,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 5 November 2013

WHITE MOON ARMY MENGGANAS DI SG. LIMAU


 PAS Menang Di Sg Limau.

WHITE MOON ARMY
OLAK LEMPIT, SELASA 01 Muharram 1435 = 05hb November 2013 - WHITE MOON menang Undi bagi PRK Sg Limau. BN sudah dijangka akan kalah di  prk Sg Limau. Faktor kemenangan disebabkan faktor ahli WHITE MOON sendiri adalah penyokong tegar WHITE MOON, Sg Limau sukar untuk mencari pengundi Atas Pagar. Ini di tambah dengan Segala Jentera Luar yang datang membantu.

Jelas kelihatan dua Kumpulan yang berbeza, Dengan konsep "MENZIARAH SAUDARA" agen WHITE MOON dari luar dapat meraih pengundi setempat dan menanam keyakinan WHITE MOON akan membantu mereka walau pun pada hakikatnya Pengundi yang akan membantu WHITE MOON.

Sementara PARTI ELITE UMNO pula masih dengan Kasut Kilat Hitam dan Baju Puteh Kain Berjenama. Mai bergaya dan menayang kat Kampung yang penuh dengan selut ini.

Rata-rata orang Sg. Limau memanjangkan bibirnya bila melihat Puteri UMNO dengan Seluar Ketat dan Baju -T lengan pendek. hanya Mukhriz dan beberapa Pemimpin Tertinggi sahaja yang mampu menyelami semua ini. Mereka tak mengendahkan "DENYUT NADI RAKYAT" Penulis dah menjangkakan, jika budaya "SENANG DAN MENUNJUK" yang di bawa UMNO luar untuk berkempen disini, alamat UMNO akan bungkus.

Ramai Orang WHITE MOON mahu WHITE MOON memberhentikan kerjasama dengan Dap. Rata rata ahli pas mahu pas kembali seperti lalu yang berdiri atas kaki sendiri tanpa tunjuk ajar dari parti lain terutama DAP. Tapi, kesempatan ini tidak di ambil oleh UMNO. Dengan Pengumuman 2 juta nak di berikan pada Cina, hampir keseluruhan Orang Melayu di Kuala Sg. Limau mengatakan "UNTUNG LAGI JADI CINA DARI KITA MENJADI ORANG UMNO".

Walau pun BN Tempangkan WHITE MOON Di Sg Limau, namun kemenangan tetap milik WHITE MOON. WHITE MOON melalui WHITE MOON ARMY yang di latih RED BEAN ARMY berjaya memainkan FITNAH dan di campur dengan GAYA SAMSENG MELAYU berjaya mempertahankan kerusi DUN N 20 SG. LIMAU. WHITE MOON memperoleh 12,069 undi manakala BN memperoleh 10,985 undi. Keputusan ini memperlihatkan majoriti WHITE MOON merosot kepada 1,084 berbanding 2,774 majoriti pada PRU 13 yang lalu.

Usaha keras BN menembusi kubu kuat WHITE MOON telah menggusar WHITE MOON di Sg Limau. WHITE MOON dan Pakatan Rakyat telah menggunakan seluruh kekuatan jenteranya untuk mempertahankan DUN Sg Limau. WHITE MOON dilihat sangat terdesak sehingga memaksa mereka mengerahkan jentera pemudanya untuk membuat flash mob motosikal dan kereta sepanjang hari pengundian. Ini telah menyebabkan kesesakan teruk sepanjang lebih 15 km di semua peti undi.

Kata-kata nakal dari mulut UMNO mula kedengaran seperti:

WHITE MOON menang menipu
WHITE MOON menang taktik Kotor
WHITE MOON menang tabur duit
WHITE MOON menang takutkan pengundi
WHITE MOON menang tumbuk wanita
WHITE MOON menang tunjuk kemaluan
WHITE MOON menang hina arwah Azizan
WHITE MOON menang Syiah

Dari lapan perkara di atas jika di amati, ada kebenarannya. Tapi kenapa sampai terjadi demikian? Sedangkan WHITE MOONP sering mengatakan yang WHITE MOON adalah Parti ISLAM. Tapi benarkan ianya mencerminkan sifat-sifat MUKMIN yang sejati?

