,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 27 August 2014

DARI CHEROK TOKUN KE TEL AVIV


Dunia Islam Kecewa Anwar Sokong Israel



AIDCNews – 14/02/12 – Perdana Menteri Palestin, Ismail Haniyeh kecewa dengan kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung dengan sokongannya untuk mempertahankan Negara Israel seperti dilaporkan Wall Street Journal (WSJ). Kekecewaan rakyat Palestin itu disampaikan oleh Ismail Haniyeh kepada Pengerusi Pentadbiran Yayasan al-Quds Malaysia, Nasharuddin Mat Isa, di Kuwait baru-baru ini.

Nasharuddin, yang juga anggota Parlimen Bachok daripada PAS, seperti dilaporkan Bernama berkata Ismail dan rakyat Palestin keliru dan bimbang setelah Anwar membuat kenyataan kepada WSJ bahawa beliau menyokong usaha melindungi keselamatan Israel. Ismail Haniyeh adalah pemimpin utama kumpulan Hamas di Palestin.

Selepas Hamas berjaya merampas Gaza daripada Fatah pada 14 Jun 2007, beliau telah dipecat oleh Presiden Palestin, Mahmoud Abbas (pro Amerika Syarikat), walaupun dari segi hakikat Presiden Palestin itu tiada mempunyai kuasa untuk memecat atau membubarkan kabinet Ismail Haniyeh.
Oleh kerana itu Ismail Haniyeh menolak pembubaran dan pemecatan itu kerana tidak termaktub dalam perlembagaan Palestin.

Haniyeh dilantik sebagai Perdana Menteri pada 16 Februari 2006 selepas Hamas menang dalam Pilihan Raya Legislatif Palestin 25 Januari 2006 dan beliau mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri pada 29 Mac 2006. Namun, sekali lagi, Haniyeh terpaksa meletak jawatan pada 15 Februari 2007 kerana pembentukan kerajaan perpaduan antara Hamas dan Fatah. Akhirnya, beliau sekali lagi dipilih dan mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Palestin pada 18 Mac 2007.

Dari kaca mata Israel, Ismail Haniyeh dianggap sebagai tokoh yang berbahaya kerana tidak mengiktiraf kewujudan negara Israel dan enggan mematuhi syarat Israel supaya meletakkan senjata.
Oleh itu Israel melakukan sekatan ekonomi dengan tidak menyerahkan lebih USD600 juta wang cukai milik sah warga Palestin di Gaza.

Ismail berkata beliau dilantik secara demokrasi oleh warga Palestin, dan Israel tiada hak untuk menekannya, malah katanya peruntukan wang cukai itu adalah hak sah rakyat Palestin dan bukannya daripada Israel.
Sekutu Israel, Amerika Syarikat pula menekan Hamas dengan melabel organisasi itu sebagai organisasi pengganas dan mengarahkan 50 juta dolar tidak dikeluarkan dari bank-bank asing untuk membantu kerajaan Hamas di Palestin.
Add caption

Pada 1 Disember 2005, ketika Anwar dalam sesi soal jawab program “Masa Depan Demokrasi Muslim’, anjuran National Endowment for Democracy (NED) di New York, beliau tidak setuju Hamas terus mengangkat senjata, tetapi tidak mempertikaikan Israel yang masih terus menerus mengangkat senjata dan membunuh rakyat Palestin.

Anwar berkata demikian ketika menjawab soalan seorang aktivis Yahudi, Gershon Baskin, CEO dan pengasas the Israel/Palestine Center for Research and Information (IPCRI).
Sila lihat video di sebelah kanan.

Isu sokongan Anwar kepada Israel mula menjadi kontroversi apabila Wall Street Journal, 26 Jan telah melaporkan kenyataan Anwar yang berkata “I support all efforts to protect the security of the state of Israel,” said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians


Maksudnya; “Saya menyokong semua usaha untuk menjaga keselamatan negara Israel, kata Anwar, namun apa yang dia katakan itu tidak bermaksud dia akan membuka hubungan diplomatik dengan negara Israel, satu langkah yang menurutnya bergantung sama ada Israel akan menghormati aspirasi rakyat Palestin”.

Susulan kenyataan di WSJ itu, Anwar sendiri mengeluarkan kenyataan di laman rasminya, anwaribrahimblog pada 28 Jan, menegaskan kehendaknya adalah ‘two state solution’ dalam isu penyelesaian Israel-Palestin.

Two state solution’ merupakan gagasan idea yang dilobi oleh badan antarabangsa yang dianggotainya, iaitu International Crisis Group (ICG) yang mengesyorkan agar Israel dan Palestin sama-sama diiktiraf sebagai sebuah negara yang sah dan berdaulat, di samping mencadangkan agar dunia Islam khususnya negara-negara Arab membuka hubungan diplomatik dengan Israel.

