,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 17 May 2012

TANAH BESAR CHINA ADA AGENDA DI NUSANTARA MELALUI PAP DAN DAP......

LKY juga minta Dr. Peribadinya memastikan dia sentiasa sehat. Walau pun satu jam dia tetap ingin menjadi President Malaysia.

UNIVERSITI BEIJING YANG MENYIBUK DENGAN URUSAN UNIVERSITI MALAYSIA

PRESIDENTS MALAYSIA.....MILIK SIAPA? DAP, PAS ATAU PKR...



Akhbar cina melaporkan bahawa Universiti Beijing mempersoalkan tindakan Universiti Utara Malaysia dan PDRM yang menyiasat pelajar yang menyertai BERSIH 3.0. Presiden Universiti Beijing menyifatkan bahawa universiti tiada hak dalam menahan pelajar dari menyertai acara sepeti itu.

Isu ini dibangkitkan akhbar cina dalam usaha menghasut bahawa BERSIH 3.0 adalah perbuatan yang betul sedangkan terang-terangan ianya melanggar undang-undang negara. Universiti Beijing mungkin terlupa mengenai peristiwa berdarah Dataran Tianhem dimana Universiti Beijing antara universiti-universiti awal di China yang mengharamkan para pelajar menyertai demo tersebut.

Malah jika hendak dibandingkan di antara prosedur polis Malaysia dan China pada ketika itu pastinya polis Malaysia melakukan dengan lebih baik. Ini kerana polis China menggunakan khidmat tentera dengan memrempuh pendemo menggunakan kereta kebal dan tembakan dilepaskan sesuka hati sehingga pendemo yang mati berjumlah ratusan orang.

Dibandingkan pula dengan polis Malaysia, prosedur yang digunakan lebih lembut terhadap pendemo BERSIH 3.0 dengan hanya melepaskan gas pemedih mata untuk menghentikan keganasan yang dilakukan pendemo. Malah pelajar yang menyertai demo BERSIh 3.0 hanya disoal siasat untuk membantu siasatan sedangkan pelajar yang menyertai demo Dataran Tianhem akan dikurung tanpa belas kasihan oleh pihak polis China.

Adakah dengan mengambil contoh ini Universiti Beijing layak untuk mempertikaikan prosedur Universtiti Utara Malaysia dan PDRM? Ada baiknya Universiti Beijing cermin muka dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan.


amukanmelayu - bersedialah kita untuk kehilangan Tanah Melayu ini hanya kerana "BODOH SOMBONG SAUDARA KITA SENDIRI".....