,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 14 April 2013

CIA DAN DASAR LUAR AMERIKA MENENTUKAN HURU-HARA SESEBUAH NEGARA, SIAPA TALI-BARUTNYA?


Olak Lempit - 14hb. April 2013, Ini mungkin cerita lama, tp apa yang AMUKANMELAYU nak jelaskan disini adalah "Apa Perana Yayasan" ini kepada Malaysia?. Yayasan ini adalah badan yang di biayai oleh CIA. Apa peranan CIA kepada dasar luar Amerika? Inilah yang perlu di ketahui oleh semua orang Islamelayu dan Raayat Malaysia. Dengan menjadikan Green Globe, WWF, Green Peace, Suaram, Hak Asasi Manusia, Kebebasan Akhbar dan banyak lagi pertubuhan yang nampak memperjuangkan sesuatu yang bukan ada kene mengene dengan kita pun. Tapi dengan di beri sedikit Pangkat atau Jawatan dan persidangan yang di buat di luar Negara.....dan kita di layan seperti VIP. Maka melalak melolonglah kita memperjuangankan agenda Pertubuhan tersebut yang TUJUAN SEBENARNYA tanpa kita ketahui.

Kita di jadikan alat dan agen kepada perubahan....namun sebenarnya adalah untuk menimbulkan rasa tidak puas hati dan rasa benci yang melampau kepada pemerintah sekiranya segala perjuangan kita tidak di endahkan dan dalam masa yang sama......perhimpunan dan dengan DOKTRIN cara berfikir yang baru kita merasakan kita hebat. Sedangkan dalam masa yang sama kita sudah mula menentang undang-undang dan perlembagaan Negara dan selepas itu, kita menyerang Badan Kehakiman dan Agensi Penguatkuasaan.....selepas itu kita mula menyerang SENSIVITI amalan kaum atau etlik atau budaya sesuatu bangsa.....dan titik berbezaan yang sedikit itu kita laung dan perjuangkan sedang titik persamaan yang banyak yang telah lama kita persetujui dan amalkan kita sembunyikan......inilah sebenarnya yang di mahukan oleh YAHUDI dan AMERIKA.

Arab Spring kononnya adalah untuk menukar pemerintah....tapi yang sebenarnya adalah untuk menghancurkan negara Arab walau pun pemerintah telah di tukar dan pemerintah yang lama di bunuh atau di tangkap....hakikatnya, raayat Arab terus menderita dengan tiada pekerjaan, kemiskinan yang melampau, di bunuh tanpa pendakwaan, rogol, culik dan KESUSAHAN yang lebih teruk dari pemerintah yang lama. Apa yang kita dapat, apa yang PEJUANG(konon) dapat?

Sebenarnya yang mengimport dan membawa masuk budaya ini adalah AGEN atau TALI BARUT AMERIKA DAN CIA yang perlu di hapuskan sebelum kita menjadi Pengemis jalanan seperti yang berlaku di Negara Arab Spring ketika ini.....wallahhuaklam.

Erti Kemerdekaan 


دان جاتوهڽ هاڽ ببراڤ هاري
لالو تربيلاڠݢو 400 تاهون
سواتو تيمڤوه يڠ امت ڤايه دان ڤنجڠ
ڤڠابدين دان کهيلڠن يقين ديري
50 تاهون کيت برديري منبوس مرواه
مرديک منتفسير ديري سنديري دان بڠݢ ڤد اڤ يڠ اد
ماسيه ماهوکن هرݢ ايت دڤرجوديکن؟



کيت تيدق اکن ممڤرتاروهکن نصيب ايت
د تاڠن کيت ماسيه ڤانس
کريڠت، تولڠ بلولڠ دان تناݢ فيکير
مڠهايون لڠکه ممبينا واوسن
وسڤادا هريماو د ماتهاري تربنم
تيدق اکن هيلڠ بلڠڽ
مڠيشتهارکن ديريڽ يم توان توڠݢل سجاݢت
يڠ لمه لوڠلاي
يڠ ݢاݢه ݢرݢسي
اکن مرونتوهکن سݢالا سمڤادن ريمبا
اتس نام ممبينا ڤرکمڤوڠن دنيا
ماهوکه کيت بيارکن
مريک مڠينجق-ينجق دان مڠهنچورکن تامن کچيل ڤرماءي اين؟