“Pendirian saya ini ternyata sejajar dengan prinsip perjuangan Parti Keadilan Rakyat yang menjunjung tinggi prinsip Keadilan Sejagat dan tegas membela hak mereka yang dizalimi.
“Selain itu pandangan saya ini ternyata selari dengan Resolusi 1397 Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Inisiatif Keamanan Arab (Arab Peace Initiative) yang berteraskan Penyelesaian Dua Negara atau lebih dikenali sebagai ‘Two-State Solution’.” katanya.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ketika diminta mengulas isu tersebut berkata kenyataan Anwar itu pastinya akan mengundang kecewa rakyat Palestin.

“Jelas sekali mereka amat kecewa mendapati kenyataan (Anwar) sedemikian dibuat.
“Kita tidak bolehlah menggunakan apa yang kita kata kepada khalayak yang berlainan untuk melihat hasil yang berlainan. Kita harus konsisten kerana apa yang kita cakap, walaupun di Bachok atau Jerantut, ia boleh dilaporkan ke seluruh dunia,” kata Perdana Menteri.

Najib berkata Pas pun telah mendesak Anwar supaya menyaman WSJ ataupun memintanya menarik balik dan memberi penjelasan apa yang beliau (Anwar) katakan kepada majalah itu.

Apa Motif Israel Miliki Pesawat Serupa MH370 Ini

EPISOD PERTAMA 

Selain teori konspirasi melibatkan Amerika Syarikat, satu lagi pihak yang amat hangat diperkatakan sebagai ‘dalang sebenar’ di sebalik kehilangan MH370 adalah puak Yahudi atau Israel. 

Teori ini dibawakan seorang wartawan Amerika Syarikat yang menulis buku berjudul Solving 9-11: The Deception that Changed the World, Christopher Bollyn.

Untuk rekod, Bollyn yang turut membantu Profesor Steven E. Jones dalam menganalis serangan 9-11 telah muncul dengan bukti-bukti yang mengaitkan Israel dalam serangan ini namun mereka berdua telah ‘mendapat susah’ termasuk diserang dan dipenjara.

Meskipun penglibatan Israel tidak dapat dibuktikan, namun ada alibi tertentu yang membuatkan teori ini turut kencang diperkatakan.

Selain Kedutaan Israel didakwa ‘cuti tanpa sebab kukuh’ pada hari kejadian (sama seperti yang berlaku pada hari serangan di Twin Tower, Amerika Syarikat pada 9 November 2001) terdapat bukti lain yang lebih membuka mata.

Ia adalah tindakan Israel membeli dan memiliki sebuah pesawat Boeing 777 2H6(ER) lama milik Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS).

Pesawat ‘kembar’ MH370 ini telah dirakam di sebuah lapangan terbang kecil di Tarbes–Lourdes–Pyrénées, Perancis pada 4 OktobeR 2013 sebelum ia dibawa ke Lapangan Terbang Ben Gurion, Tel Aviv, Israel pada 4 November 2013.

Difahamkan, pesawat MAS Boeing 777 dengan nombor siri 28416 dan didaftarkan sebagai 9M-MRI ini telah dijual kepada GA Telesis, LLC di Fort Lauderdale, Florida pada 21 Oktober 2013 sebelum didaftarkan sebagai N105GT.

Pesawat ini disimpan di Tarbes Lourdes Pyrenees pada 4 Oktober 2014 sebelum dibawa ke Tel Aviv sebulan kemudiannya.

Persoalannya, mengapa Israel membeli dan mahu memiliki pesawat lama MAS ini?


Jika dirujuk kembali reaksi Israel berkaitan kehilangan MH370, seorang ‘pakar keselamatan’ negara tersebut, Issac Yeffet pantas mengaitkannya dengan teori bahawa MH370 telah ditawan pengganas dan dibawa ke Iran untuk digunakan bagi siri keganasan akan datang.

Yeffet dilaporkan memberi kenyataan kepada Times of Israel:

“What happened to this aircraft, nobody knows. My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved. They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it.”(Tiada siapa tahu apa sudah berlaku pada pesawat tersebut. Berdasarkan kes pasport curi yang dilaporkan, saya percaya Iran terlibat dalam hal ini. Mereka telah merampas pesawat dan menerbangkannya ke satu tempat yang tidak dapat dijumpai).

Pendapat ini turut disebarkan oleh individu yang bukan rahsia lagi merupakan agen Israel dan penyebar propaganda Zionis iaitu Rupert Murdoch yang turut memberikan komen senada:

Obama should call Chinese President following today’s incident and say “we both have the problem of Muslim terrorism. Can we work together?”
3:50 AM – 8 Mac 2014

777 crash confirms jihadists turning to make trouble for China. Chance for US to make common cause, befriend China while Russia bullies.
4:15 PM – 9 Mac 2014

World seems transfixed by 777 disappearance. Maybe no crash but stolen, effectively hidden, perhaps in Northern Pakistan, like Bin Laden.
2:23 AM – 15 Mac 2014

777. Still think this a reminder that US and China should be working more closely on Muslim extremist threat.
2:26 AM – 15 Mac 2014


Sejak dahulu lagi, Israel sering ‘digosipkan’ sebagai perancang licik dalam banyak agenda dunia termasuk serangan 9-11.

Rancangan ini kadangkala dapat dihidu selepas kejadian berlaku, contohnya menerusi filem Medusa Touch pada tahun 1978 yang menunjukkan adegan serangan persis 9-11 di penghujung filem.


