,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 2 April 2013

DO'A PERANG UNTUK SANG MUJAHID DI LAHAD DATU



Ayat Ayat Perang di Jalan ALLAH

وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَكَانُواْ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ (146). وَمَا كَانَ قَوْلَهُمْ إِلاَّ أَن قَالُواْ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ (147). فَآتَاهُمُ اللَّهُ ثَوَابَ الدُّنْيَا وَحُسْنَ ثَوَابِ الآخِرَةِ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ (148).(سورةآل عمران أية 146-148).
yang bermaksud : 146. dan berapa banyak dari Nabi-nabi dahulu telah berperang dengan disertai oleh ramai orang-orang yang taat kepada Allah, maka mereka tidak merasa lemah semangat akan apa Yang telah menimpa mereka pada jalan agama Allah dan mereka juga tidak lemah tenaga dan tidak pula mahu tunduk kepada musuh. dan ingatlah, Allah sentiasa mengasihi orang-orang yang sabar. 147. dan tidaklah ada yang mereka ucapkan semasa berjuang (perang), selain daripada berdoa dengan berkata : Wahai tuhan kami! ampunkanlah dosa-dosa kami dan perbuatan kami yang melampau dalam urusan kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami dalam perjuangan dan tolonglah kami mencapai kemenangan terhadap kaum yang kafir. 148. oleh itu, Allah memberikan mereka pahala dunia kemenangan dan nama yang harum, dan pahala akhirat yang sebaik-baiknya nikmat syurga yang tidak ada bandingannya. dan ingatlah, Allah sentiasa mengasih orang-orang yang berbuat kebaikan

.

Kelebihan BerPERANG di Jalan ALLAH

 

Berperang Pada Jalan ALLAH
Maksud Jihad dari segi syariat, istilah, dan hakikat jihad itu sendiri ialah Al-Qitalu Fi Sabilillah (Berperang Pada Jalan ALLAH). Sebarang usaha yang dilakukan keatas diri sendiri, keluarga, masyarakat, dan negara untuk memenuhi perintah ALLAH dan RASUL (usaha menegakkan ajaran Islam) hanyalah ranting-ranting jihad. Tapi, pokok jihad sebenarnya ialah berperang pada jalan ALLAH.
Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya? Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjihad membela dan menegakkan agama Allah dengan harta benda dan nyawa kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya). (As-Saff: 10-11)
Dari Abu Hurairah ra., ditanyakan, Wahai Rasulullah, amal apa yang menyamai pahala jihad di jalan Allah?" Beliau menjawab, "Kalian tidak mampu melakukannya." Maka diulangilah pertanyaan itu dua kali atau tiga kali. Setiap pertanyaan itu dijawabnya, "Kalian tidak mampu melakukannya." Kemudian berkata, "Mujahid di jalan Allah itu seumpama orang yang berpuasa, yang mengerjakan shalat, dan yang membaca Qur'an, dimana ia tidak berhenti dari puasa dan shalatnya, sehingga sang mujahid pulang dari medan pertempuran." (HR. Bukhari, Muslim, Nasa'I, Ibnu Majjah, dan Tirmidzi)

“Syurga di bawah bayangan pedang.”(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

“Allah Taala telah menjamin bagi orang yang pergi berperang fi sabilillah (untuk menegakkan agama Allah) dengan firmannya: Siapa yang pergi berjihad hanya semata-mata untuk membela dan menegakkan agamaKu, dan kerana iman kepadaKu, serta percaya kepada RasulKu; maka Aku menjamin bahawa aku akan masukkannya ke dalam Syurga (jika dia mati di medan perang) atau mengembalikannya pulang ke rumahnya membawa kemenangan, berupa pahala dan harta pampasan” (Hadis Riwayat Muslim)


Demi Zat yang jiwa Muhammad berada dalam kekuasaan-Nya. Pada setiap bahagian tubuh yang terluka di jalan Allah akan diperlihatkan oleh-Nya pada Hari Kiamat. Ketika beliau terluka warna darah dan baunya adalah seperti minyak kasturi. (Hadis Riwayat Muslim)

