,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 28 November 2013

Siti Aishah yang menjadi hamba India di London Tidak Akan Meninggalkan Kudis pun Di hati Melayu


PINTAR TIDAK SEMESTINYA  TIDAK DI TIPU ATAU DI GUNAKAN SEKIRANYA PEGANGAN ISLAM KITA LEMAH.

OLAK LEMPIT, Khamais 24 Muharram 1435 = 28hb November 2013. Nampaknya pertahanan kita mengenai ISLAM dan MELAYU dah lama tenggelam kerana kejutan BUDAYA. Kisah sedih seorang wanita yang amat bijak di waktu itu yang telah di DOKTRIN menjadi se orang yang berfahaman KOMUNIS (Maoist) amatlah menyedihakan. Jelas disini Islam hanyalah Ugama Ikutan kebanyakan Melayu. Mereka tidak menghayati sepenuhnya KEINDAHAN dan KEHIDUPAN ISLAM itu sendiri. 

Tidak hairanlah kita penduduk asal di Nusantara ini mudah untuk mengikut bermacam-macam ajaran sesat dan Ramai juga yang tersesat kerana terlalu TAKSUB dengan satu-satu kumpulan. Sama ada kumpulan NGO, Politik atau Kumpulan Ugama. Pengisian TAUHID yang lemah dan terlalu bergantung kepada MAKHLUK menjadikan PEGANGAN TAUHID seseorang itu menjadi terlalu amat lemah dan inilah yang menjuruskan kepada perkara-perkara SYIRIK atau hilang arah tuju atau hilang PANDUAN yang membawa kepada hilang daya saing dan mudah BERPUTUS ASA.

Mengikut kenyataan KPN:

Berita Harian: Siti Aishah Abdul Wahab dikehendaki polis kerana aktiviti komunis

SITI AISHAH ABDUL WAHAB  yang dijadikan hamba 30 tahun di Lamberth, London dikehendaki polis pada 1970-an kerana aktiviti komunis, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.
Bagaimanapun, polis gagal menjejakinya selepas dipercayai melarikan diri ke London, England.
Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas Majlis Penganugerahan Pingat Kedaulatan Negara di PULAPOL, di sini, sebentar tadi.
Sabtu lalu, akhbar melaporkan wanita 69 tahun itu antara tiga wanita yang dibebaskan 25 Oktober lalu di London, selepas seorang daripada mereka menghubungi pertubuhan kebajikan. Dua wanita lain ialah warga Ireland dan Britain.
Siti Aishah berasal dari Jelebu, Negeri Sembilan dikatakan meninggalkan negara pada 1968 untuk melanjutkan pelajaran di London School of Economics (LSE) di United Kingdom.
Namun, ketika berada di sana, dia dikatakan terpengaruh dengan pergerakan Maoist iaitu politik melampau sehingga mengabaikan pengajiannya.
Berikutan pendedahan itu, kakak Siti Aishah, Kamar Mahtum diterbangkan ke London malam tadi bagi membuat pengecaman dengan membawa barang milik adiknya.
Ketika dalam kurungan, Siti Aishah dan dua wanita itu dilaporkan hanya dibenarkan keluar seketika untuk menjemur pakaian atau menemani suspek membeli barang.

Pengakuan Keluarga

Sebuah keluarga  dari Jelebu, Negeri Sembilan telah mengesahkan bahawa wanita yang didakwa menjadi hamba selama 30 tahun di London adalah ahli keluarga mereka yang hilang sejak 30 tahun lalu selepas menyertai kumpulan Maoist di sana.

Guru pencen Kamar Mautum Abdul Wahab (gambar) berkata, beliau yakin kakaknya yang berumur 69 tahun, Siti Aishah Abdul Wahab adalah wanita Malaysia yang yang ditahan oleh pemimpin kumpulan Komunis Mao sejak 30 tahun lalu.Katanya, kehilangan Aishah telah menyebabkan kesedihan kepada keluarganya.Kamar berkata, ibunya memberikan wasiat agar menjejaki apa yang berlaku kepada anak perempuannya yang tidak pernah pulang itu, lapor The Daily Telegraph.

