OLAK LEMPIT, Ahad 9 Rabiulakhir 1435 - "KEBIADABAN HINDRAF" sepanjang 2007 adalah harga KEBAIKAN yang MAHAL yang telah di bayar kepada KAUM KAFIRUN PENDATANG ke BUMI MELAYU dan di beri kerakyatan. Kelebihan KE ATAS KEBAIKAN DAN KEJUJURAN MELAYU telah di balas dengan mengambil HAK MELAYU dan kini MEREKA SEDANG MERAMPAS dan MENGHINA ISLAMELAYU itu semahunya. Banyak peristiwa DUKA yang menyelubungi PDRM dan KERAJAAN sepanjang tempoh itu mereka di beri IC tanpa mereka mahu pun. Kita yang terlebih baik.
Hampir setiap hari mereka ini MENYONGSANG ARUS dan MEMALUKAN KERAJAAN MELAYU di serata dunia. Secara jelasnya, kaum India dan Cina merobek hati nurani Islamelayu tanpa rasa salah dan berdosa sehingga Cina MENJAJAH Singapura dan kini Pulau Pinang dan mungkin Selangor selepas ini. Apabila SINGAPURA menjadi TANAH JAJAHAN CINA,inilah KEMENANGAN yang amat BESAR bagi kaum Cina dan luka kita semakin parah dengan kenyataan Lim Kit Siang yang penulis petik dari Blog February 6, 2014 seperti di atas dan di bawah ini pula adalah apa yang perlu kita TAHU HAK KITA SEBAGAI SEORANG ISLAM.
Surah al-Kafirun:
“Katakan(Muhammad s.a.w) Wahai orang-orang kafir, aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah, dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah. Aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah. Bagimu agamamu dan bagiku agamaku”.
Menurut riwayat Ibnu Abi Hatim dan Ibnu
Jarir at-Tobari, ayat ini diturunkan ketika mana kaum kafir Quraish
mengajak berkompromi agama dengan kaum muslimin, di mana kaum Quraish
meminta agar mereka menyembah Allah selama setahun manakala Muhammad
s.a.w dan para mukminin menyembah patung berhala mereka selama setahun.
Lalu Allah s.w.t terus menurunkan surah ini sebagai jawapan kepada kafir
Quraish. Jelas surah di atas menjelaskan tiada kompromi di dalam urusan
agama dan akidah, apa sahaja usaha yang bertentangan dengan agama Allah
dan akidah Islam maka ia tertolak dan dibuang jauh-jauh. Adakah
berkompromi dengan amalan dan kepercayaan kristian merupakan fahaman
yang moderat?
Siapa yang ekstrem sekarang? jawapannya
adalah golongan yang membenarkan anak-anak mereka terlibat dengan
persembahan krismas itu sendiri yang bersikap ekstrem. Tindakan mereka
seakan-akan menyerupai hasrat dan ajakan kafir Quraish di zaman
kedatangan Islam dengan berkompromi dengan ajaran agama kristian. Malah
tindakan mereka ini berkemungkinan akan mengundang persepsi masyarakat
bukan Islam bahawa larangan keterlibatan dengan persembahan tersebut
merupakan bukan ajaran Islam yang sebenar malah merupakan fahaman
ekstremis.
Larangan menyerupai kuffar
Islam menyuruh umatnya menghormati agama
lain dan penganutnya. Amalan ini tercatat di dalam hadith sebagai bukti
ia sebagai satu saranan bahawa kita sebagai seorang Muslim perlu ada
sikap toleransi dengan agama-agama lain dalam ertikata lain menghormati
dan memberi hak beragama kepada manusia sejagat. Imam Bukhari merekodkan
di dalam kitab Sahihnya meriwayatkan bahawa ketika (serombongan
orang membawa) jenazah melintas di depan Rasulullah, maka baginda
berdiri. Para Sahabat bertanya, “Sesungguhnya ia adalah jenazah orang
Yahudi wahai Nabi?” Beliau menjawab, “Bukankah dia juga jiwa (manusia)?”. Hadith sahih ini sebagai bukti bahawa baginda s.a.w mengajar umatnya agar menghormati agama lain.