Sempena dengan MAAL HIJRAH dan slogan UMNO di Sg. Limau dengan BERANI HIJRAH telah berjaya membawa keluar atau HIJRAhkan 1,084 pengundi WHITE MOON. Ini di kira masih sedikit jika di bandingkan dengan Orang MUHAJIRIN yang berani meninggalkan atau berhijrah dari Kota Mekah ke Kota Madinah.

Di Madinah mereka(Muhajirin) telah memulakan hidup baru. Ada yang berniaga, ada yang bertani, ada yang belajar, ada yang menjadi pengembala dan ada yang bertukang. 

Dalam dialog Sg. Limau selama satu hari penulis di sana. Mereka kembali ke kehidupan asal. Menjadi Petani atau Nelayan dan mengmbil upah. Yang muda belia keluar seawal 5 pagi dengan di jemput Bas Kilang ke Sg, Petani, Gurun, Mergong atau Seberang Perai malah ada yang bekerja di Pusat Industi Kulim.

TAHNIAH YB MOHD. AZAM ABD. SAMAT

Dengan KEMENANGAN ini.....WHITE MOON perlu membawa keluar Pengundi berHIJRAH meningkatkan EKONOMI setempat, Persekolahan yang lebih baik, mengukuhkan UKHWAH  Islamiah dan menanam TAUHID yang kukuh dengan tidak memecah-belah masyarakat, menyediakan pekerjaan di sekitar 15 KM dari Sg, Limau, Perumahan yang lebih baik, jalan dan sistem peparitan yang lebih baik. Janganlah hanya mampu menjadi WAKIL RAKYAT tapi tidak mampu untuk menjadi PERUNDING kepada Rakyat. Tunaikanlah tanggung jawab. Janganlah menjadikan MEDAN CERAMAH untuk menjadi sumber pendapatan dengan mungutip duit dari rakyat. Ubahlah....malulah dengan tradisi membawa karung ini.

Jika perkara ini masih berlaku maka amat malanglah saudara-saudaraku di sana. Sedangkan Cina yang penduduknya tidak sampai 5 ribu orang di kawasan ini dan hanya kurang dari 800 yang keluar mengundi mereka dapat meraih RM 2 juta dari PEMILIHAN ini.

 Bertepuk sorak sakanlah Para Penyokong WHITE MOON PARTY dengan kekalahan UMNO/BN. analisa di buat dengan kekelip mata, semuanya adalah SABOTAJ yang tak menjadi dari PEHAK UMNO. Itu adalah kata-kata dari mulut PESURUHJAYA WHITE MOON PARTY. (Bakal MB Kedah). Amat berbeza antara BN dan PR. Bila berlaku kekalahan bagi pihak PR, maka akan keluarlah segala macam KESALAHAN dari SRP, Pengundi hantu..SPR tipu..Pengundi Bangla, Mengundi dua kali, alamat berbeza...sampai dakwat pun bersalah...tapi sebagai PARTY Belandaskan ISLAM, kenapa tidak percaya kepada KHADAQ dan KHDAR, kene percaya setiap musibah, kemenangan dan kekalahan adalah ketentuan Allah..ada hikmah disebalik setiap kekalahan..atau kemenangan itu.


Yang kalah teliti kelemahan dan kekurangan pada diri sendiri dan yang menang jangan terlalu TAKBUR, sebagai Pemimpin Negeri penulis berharap MB Kedah tidak menganaktirikan SG. LIMAU. Ibarat anak-anak di rumah....yang nakal takkanlah kita tidak memberinya makan atau kita membiarkannya tanpa pembelaan. Penulis mendesak supaya pemimpin lebih ILKHLAS.

 Jika dah beberapa penggal tidak dapat memajukan RAKYAT.....angkat tangan sajalah, jangan terus nak berbohong dengan Rakyat dengan menggunakan Ugama. Jangan kita merasakan di panggil untuk membaca do'a semasa kenduri DO'A SELAMAT sudah cukup tanggung jawab sebagai pemimpin. Kita akan di tuntut di akhirat kelah jika kita terus MENJUAL UGAMA kerana kepentingan PARTY dan diri sendiri.



 

Pengundi Sg. Limau telah membuat keputusan. Tidak BERANI HIJRAH dengan jelas menggambarkan semangat kental Orang Sg. Limau telah memerangkap diri mereka sendiri. Mereka gagal menjadikan ABDULLAH HUSSIN, ISMAIL HUSSIN, IBRAHIM HUSSIN, RAHMAN HASSHIM(KPN mati di tembak) dan ramai lagi Tokoh-tokoh HEBAT Sg. Limau yang telah lama BERANI HIJRAH dan telah banyak mengharumkan nama Negara dan Diri Mereka Sendiri. Mereka berjaya kerana BERANI HIJRAH.

