,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 17 August 2014

JAUHI PAS, JANGAN JAUHI TOK GURU


http://www.budgetmomma.com/wp-content/uploads/Money-U-Turn.jpg 

SEMAMAT PERUT - Buat U TURN kekadang amat bahaya. Kalau excident boleh mati. Ini apa yg akan berlaku kpd Pemandu yang mendapat lesen dengan BAIAH. Buatlah U TURN, kalau EXCIDENT hancur jgn salahkan jalan pulak, kalau U TURN tak lepas, jangan segan silu TUTUP saja jalan tu. Lagi pun jalan dah tak elok dan tak rata, banyak lubang dan bengkang-bengkok, dah tidak ada jalan yang lurus. 

AMUKANMELAYU - Olak Lempit 21 Syawal 1435, ini adalah apa yang penulis memberi gambaran awal tentang U-TURN yang amat bahaya akan berlaku jika kta membuat pusingan U di waktu yang amat sebuk. Dan hari ini semua ini telah menjadi kenyataan. Ini adalah laporan penuh tentang pusingan U ini.....fikirkanlah sendiri.....bagi penulis sudah sampai masanya Orang Islamelayu meninggalkan PAS jika sayangkan PERJUANGAN ISLAM melalui politik.


SURAT TERBUKA DIGITAL UNTUK UMNO - JAUHI PAS KERANA MEREKA BUKAN PEJUANG ISLAM!




Ada kengkawan yang kata apa yang PAS lakonkan baru-baru ini adalah arahan Anwar. Mulanya aku macam susah nak terima tapi bila fikirkan balik memang sah le, apa yang PAS buat selama ini hanyalah lakonan untuk perbodohkan rakyat Selangor!

Dalam tempoh tak sampai 3 jam.....PAS kene kencing lagi dengan Bang Non.

All the drama dan kekusutan for nothing! PAS ni kalau dilihat sekarang lebih bahaya dari yahudi adanya. Dia punya tikam belakang sangat dahsyat. Khalid pun tertupu dengan mainan iblis mereka tapi Khalid tetap steady dan kata dia terima dengan hati terbuka keputusan PAS itu. Aku percaya jauh disudut hati Khalid dia tau PAS memang akan buat U-Turn punya. Kat bawah ni sidang media Khalid untuk tatapan korang:

Saya menerima dengan hati terbuka keputusan Parti Sa-Islam Malaysia (PAS) berkenaan status Menteri Besar dan barisan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor.

Dengan perkembangan terbaharu ini, saya akan memohon menghadap DYMM Sultan Selangor untuk memberi nasihat tentang langkah-langkah seterusnya.

Sehingga DYMM Sultan membuat keputusan muktamad, saya akan meneruskan pentadbiran kerajaan Negeri Selangor bersama 4 ahli MMKN daripada PAS akan meneruskan pentadbiran bagi memastikan rakyat tidak terkesan dengan krisis politik ini.

Saya mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan dan semua rakyat Selangor atas sokongan dalam usaha bersama untuk menjayakan agenda reformasi di Selangor.

Saya juga berterima kasih atas kesabaran semua pihak dalam penyelesaian isu dan perkembangan-perkembangan terkini mengikut tatacara yang betul dan berasaskan undang-undang.

Insya'Allah, rakyat Selangor akan terus dipelihara dan diberkati Allah SWT.

TAN SRI DATO’ SERI ABDUL KHALID IBRAHIM
YAB DATO’ MENTERI BESAR SELANGOR
Aku tau semua rakyat Malaysia yang berketurunan Melayu dan Islam mahu tengok PAS dan UMNO bersatu. AKu yakin majoriti Melayu Islam mahu PAS dan UMNO kalau bukan bersatu pu tetapi at least berkerjasama demi membela Islam. Tapi terimalah hakikat perkara ini tak akan berlaku.

Stop dreaming of menyatukan melayu dan Islam di Malaysia. Hari ini PAS telah membuktikan mereka lebih rela berkerjasama dengan Penjolok Lubang Taik dan parti komunis. PAS sanggup jadi anjing mereka dan PAS hanyalah sekadar toilet paper sahaja di mata DAP, tak lebih dari itu.

Tapi PAS suka dan sekali lagi golongan Anwarinas telah berjaya menundukkan golongan ulamak dalam PAS. Wahai rakyat Malaysia semua, inilah hakikatnya. PAS mesti dijauhi, sesungguhnya parti ini hanya mempergunakan Islam untuk menyesatkan umat melayu di negara ini.

Kepada pemimpin-pemimpin UMNO ada baiknya lupakan saja hasrat nak buat kerjasama dengan parti PAS yang kini dikuasai oleh Anwarinas tu. Sudah-sudah la tu, ada baiknya pemimpin UMNO di peringkat negeri yng dah tahu mereka dibenci oleh semua meletakka jawatan dan beri laluan pada orang lain. kepada golongan ini aku nak nasihatkan jangan la jadi macam orang PAS ok.

Korang pun dah lama dalam UMNO, sudahlah tu bagi la peluang kat orang lain dan ingat banyak dah parti keramat ni berjasa kepada korang. Apa la nak gila kuasa sangat? Seronok ke tengok parti keramat ni mati dan diambilalih oleh parti komunis yang berkerjasama dengan Penjolok Lubang Taik tu?

Aku percaya dengan sedikit pengorbanan pemimpin-pemimpin UMNO yang rakyat dah benci tu, Insya'allah UMNO boleh jadi kuat semula! Aku tak nak sebut nama tapi kepada siapa yang tahu diri mereka itu sudah tidak relevan lagi. Berundurlah demi parti yang telah banyak membantu korang semua ni.

Sanggup ke korang tengok PAS merosakkan akidah macam ni? PAS tak boleh harap beb. PAS memang terbukti sebuah parti yang akan menikam belakang sesiapa sahaja demi kepentingan mereka sendiri!

Kalau bubar DUN sekarang pun, aku rasa payah UMNO nak menang kalau tiada perubahan. Tapi kalau buat perubahan yang drastik aku percaya UMNO ada peluang! Muhasabah diri dan Insya'allah pasti UMNO akan berjaya!

Rakyat dah nampak Pakatan memang tak boleh pakai. DAP dan PKR terbukti parti anak beranak. Mak bapak dan anak yang kawal dalam parti mereka. At least hina-hina PAS pun takde le anak beranak kuasai parti. Tapi nak buat macamana PAS suka jadi balaci!

Cakap banyak pun tak guna la. Elok Khalid bubarkan DUN dan UMNO letakkan calon yang bagus and lets try our luck man! Kalau Pakatan masih menang dengan besar then baik tutup je UMNO Selangor sebab rakyat Selangor tak mau UMNO dah, tapi selagi belum dicuba formula baru jangn give up UMNO Selangor!

Tak payah hantar cybertrooper untuk serang aku sebab aku bagi nasihat ikhlas ok. Aku takde kepentingan apa pun kat Selangor ni cuma aku rindukan pentadbiran UMNO yang baik semasa mereka perintah negeri yang terkaya di Malaysia ni! Ketepikan nafsu sendiri dan utamakan parti please.

Peace! 
AMUKANMELAYU - Jauhi PAS tapi jangan jauhi Tok Guru dan TGHH