Demi Zat yang jiwa Muhammad berada dalam kekuasaan-Nya. Sesungguhnya aku lebih suka seandainya aku berperang di jalan Allah lalu terbunuh, lalu aku dihidupkan kemudian berperang lagi dan terbunuh, kemudian aku dihidupkan dan berperang lagi dan akhirnya terbunuh lagi.(Hadis Riwayat Muslim)
           

           ATM DAN PDRM Menjujung Kalimah ALLAH DAN RASUL
   
 
"Kewajipan Jihad (berperang pada jalan ALLAH) itu berlangsung sejak Allah mengutusku (menjadi Rasul) sehingga (ke zaman) umatku yang terakhir memerangi Dajjal" (HR Abu Dawud)

“Barangsiapa yang mati dan belum berperang, serta tidak berniat untuk berperang, maka ia mati dengan membawa satu cabang kemunafikan.” (HR Muslim)
Sebarang pengabaian pokok jihad (perang pada jalan ALLAH) diharamkan Islam. Firman ALLAH: "Illa tanfiru yu'azzibkum 'azaban alima" Jika kamu tidak pergi berperang, DIA akan mengazab kamu dengan azab yang pedih!

Saudara dan Suadariku yg di kasihi ALLAH

Kita tahu status kita di dunia ini ialah Hamba ALLAH, namun berapa ramai di kalangan kita yg melaksanakan tugasnya sebagai Hamba ALLAH? Ada yg menjadi hamba nafsu, hamba hiburan, hamba kawan2, hamba dunia, hamba wanita, hamba televisyen, hamba komputer, hamba perasaan cintakan jawatan, hamba harta kekayaan dan bermacam-macam hamba lagi..

Ketahuilah hanyasanya orang yg berjaya menjadi Hamba ALLAH sahaja yg berjaya memerdekakan jiwanya drpd sebarang perhambaan kepada nafsu dan terselamat daripada penipuan dunia. Hanya Golongan yag bertuah ini sahajalah yang selamat dalam mengharungi bahtera kehidupan yang fana ini. Hanya Golongan Hamba ALLAH ini sahajalah yg selamat dari penderitaan di akhirat. Golongan yg tidak menjadi Hamba ALLAH akan karam dalam lautan kemaksiatan dunia kemudian mendapat murka ALLAH pula di akhirat. Inilah golongan mukminin dan muttaqin.

Untuk mendapatkan syurga ALLAH bukan mudah. Sebelum dapatkannya, kita perlu lalui dulu ujian2nya sehingga terbukti kita ialah seorang Hamba Yg Benar2 Ikhlas Untuk Mendapatkan Redho ALLAH. ALLAH akan menguji kita untuk mengenal pasti adakah kita ini orang yang benar-benar berjihad dan benar-benar sabar atau hanyalah munafiq yang berpura-pura Islam.

Tugas sebagai Hamba ALLAH bukan hanya sekadar menyembah, dan mentaati perintah2NYA, serta menjauhi laranganNYA, bahkan perlu berjuang berjihad berperang mempertahankan dan menegakkan AgamaNYA sehingga tidak ada yang lebih tinggi melainkan ISLAM. Ayuh melangkah saudara/i ku! Jadikan dirimu sebagai Hamba ALLAH yg sebenar! Bebaskan dirimu dari menjadi hamba selain ALLAH krn kau tidak akan selamat daripada menjadi hamba selain ALLAH. Jadikan dirimu sebagai Pendokong Agama ALLAH! Bila ditanya siapakah diantaramu orang yang sedia mati kerana menegakkan Agama ALLAH, maka jawablah dengan lantang "Aku sanggup!"

Tegakkan Islam Dalam Hatimu, Nescaya Tertegaklah Islam Di Dunia mu Ini!

Belum benar engkau beriman jika engkau hanya sekadar mengaku diri sebagai Islam, namun tidak mahu berjihad ketika seruan jihad telah tiba. Sesungguhnya Rasulullah dan para sahabat sendiri pergi berperang untuk membela umat Islam yang ditindas. Rasulullah sendiri mempunyai semangat jihad yang tinggi serta ingin sangat untuk mati syahid. Sahabat-sahabat Nabi sendiri ramai yang mati syahid kerana mematuhi perintah jihad. Bahkan sahabat-sahabat Nabi memburu syahid di medan jihad sehingga mereka kelihatan bagaikan singa yang mengamuk yang menggentarkan musuh2 ALLAH.

