,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 26 April 2012

BERSELINDUNG DI SEBALIK PEREBUTAN SPRATLY....tapi hakikat sebenarnya adalah persedian untuk menyerang TENTERA MELAYU MORO.

Filipina, AS anjur latihan bersama tentera

 

MANILA 16 April - Lebih 6,000 tentera Filipina dan Amerika Syarikat (AS) memulakan latihan bersama tentera, di sini hari ini, ketika ketegangan antara Manila dan Beijing berhubung isu pertikaian kawasan perairan di Laut China Selatan masih belum reda.

Kira-kira 4,500 anggota tentera AS menyertai 2,300 askar Filipina dalam latihan selama dua minggu di Balikatan dan melibatkan pelbagai tempat latihan di negara ini, termasuk di barat wilayah Palawan dekat kawasan pertikaian di kepulauan Spratly.

Ketua tentera Filipina, Jeneral Jessie Dellosa berkata, 20 wakil negara Asia Tenggara dan negara lain seperti Jepun, Australia adan Korea Selatan turut menyertai latihan kali ini.

"Latihan yang diadakan pada setiap tahun ini dapat mengeratkan hubungan dengan sekutu rapat Filipina yang lain dan hubungan ini perlu dipelihara terutamanya dalam situasi mencabar di rantau ini," katanya. 
 
amukanmelayu - Islamelayu MORO...berwaspadalah....tentang mereka hingga ke titisan darah terakhir.....