Namun dalam sikap bertoleransi di dalam
agama ada batas-batas yang perlu dijaga oleh setiap muslim tanpa
melampauinya. Toleransi adalah perlu tetapi yang ditegah adalah kompromi
dengan agama lain, sepertimana firman Allah s.w.t di dalam surah
al-An’am ayat 153 yang bermaksud:
“Dan bahawa sesungguhnya inilah jalanKu (agama Islam) yang betul lurus, maka hendaklah kamu menurutnya dan janganlah kamu menurut jalan-jalan (yang lain dari Islam), kerana jalan-jalan (yang lain itu) mencerai-beraikan kamu dari jalan Allah, Dengan itu, Allah perintahkan kamu, supaya kamu bertakwa.”
Islam juga melarang penganutnya
menyerupai agama lain terutama perkara yang melibatkan amalan dan
akidah. Larangan ini jelas termaktub di dalam sepotong hadith Rasulullah
s.a.w yang bersabda maksudnya:
“Sesiapa meniru sesuatu kaum maka dia adalah sebahagian dari mereka” (Hadith riwayat Abu Daud dari Ibnu Umar r.a, Ibnu Hibban dan al-Haithami di dalam Majmak al-Zawaid. Hadith ini dinilai sahih oleh Sheikh al-Albani di dalam Ghayah al-Maram).
Dalam lafaz tambahan lain, bahawa Ibnu
Mas’ud r.a diajak oleh seorang pemuda ke dalam satu majlis, lalu beliau
mendengar suara-suara merintih, meratap (dalam kadar melampau) sambil
berkata, aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda, “Sesiapa menuruti peratapan satu kaum, dia termasuk dalam golongan mereka”, ditambah lafaz yang lain “Sesiapa redha dengan perbuatan suatu kaum, maka dia bersubahat dengan mereka yang melakukannya”(Rujuk: Kasyf al-Khafa’ oleh al-Sakhawi)
Ringkasnya, meniru atau mencontohi
sesuatu kaum dari segi penampilan, perilaku, bahkan beriktikad dalam
perayaan mereka dan budaya mereka. Maka jelaslah bahawa membiarkan
anak-anak menyertai persembahan krismas ini merupakan satu perbuatan
kompromi dan meniru ajaran dan kepercayaan agama Kristian. Tepuk dada,
tanya iman sejauhmanakah ketakwaan kita.
Ramai yang suka keluarkan hukum sendiri
Penyakit yang semakin menular di dalam
masyarakat Islam di seluruh dunia. Ramai yang beraksi lagak bagai sang
mufti, alim ulama, mujtahid, faqih dan seumpamanya, sedangkan ilmu
pengetahuan mereka tentang agama amatlah cetek. Kaedah ilmu untuk
mengeluarkan hukum agama seperti ilmu Usul Feqh, Tafsir, Hadith dan
seumpamanya jauh sekali untuk dikuasai, belum lagi ditanya tentang
penguasaan ilmu bahasa Arab dan kesusasteraannya yang merupakan kunci
untuk menjadi ulama.
Merujuk kepada proses pengeluaran hukum
bukan satu yang mudah, ia bukan mengikut andaian individu yang tidak
berpandukan tautan ilmu wahyu Allah dan RasulNya. Ia juga bukan hanya
dikeluarkan menurut keserasian logik akal seseorang yang disangkakan ia
adalah terbaik. Proses istinbat hukum merupakan proses yang melalui
displin-displin tertentu yang mana displin-displin ilmu tersebut bukan
didapati secara mudah dan cepat, malah ia digarab dalam jangkamasa yang
panjang dan memerlukan ketekunan dan kesabaran.
“Sesungguhnya sebelum kiamat, wujudnya tahun-tahun yang penuh tipu daya. Ketika itu orang yang benar didustakan, Orang yang dusta dianggap benar, orang yang amanah dianggap khianat, orang yang khianat dianggap amanah, dan ketika itu al-Ruwaibidoh bangkit berbicara. Para sahabat bertanya: “Siapakah al-Ruwaibidoh?” Sabda Nabi s.a.w.: Orang yang lekeh berbicara mengenai urusan awam (orang ramai).” (Hadith riwayat Imam Ahmad, Ibnu Majah, al-Bazzar, disahihkan oleh al-Hakim dan dipersetujui oleh az-Zahabi tentang kesahihannya).