 
TENTERA ALLAH MALAYSIA  Berperang kerana kita perlu membunuh orang-orang yang SYIRIK kepada Allah seperti di atas ini

Bolehkah tidak mahu berperang fi sabilillah?

Bolehkah tidak mahu berperang fi sabilillah?

"Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu (untuk tidak berperang) hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan yang hati mereka (sangat) ragu-ragu. Oleh itu mereka sentiasa bingung teragak-agak dalam keraguannya. Dan kalaulah mereka mahu keluar (untuk turut berperang), tentulah mereka menyediakan persiapan untuknya; tetapi Allah tidak suka pemergian mereka, lalu dilemahkanNya semangat mereka, dan dikatakan (oleh Syaitan): "Tinggalah kamu bersama-sama orang-orang yang tinggal" " (At-Taubah: 45-46)


"Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu, apabila dikatakan kepada kamu: "Pergilah beramai-ramai untuk berperang pada jalan Allah", kamu merasa keberatan (dan suka tinggal menikmati kesenangan) di tempat (masing-masing)? Adakah kamu lebih suka dengan kehidupan dunia daripada akhirat? (Kesukaan kamu itu salah) kerana kesenangan hidup di dunia ini hanya sedikit jua berbanding dengan (kesenangan hidup) di akhirat kelak.

Jika kamu tidak pergi beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah - membela ugamaNya), Allah akan menyeksa kamu dengan azab seksa yang tidak terperi sakitnya dan Ia akan menggantikan kamu dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat mendatangkan bahaya sedikitpun kepadaNya. Dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu." (at-taubah 38-39)


"Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab); dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (At-Taubah 41)


"Katakanlah Wahai Muhammad: Jika bapa-bapa, anak-anak, saudara-saudara, isteri-isteri, kaum keluargamu, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khawatiri kerugiannya, dan tempat tinggal yang kamu sukai, adalah lebih kamu cintai dari Allah dan Rasul-Nya dan dari berjihad di jalan-Nya, maka tunggulah sampai Allah mendatangkan keputusan-Nya. Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik." (At-Taubah:24)


"Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. (Surah. Al Baqarah:216)"


"Perangilah mereka itu sehingga tidak ada fitnah(syirik) lagi dan ketaatan itu semata-mata hanya untuk Allah. Jika mereka berhenti maka tidak ada permusuhan kecuali kepada orang-orang yang zalim" (Al-Baqarah:193)


Wahai Para Nabi! Kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada dua puluh orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh. Dan jika ada seratus orang (yang sabar) di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan seribu orang kafir, kerana orang2 kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti. (Al-Anfal: 65)


"Kewajipan Jihad (berperang pada jalan ALLAH) itu berlangsung sejak Allah mengutusku (menjadi Rasul) sehingga (ke zaman) umatku yang terakhir memerangi Dajjal" (HR Abu Dawud)

“Barangsiapa yang mati dan belum berperang, serta tidak berniat untuk berperang, maka ia mati dengan membawa satu cabang kemunafikan.” (HR Muslim)


"...Maka apabila diturunkan suatu surat yang jelas maksudnya dan disebutkan di dalamnya (PERINTAH) PERANG, kamu lihat orang-orang yang ada penyakit di dalam hatinya memandang kepadamu seperti pandangan orang yang pengsan kerana takut mati, dan KECELAKAANLAH BAGI MEREKA"(Muhammad:20)


‎"orang2 yg tinggal (tiada ikut b'perang) merasa gembira dengan duduk2 diam sepeninggal Rosulluloh.mereka tiada suka brJihad beserta harta & jiwa mereka d jalan ALLOH & mereka b'cakap "jangalah kamu pergi (berperang) dalam panas terik ini"
katakanlah (Muhammad)
"Api neraka Jahanam lebih panas",jikalau mereka mengketahui"
(QS.AT-TAUBAH 82)