"Saya sangat sedih tanpa dia di sini tahun demi tahun. Dia sangat berbakat, dia juga menjadi buah hati pada emak saya. Emak menyebut namanya sebelum menutup matanya."Bila emak saya meninggal, dia (Aishah) tidak mahu bercakap dengan kami dan saya tidak boleh berbuat apa-apa," katanya kepada akhbar British itu.


Aishah belajar di sekolah yang paling elit di Malaysia dan mendapat anugerah biasiswa Komanwell untuk belajar dalam bidang Juruukur Bahan di London.Dia berlepas ke Britain pada tahun 1968 bersama tunangnya dan berhasrat untuk mencapai cita-cita untuk keluarga tetapi kemudiannya terlibat dengan kegiatan politik melampau yang menyebabkan dia melupakan segala-galanya untuk mengikut ajaran Maoist.Dia terpengaruh dengan Aravindan Balakrishnan dan rakannya, Chanda, yang telah ditangkap minggu lalu atas dakwaan menahan tiga wanita tanpa kerelaannya melebihi tiga dekad di London.

The Malaysian Insider awal hari ini mendedahkan wanita misteri warga Malaysia berumur 69 tahun yang dijadikan hamba selama 30 tahun di London berkemungkinan adalah Siti Aishah.Dia adalah salah seorang daripada tiga wanita yang dibebaskan pada 25 Oktober di London selepas salah seorang daripada mereka menghubungi pertubuhan kebajikan. Dua lagi wanita adalah warga Ireland berumur 57 tahun dan warga Britian berumur 30 tahun.

Aktivis, Hishamuddin Rais yang hidup dalam buangan di London pada lewat 1970-an berkata kepada The Malaysian Insider, Siti Aishah aktif dengan kumpulan mahasiswa Malaysia berhaluan kiri yang menggelarkan diri mereka "New Malayan Youth" di ibu kota Britian pada ketika itu."Abang dia ada cari saya pada 1991 minta tolong carikan Aishah yang dikatakan hilang kerana kami berasal dari daerah sama," katanya ketika ditemui awal pagi ini."Saya juga menetap di Brixton, London, di mana lokasi wanita itu ditemui," kata bekas aktivis mahasiswa yang menggendalikan blog “TukarTiub” itu.

URUSAN KERAJAAN - Kenapa Hishamuddin Rais lebeh Sudu dari Kuah?

Hishamuddin berkata, Siti Aishah adalah pengikut kepada fahaman Marxist-Leninist dan pemikiran bekas pemimpin besar China Mao Tse Tung.Difahamkan, "New Malayan Youth" adalah pertubuhan mahasiswa yang menggabungkan pelajar berhaluan kiri dari Malaysia dan Singapura pada 1970-an.Hishamuddin yang pulang ke Malaysia pada 1994 selepas bertahun hidup dalam buangan berkata, Siti Aishah adalah bekas penuntut Kolej Tunku Kursiah (TKC), Seremban dan kemudiannya melanjutkan pelajaran dalam bidang Juruukur Bahan (QS) di London di bawah biasiswa "Colombo Plan".

Bekas aktivis mahasiswa itu mendakwa, beliau berasal dari daerah yang sama dengan Siti Aishah iaitu di Jelebu, Negeri Sembilan dan kakak kepada wanita itu adalah gurunya di sekolah menengah.Hishamuddin menetap di London selama 15 tahun dan menuntut ilmu Asas Seni di Brixton College sebelum melanjutkan pelajaran Ijazah Sarjana Muda Kajian Filem dan Video di University of Westminster, London.  Alamat terakhir beliau di London adalah di Coldhabour Lane, Brixton.

Akhbar Britian melaporkan pasangan yang ditahan ialah Aravindan Balakrishnan, juga dikenali sebagai “Comrade Bala” dan isterinya Chanda dari Tanzania, tetapi Hishamuddin berkata, lelaki itu turut dikenali sebagai “Chairman Ara” dan berasal dari Singapura.
Apa Agenda PEMBANGKANG ke atas ISSU ini?

