,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 23 April 2012

TUN M ADALAH GURU KEPADA ANWAR IBRAHIM....isu-isu yang di ketengahkan oleh Anwar adalah "MASAALAH"yang di tinggalkan oleh TUN M."

 ANWAR - Adalah Seorang Yang Hebat.

ISNIN 2 Jamadilakhir 1433 - OLAK LEMPIT, Penerapan Nilai-Nilai Islam, Punch Kad,  KLIA, Putrajaya, KLCC, Jambatan Pulau Pinang, SISTEM ALIRAN RINGAN, Pengswastaan, Pandang Ke Timur, OPERASI LALANG/ISA, PROTON, Alam Flora, Indah Water, PLUS, SIC, UUM dan PTPTN.....semua ini bukannya projek tapi ianya adalah ISU yang di cetuskan oleh Tun M dan sebenarnya banyak lagi ISU- ISU yang di cipta oleh Tun M. Maka banyaklah suara-suara garang "mengaum" di sebalik bukit untuk menakutkan Tun M.

Maka timbulah segala macam gelaran kepada Tun M lahir dari perasaan yang amat marah kerana semua ini akan menyusahkan RAAYAT. Walhal pada hakikat sebenarnya adalah untuk menampakkan "KEBODOHAN" sendiri kerana tidak mampu untuk bersaing dengan seorang insan  ISLAMELAYU  "ANUGERAH dari ALLAH untuk mengubah dan membawa nasib ISLAMELAYU ketahap yang di geruni oleh Negara-negara jiran.

MAHFIRAUN, MAHAZALIM, KAFIR, MAMAK dan di turuti pula dengan Projek GAJAH PUTEH, nak jual PUTRAJAYA, membazir duit raayat dan segalamacam pertuduhan dan gelaran di berikan kepada Ayahanda Tun M.

Anwar hanya senyum melihat apa yang di PLAN dan di buat oleh gurunya....dan Anwar "Menceduk" dan mencuri Ilmu semahunya dari Tun M. Tapi banyak perkara-perkara tersembunyi yang tidak di ajar kepada Anwar kerana Anwar "TERLEBIH" pandai dan terlebih besar NAFSUnya....dia menunggu dengan sabar untuk menaiki TAHTA tertinggi dalam kerajaan itu.

Tapi....masakan bangkai gajah dapat di tutup dengan NYIRU. Busuknya akan terbau juga ke seluruh antero dunia. 6 tahun di ingatkan Anwar berehat di Sungai Buluh dapat mengembalikan ia ke jalan yang telah di ajar gurunya....tapi nyata silap. "KELEMBIKAN" PM ke 5 telah membuatkan Anwar mendapat nafas baru. Penubuhan PAKATAN RAAYAT dan pelukan TGHH dengan LKS menandakan kebijaksanaan Anwar dapat menjinakkan dua musuh tradisi ini. 5 Negeri terlucut dari pegangan BN. Ini adalah hadiah paling besar pada Anwar.

Dari berpuluh-puluh parti politik dapat di satukan oleh UMNO dengan BN nya.....Anwar hanya ada 3 parti saja di satukan untuk melawan BN. Nyata dan jelas....BN tercungap-cungap berdepan dengan PR. Seperti dulu juga.....nafsu Anwar sangat hebat.....pepatah "Membujur lalu, melintah patah" di gunakan sepenuhnya untuk ke Putrajaya. sehinggakan Malaysia menjadi dua Block. Kerajaan PR dan Kerajaan BN. Mana-mana yang tidak sependapat dengannya akan disingkirkan atau di freezkan. Ianya sebijik macam Tun M. Tapi Tun M tidak pernah menyingkirkan Ahli-Ahli UMNO kecuali mereka yang keluar dengan sendiri. Yang di pecat dari UMNO hanyalah ANWAR IBRAHIM. Ini kerana ianya boleh "MEMUDHORATKAN" Negara. Ini jelas menunjukkan Ayahanda Tun Meletakan Negara hi hadapan dan Ugama di junjung. Dia tidak kisah kalau orang memaki hamunnya. Tapi dia akan kesah kalau orang menentang ideanya untuk memajukan Negara dan mengangkat maruah ISLAMELAYUnya. Seperti kata Datok A. Kadir Jasin dalam entrynya.

"Sebagai wartawan saya bernasib baik bekerja dalam era semua Perdana Menteri, bermula dengan Tunku Abdul Rahman, saya berani berkata zaman Tun Dr Mahathir Mohamad adalah yang paling “unik”.
Walaupun pelbagai tuduhan dilemparkan kepada Dr Mahathir dan era beliau, termasuk mencengkam, kejam dan “draconian”, namun dalam era beliau jugalah (dengan izin) “some of the best journalism outputs and writers were produced.”
Dalam zaman beliau, hanya satu syarat diperlukan kalau kita mahu berbahas dengan pemerintah iaitu hujah kita kenalah kuat. Sebaik-baiknya lebih kuat daripada hujah Perdana Menteri atau setidak-tidaknya sama kuat. Tetapi pada penghujungnya kita kenalah akui bahawa (dengan izin) “he was the boss.”
Bagi pengarang, zaman Dr Mahathir mencabar tetapi memuaskan. Di muka akhbar atau di belakang tabir kita boleh berbahas dengan beliau. Yang jadi penentu hanyalah kita berani atau tidak.
Sepanjang saya menulis kolum mingguan Other Thots dalam New Sunday Times saya kerap mengkritik atau tidak bersetuju dengan beliau.
Beberapa kali beliau menjawab hujah saya secara langsung dalam sidang akhbar atau melalui surat kepada pengarang" - Datok A. Kadir Jasin. 
 
Semua isu yang lahir dari Tun M adalah untuk kebaikan raayat sejagat. Seperti yang AMUKANMELAYU senaraikan di awal tadi. Tapi Anwar sedang menggunakan ISU yang sama untuk mempopularkan dirinya.....Anwar sedang memusnahkan apa yang Allah berikan kepada kita di masa ini. Sekiranya PTPTN di mansuhkan maka dengan sendirinya ruang PEMBELAJARAN di kurangkan kerana tiada tempat di sebabkan IPTA, maka kita akan kebelakang seperti kita sebelum "ISU PANDANG KE TIMUR"......10 tahun dari sekarang, kita akan kekurang tenaga pakar dan Proposional.....

ANwar akan terus mengeluarkan isu dari apa yang telah di cipta oleh Tun M. Tiada apa lagi yang mampu dibuat Anwar kerana semuanya telah di buat oleh Tun M.......melainkan semua yang ada sekarang di "RUNTUHKAN" dan Anwar akan membuatnya semula......mampukah ANWAR meruntuhkan KLCC?

amukanmelayu - kata RASULLULLAH.....umur umatku hanyalah antara 60 ke 70 tahun......Anwar hanya berbaki 5 tahun saja lagi.