Di Antara kata Ketua gerakan islam mengenai Wajibnya jihad (jihad qital)
"“Sesungguhnya kehebatan para Da’ei, kekuatan dan keberkesanan dakwah dan kemuliaan umat islam tidak akan wujud melainkan dengan melaksanakan jihad pada jalan Allah” ~ Asy-Syahid Asy-Syeikh Abdullah Azzam~


"Jika ada rukun Islam keenam, maka jihadlah yang paling layak menduduki tempat itu" ~Said Hawwa~

“Allah mengancam orang-orang yang tidak turut dalam jihad dengan ancaman siksa yang sangat pedih. Allah menghinakan mereka dengan berbagai gelar dan sebutan yang buruk, menganggap mereka pengecut, pemalas, lemah, dan tertinggal di belakang. Allah menjanjikan untuk mereka kehinaan di dunia. Kehinaan yang tidak dapat di hapuskan kecuali dengan berangkat ke medan jihad. Sedangkan di akhirat, Allah menyiapkan untuk mereka siksa yang pedih” ~Asy-Syahid Hassan Al-Banna~


imam hassan al banna menulis kitab 'risalah jihad' yg khusus membahas bab jihad, mengisyaratkan pentingnya dan wajib menunaikan perang d jalan Allah.. boleh baca kitab itu d google.. namun, ada ahli jemaah yg mencedok pemikiran ikhwan muslimin yang TIDAK FAHAM MENGENAI WAJIBNYA QITAL... QITAL ITU ASALNYA FARDHU KIFAYAH, BUKANNYA SUNAT ATAU HARUS!!!!

Bilakah qital fi sabilillah menjadi FARDU AIN?
APABILA SEINCI NEGERI UMAT ISLAM DISERANG OLEH KUFFAR MAKA IA WAJIB UNTUK PEJUANG ISLAM DI NEGERI ITU SAHAJA, JIKA PEJUANG TIDAK MAMPU MENGALAHKAN MUSUH, MAKA SELURUH PENDUDUK NEGERI YG DISERANG ITU WAJIB BERPERANG, FARDHU AIN HUKUMNYA.... TAPI, JIKA PENDUDUK ITU LEMAH (TIDAK MAMPU MENGALAHKAN MUSUH), MAKA KEWAJIPAN ITU BERKEMBANG DI NEGERI2 YG BERJIRAN DGN NEGERI YG DISERANG ITU, JIKA MASIH TIDAK MAMPU MENGALAHKAN MUSUH, MAKA KEWAJIPAN PERANG ITU BERKEMBANG DAN BERKEMBANG SEHINGGA IANYA MENJADI KEWAJIPAN GLOBAL. SELAGIMANA NEGERI ISLAM YG DISERANG ITU TIDAK BERJAYA MENGALAHKAN MUSUH, MAKA HUKUM QITAL TETAP FARDHU AIN UNTUK SEMUA!

Adakah sekarang ini sudah wajib berperang?
Ya, kerana palestin, iraq afghanistan dan PATTANI diserang oleh orang kafir dan mereka sehingga kini tidak mampu mengalahkan musuh Islam, maka sekarang hukum perang itu fardhu ain.

Tapi, umat islam telah meninggalkan kewajipan ini. bahkan tidak mahu bersiap untuk menunaikannya, dan tidak mahu cendrung kearah nya (perang jihad) INI BERTENTANGAN DGN AJARAN ISLAM. KERANA ISLAM MAHU UMATNYA BERPERANG, SEDANGKAN YANG TIDAK MAHU UMAT INI BERPERANG YG SEBENARNYA IALAH MUSUH2 ISLAM!!!!

“Orang-orang kafir ingin supaya kamu lengah terhadap senjatamu dan harta bendamu, lalu mereka menyerbu kamu dengan sekaligus.”
An-Nisaa’ :102

Bolehkah kita hanya berjuang d negara kita dan tidak mahu pergi berperang?

Allah SWT berfirman:
“Sesungguhnya orang-orang beriman adalah saudara.” (Al-Hujuraat: 10)

Rasulullah SAW bersabda: “Orang muslim adalah saudara muslim lainnya.” Muttafaq ‘Alaih.