Pembikinnya, Arnon Milchan selepas diteliti adalah penerbit filem yang juga anggota perisikan Israel, Mossad.

Jadi selepas diambil kira tentang pesawat MAS yang secara tiba-tiba menarik minat Tel Aviv, tak dapat tidak kita akan terfikir bahawa tidak mustahil jiak kehilangan MH370 adalah satu daripada plot yang sudah dirangka oleh Israel.

Pada masa sama, Israel mungkin telah menunjukkan petanda mahu menjadikan Iran sebagai kambing hitam sambil misi utama mereka sebenarnya mewujudkan false-flag bagi mengatur satu kejadian serangan ala 9-11 menggunakan pesawat MAS tidak lama lagi?

Apa pun, teori kekal sebagai teori selagi ia tidak dibuktikan secara sahih. Sama-samalah kita doakan semoga kebenaran akan ditunjukkan akhirnya.

Wallahu’alam. - REM RAMZI MYNEWSHUB

Are the Israelis Planning Another 9-11 Using the Missing Boeing 777?


THE ISRAELI TWIN - Why would Israel have a plane identical to the missing Malaysia Airlines plane in storage in Tel Aviv? The plane in this photo is Boeing 777 2H6(ER) first flown in July 1998, Construction No. 28416* (Original Reg. No. 9M-MRI), an identical twin of the missing plane, which was given a new registration number (N105GT) and flown to Israel in November 2013.


EN ROUTE TO ISRAEL, NOVEMBER 4, 2013 - The former Malaysia Airlines Boeing 777-2H6(ER) (now a GA Telesis plane with new registration as N105GT) departs the Aéroport Tarbes-Lourdes-Pyrénées en route to Tel Aviv's Ben Gurion Airport, November 4, 2013.


THE TWIN PLANE IN TEL AVIV, ISRAEL, DECEMBER 2013 - What are the Israelis doing with this retired Malaysia Airlines plane in a hanger in Tel Aviv? Could it be part of a false-flag terror plot in the making? Where is this plane today?


THE MISSING PLANE - A photo by Bernhard Ebner of the missing Malaysia Airlines plane in Amsterdam, May 5, 2013. This plane, a Boeing 777-2H6(ER) with Construction No. 28420, Reg. No. 9M-MRO, was first flown on May 14, 2002, and delivered to Malaysia Airlines on May 31, 2002. It is thought to have crashed into the southern Indian Ocean on March 8, 2014.

Source: www.planespotters.net/Aviation_Photos/search.php

Source for Israeli Twin Plane Data:
www.planespotters.net/Production_List/Boeing/777/28416,N105GT-GA-Telesis-php

Source for Missing Plane Data:
www.planespotters.net/Production_List/Boeing/777/28420,9M-MRO-Malaysia-Airlines.php

Update - According to reports from plane-spotters, Israel has an identical Malaysia Airlines Boeing 777-200 in storage in Tel Aviv since November 2013. The only visible difference between the missing plane and the one in Tel Aviv would be its serial number. What do the Israelis have planned with the twin Malaysia Airlines plane?

By using the twin aircraft they have in storage, the terror masterminds may have a sinister plan for the missing plane to seemingly reappear in a false-flag atrocity. Public awareness of the twin plane in Tel Aviv, therefore, could prevent the evil plot from going ahead.

For more on the identical Malaysia plane in Tel Aviv see the latest entry, dated March 26, 2014, on my Q&A and Comment page.

Notes: The Malaysia Air 777 with Boeing serial number 28416 and registered as 9M-MRI was sold to GA Telesis, LLC of Fort Lauderdale, Florida, on October 21, 2013, and is now registered as N105GT. The aircraft was stored at Tarbes Lourdes Pyrenees on October 4, 2013, and then on November 4, 2013, it was re-registered as N105GT and stored at Tel Aviv.

*MSN 28416 OR 28418? - According to a press release from GA Telesis dated July 10, 2013, the Fort Lauderdale-based company announced that it had started the dismantling process "in the USA" for three Boeing aircraft, including one 777-200ER (TRENT 800) (MSN 28418) ex-Malaysia Airlines, the plane that was given a new registration number and flown to Tel Aviv.

See: www.planespotters.net/Production_List/Boeing/777/28416,N105GT-GA-Telesis-php

Abdol Moabery serves as the President and Chief Executive Officer of GA Telesis, LLC. Previously, Mr. Moabery served as Executive Vice President of Aviation Systems International, Inc., and as Director of Marketing and Sales at C-S Aviation Services, Inc. Both of Moabery's former companies were owned by George Soros. Therefore it is not unlikely that Soros owns a good part of GA Telesis, too.

C-S Aviation Services:

https://www.mail-archive.com/osint@yahoogroups.com/msg64520.html

Aviation Systems International, Inc.

http://business.fau.edu/news-events/event-details/index.aspx?eid=2826#.UzFK2CO3PJs

This information is very important because it fits neatly into the terror scenario presented by Israeli El Al "security expert" Issac Yeffet shortly after the Malaysian plane went missing. Yeffet suggested the missing plane had been hijacked to Iran and was being prepared for a terror attack. For the Israelis to have an identical plane in a hanger in Tel Aviv reveals why Yeffet presented such a scenario. He appears to have been setting the stage for a false-flag attack like 9-11, perhaps in Israel. If such an attack were to occur in Israel all the evidence would be in the hands of Israeli intelligence giving them complete control of the interpretation or narrative of the terror event.

