,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 8 April 2013

BIDAK-BIDAK RAJA YANG DURHAKA PADA ALLAH DAN RASUL


ISLAMELAYU DI TIPU KERANA KEJUJURANNYA

I must ask non-Malays to be fair & be considerate & not make unreasonable demands, for it is well to remember that no natives of any country in the world have given away so much as the Malays have been"
- YTM TUNKU ABDUL RAHMAN, Kuala Lumpur, 22 April 1956.

'Jika orang Melayu gembira, orang lain di negara ini akan gembira. Begitu juga sebaliknya jika orang Melayu tidak gembira'.

Tun Abdul Razak

Quote: "When Malays speak up about their rights, it must be racism. When non-Malays speak up about their rights, it must be human rights. I am no hardcore UMNO but I am a simple Malay who sees ingrates around me. Malaysia now is for us to ruin.Well done people!"
"In matters of state he who has the power often has the right, and he who is weak can only with difficulty keep from being wrong in the opinion of the majority of the world."

Cardinal Richelieu in his Political Testament.

Quran; Az Zumar Ayat 17

Juzuk : 23Surah : AZ-ZUMARNo. Surah : 39Ayat : 17
Profil Surah : RqrMainM new
Terjemahan Dalam Bahasa Malaysia
Tafsiran Ar-Rahman
Kaligrafi
Surah
Dan orang-orang yang menjauhi dirinya dari menyembah atau memuja Taghut, serta mereka rujuk kembali taat bulat-bulat kepada Allah, mereka akan beroleh berita yang menggembirakan (sebaik-baik sahaja mereka mulai meninggal dunia); oleh itu gembirakanlah hamba-hambaKu -
   
   
Terjemahan Dalam Bahasa Inggeris
Tafsiran Abdullah Yusuf Ali
Those who eschew Evil,- and fall not into its worship,- and turn to Allah (in repentance),- for them is Good News: so announce the Good News to My Servants,-

 

Setan Racist

 

Setan Racist
Katakan Tidak Kepada Setan Racist.

 

Bidak-Bidak Raja.

"In life, you are either King, or pawns."

Dialog di atas dari filem "The Count of Monte Cristo".


Politik ini seninya indah. "Attack the Kingdom of Wei to save the Kingdom of Zhao", ini pula stratagem dari 36 Stratagems, dari Romance of three Kingdoms. Kaum Cina memang bijak dari segi menggunakan 'direct' dan 'indirect' force. Sebab itu catur Cina atau Go lebih sukar dari catur antarabangsa.

Kejituan DAP, yang terkenal sejak dari awal enggan berkompromi dengan kekuatan Melayu iaitu UMNO makin berkembang dari sehari ke sehari. Namun mereka tidak akan dapat menumbangkan Melayu tanpa bantuan Melayu.

Maharaja sedang menggerakkan bidak-bidaknya.
Mujur bagi mereka, kerana ada Melayu yang sanggup menjadi bidak. PAS tidak merasakan mereka bidak, sebaliknya mereka rasa mereka berjaya menggunakan DAP. Sudah tentu, jika mereka tahu mereka sedang digunakan maka tidak bijaklah Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng. Malulah Sun Tzu.
Kita tengok video di bawah ini. Ini pendedahan berani bekas ahli DAP yang tidak sanggup bangsa dan agamanya di gadai. Sudah tentu PR akan kata dia sudah dibeli. Sidek Baba sudah di beli. Hasan Ali sudah dibeli. Zulkifli Nordin, Nasarudin Mat Isa. 
Tapi bila Wilfred Bumburing dan Lajim Ukim masuk PR, mereka akan kata 'sudah insaf' dan 'sudah sedar'. Ini videonya:

Melalui blog Datuk A. Kadir Jasin baru saya tahu dalam PRU ke 12, undi popular pembangkang bukan yang tertinggi pernah mereka perolehi. Dalam PRU ke 12 mereka meraih undi popular sebanyak 48.6%. Mereka mendapat undi paling popular dalam sejarah Pilihanraya di Malaysia adalah pada tahun 1969 iaitu sebanyak 55.1%.
Apa jadi kepada Malaysia selepas PRU tahun 1969 setelah DAP menang besar? Dan saya menjangkakan DAP akan menang besar dalam PRU ke 13 ini berbanding PKR dan PAS. 43 tahun lalu Malaysia menumpahkan darahnya.
Dengan spin dari mereka akan berlaku huru hara, hendak tutup airport supaya pemimpin BN tidak boleh lari dan ugutan O' Haris bin Ibrahim, serta kebencian teramat sangat DAPster terhadap semua institusi kerajaan, tidak mustahil ianya boleh berulang.
Dan tidak ada siapa yang menang. Insaflah bidak-bidak raja sekelian.