Rasulullah SAW juga bersabda:
المؤمنون كرجل واحد إذا اشتكى رأسه تداعى له سائر الجسد بالسهر والحمى
Artinya: “Orang-orang beriman ibarat satu orang, jika bagian kepala mengaduh, seluruh badan akan menderita tidak bisa tidur dan demam.” (HR. Muslim dari Nu’man bin Basyir.)


Tidak ada kelebihan antar kaum muslimin kecuali dengan takwa dan amal sholeh, Allah SWT berfirman:
“Sesungguhnya yang paling mulia di sisi Allah di antara kalian adalah yang paling bertakwa.”Al-Hujuraat: 13


Rasulullah SAW bersabda:
لا فضل لعربي على عجمي ولا لعجمي على عربي ولا لأبيض على أسود ولا لأسود على أبيض إلا بالتقوى ، الناس من آدم وآدم من تراب
Artinya: “Tidak ada kelebihan bagi orang arab atas non arab, orang non arab atas orang arab, orang kulit putih atas kulit hitam, orang kulit hitam atas orang kulit putih kecuali dengan ketakwaan, manusia seluruhnya dari Adam sedangkan Adam berasal dari tanah.” HR. Ahmad dan dishohihkan Al-Albani dalam Syarah Aqidah Thohawiyah dan Shohih Jamius-Shogir(1780).

Mendapatkan pertolongan adalah hak seorang muslim dari saudaranya sesama muslim walaupun negeri mereka berjauhan.
Rasulullah SAW bersabda:

المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يُسْلِمه ، ومن كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته ، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه كربة من كربات يوم القيامة ، ومن ستر مسلما ستره الله يوم القيامة
Artinya: “Orang muslim adalah saudara muslim lainnya, tidak (boleh) ia dzalimi atau ia serahkan kepada musuh, barangsiapa memenuhi hajat saudaranya Allah akan penuhi hajatnya, barangsiapa membantu memberikan jalan keluar dari kesulitan yang dihadapi seorang muslim, Allah akan berikan jalan keluar baginya ketika menghadapi kesulitan pada hari kiamat, dan barangsiapa menutupi aib seorang muslim, Allah akan tutupi aibnya pada hari kiamat” HR. Bukhari dari Ibnu ‘Umar.


Muslim meriwayatkan hadits senada dari Abu Huroiroh secara marfu’ dengan lafadz:
المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يَخْذُله
“Orang muslim adalah saudara bagi sesama muslim, tidak (boleh) ia dzalimi atau ia telantarkan.”


Akhir kalam,

Bersamalah kita menghidupkan semula kewajipan jihad qital ini seperti mana yg diajar Rosulullah untuk tetap dipraktikkan pada setiap zaman, kerana ini merupakan tuntutan dan kefardhuan dalam islam. bagaimana diri kita mengaku sebagai pejuang atau amilin islam ATAU AHLI GERAKAN ISLAM sedangkan kita hanya mahu ikut ajaran Islam yg mudah dan tidak mahu mengikut ajaran islam yg membuatkan kita membayangkan kematian, sedangkan ALLAh mengatakan org yg dibunuh kerana berperang d jalan ALLAH itu tidak mati tapi hidup di sisi Tuhan dengan mendapat rezki.. ALLAh juga menyebut sahutlah seruan ALLAh dan Rasul ketika ia menyrumu kepada sesuatu yg dapat menghidupkanmu..

Pergi berperang bukan bererti pergi mati, tapi pergi ke syurga dan bidadari2nya...
Faktor sebenar manusia tidak mahu berperang ialah kerana lemah iman terhadap janji balasan syurga oleh ALLAh kepada org yg pergi berperang


Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang yang beriman akan nyawa mereka dan harta benda mereka dengan (balasan) bahawa mereka akan beroleh Syurga, (disebabkan) mereka berPERANG pada jalan Allah maka (di antara) mereka ada yang membunuh dan terbunuh. (Balasan Syurga yang demikian ialah) sebagai janji yang benar yang ditetapkan oleh Allah di dalam (Kitab-kitab) Taurat dan Injil serta Al-Quran; dan siapakah lagi yang lebih menyempurnakan janjinya daripada Allah? Oleh itu, bergembiralah dengan jualan yang kamu jalankan jual-belinya itu, dan (ketahuilah bahawa) jual-beli (yang seperti itu) ialah kemenangan yang besar. (at taubah 110)