LIM KIT SIANG AMAT MELAMPAU, MELINDUNGINYA ADALAH BERSUBAHAT NAMANYA
Bagimu Agamamu Bagiku Agamaku
Allah berfirman dalam surat al Kafirun,
لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ
Untukmu agamamu, dan untukkulah, agamaku. (QS Al Kafirun: 6)Sebagian orang menafsirkan ayat ini dengan sembarangan. Mereka mengatakan ayat ini memerintahkan untuk bertoleransi dalam agama. Boleh memilih diantara agama-agama yang ada (????). Tentu ini adalah penafsiran yang salah dan jauh sekali dari kebenaran. Makna yang benar ayat ini adalah pernyataan berlepas diri dari orang-orang kafir. Dan juga pernyataan batilnya agama mereka. Agama mereka (orang-orang kafir) tidak sama dengan agama kita(orang-orang mukmin). Serupa dengan ayat ini adalah firman Allah ta’ala,
فَمَن شَاء فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاء فَلْيَكْفُرْ
Maka barangsiapa yang ingin (beriman) hendaklah ia beriman, dan barangsiapa yang ingin (kafir) biarlah ia kafir (QS Al Kahfi: 29)Apakah ayat ini menunjukkan pilihan? Yaitu bahwa boleh beriman dan boleh tidak??? Tentu tidak demikian. Ayat ini menunjukkan atas sikap berlepas diri dari mereka. Biarkan jika ada yang tidak mau beriman, sesungguhnya telah ditegakkan hujjah atas mereka dan mereka akan merasakan adzab di hari kiamat kelak. Cermatilah kelanjutan firman Allah ta’ala dalam ayat diatas,
وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّكُمْ فَمَن شَاء فَلْيُؤْمِن
وَمَن شَاء فَلْيَكْفُرْ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَاراً أَحَاطَ
بِهِمْ سُرَادِقُهَا وَإِن يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاء كَالْمُهْلِ
يَشْوِي الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءتْ مُرْتَفَقاً
Dan katakanlah: “Kebenaran itu datangnya dari Tuhanmu; maka
barangsiapa yang ingin (beriman) hendaklah ia beriman, dan barangsiapa
yang ingin (kafir) biarlah ia kafir”. Sesungguhnya Kami telah sediakan
bagi orang orang zalim itu neraka, yang gejolaknya mengepung mereka. Dan
jika mereka meminta minum, niscaya mereka akan diberi minum dengan air
seperti besi yang mendidih yang menghanguskan muka. Itulah minuman yang
paling buruk dan tempat istirahat yang paling jelek. (QS Al Kahfi: 29){Faedah Kajian Kitab Fathul Majid, syaikh Dr. Saleh al Fauzan hafidzahullah. Riyadh, 23/1/1435H}
Pertikai Khutbah Jumaat, Buktikan Perigatan ALLAH Dan Rasul Benar Belaka
GAGASAN 1 MALAYSIA NAJIB telah membuahkan HASIL yang "SANGAT BAIK" kepada ISLAMELAYU. |
- Tidak pernah terjadi
dalam sejarah di mana seorang pemimpin kafir di negara ini mempertikai
isi kandungan khutbah Jumaat yang disampaikan khas kepada umat Islam. Namun,
perkara ini berlaku pada Jumaat lalu di mana Lim Kit Siang mempertikai
khutbah JAKIM sebagai bertentangan dengan slogan ‘kesederhanaan’ Perdana
Menteri dan mampu mencetuskan perpecahan. Beliau juga menyifatkannya sebagai sesuatu yang ‘amat dikesalkan’.
Khutbah JAKIM tersebut adalah bersandarkan kepada firman Allah SWT seperti berikut:
“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak
sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga
engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu).”
Terlebih dahulu, teks khutbah tersebut
menyatakan bahawa “perpecahan sememangnya merugikan tetapi persoalannya
mengapa umat Islam masih terjebak dalam perselisihan dan perpecahan
walaupun dilarang agama.
Jawapan persoalan ini bukan semata-mata
terletak pada lemahnya penghayatan agama, tetapi didorong oleh hasutan
musuh-musuh tradisi Islam seperti kaum Yahudi dan Nasrani yang tidak
pernah padam.”
Nampaknya, Lim Kit Siang hanya membaca
teks ini di perenggan pertama dan kemudiannya memanipulasinya bagi
mencipta persepsi bahawa JAKIM/Islam/umat Islam atau kerajaanlah
membenarkan dan menjadi punca perpecahan. Jika kita meneliti teks khutbah tersebut
sehingga akhir, maka kita akan faham kenapa Kit Siang terguling-guling
kepanasan bagaikan termakan sebakul cili.
