,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday, 8 May 2012

WARKAH UNTUK PEMUDA-PEMUDI ISLAM NUSANTARA.....



Tok Aki Aji
Teratak Anjungan Chepor,
Kg. Olak Lempit,
42700 Banting, Selangor D.E.

Selasa 17 Jamadil Akhir 1433 Bersamaan 8hb. May 2012

Kepada Putra-Putra dan Putri-Putriku,
Segenap Kampung dan Desa,
Segenap Pekan dan Kota,
Tanah Melayu Nusantara.





Semoga Putra dan Putriku dalam keadaan baik dan sejahtera. Berkat dengan syuhadah

.... Atok Aki berdoa semoga di beri keberkatan  hidup dariNya jua walau satu nafas udara yang di hela adalah dengan kuasanya jua. Darinya kita datang dan kepadaNya kita akan kembali. Allah yang SATU yang menjadikan sekelian alam. Dengan kedatangan warkah MAYA ini di harap Putra dan Putriku menjadi kuat sekukuh Banjaran Titiwangsa dan sekental Banjaran Jabal Uhud.      
---------------------------------------------------------------
http://1.bp.blogspot.com/-DZVoEuD0_rI/TsCysk0MR0I/AAAAAAAAAts/3C3u_Ahb7r4/s1600/assalamualaikum3.jpg

Putra Putriku sayang.....hari ini Atok Aki demam. Jika diambil nyawa yang di pinjamkan kepada Tok Aki ini, maka esuk kita tidak bersua lagi. Jika di jemput malam ini, maka subuh nanti tiadalah Tok Aki di masjid lagi. Dah lama rasanya kita jauh sesama kita walau pun kita berjiran, dah lama rasanya kita tak bertegur sapa, sedangkan kita sekampung. Dah lama sangat kita biarkan saf di belakang sentiasa kosong. Putra-Putriku.....Tok Aki tahu kalian sudah lama bangun, tapi tidak sampai ke Masjid. Tak mungkin Anak-anakku tersesat, tak mungkin anak-anakku terlupa....waktu solat sama macam dulu. Bayang pendek dari tiang, zohorlah itu, bayang panjang dari tiang....asarlah itu.....tersembunyi matahari di ufuk barat magrib dah tiba anak-anakku.....hilangnya rembang petang dan gelap mengganti tiba....maka isyak sudah datang sayang. Fajar menyinsing di ufuk timur....subuh menjelang tiba....penuhkanlah masjid....Yahudi amat takut jika Subuh bagaikan jumaat.

Putra-putriku......
Sayangnya Rasullullah kepada kita umatnya di akhir zaman ini....kata Rasulullah....kita adalah umat yang terbaik. Tapi benarkah kita yang terbaik? Bagaimana dengan makanan kita? Makanlah buah-buahan dahulu, sebelum menjamah nasi, makanlah madu setiap hari, campurkanlah minyak zaitun kedalam makanan, Habaitul soda bijirin hitam adalah ubat dan penawar segala penyakit....makanlah dengan tangan, kerana di hujung jari ada penawar segala penyakit. Makanlah daging tanpa ikan di hidangan dan begitu jugalah sebaliknya.....jangan makan kepala ikan.

Putra-putriku.....
Bersedialah dengan mereka yang membawa panji-panji hitam dari timur.....tapi timur itu dimana? Sulu, Makasar, Sulewesi, Mataram, Riau, Pettani atau Tanah Melayu.....jika mereka melewati kamu....berbaiahlah dengan mereka..... Allah yang satu....jagalah TAUHID dan akhidah kalian. Dengarlah KHUTBAH TERAKHIR Rasullullah....kerana itulah RUMUSAN AL-QUR'AN.

Jagalah batasan pergaulan...labuhkanlah JILBAB kamu.....jagalah aurat kamu anak-anakku. Kamu adalah genarasi yang hebat.....kamu semua berani seperti Saidina Alli dan Saidina Hamzah. Kamu menguji keberanian kamu di jalan raya....sayang anak-anakku.... biarlah kita mati kerana ugama..... keluarlah dari rumah kamu dengan keizinan orang tua kamu....bawalah kawan-kawan ke masjid. Bangunlah di tengah malam.... berhadapanlah dengan Allah yang menjadikan....kita akan kenal diri kita. Allah mahapengasih lagi penyayang.... mintalah kepada Allah....Allah tidak pernah berdusta.

Anak-anakku....
Jagalah ugama Islam ini dan janganlah terbiar di musnah orang.....bawalah ia kepada kaum mushrikin, berusahalah kita membawa Islam kepada mereka. Jika semua Nusantara di Islamkan....kita tidak perlu lagi untuk menggunakan VISA untuk menjengah saudara-saudara kita di Indonesia, Tanah Melayu, Sulu, Mindanau dan Pattani......kita bebas bergerak seperti 500 tahun dahulu.

Percayalah....Orang Kafir itu jahat, orang Kafir itu bengis, orang Kafir itu suka kepada kita untuk kita mengikut mereka. Percayalah...janji Allah itu benar, percayalah pesan Rasul itu benar dan percayalah kebaikan itu pasti di balas baik....

Bersolatlah....awalkanlah solat kamu anak-anakku. Kita tidak boleh mengharapkan Asia Barat untuk membantu kita. Mereka pun dalam keadaan musibah.....janganlah mengharapkan Yahudi dan US. Mereka ini adalah terang-terangan memusuhi kita. Tangan kanan menghulur....pasti tangan kiri mereka di hunuskan pisau dan racun untuk membunuh kita. PERCAYALAH....kita sedang di uji. Jangan kita berpeluk tubuh....berusahalah untuk kita menentang kemungkaran dengan Panduan Al-Qur'an dan bukannya politik. Politik telah membuatkan kita berpecah dua...dan seterusnya berpecah empat...sehinggalah kita berpecah hingga ke 73 gulungan.....

Berjalanlah dengan tegak dan lurus di atas barisan....luruskan SAF. Kunjungi masjid setiap masa. Ziarahlah mereka yang uzur dan tidak berkemampuan. Bersederhanalah dalam kehidupan, janganlah membazir... selawatlah keatas Rasul setiap masa.... jauhilah zina, arak dan riba....janganlah terikut-ikut dengan arus pakaian yang mendedahkan aurat....siksanya amat pedih. Percayalah, kemenangan bersama kamu anak-anakku. Menyembunyikan maruah kamu dan malu itu adalah ketinggian iman. Barang yang terdedah selalunya cepat  busuk....lindungilah maruah keluarga kamu. Putriku....senangnya untuk kamu beroleh syurga....kenapa harus kamu menolaknya. Putraku.....Khalifah di muka bumi ini adalah tanggung jawab yang harus di galas....bukan sahaja-sahaja kita di lahirkan kedunia ini.....kita ada tanggung jawab yang perlu di bereskan. Janganlah melambatkan kita masuk keSyurga. Sesungguhnya antara satu tempat tinggal di syurga itu sejauh bintang di langit hanya dengan kelebihan satu zikir. Untunglah mereka yang berada Syurga yang paling atas...kerana mereka boleh melawat yang di bawah....... ayuh anak-anakku....bersatulah kita mengislamkan yang Kafir dan tentanglah mereka yang bersekongkol dengan kafir untuk memusnahkan Islam.....kerana SYURGA janji Allah kepada mereka yang berjuang kerana Allah dan bukanya kerana sebab lain selain Allah.

Sekian

Allahhuakbar......

Tok Aki Aji.

didikasi untuk anak-anaku dan cucu-cucuku serta seluruh Putra dan Putri Islamku seluruh NUSANTARA.