DAP - INI ANTARA SEBAB DAP MENDAPAT KEPERCAYAAN KAUM CINA
 
ORANG MELAYU SUDAH MELIHAT BAGAIMANA PEMIMPIN UMNO BEGITU LEMAU, LEMAH BILA BERHADAPAN DENGAN DESAKAN ORANG CINA DAN MULA MENCARI ALTERNATIF..MALANGNYA PAS DAN ANWAR 2X5 KETIKA BERHADAPAN DENGAN DAP.
 
UMNO JUGA MULAI DIKUASAI OLEH GOLONGAN LIBERAL SEPERTIMANA PKR YANG DIKUASAI LGBT - ADA PERBEZAAN?


"Saya akan memberi sokongan sepenuhnya kepada Lim Guan Eng untuk membangunkan industri perlancongan di Pulau pinang. Ini kerana saya nampak dibawah pimpinan beliau, industri perlancongan di Pulau Pinang berkembang pesat!! Kalau Lim telefon saya, saya akan sampai pada masa yang terpantas untuk menolong dia."


http://theflyingkick.blogspot.com/2014/08/kerajaan-takut-lagi-kepada-dap-kadar.html
http://mahamissa.blogspot.com/2014/08/celaka-patutlah-rayer-maki-sana-sini.html
http://blog.limkitsiang.com/2014/08/03/height-of-irony-utusan-malaysia-complaining-about-selective-prosecution-and-investigation-when-it-has-been-the-major-beneficiary-enjoying-immunity-and-impunity-for-series-of-seditious-articles-incitin/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+limkitsiang%2Frss+%28Lim+Kit+Siang%29



PKR, DAP & BERSIH DESAK PAS BERI TEKANAN KEPADA DR ZUHDI 



AHAD, 03 OGOS 2014
SAMPAI begitu sekali PAS ditekan. Mana yang dikatakan setia kawan di dalam Pakatan? Perbuatan jahat rakan-rakan PAS dalam Pakatan di dedahkan oleh Utusan Malaysia hari yang mana terang-terang PKR dan DAP berkomplot bersama sekutunya yang terdiri daripada badan bukan kerajaan (NGO) Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) untuk menyerang PAS dalam memberi tekanan agar tindakan dikenakan ke atas Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS Dr Mohd Zuhdi Marzuki. 

Pengarang kanannya, Zulkiflee Bakar berkata kenyataan kecaman yang dikeluarkan Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli, Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah dan Setiausaha Agung Organisasi DAP Anthony Loke Siew Fook atas kebocoran analisis Zuhdi melalui aplikasi WhatsApp dilihat mencerminkan sikap sebenar kepada PAS. "Bagaikan 'kera kena belacan', maka muncullah wira-wira, termasuk dalam kalangan NGO menyerang PAS. Jadi, apa lagi PAS nak tunggu. Tak reti-reti bahasa ke? Dan...PAS patut berterima kasih pada Utusan Malaysia di atas pendedahan tersebut. 

Ini bukan Fitnah, tapi ianya realiti. Fikir-fikirkan lah wahai PAS. sudah tiba masanya umat Islam dan bangsa Melayu bersatu dan berganding bahu. Bertindaklah sekarang, kerana ianya masih belum terlambat. Wasallam ~ IBM

BIAR PUN SEJAUH MANA PERBEDAAN PENDAPAT, TAPI KITA TETAP BERSAUDARA




PAS tidak keluar Pakatan Rakyat kata Setiausaha Agungnya. Menafikan kesahihan surat di atas.
Sudah kita duga bahawa surat ini adalah palsu.
Rakyat PAS tidak perlu melatah dengan menuding jari bahawa surat ini adalah ciptaan orang orang UMNO.
Orang orang UMNO pun sebenarnya tidak mengharapkan untuk PAS keluar Pakatan dan menyertai UMNO atau Barisan Nasional.
Cukuplah sekadar mengharapkan PAS keluar daripada Pakatan dan berdiri sebagai parti tunggal. Cukup lama PAS berjuang dan berdikari. Tanpa PKR dan DAP. PAS tetap megah dan berupaya.

Tanpa PAS...mana mungkin DAP berkuasa di Pulau Pinang..tanpa PAS..mana mungkin PKR berkuasa di Selangor. Semuanya kerana jasa PAS.

Sekali lagi kita menyeru rakan seagama kita di dalam PAS..langkah anda meninggalkan Pakatan Rakyat adalah langkah kanan. Kami orang orang UMNO tidaklah terdesak  mahukan penyertaan PAS ke dalam UMNO atau Barisan Nasional tetapi kami sekadar mahukan anda rakan seagama kami bebas bersuara dan berjuang memartabatkan Islam.
Jauh daripada itu..kami tidak rela anda rakan seagama kami dibentak bentak dan diarah arah oleh mereka yang cemburukan Islam. Ikhlas kata...sebesar mana pun jurang beda pendapat politik kita..kalimah kita tetap satu. Mereka mencubit peha anda orang orang PAS..peha kami orang orang UMNO turut sama terpalit ngilunya...!!!
Carik carik bulu ayam!!!

Kita makan ketupat dan rendang yang sama!!