,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 4 November 2013

SG. LIMAU VS PILA MALAYSIA - TERSEDAK ATAU TERDESAK?


TAHUN SEKARANG 2013 - TAHUN AKHIR PAHANG MENANG 1992 = 21 TAHUN

Desperado  

OLAK LEMPIT, Khamis 26 Zulhijjah 1434 = 31hb Oktober 201, TAHNIAH Pahang. Dalam perlawanan yang sungguh menggentarkan dan beremosi, akhirnya Kelantan kecundang di tangan Pahang 0-1. Pahang menang tipis tapi penuh bergaya. Ia seolah-olah kemenangan merebut kerusi dengan Kelantan di kuasi PAS dan Pahang pula di Kuasai UMNO dan ianya seolah-olah memberi gambaran untuk esuk di PRK DUN Sungai Limau. Tapi apa pun kita lihat esuk. Pada hakikatnya, orang-orang Sungai Limau dah seminggu mebuat pilihan, cuma esuk baru di zahirkan di atas kertas undi.

Datuk Seri Anwar Ibrahim selaku ketua pembangkang parti politik dalam Malaysia juga tidak ketinggalan. Melalui akaun Facebooknya, beliau mengucapkan tahniah kepada pasukan Pahang dan juga Kelantan.

Tapi yang penulis nak tergelak apa punya turrrr la, macamana Tun M boleh mengambilnya menjadi Menteri Kewangan satu ketika dulu. Walau bagaimana pun penulis sekali lagi mengucapkan TAHNIAH kepada Pahang. 

Malam ini menyaksikan Pahang telah dinobatkan sebagai pemenang bagi kejohanan bola sepak paling berprestij dalam negara ini, Piala Malaysia setelah mengalahkan pasukan Kelantan dengan 1-0.

Pemimpin-pemimpin POLITIK galak memberi ucapan tahniah kepada pasukan Pahang dengan kejayaan mereka termasuklah pemimpin nombor satu negara, Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Mohd Najib melalui akaun twitternya.


Namun begitu, ucapannya Ketua Pembangkang menjadi bahan ketawa dan sindiran oleh pengikut-pengikutnya.

Mana tidaknya, Pahang yang terpaksa menantikan 21 tahun (kerana kali terakhir mereka menang adalah pada tahun 1992) TETAPI telah diumumkan penantian selama 16 tahun oleh beliau.

Maka berpusu-pusulah yang datang menerjah dan menyindir dengan status terbaru beliau. Ada juga yang yang cuba mempertahankan tindakan pemimpin tersebut dengan mengatakan admin page beliau yang tida k peka dengan situasi semasa.

Perkara pelik di Sg. Limau.

  

 

 


  

 

  


 


    




   

 

 

 

  



 



AMUKANMELAYU - Kahkahkahkahkahkah......haaa.....puas hati Amukanmelayu melepaskan ketawa panjang ini. 2013-1992 jawapannya adalah 16?.......atau PAS menang dengan 1,600 undi atau UMNO kalah dengan 16 undi atau undi rosak 160 undi atau UMNO bergaya dengan 16,000 undi dari 27,287 pengundi.