Kandungan khutbah tersebut pada dasarnya
mengajak kepada perpaduan ummah dengan mengingatkan berkenaan usaha
berterusan dari pihak musuh untuk memusnahkan tembok yang melindungi hak
Islam dan umatnya. Ia seterusnya mengajak umat Islam bersatu memastikan
keamanan negara dan tidak bersubahat dengan musuh Islam itu.
Jelas bahawa perkara inilah yang amat
ditakuti oleh Kit Siang, iaitu ‘perpaduan’ yang diseru oleh JAKIM mampu
menyerlahkan dirinya sebagai pencetus perpecahan.
Ayat Al Quran yang dipetik oleh JAKIM yang
menyatakan bahawa penganut Kristian dan Yahudi tidak akan akan suka
kepada umat Islam selagi umat Islam tidak mengikut cara hidup mereka
telah terkena tepat ke batang hidung Kit Siang dan pada yang mengikutnya dari kalangan orang Islam sendiri.
Seperti yang dapat kita lihat sendiri Kit
Siang dan partinya DAP merupakan penyokong utama, kalaupun bukan dalang
kepada provokasi Kristian mengenai Kalimah ‘Allah’. Provokasi Kristian dalam isu ini tidak
lain tidak bukan hanya bertujuan untuk memurtadkan umat Islam secara
muslihat atau penipuan, semata-mata kerana ‘tidak suka kepada Islam’.
Selain itu, kita juga telah dibongkarkan
bagaimana NGO-NGO yang menyokong provokasi Kristian di negara ini
kebanyakannya mempunyai hubungan dengan rangkaian Yahudi melalui OSI,
NED, IRI atau yang sewaktu dengannya. Kita juga tahu bahawa NGO-NGO yang sama
turut menjadi juara dalam isu LGBT. NGO-NGO ini merupakan kumpulan
pendesak agar LGBT diiktiraf, serta perlakuan seksual songsang mereka
diterima sebagai hak asasi manusia.
Semua ini mengukuhkan lagi ayat Allah SWT
di atas bahawa pihak Kristian dan Yahudi akan memaksa cara hidup mereka
ke atas umat Islam, dan tidak akan berhenti sehingga berjaya.
Justeru JAKIM menyimpulkan bahawa apa
yang mampu menghalang desakan kumpulan Kristian dan Yahudi yang
bertopengkan DAP dan PKR ini ialah penyatuan ummah. Umat Islam tidak
mampu berpecah dalam menghadapi ancaman musuh Islam ini. Kita boleh berhujah bahawa Islam itu
tidak memerlukan perlindungan kerana berada di tempat yang tinggi jauh
di dalam hati muslimin dan muslimat, tidak boleh dihapus atau dibuang
oleh mana-mana pihak luar.
Namun, yang menjadi subjek di sini
bukanlah kedudukan Islam di dalam hati umatnya, tetapi kedudukan umat
Islam di negaranya sendiri. Malang sekali apabila umat Islam yang
berada di negara sendiri perlukan perlindungan dari pencerobohan dan
penguasaan musuh yang ingin memusnahkan asas kenegaraan yang
bersandarkan agamanya.
Oleh itu, kita ingin bertanya Kit Siang,
jika negara majoriti Kristian berhak meletakkan agama Kristian sebagai
rujukan utama undang-undang dan polisinya, kenapa negara majoriti Islam
perlu didesak untuk menerima semua agama sebagai sama?
Setujukah Kit Siang bahawa jawapannya
ialah kerana wujudnya kumpulan Kristian dan Yahudi yang ‘tidak suka’
atau ‘tidak senang’ terhadap apa saja yang berkaitan Islam?
Hakikatnya, segala permasalahan ini telah
pun diperingatkan kepada manusia di dalam Al-Quran walaupun pada ketika
ayat ini diturunkan, Malaysia masih belum lagi wujud.
Sesungguhnya, tiada yang tidak benar di
dalam AlQuran melainkan yang benar-benar belaka sama ada ia berkaitan
sains dan alam semesta, ataupun mengenai sikap dan perangai kaum dan
bangsa.
Mungkin Lim Kit Siang tersentak apabila
membaca ayat khutbah tersebut yang terkena tepat kepada dirinya. Mungkin
kerana itulah Kit Siang berusaha sedaya upaya untuk memutarbelit
khutbah tersebut bagi memperlihatkan keburukan di pihak JAKIM atau Islam
itu sendiri.
