,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 22 May 2014

"NAFSU" POLITIK - SELAMAT PENGANTIN BARU LIM KIT SIANG


YAMMY kanan sekali- Bersama anak atau Calon DAP?
Yammy berkata Dyana berhak menentukan masa depannya sendiri, hatta untuk memilih suami yang bukan daripada kalangan Melayu. Katanya, tiada gunanya memaksa apa yang perlu dibuat oleh anaknya jika semua yang diusahakan anaknya itu nanti akan bertemu kegagalan.

“Saya bebaskan dia memilih. Kalau dia hendak pilih suami pun saya bebaskan, inikan pula memilih parti. “Dia hendak kahwin, terpulang pada dia. Dia hendak kahwin dengan Melayu, Cina dan India jika bersesuaian. Kalau saya paksa berakhir dengan kegagalan buat apa?” katanya.
Beliau berkata tiada apa yang perlu ditakutkan anaknya menyertai DAP kerana parti itu bukan terdiri daripada orang Cina sahaja. Katanya, Dyana dilahirkan sebagai orang Islam dan akan terus ke akhirnya berada dalam akidah agama.

“Kenapa pula jauh daripada Islam? Anak saya dilahirkan Islam. Dia akan selama-lamamanya Islam. “Pasal apa hendak lari (akidah)? Dalam DAP bukan semuanya Cina. Macam-macam agama ada,” katanya.
 
Ketika ditanya adakah anaknya itu nanti akan memperjuangkan Melayu menerusi DAP, Yammy berkata: “Insyaallah. Mengulas mengenai sokongan orang Melayu terhadap Dyana, Yammy berkata penduduk di kawasan itu lebih gemar menyatakan sokongan secara diam seperti menerusi SMS atau pun e-mel.

“?Sokongan dalam diam mereka melalui e-mel, hantar SMS beribu. Saya takut telefon saya meletup,” katanya. – MYNEWSHUB.MY

DYANA - Mereka tetap Cina...fahamilah Ayat di bawah ini

TAFSIRAN SURAH ALI 'IMRAN (AYAT 118)

Tafsir / Indonesia / Surah Ali ‘Imran 118

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ

Pada ayat ini Allah memperingatkan orang-orang mukmin agar jangan bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang telah nyata sifat-sifatnya yang buruk itu, jangan mempercayai mereka dan jangan menyerahkan urusan-urusan kaum muslimin kepada mereka. Menurut Ibnu Abbas ayat ini diturunkan berhubungan dengan tindakan sebagian kaum muslimin yang berhubungan rapat dengan orang-orang Yahudi Madinah karena bertetangga dan adanya perjanjian damai antara mereka.

Walau bagaimanapun sebab turun ayat ini namun dapat dipahami dari padanya bahwa Allah melarang mengambil orang-orang kafir yang telah nyata kejahatan niatnya terhadap orang mukmin sebagai teman akrab mereka itu adalah orang-orang musyrik, Yahudi, munafik dan lain-lain.

Maka janganlah orang mukmin bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang mempunyai sifat yang dinyatakan dalam ayat ini yaitu mereka yang:

a.Senantiasa menyakiti dan merugikan kaum muslimin dan berusaha menghancurkan mereka.

b.Menyatakan terang-terangan dengan lisan rasa amarah dan benci terhadap kaum muslimin. mendustakan Nabi Muhammad saw dan Alquran dan menuduh orang-orang Islam sebagai orang-orang yang bodoh dan fanatik.

c.Kebencian dan kemarahan yang mereka ucapkan dengan lisan itu adalah amat sedikit sekali bila dibandingkan dengan kebencian dan kemarahan yang disembunyikan dalam hati mereka. Tetapi bila sifat-sifat itu telah berubah menjadi sifat-sifat yang baik atau mereka tidak lagi mempunyai sifat-sifat yang buruk itu terhadap kaum muslimin maka Allah tidak melarang untuk bergaul dengan mereka.
Firman Allah SWT:

لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في الدين ولم يخرجوكم من دياركم أن تبروهم وتقسطوا إليهم إن الله يحب المقسطين إنما ينهاكم الله عن الذين قاتلوكم في الدين وأخرجوكم من دياركم وظاهروا على إخراجكم أن تولوهم ومن يتولهم فأولئك هم الظالمون
Artinya:
Allah tiada melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tidak memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusirmu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil.

Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangi kamu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barang siapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”.
(Q.S Al Mumtahanah: 8 dan 9)

SOAL JODOH DYANA:

“Saya bebaskan dia memilih. Kalau dia hendak pilih suami pun saya bebaskan, inikan pula memilih parti. “Dia hendak kahwin, terpulang pada dia. Dia hendak kahwin dengan Melayu, Cina dan India jika bersesuaian. Kalau saya paksa berakhir dengan kegagalan buat apa?” Yammy


  
Sungguh syahdu dan romantisnya kata kata yang dilauhkan oleh Dyana terhadap Kit Siang...; Apakah lepas PRK Teluk Intan ini Puan Yammi akan menerima MENANTU?......jika ia, "SELAMAT PENGANTI BARU LIM KIT SIANG"

Hatiku merasa tenang..
Kau berikan ku segalanya tanpa ku pinta...
Aku lemas dalam kebaikan yg kau berikan hingga lupa siapa asal usul diriku yg sebenarnya...
Sungguh kata pepatah Cina : "Cinta itu buta dan kerana cinta ku rela gadaikan segalanya keranamu.."

Makcik.....jangan masam sangat, ini calon Islamelayu ni.


Dah masuk kedai BABI pulak......


Kita teringin nak menjadi Cina walau pun di lahirkan dari Perut Melayu

SELEPAS 52 TAHUN, PROSES UNTUK MENIPU ORANG MELAYU BERAGAMA ISLAM OLEH CALON DAP DYANA SOFYA...! BERTUDUNG DAN BERBAJU KURUNG UNTUK MEMBAWA WATAK GADIS MELAYU, SAMA SAHAJA DENGAN TEKTIK PAP LEE KWAN YU DI SINGAPURA PADA TAHUN 1962.


Dia tetap menjadi Cina walau pun berpuluh tahun tinggal dalam Rumpun Melayu

HAKIKATNYA, DYANA SUDAH PUN MENGANUTI FAHAMAN KOMUNISME PARTI CHAUVANIST DAP. LIHAT DIBAWAH INI;


Dibawah ini tafsiran petikan ayat yang memesungkan maksud yang lebih kurang dengan ayat di atas: 
Tamsilan ayat Dyana ni lebih kurang macamni lah ayat nya..
1. SAYA TIDAK MENENTANG SOLAT, TAPI SAYA MENENTANG CARA PERLAKSAANNYA
2.  SAYA TIDAK MENENTANG WUDUK, TAPI SAYA MENENTANG CARA PERLAKSAANNYA.
  • Kenapa bila TERKENTUT kene ambil wuduk sekali lagi? Kenapa tak basuh buntutnya sahaja?
3. SAYA TIDAK MENENTANG WANITA BERTUDUNG, TAPI SAYA MENENTANG CARA PERLAKSAANNYA

Inilah padahnya bila justifikasi akal digunakan untuk memperlekehkan ALLAH SWT yang memberikan akal kepada kita..!!



AMUKANMELAYUTiada telunjuk lagi nak di arahkan kepada sesiapa.....dah tehantuk baru nak terngadah......Melayu akan terus menangis di Bumi yang Allah berikan untuk di tadbirkan ini.....