Sebenarnya Orang Sg. Limau telah banyak berubah. Mereka semakin ke belakang kerana mereka bukan menentukan Halatuju mereka sendiri, sebaliknya mereka di pandu oleh orang lain. Orang yang tidak memahami Keadaan Sg. Limau. Dari Paya ke sawah dan dari perahu tarik ke jalan raya dan dari penangkap buaya kepada Nelayan pantai dan dari nelayan kecil ke Nelayan laut dalam.....kita sebenarnya adalah HERO di sini, tapi kenapa kita menggunakan orang lain untuk menentukan arah kita. 

Itulah yang menyebabkan ramia yang BERANI HIJRAH keluar dari Sg. Limau dan yang ada hanyalah JAGOAN KAMPUNG denga di Pandu oleh mereka yang kurang berpendidikan. Sejauhmana YB Mohd. Azam Abd. Samat dapat membawa Orang Sg. Limau BERHIJRAH?

Kita jangan menipu diri kita sendiri. 4hb. Nov 2013 jam 5 petang Pusat Mengundi di tutup. Semua keputasan adalah muktamad dan kita akan terpaksa atau di paksa atau bersetuju dengan keputusan yang kita buat. 1 Muharram 1435 HIJRAH  = 5hb. Nov 2013, ramai yang masih TERKANGKANG tidur di hadapan TV keletihan salam 2 minggu berkempen dan penat menunggu keputusan Kiraan Undi. Ada yang terlepas SOLAT SUBUH dan bising-bising kerana isteri atau Ibu masih belum menyedikan sarapan pagi.

Kita telah baik ke kaadaan asal walau pun baru 11 jam kita mendapat Wakil Rakyat baru. Perhatikanlah apakah yang kita dapat dari PRK SG. LIMAU ini.

Perkara pelik di Sg. Limau.
JANGAN IKUT - Mengkafirkan saudara sendiri, bukan SUNNAH RASUL.
  
SEJUK HATI - kata nak berdamai tapi kita "BERPECAH"

DI EPRALATKAN - Jika anak-anak ini adalah anak-anak TAHFIZ alangkah indahnya.

DI PERALATKAN - Apa yang kanak-kanak ini dapat?
MAAF - Ustaz yang membawa KAFIRUN menjadi agen perpecahan
  
JANGAN IKUT - Memalukan, ini bukan SUNNAH RASUL 

  ANTARA DUA SENYUMAN- Senyuman mana yang lebih ikhlas?
JANGAN IKUT - Aurat....tiada bezanya dengan UMNO. Ini bukan SUNNAH RASUL
 

JANGAN IKUT - Ini bukan SUNNAH RASUL
JANGAN IKUT - Menyakiti wanita bukan SUNNAH RASUL

JANGAN IKUT - PENIPUAN SUPER IMPOSE, ini bukan SUNNAH RASUL
    
JANGAN IKUT - FITNAH,  Tektik yang di ajar oleh RED BEAN ARMY. Ini bukan SUNNAH RASUL
MEMALUKAN
JANGAN IKUT - PROVOKASI MELAMPAU, ini bukan SUNNAH RASUL
   
JANGAN IKUT - Ini bukan  SUNNAH RASUL....memalukan Orang Islam jer..

JANGAN IKUT - Ini bukan SUNNAH RASUL....

MELUCUKAN
  
AMUKANMELAYU - Kini lengkaplah sudah. PAS bukan lagi PARTI yang boleh di harapkan untuk PERJUANGAN ISLAM. Ia sebenarnya banyak memperalatkan ISLAM untuk kepentingan PARTI PAS. Aku memohon kepada ALLAH. Hapuskanlah Parti ini kerana ianya lebih banyak MUDHORAT dari baiknya. Sifat dan lakunya banyak yang bertentangan dengan AMALAN RAULLULLAH. Rasanya PERJUANGAN PAS perlu di teruskan dengan  lebih terbuka dengan Penjenamaan semula dan dengan PERJUANGAN BARU. WHITE MOON PARTY adalah amat sesuai dengan PERJUANGAN yang PAS BAWA sekarang ini.