"I BELIEVE IRAN WAS INVOLVED"

"What happened to this aircraft, nobody knows. My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved. They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it.”
- Issac Yeffet, former El Al security expert to Times of Israel, March 17, 2014

World seems transfixed by 777 disappearance. Maybe no crash but stolen, effectively hidden, perhaps in Northern Pakistan, like Bin Laden.
- Rupert Murdoch on Twitter, March 15, 2014

It is not Iranians, but Israeli agents and Zionist propagandists like Rupert Murdoch who are the real authors of false-flag terror plots involving airliners being flown into hi-rise towers. Arnon Milchan, for example, the Israeli Mossad operative-cum-film producer, made the Medusa Touch film in 1978, in which a 9-11 type attack is the climax of the film. Is there a nefarious plot in the works to use the missing Malaysian plane for such an attack?

The making of Milchan's Medusa Touch involved constructing models to simulate an aircraft striking a skyscraper.

With no trace of Beijing-bound flight MH370 after nine days, one of several theories that has emerged is that the plane was hijacked to Iran, where it could be turned into a massive and devastating weapon. Two Iranian passengers are known to have been aboard, travelling on false passports. While Israeli officials did not confirm any suspicions regarding Iran, experts said it is not a stretch to point the finger at Israel's Middle East nemesis.

“My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved [in the disappearance of the plane],” Issac Yeffet, formerly a global security expert for Israel’s national airline El Al told today’s Times of Israel. “They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it.”
- "Missing jet, Iranian threats, prompt Israel to tighten air security" by Paul Alster, March 17, 2014

The disappearance of the Malaysian Boeing 777 looks like something from a Batman movie plot - or a bad Israeli screenplay by Arnon Milchan and his business partner Rupert Murdoch. The missing plane is bound to turn up sooner or later. The hijackers - or Israeli computer hackers - didn't pull a fast turn to the west and make professional moves with the plane in order to simply drop it in the Indian Ocean. Or maybe they did. In any case, all of the events going on with the missing Boeing and the Ukrainian crisis look like the making of a perfect storm - or perhaps another false-flag terror spectacle like 9-11.

An Israel-based reporter named Paul Alster has an article on Murdoch's FoxNews.com giving an Israeli prognosis about the missing Malaysian Boeing 777. The article is important because it suggests that the Israelis may be setting the stage for a false-flag event using the missing plane as a flying bomb.

The article indicates that the Israelis may be projecting a planned terror scenario and are planting the idea in the public mind. The following article has comments from an Israeli El Al "security expert" that are very similar to comments tweeted by Rupert Murdoch the day before. Isn't it interesting that Rupert Murdoch and an Israeli airline security expert imagine the exact same fate for the missing Boeing?

MURDOCH'S COMMENTS ON MISSING PLANE

Obama should call Chinese President following today's incident and say "we both have the problem of Muslim terrorism. Can we work together?"
3:50 AM - 2 Mar 2014

777 crash confirms jihadists turning to make trouble for China. Chance for US to make common cause, befriend China while Russia bullies.
4:15 PM - 9 Mar 2014

World seems transfixed by 777 disappearance. Maybe no crash but stolen, effectively hidden, perhaps in Northern Pakistan, like Bin Laden.
2:23 AM - 15 Mar 2014

777. Still think this a reminder that US and China should be working more closely on Muslim extremist threat.
2:26 AM - 15 Mar 2014

The Israeli comments in the article imagine a terror scenario like that described by Murdoch. It is important to note that the Israeli El Al "security expert" comes from the exact same groups (ICTS, El Al security, Menachem Atzmon, the Shin Bet and assorted Mossadniks), who projected the ideation of 9-11 (Murdoch’s "Lone Gunmen" pilot episode in 2000 and Arnon Milchan's Medusa Touch film in 1978) - and who were involved in the false-flag attacks of 9-11.

This is exactly what the evidence I present in my Solving 9-11 books reveals about Israeli involvement in the false-flag terrorism of 9-11. The fact that the same people are now projecting the ideation that the Boeing 777 has been hijacked (perhaps by computer like in the "Lone Gunmen") and will be used in a terror attack needs to be taken very seriously.

The game is on. We need to be aware of the very real possibility that the plane may resurface, used as a weapon of terror. If so, the attack would probably be designed to be a false-flag provocation that can be used to initiate aggression against a targeted foe – such as the Islamic Republic of Iran. If enough people understand the evil game of deception the Israelis are up to, they won't be able to pull off another major terror spectacle - and get away with it.

Here is the article by Paul Alster from FoxNews.com

Missing jet, Iranian threats, prompt Israel to tighten air security
By Paul Alster, March 17, 2014

HAIFA, Israel – Top Israeli defense officials have hurriedly put in place a confidential list of secret security measures in light of the baffling disappearance of a Malaysia Airlines jumbo jet that experts fear could become a weapon of mass destruction if in the wrong hands.

