,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 3 April 2012

SEPANDAI-PANDAI TUPAI MELOMPAT, akhirnya terkangkang terkene renjatan eletrik.


                                     "Dr" Yap Sin Tian

SELASA 12 Jamadil awal 1433 - OLAK LEMPIT, "Biarlah pandai mengukur badan sendiri. Jangan terketat, usah terbesar. Tak perlu didesak dipasang kain nan mahal, andai poket kering kontang.... malu akhirnya. Kaum Cina dan India sangat menjaga maruah peribadi mereka. Dalam keadaan macam ni selalunya mereka akan memberi peluang kedua pada kaum Cina tapi kalau kaum India cukup hanya sekali dan mereka jarang mendapat peluang kedua.... masyarakat dan keluarganya akan menyisihkannya dari Komuniti mereka dan selalunya menggantung diri atau meminum racun rumpai adalah jalan terakhir untuk mengakhiri riwayat mereka sendiri.

Gambar diatas adalah satu peristiwa yang memalukan "Dr" Yap Sin Tian dalam satu majlis rasmi di sebuah Kolej seperti yang di siarkan dalam akhbar The Star seperti yang di siarkan di bawah. Kalau ini di kira kesalah pertama sehingga seorang penuntutnya melepaskan TUMBUKAN maut untuknya dan kekatolan IJAZAH yang di belinya ini tentulah kesalahan kedua.

The Star, January 12, 2009
By Lee Shi-Ian
KAJANG: New Era College chairman Dr Yap Sin Tian was left with a bloody nose after being punched by a former student during the college's convocation ceremony here yesterday.


Kalau ini di kira kesalah pertama sehingga seorang penuntutnya melepaskan TUMBUKAN maut untuknya dan kekatolan IJAZAH yang di belinya ini tentulah kesalahan kedua. Maka "Dr" ini pada halikatnya adalah MAYAT yang berjalan dan Dong Zhong sekarang halimunan yang di pimpin oleh MAYAT HIDUP yang meletakkan maruah Dong Zhong sama seperti Persatuan Mayat di pusara dan Persatuan ini tidak perlulah dilayan lagi. Cukup-cukuplah tu NAJIB.

Maka sia-sia saja Dong Zhong ke hulu hilir mendabik dada sebagai pejuang masa depan pendidikan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina apabila pengerusinya adalah penipu malah lebih memalukan lagi bila menggunakan gelaran "Dr" hasil dari membeli ijazah palsu. Penuntut-penuntut yang tidak berdosa di mana Kolej yang di terajuinya juga akan turut terpalit dengan penipuan ini

Sekurang-kurangnya tiga tahap pendidikan milik Yap Sin Tian diperolehi dari Kensington Universiti yang hanya beroperasi dari sebuah rumah kedai tanpa bilik kuliah dan telahpun diarahkan tutup oleh pihak berkuasa California pada 1996.





Dalam petak merah adalah kelulusan PALSU

Rata-rata komen pembaca internet di forum, facebook dan portal berita yang baru menyedari penipuan Yap Sin Tian itu telah mengutuk & mengecamnya selepas pendedahan oleh sebuah blog stopthelies.my.


"He portrays himself as if he is a man of high integrity, high accountability and principles. In short, a man in defence of Chinese education.

But we have enough evidence to prove that behind his beefed up image, is man who is dishonourable and deceitful. He has no qualms of buying his doctorates from the Internet". (stopthelies.my)

Sehingga kini tiada penjelasan lanjut diberikan oleh Yap Sin Tian mahupun NGO yang yang diketuainya walaupun sejak semalam para wartawan cuba mendapatkan komen berkenaan isu ini.

tangisanmelayu -apabila di tubuh persatuan di sekolah atau di kilang atau dimana-mana organisasi yang ada pelbagai kaum....sejak dulu lagi....Jawatan Bendahari akan di lantik dari kaum Cina. Kononnya kerana mereka pandai menguruskan duit.....sedangkan disinilah kita memberi peluang untuk mereka menipu kita....seperti Tengku melantik Tun Tan Siew Sing.....fikir-fikirkanlah sendiri.