“Syurga di bawah bayangan pedang.”(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

“Allah Taala telah menjamin bagi orang yang pergi berperang fi sabilillah (untuk menegakkan agama Allah) dengan firmannya: Siapa yang pergi berjihad hanya semata-mata untuk membela dan menegakkan agamaKu, dan kerana iman kepadaKu, serta percaya kepada RasulKu; maka Aku menjamin bahawa aku akan masukkannya ke dalam Syurga (jika dia mati di medan perang) atau mengembalikannya pulang ke rumahnya membawa kemenangan, berupa pahala dan harta pampasan” (Hadis Riwayat Muslim)

WAJIBNYA MENYEDIAKAN KELENGKAPAN DAN PERSEDIAAN UNTUK BERPERANG
"Siapkanlah untuk memerangi mereka (iaitu untuk memerangi kafir harbi) apa saja kekuatan yang kalian mampu dan dari kuda-kuda yang ditambatkan untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kalian menggentarkan musuh Allah dan musuh kalian serta orang-orang selain mereka yang tidak kalian ketahui sedangkan Allah mengetahuinya" (Surah al-Anfal ayat 60).

Doa Qunut Nazilah

Doa Qunut Nazilah

Mafhum Qunut Nazilah

Mafhum Qunut Nazilah
Qunut Nazilah (Dalam bahasa Melayu) adalah diantara senjata bagi Pejuang Islam ketika terjadi musibah, kezaliman dan apabila berhadapan dengan musuh kafir laknatullah :
Ya Allah...
Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh2 kami.
Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan2 mereka.
Ya Allah...
Leburkanlah kumpulan2 mereka.
Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka.
Goncangkan pendirian mereka.
Dan hantarkanlah anjingl kamu kepada mereka.
Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang penuh raksasa.
Wahai tuhan yang bersifat murka.
Ya allah Ya allah Ya allah Ya allah...
Wahai tuhan yang menurunkan kitab.
Wahai tuhan yang mengarakkan awan.
Wahai tuhan yang menewaskan balatentera al-ahzab
Kalahkan mereka Kalahkan mereka.
Kalahkan mereka Dan menangkan kami ke atas mereka.

Do'aku Untuk Pejuang Patani!
Ya Allah, bantulah saudara-saudara kami yang sedang berjuang di Patani dan di semua tempat.
Ya Allah, bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka.
Ya Allah, bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka.
Ya Allah, berilah mereka (cara membuat) makar untuk menghadapi musuh-musuhnya dan janganlah Engkau memberi makar kepada mereka.
Ya Allah, tepatkanlah bidikan mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq-Mu pada setiap langkah mereka.
Ya Allah, satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka.
Ya Allah, jadikanlah jihad mereka di jalan-Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami.
Ya Allah, tolonglah kaum muslimin di Patani dan semua tempat.
Ya Allah, tolonglah mereka (kaum muslimin) dan eratkanlah hubungan mereka.
Ya Allah, binasakanlah penjajah Kafir Siam dan sekutunya yang zalim, goncangkanlah dan hancurkan mereka.
Ya Allah, cerai beraikan barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka.
Ya Allah, lemparkanlah rasa takut dalam hati-hati mereka.
Ya Allah, Hancurkanlah penjajah Kafir Siam di bumi Patani dan memerdekakanlah bumi Patani Darussalam dengan segera. Amiin. Ya rabbal aalamin..!