ريمبا تنڤا سمڤادن
اتس نام “کبايکن“ مڽليناڤ مينوسوک ماتفيکير
هيدوڤن دنيا کتيݢ ترڤقاو تعجوب دڠن سلوݢن
‘کاسيه عالم
کتلوسن حکوم
کعاديلن تيمبڠن
کساتوان ورݢ دنيا
کبيبسن مطلق'
لالو برارقله انق-انق بومي اين مرءيقان کساتوان عالم
دڠن سورق سوراي
‘رونتوهکن سمڤادن!
رونتوهکن سمڤادن!
رونتوهکن کوروڤسي
رونتوهکن کوليسي'
دان د بلاکڠ مريک تيدق مليهت
بايڠ-بايڠ بيلاڠݢو هليمونن
يڠ لبيه ݢانس درڤد سݢالا يڠ ݢانس
کيت ڤون اکن کهيلڠن هرݢ دان ارتي ديري
مڠاڤ داوندڠ مريک
دان مريک تيبا-تيبا برادا د دڤن ڤينتو رومه کيت؟


کيت تله باڠون دڠن سݢالا کڤايهن
ممبوک بلنتارا دان ممڤرتاهنکن واريثن
کيت تفسير مرديک مڠيکوت اچوان سنديري
مرديک کيت دڠن فيکيرن
دان کيت ڤرتاهنکنڽ دڠن فيکيرن
دنيا سوده مليهت کيت
دنيا سوده مڠحرمتي کيت
تيمور دان سلتن مڠهارڤکن کيت
مريک داتڠ بربوندوڠ-بوندوڠ منچاري بومي اين
ڤرليندوڠن دان ارتي هيدوڤ
مڠاڤ کيت سنديري ماسيه بلوم ماهو مليهت
دڠن تاڠن ماسيه تربيلاڠݢو ک بلاکڠ
دان هاڽ سسکالي منجولڠڽ
مڠيکوت رنتق ݢينديراڠ دنيا ماتهاري تربنم؟


بيجق ڤنداي ڤرنه برڤسان
‘مريک يڠ تيدق بلاجر دري سجاره مريک ددرا
دڠن مڠولاڠي کسالهن-کسالهن مريک برکالي-کالي'
سجاره مڠاجر کيت بتاڤ کوکوه سسواتو بڠسا
اکن تتڤ کچونداڠ بيلا دتيکم دري بلاکڠ
مڠاڤ کيت مولا حلالکن سجاره هيتم برولڠ؟


نصيب کيت ݢيڠݢم
دڠن تاڠن سنديري دان سݢالا قدرة کورنياان
کيت جالين کقواتن سولمن کاسيه بڠسا
کيت ديديهکن دي دڠن تراديسي سماڠت جواڠ
مرواه بڠسا کيت جولڠ ک مرچو عالم
کيت باڠونکن سواتو تمدون چينتا داماي
د سيني کيت اجر انق-انق کيت ارتي سايڠ
د سيني کيت تاورکن دنيا مناجا کمأنسيأن
دان بوکن الت ڤڤراڠن
دنيا بلاجر ارتي مرديک سجاتي
ممڤلاجري دان منريما سݢالا ڤربيذأن
مرديک منفسير هيدوڤ تنڤا ڤقسأن کواس
د سيني کيت يقين سݢالاڽ بوليه
د سيني کيت يقين سݢالاڽ بوليه
ايتله ارتي کمرديکأن

ڤرجواڠن اين مستي دتروسکن.

دوکتور محضير محمد


Sejauh Mana CIA Telah Membantu Pembangkang?

 

Published by
Penahanan Setiausaha Kepada Pengerusi Yayasan Masa Hadapan 
13 July 2007

Hari ini, Nathaniel Tan, yang merupakan setiausaha saya sebagai Pengerusi Yayasan Masa Hadapan (Foundation For The Future) telah ditahan oleh tiga orang polis berpakaian preman. Pegawai tersebut tidak memperkenalkan diri mereka dan menunjukkan sebarang pengenalan hanya memaklumkan bahawa mereka daripada Cawangan Khas dan meminta Nathaniel untuk mengikut mereka dan membawa komputer riba beliau bersama.
Saya sangat mengecam penahanan Nathaniel oleh pihak polis Malaysia. Nathaniel, 27, merupakan graduan Universiti Harvard dan menetap di Kuala Lumpur, sebelum ini aktif menyertai beberapa aktiviti sukarela dan kemanusiaan di Acheh, Indonesia dan Sierra Leone, di mana beliau juga aktif berpartisipasi bersama beberapa pertubuhan hak asasi di Malaysia.

