,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 22 May 2014

RSN Rayer : Saya Tidak Akan Mohon Maaf Kepada Melayu-Melayu Celaka.....


ADUN PKR Perak 'serang' Speaker

ADUN PKR Perak 'serang' Speaker

IPOH: Hari terakhir sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak Ke-12 dicemari dengan tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri Simpang Pulai (PKR), Chan Ming Kai yang naik ke atas podium tempat duduk Speaker selepas mendakwa soalan lisannya ditolak tanpa alasan munasabah.

Beliau bagaimanapun hanya sempat berada seketika di atas podium itu untuk menunjukkan kertas soalannya kepada Speaker sebelum diheret keluar oleh pengawal keselamatan.  Speaker, Datuk R Ganesan kemudian memerintahkan Ming Kai keluar daripada dewan sehingga selesai persidangan.

Terdahulu, ketika sidang DUN mahu memulakan sesi soal jawab kira-kira jam 10 pagi, Ming Kai bangun mempersoalkan kenapa soalan lisannya tiada dalam senarai soalan yang akan dijawab pada sesi soal jawab sepanjang empat hari sesi itu berlangsung termasuk pada hari terakhir semalam.

Ganesan kemudian menjelaskan soalannya terpaksa ditolak mengikut Perkara 23(1) Perintah Tetap DUN Perak kerana ada menyebut nama individu.

RAYER MENANG!!! POLIS TANGKAP 13 MELAYU

by Michael On 
13 di tangkap
Akibat dari rempuhan masuk ke bangunan Dewan Undangan Negeri P.Pinang semalam, pihak Polis negeri telah menahan 13 orang lelaki melayu untuk siasatan kerana menceroboh. Sehingga kini, difahamkan mereka masih berada di IPD Timur Laut untuk memberikan kenyataan.

Siasatan dilakukan dipercayai atas desakan Ketua Menteri yang mahu pihak Polis bertindak tegas kepada pihak terbabit yang didakwa menceroboh ke bangunan kerajaan serta menganggu urusan pentadbiran kerajaan negeri.

Di Lepas - Deyyyyy......
Inilah nasib melayu di negara ini.. Jika bangsa bukan melayu yang bertindak diluar batasan mengecam pentadbiran kerajaan, ianya langsung tidak diambil tindakan. Tetapi jika perbuatan tersebut dilakukan oleh melayu, maka cepatlah pihak terbabit tampil untuk kedepan.
RSN Rayer yang mengecam serta memalukan pemimpin melayu dengan maki hamun "celaka".., namun langsung tiada tindakan diambil keatas wakil DAP tersebut.. Dan apabila melayu-melayu di negeri P.Pinang ini bertindak diatas kebiadapan Rayer, maka wajarkah tindakan dikenakan keatas mereka?

Sebelum ini pemimpin pembangkang seperti Tian Chua, Teressa Kok serta beberapa individu bukan melayu telah melakukan provokasi melampau terhadap pemimpin serta orang melayu didalam negara ini. Namun tiada tindakan yang diambil walaupun banyak laporan Polis dibuat.

Menghairankan dan amat menakjubkan! Pihak pembangkang sering mengutuk pasukan keselamatan didalam negara ini dan sering juga kita dengar PDRM digelar sebagai anjing kerajaan. Walaupun begitu, PDRM sering juga digunakan untuk kepentingan pembangkang sendiri.

Persoalannya disini, jika sebelum ini pembangkang menggelar Polis sebagai anjing kerajaan kerana banyak melakukan tugas mengawal entiti serta kepentingan kerajaan, apakah kini pembangkang perlu mengakui bahawa Polis sudah bertukar menjadi "anjing" Pakatan. ~ Utaranews.

RSN Rayer : Saya Tidak Akan Mohon Maaf Memanggil Melayu-Melayu Celaka

Mana Akta Hasutan?
 
ADUN Seri Delima dari DAP, RSN Rayer berkata, beliau tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataannya yang dikeluarkan terhadap pemimpin Umno sebelum ini.  

Rayer berkata, kenyataan itu dikeluarkan ketika sidang Dun dan hanya merujuk kepada pemimpin-pemimpin parti itu, oleh itu ia harus diselesaikan dalam Dun.

"Setiap orang Adun mempunyai kebebasan untuk berucap dalam persidangan Dun, jadi dalam hal ini saya tidak melakukan sebarang kesalahan dan saya tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataan itu," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.


Semalam, wakil rakyat BN Dun Pulau Pinang mengecam tindakan Rayer yang mengeluarkan perkataan kesat terhadap pemimpin Umno ketika membahaskan ucapan perasmian Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang, Tun Abdul Rahman Abbas.


AMUKANMELAYU - Aku Melayu, PAS....Melayu, UMNO Melayu....PKR..Banyak yang Melayu. Melayu bagaikan "KULUP" yang kecut selepas main bola tengan hujan.....