UmmahPatani Darussalam

UmmahPatani Darussalam
Suatu Ummah sedang dijajah,ditindas dan dirampas buminya oleh penjajah Kafir Siam,Thailand. Yang sedang mencari cahaya kemerdekaan untuk melahirkan "Baldatun Toyibatun Warabbun Ghafur Dan Diredhai Oleh ALLAH"

Asasdasar
Ilmu Iman Amal Ampera
Sejarah-Sejarah Penting Bagi UmmahPatani
1785 Patani di takluk oleh Siam
1789 Pemberontakkan Tengku Lamidin keatas Siam
1809 Pemberontakkan Datuk Pengkalan
1821 Pemberontakkan Jambu 1
1826 Pemberontakkan Cikbu
1827 Pemberontakkan Jambu 2
1831 Pemberontakkan Kedah – Songkla
1832 Pemberontakkan Tengku Sulong
1838 Pemberontakkan Pulau Panjang
1882 Pemberontakkan Jambu 3
1902 Patani dijajah oleh Siam
10-3-1909 Perjanjian perbatasan Siam dan English. Diantara perjanjian itu Siam diwajib keatasnya menyerah Bumi Patani kepada Rakyatnya jika genap 100 tahun jajahannya keatas Bumi itu.
1911 Pemberontakkan Jaha
1912 Pemberontakkan Banjalima
1920 Pemberontakkan Jambu 4
1922 Pemberontakkan Rakak
5-3-1948 Tubuh garakan GAMPAR “ Gabungan Melayu Patani Raya” oleh Syahid Tengku Muhyiddin dan Syahid Haji Sulong
1953 Tengku Muhyiddin di bunuh
1954 Haji Sulong di bunuh
13-3-1960 Tubuh gerakan revolusi bersenjata pertama namanya BRN “Barisan Revolusi National Melayu Patani”
10-8-1968 Tubuh bahagian askar dan tentera BRN namanya ABREP “Angkatan Bersenjata Revolusi Patani”
1968 Tubuh gerakan PULO
1972 Tubuh gerakan BNPP
4-1-2004 Hari pertama pecetusan revolusi bersenjata melawan penjajah Siam dan juga sebagai hari kebangkitan Rakyat Patani bangun menuntut hak kemerdekaan mutlak dan total hinga ke hari ini (Perang Rakyat Semasta).

Allah Akbar, Allah Akbar, Allah Akbar, InshaAllah Patani Darussalam Merdeka.

KENAPA BERJUANG DAN UNTUK SIAPA KEMERDEKAAN?! (Patani Darussalam)

KENAPA BERJUANG DAN UNTUK SIAPA KEMERDEKAAN?! (Patani Darussalam)Dengan nama Allah yang maha pengasih dan Maha Penyayang yang telah menganugerahkan tanah, keluarga, dan agama pada ummat manusia sebagai bahan ujian demi mencapai syurga. Selawat dan salam senantiasa kami utuskan kepada Nabi Muhammad SAW si penghulu para Mujahideen. Doa dan jiwa raga kami sentiasa pada ummat Islam yang terjajah di seluruh pelusuk dunia khususnya di Patani Darussalam (Selatan Thailand).

Berkata As-syahid Al-Imam Hassan Al-Banna: Sesungguhnya ramai yang mampu berkata-kata dan sedikit dari mereka yang bertahan dalam beramal dan bekerja. Ramai pula dari yang sedikit itu yang mampu bertahan di waktu beramal dan sedikit dari mereka yang mampu memikul bebanan jihad yang sukar dan berat. Para Mujahidin itu adalah angkatan terpilih yang sedikit bilangannya tetapi menjadi penolong dan menjadi Ansarullah. Adakalanya mereka tersilap tetapi akhirnya menepati tujuan sekiranya mereka diberi Inayah dan Hidayah oleh Allah.

Sesuai dengan kata As-syahid Al-Imam Hassan Al-Banna, kita dapat menilai bahwa bukan semua orang yang berkesanggupan menanggung beban jihad yang berat ini. Oleh karena itulah terdapat ramai golongan di Patani. Antaranya adalah ; 1. Golongan pejuang, 2. Golongan simpati, 3. Golongan pemerhati, 4. Golongan penentang. Kesemua 4 golongan ini terdiri dari orang melayu sendiri. Persoalannya adalah mengapa terpecah menjadi banyak golongan dan bukan hanya 1 golongan sahaja yaitu golongan Islam. Ini karena tahap keyakinan, pengetahuan dan keimanan itu berbeza-beza.

