,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 25 April 2012

BENCI TAPI RINDU - Ambo dambake kasih mung.....

Apa di hirau timba di perigi.....sekali tak sekali pecah jua....apa di hirau kasih yang pergi, hilang kabus...nampaklah ia....

April 25, 2012   
nik aziz kurang kasih sayang
PENULIS betul-betul tak sangka yang Nik Aziz ini sebenarnya seorang yang cepat kecil hati.  Pengalaman lalu menunjukkan Nik Aziz tak pernah peduli perasaan orang lain bila keluar apa-apa kenyataan membabitkan pemimpin dan ahli UMNO.
Tapi kecil hati bila pemimpin UMNO tak jenguk dia.
Penulis merujuk perkara ini kepada siaran portal berita Sinar Harian disini yang menyiarkan rungutan Nik Aziz mengenai sikap pemimpin kerajaan pusat yang tidak pernah menjengoknya di pejabat setiap kali berkunjung ke Kelantan.
Nik Aziz seolah-olahnya merasakan Kelantan itu dia yang punya dan dengan itu siapa pun pemimpin pusat perlu ‘menghadap’ dia dulu bila berkunjung ke negeri tersebut.  Kuat hati penulis mengatakan yang Nik Aziz merujuk kenyataannya itu kepada Timbalan Perdana Menteri yang mengadakan lawatan ke Kelantan semalam.
Dalam masa yang sama,  Tok Guru pun jengok-jengok pemimpin kerajaan pusat terutama Perdana Menteri dan Timbalannya setiap kali berkunjung ke Kuala Lumpur atau Putrajaya!!
Jika nak diikutkan dari segi protokolnya, Tok Guru juga perlu mengunjung kedua pemimpin tersebut supaya yang keruh-keruh tu dapat di jernihkan, lagi pun  mereka berdua tu pemimpin kerajaan pusat, Ular menyusur akar takkan hilang bisanya.....

amukanmelayu - titi sudah di hulurkan....janganlah madah tidak bersahut....