With no trace of Beijing-bound flight MH370 after nine days, one of several theories that has emerged is that the plane was hijacked to Iran, where it could be turned into a massive and devastating weapon. Two Iranian passengers are known to have been aboard, travelling on false passports. While Israeli officials did not confirm any suspicions regarding Iran, experts said it is not a stretch to point the finger at Israel's Middle East nemesis.

“My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved [in the disappearance of the plane],” Issac Yeffet, formerly a global security expert for Israel’s national airline El Al told today’s Times of Israel. “They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it.”

As the search continued to widen fruitlessly, Israeli security officials and aviation authorities, who have long feared a 9/11-style attack, conducted a security assessment and rapidly implemented a series of security measures. The only one reported publicly is that Israeli air traffic controllers will demand that incoming aircraft identify themselves earlier than has so far been the case, sources told FoxNews.com.

IDF officials aim to ensure an unthinkable repetition of the Twin Towers attack doesn’t happen in Tel Aviv, where the skyscraping triple Azrieli Towers rise high above the city. There's good reason to believe the three-tower commercial-residential-office complex is a coveted target of the Islamic Republic.

In a recent video simulation broadcast by Iranian state TV after the initial agreement with the international community on a reduction in Iran’s nuclear capability was signed, the Azrieli Towers were shown being blown up by Iranian missiles.

The Israeli media has speculated that if Iran played a part in the disappearance of the plane, it is all but certain the regime would not have been directly involved. It would likely instead act through a third party, using one of the many international terror organizations Iran sponsors and maintaining plausible deniability. Tehran would not want to jeopardize the easing of international sanctions and other gains made recently at the Geneva negotiations with the US and the P5+1.

The recent interception of a boatload of Iranian M-302 missiles headed for Israel’s enemies in the Gaza Strip or Sinai Peninsula has given rise to further speculation in Israel that Iran might be considering all manner of means to strike back after such an embarrassing and damaging loss.

“This would never have happened on an Israeli plane,” Yeffet said. “An El Al aircraft was hijacked for the first and last time in 1968. Since then, there has not been a single flight where security did not check every single name.”

Yeffet believes that the time consuming and often-criticized profiling of every passenger at Israeli airports would have picked up the Iranians travelling on false papers.

Most flights to and from Israel require check-in three hours before the advertised flight time and passengers are often faced with many questions (some personal) that some people take exception to. The fact remains though that the Israeli method seems to work and has, thus far, proved watertight.

“More security costs more money,” Menachem Yarden, a retired El Al pilot with more than 37 years experience told Fox News.com. “Few companies these days are making money because of increased costs and relatively low ticket prices. Especially in the U.S., spending more money on security and telling people to come 3 hours before the flight – even if their flight time is just one hour – it’s crazy. No-one would fly.”

Asked if air marshals - allegedly placed on every El Al plane - might have made a difference to flight MH370 if, as some believe, it has been hijacked, Yarden said, “As El Al pilots we didn’t know all the security measures [put in place]. Security is a separate matter [to piloting] and the fewer people that know about it, the more secure it is.”

Yarden said it is possible such a huge aircraft could have flown thousands of miles undetected.

“Yes. It is possible to fly as low as the pilot is able,” Yarden confirmed. “When you switch off the transponder no civil controller can see you. In 9/11 the pilots switched off the transponders and no one saw them. It is not like military radar which sends electromagnetic pulses that receives back the echo via antenna.”

“In this extraordinary case any theory might be the right theory,” Yarden concluded. “No one knows what’s happened.”

Sources:

"Ex-El Al expert: Iran likely involved in MH 370" by Debra Kamin, Times of Israel, March 16, 2014
www.timesofisrael.com/ex-el-al-expert-iran-likely-involved-in-mh-370/

"GA Telesis Continues to Provide Best-In-Class Component Support via Disassembly of Boeing 777-200ER, 767-200ER and 757-200ER," GA Telesis press release, July 10, 2013
www.gatelesis.com/ga-telesis-disassembles-boeing-777-200er-767-200er-and-757-200er/

"Is This a Secretly Taken Photo of the Plane Stored in Tel Aviv?" Beforeitsnews.com, March 28, 2014
beforeitsnews.com/alternative/2014/03/is-this-a-secretly-taken-photo-of-the-plane-stored-in-tel-aviv-2927888.html

“Missing jet, Iranian threats, prompt Israel to tighten air security” by Paul Alster, FoxNews.com, March 17, 2014
http://www.foxnews.com/world/2014/03/17/missing-jet-iranian-threats-prompt-israel-to-tighten-air-security/ 
- bollyn.com

 EPISOD KEDUA

MH 370 Hilang di Laut China Selatan



pesawat mas hilang

Berita Terkini Pesawat MAS KL – Beijing Hilang Terhempas : Tanggal 8 Mac 2014 awal pagi tadi, rakyat Malaysia amnya dan dunia dikejutkan dengan berita yang tersebar luas apabila didapati Pesawat MAS KL – Beijing hilang.