Polis Britian mengesahkan pasangan itu pernah ditahan pada 1970-an tetapi tidak menyatakan sebabnya.Polis juga enggan mengesahkan identiti pasangan itu yang dibebaskan dengan ikat jamin sehingga tarikh perbicaraan pada Januari depan tetapi mengatakan ketiga-tiga wanita itu tidak kelihatan seperti didera secara seksual.Polis tidak menolak dakwaan wanita itu dipukul.Turut difahamkan, wanita Malaysia itu berada dalam keadaan yang 'sangat trauma' dan ditempatkan di satu lokasi selamat tetapi alamat rumah lokasi di mana jenayah tersebut berlaku tidak didedahkan.Menurut kenyataan polis, kedua-dua suspek bukan warganegara Britain.Ketiga-tiga mangsa bebas daripada “perhambaan” selepas salah seorang daripada mereka menghubungi badan kebajikan Freedom Charity pada 18 Oktober.

Menurut laporan media Britain, Pengasas Freedom Charity, Aneeta Prem bertemu dengan ketiga-tiga wanita berkenaan Khamis lalu.Laporan media juga menyebut mangsa didera secara fizikal dan dikawal emosi dalam kes perhambaan yang disifatkan sebagai "rumit dan menyayat hati".Polis dipetik sebagai berkata, mereka masih menyiasat apakah "gari tidak nampak" yang digunakan untuk memanipulasi ketiga-tiga mangsa. – 26 November, 2013.

ITV News London menyiarkan imej wanita dipercayai Siti Aishah Abdul Wahab, 69 (gambar) dan seorang lagi wanita, Josephine iaitu wanita yang dijadikan hamba oleh sepasang suami isteri sejak 30 tahun di Brixton. Imej berkenaan dirakamkan ketika Aishah dan Josephine bersama dengan suspek, Aravindan Balakrishnan menghadiri inkues di mahkamah pada 1997.
hamba11
Sudah Tua - Siti Aisyah

Inkues itu diadakan susulan kematian seorang wanita, Sian Davies, selepas terjatuh dari tingkap sebuah rumah pada Oktober 1997. Dalam imej berkenaan Aishah memakai cermin mata serta kemeja dan dia serta Josephine berada di belakang Balakrishnan. Menurut media tempatan, Siti Aishah bersama-sama enam wanita lain pernah dibicarakan pada 1978 selepas ibu pejabat Maoist di sebuah kedai buku di Brixton diserbu polis.
hamba-400x240
Siti Aishah paling kiri dan suspek Aravindan Balakrishnan kanan sekali

Sepanjang perbicaraan ketika itu, semua wanita tersebut melaungkan slogan komunis dan enggan mengemukakan rayuan terhadap 13 tuduhan yang dikenakan ke atas mereka termasuk menyerang polis.
Ini kerana mereka tidak mengiktiraf mahkamah, hakim dan sistem kehakiman.

Malah Aishah yang ketika itu berusia 34 tahun, telah membacakan satu kenyataan bahawa British adalah suruhan kepada Amerika Syarikat. Jelasnya, mereka semua merupakan tahanan politik yang berdepan dengan tuduhan yang sengaja direka-reka. 

Semalam, seorang pesara guru, Kamar Mahtum Abdul Wahab menyatakan bahawa Siti Aisyah adalah  adiknya yang hilang dalam tempoh sama selepas hilang di LONDON, mungkin di waktu inilah "Orang Melayu" ini menyertai fahaman komunis Maoist.

Kamar Mahtum memberitahu,  Siti Aishah ditahan oleh pasangan suami isteri, Aravindan Balakrishnan dan Chanda yang memimpin sebuah kumpulan ekstremis komunis pada 1970-an.
Siti Aishah pernah belajar di Kolej Tunku Kursiah di Seremban, Negeri Sembilan sebelum menyambung pengajian dalam bidang juru ukur bahan di London dengan biasiswa Komanwel.
Jelasnya, Siti Aishah berpindah ke Britain pada 1968 bersama tunangnya, Omar Munir dengan impian untuk memulakan kerjaya di negara tersebut bersama keluarga.-27/11/2013


MELAYU MEMANG RELA DIPERHAMBA INDIA

AMBIGA - India ini lebih hebat dari Aravindan Balakrishnan, beribu Melayu di perhambakannya