Apa yang pasti, tiada salahnya JAKIM mengajak kepada perpaduan ummah sambil berpesan agar menjaga keamanan negara. Tiada salahnya mengajak umat Islam agar berhati-hati dengan hasutan musuh dan pengkhianat negara.
Benar bukan semua Kristian itu
pengkhianat dan bukan semua Yahudi itu jahat dan mereka yang tidak
khianat dan tidak jahat tentu sekali tidak akan melenting dengan khutbah
JAKIM ini.
Hanya yang termakan cili sahaja yang
terasa pedas. Hanya yang bersalah sahaja yang akan merasa cuak. Kit
Siang terasa pedas atau cuak? Atau sekadar merasa benci yang amat sangat
terhadap JAKIM?
Pemimpin bukan Islam seharusnya mendengar keseluruhan kandungan khutbah Jumaat dan mengelak memetik ayat tertentu yang kemudian dimanipulasi kononnya Islam menggalakkan permusuhan dengan penganut agama lain.
Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad, berkata apa yang berlaku sekarang pihak tertentu cuba menilai kandungan khutbah dari sudut bertentangan dengan mesej yang cuba disampaikan pihak berkuasa agama seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).
“Nilai keseluruhan kandungan khutbah, bukan mengambil satu
topik yang kemudian dimanipulasi untuk kepentingan politik. Tindakan itu
menggugat ketenteraman awam dalam negara majmuk seperti Malaysia,”
katanya ketika dihubungi, semalam.
Nilai keseluruhan kandungan khutbah, bukan mengambil satu topik yang kemudian dimanipulasi untuk kepentingan politik” Mohamad Shukri Mohamad, Mufti Kelantan
Kelmarin, sebuah laman portal berita melaporkan Timbalan Setiausaha Agung PKR, Darell Leiking mempersoalkan khutbah Jumaat yang disediakan JAKIM yang didakwanya boleh mencetuskan perbalahan antara agama di negara ini.
Nada sama disuarakan pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang yang kesal khutbah Jumaat dilihatnya sebagai sengaja meniup sentimen persengketaan agama.
Gugat keharmonian
Mohamad Shukri berkata, tindakan pihak yang tidak menghormati amalan beragama itu seharusnya dihentikan segera kerana dibimbangi menggugat keharmonian kaum yang wujud sejak sekian lama.
Katanya, kandungan teks khutbah Jumaat tidak terkeluar daripada topik peringatan kepada umat Islam termasuk mengamalkan ajaran agama serta menjauhi larangannya dan tiada ayat yang menggalakkan persengketaan dengan penganut agama lain.
“Jelas sekali khutbah menyampaikan mesej yang baik bukan saja kepada umat Islam, malah penganut agama lain... malangnya ada pihak tertentu yang melihat dari sudut pandangan negatif iaitu lain yang kita tegakkan, lain pula yang mereka nampak,” katanya.
Bagi Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (ASWAJA), Zamihan Mat Zin, sudah tiba masanya kerajaan menggubal undang-undang pencegahan ekstrem agama bagi membendung amalan beragama tidak sihat termasuk mencampuri agama lain.
Berani pertikai agama
Katanya, ketika ini pihak tertentu khususnya ahli politik semakin bertindak berani mempertikaikan amalan agama termasuk teks khutbah Jumaat dan penggunaan kalimah Allah hanya untuk umat Islam.
Beliau berkata, keadaan ini tidak seharusnya dibiarkan berpanjangan kerana banyak lagi perkara yang kemungkinan dibangkitkan pihak terbabit demi kepentingan politik mereka.
Sementara itu, Ketua Pengarah JAKIM, Datuk Othman Mustapha, berkata asas paling penting untuk disampaikan dalam teks khutbah adalah umat Islam perlu bersatu padu dan hidup dalam keadaan harmoni.
“Ia disediakan sebagai peringatan dan didikan khusus untuk umat Islam. Kita (JAKIM) juga merujuk nas al-Quran sebagai sumber, pegangan dan sandaran khutbah,” katanya menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada BH semalam.
AMUKANMELAYU - Wahai SAUDARAKU Jika kamu merasa TAKUT dengan semua ini dan kamu ikut MENGENDURKAN khutbah atau apa-apa PERMINTAAN KAFIRUN yang bertentangan dengan ISLAM selepas ini, perlu di semak semula AKHIDAH kamu.