Terbaru menerusi semakan Berita Semasa terhadap berita terkini Yahoo Singapore yang telah disahkan sendiri oleh tentera Vietnam, pesawat MAS KL – Beijing hilang terhempas di Laut China Selatan.
Seluruh dunia sedang mengikuti secara dekat berita terkini tragedi Pesawat MAS KL – Beijing hilang. Penerbangan MH370 itu membawa 227 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal.
Terbaru diberitakan China telah pun menghantar 2 buah kapal ke Laut China Selatan. Tentara Filipina juga telah menghantar 3 buah kapa l dan sebuah pesawat pemantau bagi operasi menyelamat tragedi pesawat Malaysia Airlines hilang kali ini..

Pesawat MAS terhempas

Kronologi Pesawat MAS KL – Beijing Hilang & Terhempas di Laut China Selatan

  • 12:41 pagi : Pesawat Malaysia Airlines Boeing 777 berlepas dari Kuala Lumpur Sabtu & dijangka mendarat di lapangan terbang Beijing pukul 6:30 pagi tadi
  • 2:30 pagi : Malaysia Airlines melalui pesawat MAS KL – Bejing terputus hubungan dengan menara kawalan udara di Subang
  • 7:25 pagi : Malaysia Airlines (MAS) mengeluarkan kenyataan media, pasukan menyelamat digerakkan
  • 10:15 pagi : Malaysia Airlines (MAS) menafikan kapal terbang pesawat MH370 selamat mendarat di Nanming, China (Kenyataan Media Kedua MAS):
  • 10:30 pagi : Satu mesyuarat tergempar oleh pihak MAS diadakan bersama agensi penyelamat yang lain.
  • 10:40 pagi : TUDM menghantar pasukan mencari dan menyelamat tragedi pesawat MAS hilang
  • 11.00 pagi : Senarai nama Crew MAS MH370 didedahkan yang mana termasuk Fariq Abdul Hamid (pembantu juruterbang pesawat MAS MH370) dan Kapten Zaharie Ahmad Shah yang berusia 53 tahun
  • 11.05 pagi : MAS Hubungi ahli keluarga penumpang
  • 11.30 pagi  : Senarai jumlah penumpang pesawat MAS KL Beijing mengikut negara yang dikeluarkan oleh MAS:
  • 12.45 tengah hari : Media Vietnam melaporkan Pesawat MH370 terhempas ke dalam laut 246 kilometer ke selatan Pulau Phu Quoc! Laporan Yahoo Singapore.
  • 1.15 Tengah Hari : Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak mengarahkan agensi penyelamat melakukan segala apa yang terdaya untuk mengesan pesawat MH370
  • 2.00 Petang  : 62 Senarai penumpang yang berada dalam pesawat MH370 yang berjaya diperolehi setakat ini

 Senarai Sebahagian Dari Nama Penumpang :


  1. Fariq Ab. Hamid
  2. Zaharie Ahmad Shah
  3. Foong Wai Yueng
  4. Goh Sock Lay
  5. Gomes Patrick Francis
  6. Mohd. Hazrin Mohamed Hasnan
  7. Junaidi Mohd. Kassim
  8. Andrew Nari
  9. Ng Yar Chien
  10. Tan Ser Kuin
  11. Tan Size Hiang
  12. Wan Syaid Wan Ismail
  13. Anne Catherine Daisy (MYS)
  14. Bai Xiaow (CAN)
  15. Beherey Usage Waitrelos Laurence Arlet (FRA)
  16. Biby Nazli Mohd. Hassim (MYS)
  17. Brooskii Nikolath (RUS)
  18. Burrows Rooney (AUS)
  19. Chan Huan Peen (MYS)
  20. Chen Weihoing (MYS)
  21. Chew Kar Mooi (MYS)
  22. Chng Mei Ling (MYS)
  23. Chuang Hsiu Ling ((TWN)
  24. Chustrak Oleg (UKR)
  25. Deineka Sergii (UKR)
  26. Dina Mohamed Yunus Ramli (MAS)
  27. Maria Mohamed Yunus Ramli (MYS)
  28. Gu Naijun (AUS)
  29. Guan Hua Jin (MYS)
  30. Huang Tianjui (CHN)
  31. Hue Pui Heng (MYS)
  32. Jee Jing Hang (MYS)
  33. Jiang Cuiyun (CHN)
  34. Koh Tiong Meng (MYS)
  35. Kolekar Chetana Vinod (IND)
  36. Kolekar Vinod Suresh (IND)
  37. Kozel Christian (AUT)
  38. Lawton Catherine (AUS)
  39. Lawton Robert (AUS)
  40. Lee Kah Kin (MYS)
  41. Lee Sew Chu (MYS)
  42. Li Hongjing (CHN)
  43. Li Yuan (AUS)
  44. Lim Por Chua (MYS)
  45. Lui Ching (CHN)
  46. Maraldi Luigi (ITA)
  47. Meng Leoinf (USA)
  48. Meng Nicole (USA)
  49. Mohamad Sofian Ibrahim (MYS)
  50. Mohd. Khairul Amril Selamat (MYS)
  51. Muhammad Drazahan Zamani (MYS)
  52. Mukherjee Muktesh (CAN)
  53. Muzi Yusop (MYS)
  54. Ng May Li (MYS)
  55. Noorida Mohd. Hashim (MYS)
  56. Nor Fadzillah Mat Rahim (MYS)
  57. Norliakmar Hamid (MYS)
  58. Ramlan Safuan (MYS)
  59. Sharma Chandrika (IND)
  60. Shirsath Kranti Pralhad (IND)
  61. Sim Keng Wei (MYS)
  62. Siregar Firman Chandra (IND)

