,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 11 August 2014

RAKYAT SELANGOR MENJADI MANGSA PELIWAT POLITIK YANG SOMBONG


OLAK LEMPIT - Isnin 15 Syawal 1435 H. Bosan....bosan dengan KERAKUSAN perebutan kuasa politik di Selangor sekarang ini. Sejak berzaman ini sajalah yang dapat di buat oleh Pemerintah Melayu. Perebutan Kuasa, Santau, Sihir, Dengki, Khianat, Bergaduh dan Fitnah. 

Issu MB Selangor adalah contoh kepada BUSUKNYA POLITIK itu di zaman moden ini. Semuanya di LONDEHkan apabila sudah tidak di sukai. Inilah perangai orang Melayu yang masih tidak Insaf dan Bersyukur dengan Nikmat Allah...

Yang lantik Khalid jadi MB org PR,... yang suruh Khalid berhenti org PR,.... yang arah ADUN Kajang berhenti org PR,..... yang buat langkah Kajang sampai orang Kajang kena keluar mengundi kali kedua org PR,...... yang nak lantik isteri sendiri jadi MB org PR,....... yang membantah calon MB orang PR,....... yang ugut nak keluar PR pun org PR,...... yang suruh keluar PR pun orang PR,........

KESEMUA KESALAHAN INI DATANGNYA DARI ORANG ISLAM SENDIRI YANG SUDAH MENJADI LUMRAH PEREBUTAN KUASA SUDAH SINONIM DENGAN KEJATUHAN BEBERAPA KERAJAAN MELAYU TERDAHULU. 
 


SEMUA INI BENAR BELAKA, bertautlah kembali...kita dah terlalu lama bersengketa.

EXCO SELANGOR Dari PAS Diarahkan Tak Tinggalkan Khalid, Guan Eng Takut dan Arahkan Exco DAP Juga Jangan Letak Jawatan

Pada mulanya, Tony Pua berkata, kesemua Exco Selangor dari DAP akan meletakkan jawatan kerana DAP tidak lagi mengitiraf Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor. Tony Pua mengharapkan kenyataannya itu akan menakutkan PAS dan PAS kemudiannya mengarahkan agar kesemua Exco dari PAS akan menarik diri sekaligus membiarkan Khalid Ibrahim terkontang-kanting seorang diri.

Bagaimanapun, Pesuruhjaya PAS Selangor, Iskandar Samad berkata, kesemua Exco Negeri dari PAS tidak akan melepaskan jawatan, sebaliknya mereka akan meneruskan kerja seperti biasa. Apatah lagi dengan keputusan Majlis Syura PAS yang sudah membuat keputusan, PAS sanggup keluar dari Pakatan Rakyat dan menghancurkan Pakatan Rakyat sekiranya itu yang dimahukan oleh PKR dan DAP.

Mendengar keputusan yang dibuat oleh Pesuruhjaya PAS, Lim Guan Eng yang merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP segera mengeluarkan arahan dan kenyataannya ialah, kesemua Exco DAP dalam pentadbiran negeri, juga tidak akan meletak jawatan, sebaliknya mereka akan terus bekerja seperti biasa.

DAP dan PKR bencikan Khalid dan berusaha menjatuhkannya selepas Khalid enggan tunduk kepada tindak-tanduk mereka mencuri wang rakyat Selangor. Antara skandal terbesar yang menyebabkan DAP dan PKR marahkan Khalid Ibrahim adalah skandal tanah melibatkan Tropicana, sebuah syarikat yang dimiliki oleh Tan Bersaudara dan Eco-World yang dimiliki oleh bekas pengasas SP-Setia yang banyak mendapat projek mega di Pulau Pinang.

Menurut Iskandar, sekiranya Exco Negeri meletakkan jawatan, kerajaan Selangor tidak akan dap[at berfungsi dan rakyat akan menyalahkan Pakatan Rakyat sepenuhnya.

"Masalah akan tercetus sekiranya kita tidak bekerjasama (untuk mengekalkan Kerajaan Negeri), rakyat yang akan menjadi mangsa," katanya kepada pemberita sempena rumah terbuka yang dianjurkannya.

Menurut Iskandar lagi yang juga merupakan salah seorang Exco Kerajaan Negeri, dia telah diarahkan oleh Setiausaha Agung PAS, Musftafa Ali agar memastikan tiada Exco dari PAS yang meletakkan jawatan sepertimana yang dirancang oleh DAP dan PKR.

Keputusan yang dibuat oleh PAS itu memeranjatkan DAP dan PKR. DAP serta-merta memansuhkan arahan Tony Pua manakala PKR sehingga ke saat ini, masih belum membuat sebarang keputusan berhubung perkara yang sama.

Sesuatu yang amat menarik ialah, PKR dan DAP amat bimbang sekiranya Khalid menggunakan kuasanya selaku Menteri Besar untuk memecat keseluruhan Ahli Lembaga Pengarah GLC Selangor selain menyerahkan fail-fail penyelewengan serta rasuah yang melibatkan mereka kepada SPRM.

Penyelewengan kuasa serta rasuah telah meragut nyawa Teoh Beng Hock apabila dia membunuh diri semata-mata untuk melindungi rahsia rasuah serta penyelewengan kuasa oleh Ean Yong Hin Wah.