,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 17 April 2012

Dataran MERDEKA adalah MANIFESTASI perJUANGan UMNO - PAS adalah anak JANTAN kelahiran UMNO.....kedua-dua anak beranak ni BACUL kerana GAGAL memperTAHANkannya..


Monday, April 16, 2012

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Dataran MERDEKA sebenarnya bukan MILIK sesiapa pun sebenarnya.. Kenapa ianya diNAMAkan Dataran MERDEKA? Kerana di situlah PROKLAMASI KeMERDEKAan NEGARA diISYTIHARkan oleh YTM Tunku Abdul RAHMAN Putra.. Siapakah YTM Tunku Abdul RAHMAN? Beliau ialah PRESIDEN UMNO Kedua, PUTERA Diraja Kedah (Bapa SAUDARA kepada YDP Agong sekarang) dan jugak tentunya PEMIMPIN orang Melayu ketika itu.. Jadik, SIGNIFIKANnya, Dataran MERDEKA tentunya bukan MILIK bebudak 'DROP' yang MERENGEK tak nak bayar HUTANG dan bukan sekali MILIK BERSIH 2.0 yang HARAM..

UMNO atau PEMIMPIN Melayu/ISLAM lebih SIGNIFIKAN dan jugak turut BERHAK terhadap Dataran MERDEKA.. Dataran MERDEKA adalah LAMBANG perjuangan UMNO dan orang Melayu/ISLAM untuk keMERDEKAan.. SEJARAH Dataran MERDEKA itu sendiri adalah SEJARAH UMNO dan ianya TIDAK boleh diPISAHkan sama sekali.. Apakah BACULnya UMNO pada HARI ini apabila memBIARkan Dataran MERDEKA atau nama LAMAnya iaitu Padang Kelab SELANGOR di'JAJAH' oleh para BARUA ZIONIS Neo-CON? Siapakah mereka itu yang meRASAkan lebih BERHAK untuk 'meMILIKi' Dataran MERDEKA berbanding UMNO? TIDAKkah mereka yang berPIHAK kepada UMNO jugak adalah RAKYAT?

UMNO patut TAHU ada 'LIMIT'nya apabila orang memijak KEPALA mereka.. Para penyokong UMNO mengHARAPkan sekurang-kurangnya Pemuda UMNO tampil ke depan memperTAHANkan Dataran MERDEKA yang SIGNIFIKAN dengan perjuangan parti mereka.. Mungkin kerana Pemuda UMNO diKETUAi oleh seorang yang TIDAK lahir, TIDAK berSEKOLAH dan TIDAK pun diBESARkan di NEGARA ini, dia langsung TIDAK meRASAkan SENSITIVITI seperti mana allahyarham Datuk Harun Idris, Jaafar Albar atau pun Sardon JUBIR.. Kenapa UMNO TIDAK menCONTOHi bagaimana RAKYAT Palestin begitu memperTAHANkan Masjid Al AQSA kerana ianya AMANAH umat ISLAM?

- Apakah 3 JUTA orang ahli UMNO langsung TIDAK mampu diGERAKkan untuk meLANYAK hanya 300 orang bebudak 'DROP' IPT atau pun sekitar 3 RIBU orang penyokong BERSIH 2.0 kelak?

- Apakah 3 JUTA orang ahli UMNO lebih sibuk TUDUH-menuduh sesama ahli PARTI dalam ISU seperti NFC berbanding berHADAPAN 'FACE to FACE' dengan LAWAN mereka?

- Apakah 3 JUTA ahli UMNO meRASAkan KONONnya dengan beKERJA secara SENYAP seperti Naib Ketua WANITA UMNO lebih berKESAN sedangkan semua MAKLUM dia sebenarnya 'TIDUR' sejak menJAWAT JAWATAN tersebut? Inikah PERANGAI para PEMIMPIN UMNO yang KONONnya BIJAK belaka?

BACUL betul.. Sebelum ini UMNO TIDAK mampu berbuat apa-apa apabila PWTC yang meRUPAkan HQ UMNO pun diHINA oleh bebudak 'DROP' IPT, masakan UMNO mampu berTINDAK lebih JAUH untuk memperTAHANkan apa yang UMNO telah BINA menerusi kerajaan yang diTERAJUi mereka? Apakah UMNO meRASAkan mereka BERHAK meWAKILi RAKYAT jika mereka sendiri pun GAGAL memperTAHANkan MARUAH dan perJUANGan mereka selama ini? Dataran MERDEKA atau apa saja MERCU TANDA Kebangsaan di NEGARA ini adalah MANIFESTASI perjuangan UMNO menerusi kerajaan untuk RAKYAT.. Kenapa TIDAK diKERAHkan segala 'bala TENTERA' UMNO untuk memperTAHANkannya?

Lupakah UMNO apa yang mereka perJUANGkan dan LAUNGkan di Dataran MERDEKA pada tahun 1946, zaman KONFRANTASI 1963 dan zaman KOMUNIS sejak sekian lama? Dataran MERDEKA adalah WARISAN daripada RAKYAT kepada UMNO sejak sekian lama.. Kenapa UMNO sendiri memperSIA-SIAkan AMANAH ini dan memBIARkan ianya diCEMARi KONONnya atas nama RAKYAT? Kenapakah UMNO sebegitu MUDAH memBUANG segala NOSTALGIA perJUANGan PARTI mereka di Dataran MERDEKA ini hanya kerana UMNO ingin menyanjungi para PEMIMPIN yang TIDAK mengHARGAi perJUANGan para PEMIMPIN UMNO terDAHULU seperti 'BOSS' Pemuda UMNO dan Naib Ketua WANITA UMNO? Apakah dengan berDEBAT atau SENYAP menyelasikan masalah?

Sekurang-kurangnya sebagai PEMIMPIN, mereka patut berSUARA atau TAMPIL berHADAPAN memperTAHANkan WARISAN milik RAKYAT yang diAMANAHkan kepada UMNO ini.. Di manakah mereka ini? BerSANTAI di 'CLUB House' yang EKSKLUSIF? Atau memadai mengerahkan beberapa juruBLOG UPAHan untuk MENULIS sepatah DUA kemudian berALIH kepada ISU lain? Atau sekadar 'MENEROPONG' sahaja pengHINAan ini dari JAUH kemudian TIBA-TIBA menDAKWA diri KONONnya meWAKILi akar-UMBI? Kalau sekadar ini sahaja kePANDAIan mereka depan RAKYAT, LAYAKkah UMNO untuk meWAKILi suara RAKYAT? Apakah RAKYAT sebegitu MUDAH nak berikan UNDI nanti? Mohon HousePK dan Din TURTLE sebarkan SAMA artikel ini ye..

Wallahualam..