EPISOD KE TIGA

KAPAL TERBANG MAS MH-17 TEMBAK




Berita Terkini MH17 Terhempas di Ukraine (sempadan Rusia). Kapal terbang MH17 MAS Malaysia Airlines ditembak & jatuh terhempas . Belum reda kes tragedi kehilangan MH370 (DI SINI), terbaru seluruh dunia sekali lagi dikejutkan dengan tragedi yang begitu dahsyat buat kali kedua melibatkan negara Malaysia umumnya dan Malaysia Airlines (MAS) amnya tahun 2014 ini apabila pesawat MH17 terhempas di Ukraine (Sempadan Rusia).

Pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17 yang pada mulanya telah terputus hubungan pada kira-kira 1415 (GMT) dari waypoint Tamak, sekitar 50km dari sempadan Ukraine dan Rusia akhirnya disahkan pesawat Mh17 jatuh terhempas oleh berita AFP.
Keadaan pada ketika ini cukup tragis melihatkan gambar bangkai kapal terbang Mh17 Malaysia Airlines MAS ditambah dengan situasi begitu banyak mayat bergelimpangan di lokasi kejadian

Kronologi Berita Terkini MH17 Terhempas di Ukraine


  • Penerbangan pesawat MH17 dari Amsterdam (Belanda) ke Kuala Lumpur (Malaysia) menggunakan pesawat Boeing 777 berlepas 12:14 pagi waktu tempatan pada hari Khamis 17 Julai 2014 iaitu 15 minit terlewat darioada jadual penerbangan asal berdasarkan rekod penerbangan
  • Berdasarkan jadual penerbangan pesawat MH17 Malaysia Airlines (MAS) dijangka sampai di KLIA Malaysia pada 6:10 waktu Malaysia
  • Pesawat MH17 membawa 295 orang, 280 penumpang dan 15 anak kapal terbang Malaysia Airlines (MAS)
  • Pesawat MH17 Malaysia Airlines (MAS) berada pada kedudukan ketinggian 33,000 kaki
  • Ketika pesawat MH17 sedang dalam perjalanan di FL330, 50 nm barat laut Donetsk (Ukraine), secara tiba-tiba transporder isyarat telah hilang di FL330 pada kedudukan N48.56 E37.21
  • Laporan berita terkini Interfax telah memaklumkan pesawat MH17 terhempas di sempadan Ukraine dan Rusia
  • Satu berita terkini yang cukup mendukacitakan setakat ini, Berita Semasa dimaklumkan ketika ini pesawat MH17 terhempas di Ukraine (sempadan Rusia) didakwa kerana ditembak jatuh oleh sistem peluru berpandu yang mampu mencapai ketinggian 72,000 kaki
  • Walaubagaimanapun dakwaan pesawat MH17 terhempas ditembak jatuh angkara pejuang pemisah Pro Rusia telah dinafikan wakil pihak pejuang pemisah tersebut
  • Berita Terkini MH17 terhempas berhampiran bandar Donetsk yang merupakan kubu kuat pemberontak Pro Rusia
  • Berdasarkan laporan berita terkini Reuters yang diperolehi daripada sumber penerbangan Rusia mengatakan kapal terbang Mh17 malaysia Airines (MAS) sama sekali tidak memasuki ruang udara Rusia
Walaubagaimanapun zon penerbangan di mana pesawat MH17 terhempas adalah kawasan yang cukup bergolak dan konflik ketika ini
Add caption
Add caption
Add caption


EPISOD KE EMPAT

ANWAR IBRAHIM Perlu Jelaskan, Apa Motif Dia Ke Tel Aviv Pada 20 Ogos Lalu

Sebelum ini hanya desas-desus dan itenary yang dipaparkan. Kini keratan tiket penerbangan Royal Jordan Air ke Tel Aviv pada 20 Ogos yang memaparkan nama Anwar Ibrahim, tarikh perjalanan dan nombor tempat duduk pula didedahkan. (RUJUK POSTING INI)

Anwar Ibrahim mengambil kesempatan daripada perhimpunan Kesatuan Ulama Sedunia yang menyaksikan Presiden PAS, Hadi Awang dilantik sebagai salah seorang daripada Naib Ketua oleh Yusof Qardawi yang diangkat sebagai Ketua Kesatuan Ulama Sedunia yang berlangsung di Istanbul.

Kepada para penyokongnya, Anwar memberitahu kononnya dia telah mempengaruhi Yusof Qardawi dan pemergiannya ke Istanbul adalah untuk memastikan Hadi Awang benar-benar dilantik ke jawatan tersebut.

