,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 9 May 2012

JANGAN BERMAIN DENGAN PENYAPU....BURUK AKIBATNYA NANTI


Tukang Sapu

Jika ribut....kepercayaan lama, mengambil penyapu di sandar di belakang pintu. Jangan di pukul anak dengan penyapu, menjadi tukang sapu adalah perkerjaan yang tidak menjadi kebanggan semua orang....kecuali pekerjaan pilihan terakhir. Kenapa? Dimana SIALnya penyapu? Islam memberi ganjaran yang besar kepada mereka yang menjaga kebersihan, Islam memberi ganjaran yang besar kepada mereka yang "Mengalihkan"(sapu) duri ditengah jalan. 

Jangan di buat main dengan penyapu. Sialnya amatlah ketara. Tapi setiap orang menyimpan SIAL ini di setiap rumah. Kenapa bermain dengan penyapu kalau ianya tahu mendatangkan sial? Hukum Allah telah menetapkan penyapu itu adalah MENYAPU sampah yang kita kotorkan. Penyapu tidak di gunakan selain dari menyepu sampah. Apabila kita meletakkan sesuatu itu bukan di tempatnya maka musibahnya tetap ada. 

Menghadiahkan penyapu kepada Pegawai yang di kira gagal menjalankan tanggung jawab adalah satu PENGHINAAN, Allah akan membalasnya juga dengan penghinaan. 
Malu - akhirnya kita kehilangan maruah

Penyapu telah meletakkan hukuman yang amat parah kepada BN Selangor dan Mantan MBnya. Benarkah semua ini di sebabkan pasal penyapu. Penyapu telah mengajar Mantan MB ini erti keperitan BERMAIN dengan penyapu. 

13 May adalah sejarah hitam yang ucap berulang-ulang, peritnya masih terasa hingga sekarang. DAP di nyahkan dari minda orang Islamelayu kerana penyapu. 13 May bermula dengan penyapu. Hinanya Islamelayu hendak disapu dari Tanah Melayu ini oleh CINA kerana kita di pandang sebagai sampah. Tidak pernah lagi penyapu jadikan hadiah. Jika "Berniat" untuk apa sekali pun jika penyapu di jadikan alatnya....maka buruklah akibatnya nanti. Sampai sekarang PENYAPU belum lagi dijadikan sebagai hadiah untuk apa kejadian, pesta atau peristiwa. Simpanlah penyapu di tempat yang sesuai dengan peranannya sebagai penyapu. Janganlah penyapu di jadikan satu bahan untuk menghina atau menyampaikan maksud tersembunyi di hati.



Biarlah ianya menjadi satu bahan untuk membersihakan kekotoran. Ianya bukan bahan jenaka atau bahan penghinaan atau bahan untuk di ketengahkan untuk menunjul diri....kerana sifat penyapu itu ianya sebagai amat suci berkhidmat tanpa untuk di pujji atau di sanjung tinggi. Jangan bermain dengan penyapu, nanti SIALnya tetap menanti.

Hisshamuddin bersama Puan Zakiah pengusaha PENYAPU

Jika penyapu di junjung untuk menyampaikan sesuatu maksud....tunggulah adalah balanya mendatang. Penyapu itu bukan sial, tapi maksud pembawanya mudah di baca. Tiadalah niat yang baik di hati pembawanya melainkan buruk yang bayak dari baiknya. Melainkan mereka yang mencari sesuap nasi dengan penyapu. kerana mereka menjalankan amanah Allah dengan kerja yang mulia. Bagimana dengan pembawa penyapu yang ini?

Apa kaitan PENYAPU dengan kumpulan ini?

Selepas penyapu di julang disini.... inilah yang terjadi.............

GANAS

amukanmelayu - penyapu tidak sial....yang sial adalah "NIAT KOTOR" didalam hati jika ianya bukan kerana Allah. Yang jahat itu dari hati pelakunya, yang baik itu dari Allah.