,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Friday 6 April 2012

SAUDAGAR JANJI.........jangan ambil hak anak cucu kita (simpanan PETRONAS)

Jika Pakatan Raayat Umumkan Pinjaman/Biasiswa Kerajaan Negeri Kelantan, Kedah, Selangor, Pulau Pinang Dimansuhkan Serta Merta KOMPOM PUTRAJAYA Milik PAKATAN RAAYAT


Pembangkang memainkan isu Mansuh Yuran PTPN, sejak seminggu lalu semakin hebat mainan mereka yang mahukan PTPN dimansuhkan kononya Kerajaan telah melakukan satu penindasan keatas para Mahasiswa dan Mahasiswa yang ada hari ini.

Cas sebanyak 1% yang dikenakan dalam pinjaman PTPN dikatakan telah membebankan para pelajar sehinggakan para pekajar tidak mampu membayar balik wang pinjaman tersebut. Malah kata pembangkang lagi Mahasiswa dan Mahasiswa dihimpit kesengsaraan atas kadar pinjaman PTPN yang ada hari ini dan ianya wajar dimansuhkan.

Ok lah, Gomo SETUJU PTPN Dimansuhkan!

Gomo setuju pinjaman PTPN dimansuhkan dan jika perlu Gomo akan berjuang bersama sama pakatan Pembangkang dalam pekara ini jika ianya satu pekara yang Relevan. Relevan membawa maksud yang agak dalam buat renungkan semua.


Pertama apa kata Kerajaan yang ditadbir Pakatan PAS,DAP,PKR di Kelantan, Selangor, Kedah dan Pulau Pinang MEMANSUHKAN dulu Pinjaman yang disediakan oleh kerajaan negeri kepada para pelajarnya? Gomo percaya jika Kerajaan yang ditadbir pakatan Memansuhkan pinjaman dari kerajaan negeri waktu ini sudah pasti BN akan tumbang pada PRU 13 kerana jika Negeri Pakatan boleh laksanakan sudah pasti Kerajaan BN juga mampu melakukan pekara yang sama.



Pekara keduanya adalah mekanisma dalam membantu para pelajar ini mendapatkan pinjaman Biasiswa. Jika PTPN yang dikenakan caj 1% dari jumlah pinjaman dimansuhkan apakah mekanisma yang terbaik boleh dicadangkan pembangkang kepada Rakyat Malaysia? Sudah pasti pembangkang sudah ada cadangan yang masuk dek AKAL dalam membantu para pelajar mendapatkan wang bagi meneruskan pembelajaran mereka.


Yang ketiganya adalah Pusat pengajian tinggi swasta. Bagaimana dengan yuran para pelajar tersebut? Jika pinjaman PTPN sudah dimansuhkan bagaimana pihak Kolej dapat menerima yuran dari para pelajar? Apakah Pakatan Pembangkang akan membayar terus kepada pusat pengajian tinggi Swasta tersebut? Jika dibayar terus berapa jumlah yang bakal diperuntukkan? Sumber keewangannya pula dari mana?


Gomo akan SOKONG Pakatan Pembangkang dalam isu Mansuh PTPN ini jika mereka laksanakan ketiga tiga pekara diatas. Jadi usah berlengah lagi buat pakatan Pembangkang, Mansuhkan terus Pinjaman yang dikelolai oleh kerajaan negeri Kelantan, Selangor, Kedah, Pulau Pinang terlebih dahulu bagi membuktikan anda pembangkang mampu melakukannya untuk Malaysia.


Psssttt... Pelajar dapat biasiswa tukar handfone, beli motor, beli kereta, tukar sport rim dan sebagainya..... Dah pinjam bayar lah balik NGOK


Kejam Ke Pinjaman PTPN Ni Dengan Cas 1%?

Lagi Menarik KLIK DISINI

Dipetik dari Blog Papa Gomo.

tangisanmelayu - kini janji....tinggal janji....bulan madu?