Saya menggesa Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan untuk membawa perkara ini dalam perhatian beliau pada kadar segera dan menjelaskan di mana dan atas kapasiti apa Nathaniel ditahan buat masa ini. Saya telah meminta kepada peguam-peguam beliau dan ahli keluarga untuk mendapatkan akses segera kepada Nathaniel untuk menjaman keselamatan beliau.


ANWAR IBRAHIM
Pengerusi
Yayasan Masa Hadapan

AIDCNews -14/04/13 – Pada 22 Mac 1967, akhbar The New York Times mendedahkan CIA (Central Intelligence Agency) merupakan dalang sebenar di sebalik sebuah yayasan bernama ‘The Asia Foundation’ (TAF).
“Pada tahun 1967 telah terbongkar bahawa badan itu (TAF) menerima dana daripada CIA. Victor Marchetti, Timbalan Pengarah CIA, membuat kenyataan kurang bijak dengan berkata bahawa TAF telah ditubuhkan oleh CIA dan sehingga tahun 1967 telah banyak subsidi daripadanya.
“Pada hari ini, model NED (the National Endowment for Democracy) dilihat sebagai kaedah lama CIA, berisiko, jadi pada tahun 1984, satu akta TAF telah digubal bagi membolehkan badan itu menerima dana daripada Jabatan Negara Amerika Syarikat (AS),” lapor sourcewatch.org.
Nile Bowie dalam tulisan bertajuk “Understanding US Funding to Malaysian Civil Society” mendedahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat secara langsung dengan NED di mana beliau turut bergambar dalam Majlis Anugerah Demokrasi NED pada tahun 2007 bersama-sama Presiden IRI (Institute Republican Institute), Lorne Craner, Presiden NED, Carl Gershman, Presiden NDI (National Democracy Institute), Ken Wollack, dan lain-lain.





Namun, operasi NED sudah diketahui umum sebagai operasi CIA, maka sourcewatch.org melaporkan badan perisikan AS kini mula menumpukan perhatian terhadap TAF.
Surin Pitsuwan adalah salah seorang Ahli Pemegang Amanah TAF dan beliau juga sering dijemput Anwar menghadiri beberapa program di Malaysia termasuk menjadi salah seorang penceramah dalam program IKD (Institut Kajian Dasar).
Di Indonesia, TAF merupakan penaja utama kebangkitan Islam Liberal dan Pluralisme agama yang berselindung di sebalik NGO hak asasi dan masyarakat sivil.
Salah satunya adalah NGO bernama Jaringan Islam Liberal (JIL).
“Dengan bantuan dari agensi-agensi pembiayaan seperti The Asia Foundation, JIL dapat menyuarakan fahaman liberal, aspirasi dan tafsiran Islam secara toleran di Indonesia,” lapor wikipedia JIL.
Portal Indonesia, voa-islam.com mendedahkan sekurang-kurang 44 NGO di negara itu telah ditaja TAF.
“Kemudian di antara pendokong-pendokongnya ada yang menghalalkan homoseks seperti Musdah Mulia, dan membela aliran sesat Ahmadiyah seperti Azyumardi Azra, ” lapor voa-islam.com.
Razali : Perancangan Strategik DAP Tawan Putrajaya
Razali : Perancangan Strategik DAP Tawan Putrajaya II
Berjayakah Dalang Pencabar Allah Jadi PM ?
















AMUKANMELAYU - Arab spring  bukan menukar pemerintah....tapi untuk melemahkan, memecahbelahkan, negara dan raayat bergaduh/ berperang sesama sendiri supaya negara dan raayat dapat di jajah semula dalam bentuk baru.........dan mengembalikan kita menjadi kuli, pengemis, miskin, melarat seperti dulu..................