Yang tidak diberitahu oleh Anwar Ibrahim ialah, dia hanya transit di Istanbul selama beberapa jam sahaja, sebelum menaiki pesawat Royal Jordan Air dari Istanbul ke Tel Aviv pada 20 Ogos.

Kaitan Anwar Ibrahim dengan Zionis telah lama diperkatakan terutama sekali bantuan kewangan dan latihan yang diterimanya menerusi badan-badan utama propaganda Zionis dunia. Bagaimanapun, Anwar Ibrahim sentiasa berhelah dan menyatakan bahawa semua itu hanyalah fitnah semata-mata.


Kini, menjelang hari-hari terakhir sebelum dia disumbat masuk ke penjara, Anwar Ibrahim ke Israel, sebuah negara yang tidak mempunyai sebarang hubungan diplomatik dengan Malaysia, malahan pada pasport antarabangsa Malaysia tertera jelas ayat yang tidak  membenarkan mana-mana rakyat Malaysia menggunakan pasport tersebut untuk masuk ke Israel.

Anwar Ibrahim perlu menjelaskan kepada umum dan kepada rakyat Malaysia, apa yang telah membawanya ke Israel dan mengapa dia tergesa-gesa ke Tel Aviv dan kemudian balik semula ke Malaysia? Apa urusan Anwar Ibrahim di Tel Aviv?

AKALNYA PANJANG TAPI MENYUNGSANG

Kredit - The Chulan

 
 
Orang kalau tersepit macam macam dia boleh buat.  Orang kena kejar anjing lompat pagar tinggi 1 meter pun mampu.
Cuba bayangkan diri jadi orang tersepit bakal masuk jel dan sudah habis dana beratus juta tapi masih belum jadi PM. Cuba sejenak fikirkan dan selami jiwa orang itu.
Bayangankan juga " time is not on his side and age is catching up" . Mahu tunggu 4 atau 5 tahun lagi ke?
Menama kan isteri sebagai calon MB sambil mengetahui Al Sultan tidak menyukai nya, apa motif?
Yang parti pandai agama usah di ikut lagi, mereka ahli politik full time memakai baju agama.
Macam di Chow Kit Road dulu ada puak suka jual nombor ekor tepi jalan, tapi bersyarat selepas beli kena terus jalan tanpa boleh toleh belakang.
Yang jahil dan bebal pun berebut beli satu nombor dalam gulungan timah di jual harga RM10.00, untuk nombor bakal keluar pada cabutan esok hari.
Tapi kalau guna kan akal berfikir, si penjual nombor pun datang naik bas hari hari lagi nak nak kasi orang lain kaya kena nombor ramalan dia.
Dia sendiri tak kaya kaya.
Jadi parti logo agama pun macm tu juga. Sendiri tak terislam , lagi nak gebang Islam pada orang lain, udah nya ahli sendiri engkar perintah tok guru dan sokong orang kuat maksiat sebagai ketua.
nah sekarng hari hari timpa bala terima padah.
Ah macam tu lah juga dengan keadaan sekarang di negeri Selangor.
Apa kah yang nak sangat isteri jadi MB tak tahu apa yang betul apa yang tak betul?
Apa kah nak sangat isteri jadi MB tak jangka Sultan akan tolak?
Apa kah dia rasa sultan mahu pecah tradisi ratusan tahun masuk ke persidangan Majlis raja raja di iringi MB wanita pertama?

Dia tahu lah semua itu.Bukan dia tak tahu.
Dia miliki rencana lagi besar. Dia melaporkan diri bukan dengan orang dalam negara, Boss dia di jauh sana.....


Jika akhir nya isteri dia berjaya di MB kan itu bonos, Jika tidak diterima , ia bonos lagi besar.
Apa kah kamu ingat badan ini di tubuhkan untuk apa?

 
Di Malaysia ada ramai orang perasan pandai agama, pakai religious garb, tapi jadi alat. Jadi barua.
Mereka mendekati orang yang tidak utamakan agama. Jika quran arah jauhi maksiat, puak perasan pandai agama ini dekati mereka yang maksiat. Nah sekrang mereka tumpang kalam kabut sama, tunggang langgang parti sendiri walaupun problem nya milik parti lain.
In Malaysia there are obstacle that hinder them form steamrolling the Malays.
1) Islam 2 ) The Malay Sultan.
How to Singapore the Malaysian with this 2 stumbling block?
Buat sesuatu yang boleh nampak kan Sultan menjadi penghalang pilihan demokrasi, lalu jadi kan roadshow untuk menceritakan nya.
Its a win win situation utuk dia,
Kalau tak percaya tunggu dan lihat, untuk rakyat negeri Selangor yang tangan memangkah parti penuh songsang hasil terdengar ceramah fitnah dan kebencian ini sahaja yang mampu di pesan, "damn if you do , damn if you dont".
Kenali lah watak yang kamu kalian sokong, kalau baru nak kenal susah lah.

TUJUANNYA 

 

 


AMUKANMELAYU - Semua ini FITNAH belaka........ini hanya kebetulan sahaja....