Begitu juga dengan apa yang berlaku di dalam Negara sendiri ini. Ramai Melayu yang hilang pedoman dan mereka sanggup di jadikan alat kepada se Orang India kerana hendak mengambil alih pemerintahan Negara secara Politik Jalanan. Akibat terlalu taksub Orang Melayu sanggup  dihambakan seorang India yang menjadi Idola di negara sendiri, jadi apalah yang nak pelikkan dengan kejadian di LONDON itu. walau pun ini kisah lamam dan di Negara asing, yang zahirnya orang Melayu itu sendiri suka di pergunakan kerana Jiwanya Kosong. Kisah wanita malang ini menjadi Hidangan Media seluruh dunia....tapi mereka tentu lebih terkejut di zaman moden ini masih ada orang Melayu yang suka di pehambakan.

Media Britain pasti akan lebih terkejut dalam zaman moden ini ada seorang India yang lagi hebat.. memperhambakan Melayu di bumi melayu sendiri..kali ini bukan seorang tapi ratusan ribu orang Melayu menjadi hamba Ambiga..!!!!

 Tapi mengapa tiba-tiba sahaja dimunculkan  kisah perhambaan yang telah berlaku berpuluh-puluh tahun lalu..yang menariknya walaupun telah mendekati ajal tetapi berjaya diselamatkan..kalaulah mangsa meninggal dunia..tiada siapapun yang tahu..kebetulan pula seorang Melayu diperhambakan oleh seorang India akibat terlalu taksub..!!!! Adakah untuk kita jadikan ikhtibar? Penulis rasa tidak ada untungnya penulis mencoretkan kisah MELAYU DI PERHAMBAKAN INI. Kerana ramai Melayu sendiri akan menyanggah apa yang penulis ciretkan untuk Melayu lebih Sedia Berhadapan dari Menurut atau Bertahan. Lihat pula kisah di bawah ini. Jika anda seorang Melayu sudah tidak ada rasa PERSAUDARAAN lagi di hati andan....tanyalah diri anda sendiri....masih adakah ISLAM di HATI anda?

Sosilawati Dibunuh Pathmanabhan India Banting



SUSILAWATI DAN 4 RAKAN MENJADI MANGSA INDIA
SEDUTAN KES ALLAHYARHAMAH SUSILAWATI - Tertuduh keempat kes bunuh Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa N. Pathmanabhan mengarahkannya memegang pemandu jutawan kosmetik itu dari arah belakang selepas diberitahu lelaki itu hendak memukul bekas peguam tersebut.

R. Kathavarayan, 32, berkata, tindakannya memegang pemandu Sosilawati menyebabkan mereka bergelut sehingga terjatuh atas kerusi dalam sebuah bilik karaoke di Ladang Gadong.
"Kemudian, tangan pemandu itu telah diikat guna tali pinggang sebelum dia disuruh duduk dan dipukul kira-kira tiga kali," katanya pada pemeriksaan utama oleh peguam Hasshahari Johari Mawi, yang dilantik mahkamah bagi menggantikan peguam Ravi Nekoo, yang telah menarik diri daripada mewakilinya.

Pathmanabhan mengarahkan Thilaiyalagan untuk 'menghabiskan' pemandu itu dan ketika ditanya Hasshahari apa maksud 'menghabiskan', Kathavarayan menjawab "bunuh."
"Daripada siapa arahan dikeluarkan,".
"Pathmanabhan telah suruh Thilaiyalagan habiskan," katanya.


AMUKANMELAYU - Wahai BANGSAKU, jangan asyik menuding jari, sudah-sudahlah kita BERSANGKA BAIK dengan KAFIRUN ini. Kita sentiasa di BULI dan Di PERHAMBAKAN kerana kita tidak BERSATU. Marilah kita BALEK ke garisan asal dan kita mulakan sekali lagi....kita adalah BANGSA YANG HEBAT kerana ISLAM PEGANGAN kita. Lihatlah pada diri sendiri apakah sumbangan kita pada Ugama Islam, Keluarga, Bangsa dan Negara kita ini?