,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 14 April 2012

MENGGUNAKAN BUDAK-BUDAK UNTUK MENUJU PUTRAJAYA adalah kerja orang-orang yang tiada TELUQ.

Gambar-gambar Sekitar Demonstrasi Mansuhkan PTPTN (14/4/2012)

Demonstrasi mansuhkan PTPTN hari ni (14/4/2012) nampaknya tak berjaya mengumpulkan sasaran 5,000 orang . Dari apa yang aku tengok masa demonstrasi tadi , nampaknya jumlah yang hadir tak sampai 1,000 . Tapi  demo bantah PTPTN hari ni betul2 menyakitkan hati ! Bukan pasal apa , aku pi Dataran Merdeka seawal jam 12:30 hari nak tengok demo tu dari A sampai Z . Sekali depa pi ubah venue laaa ! Depa berkumpul dekat Masjid Jamek dan mula berarak sampai ke persimpangan Dataran Merdeka ! Kenapa depa tak sebarkan perubahan lokasi berkumpul ni ? Kan menyusahkan penyokong lain, dan wartawan2 yang dok menunggu dekat Dataran Merdeka.




Dan persoalannya macam mana jumlah yang tak sampai seribu berarak tu boleh tau pulak ? Pendapat aku mereka yang berarak tu dah di'kowtim' awal2 dengan penganjur pehimpunan . Dari muka2 yang aku tengok berarak tu , aku berani jamin bukan semuanya mahasiswa , entah budak2 sekolah mana pun depa pi rembat apa ! Kelihatan beberapa orang2 tua 'feeling' mahasiswa pun join sama .





Masa diaorang tengah berkumpul dekat simpang nak masuk Dataran Merdeka , banyak kenderaan bunyikan hon , korang dengar sendiri la dalam video yang aku rakam kat bawah ni. Sesambil tu terdengar juga cakap2 orang lalu-lalang kata budak2 ni menyusahkan betul . Terdengar cakap2 pelancong asing yang berdekatan memberi komen sambil ketawa apabila melihat gelagat 'bahalol-bahalol' disitu tak ubah macam beruk. 
 






Kalau ditengok dari video dan gambar2 di atas , takde lah ramai yang join himpunan mansuh PTPTN . Campur tolak bahagi darab tak sampai 1,000 pun , kah kah kah . Masa depa berarak nak ke SOGO , aku dah tak 'follow' lagi , cukup la tengok jumlah kehadiran yang tak seberapa ni . Banyak dah reporter dan blogger lain buat 'coverage' .  Cukup lah aku tengok dan dengar dengan mata telinga aku sendiri reaksi rakyat yang lalu lalang masa 'beruk-beruk' ni meliar di bandaraya tadi, masing2 cukup menyampah dan sakit hati !



Last but not least , perhimpunan mansuhkan PTPTN ni kononnya 'pra-Bersih 3.0' , Hishammudin Rais cakap kehadiran bagi Bersih 3.0 nanti 500,000 orang . Kah kah kah .. tengok jumlah 'beruk-beruk' upahan yang hadir hari ni , aku boleh agak , jumlah 500,000 orang tu setakat retorik kosong . Kalau tak sampai jumlah 500,000 orang untuk Bersih 3.0 , boleh la Hishamuddin Rais kasi 'blowjob' sama dia punya boss . 
 
di petik dari -  MegaBidaman 
 
amukanmelayu - tangan yang menghayun buai akhirnya di gigit jua.....