Terjajah 226 tahun adalah suatu jangka masa yang sangat lama, begitulah juga jangka masa perjuangan yang tercetus. Ini menunjukkan bahwa azam para pejuang Patani tidak pernah terhenti malah semakin menguat dan berkesinambungan. Persoalan kedua adalah kenapa mereka berjuang?! Jawabannya adalah, ada bumi yang terjajah pasti ada yang membebas, ada yang dizalimi pasti ada yang menegak keadilan, ada yang di bunuh pasti ada yang menuntut bela. Begitu lah islam mengajarkan pada kita sesuai dengan ayat Al-Qur’an “Sesungguhna kamu tidak akan dapat memberi petunjuk kepada orang yang kamu kasihi, tetapi Allah memberi petunjuk kepada orang yang dikehendakiNya, dan Allah lebih mengetahui orang-orang yang mahu menerima petunjuk” (Al-Qashash:56) dan “Dan barangsiapa yang berjihad, maka sesungguhnya jihadnya itu adalah untuk dirinya sendiri. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kaya (tidak memerlukan sesuatu) dari semesta alam” (Al-Ankabut:6). Jihad adalah suatu ketetapan untuk umat manusia agar sempurna imannya.
Jika di tanya, “untuk siapa kemerdekaan?”. Di dalam benak fikiran kita pasti ada jawabannya dan mungkin jawabannya berbeza-beza. Kemerdekaan itu pada umumnya adalah hanya untuk rakyat sesuai dengan tujuan utama islam yaitu menabur kesejahteraan di seluruh pelusuk dunia.

Kemerekaan dikatakan untuk rakyat adalah karena untuk membela nasib-nasib rakyat yang selama ini di permainkan dengan remeh. Antaranya adalah faktor pendidikan. Kita semua psti sadar bahwa berapa banyakkah rakyat Patani yang mencapai tahap pendidikan tinggi. Rakyat Patani yang berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke universiti hanyalah 3%. Bayangkanlah bagaimana nasib 97% lagi yang pada awalnya masuk sekolah rendah atau sekolah tingkat dasar. Di dalam 3% yang berjaya masuk ke universiti pula ibarat meniti di atas pagar. Ini karena pemrintah sangat tidak suka pada anak melayu yang lulus universiti. Buktinya 1% dari mereka jadi bahan buruan, di penjara, dan di bunuh atas tuduhan yang tidak berasas.
Antara faktor lain adalah ekonomi. Contoh yang sangat dekat dengan kita adalah harga turun naiknya getah/karet sewenang-wenangnya di tentukan oleh mereka. Kadang-kadang para pengusaha getah/karet terpaksa menahan lapar dan menjual alatan rumah untuk mengisi perut mereka akibat dari harga getah/karet yang murah.

Faktor politik dan pemrintahan pula contohnya para pejabat tinggi di 3 wilayah. Memang orang melayu yang memegang jawatan itu tapi segala urusan yang penting dan berkaitan dengan nasib dan ketentuan rakkyat semuanya di tentukan oleh pusat. Mereka hanya disuruh mengikut perintah dan disuruh agar tidak usah mempedulikan urusan pemrintahan dan cukup bagi mereka hanya makan gaji besar dan berwisata. Jika ada pemerintah yang berkeras untuk memerintah dan membela nasib rakyat melayu Patani pasti dengan segera akan di turunkan dari jabatan atau dengan cara yang lebih kejam lagi di bunuh.

Belum cukupkah bukti di atas untuk menunjukkan perjuangan melayu patani bukanlah atas dasar kepentingan peribadi tapi perjuangan itu semata-mata untuk membela nasib rakyat. Pertanyaan besarnya adalah mengapa masih terpisah menjadi 4 golongan yaitu si pejuang, si simpati, si pemerhati dan si penentang??!! Si simpati ini adalah mereka yang tidak langsung berjuang tapi turut mendukung jalan perjuangan. Si pemrhati pula adalah mereka yang tidak tahu menahu kenapa dan untuk apa perjuangan ini dan mereka juga tidak tahu yang mana benar dan mana yang salah, mereka cukup mengatakan ‘tidak peduli’. Dan yang paling menyedihkan adalah mereka yang menentang atau dalam bahasa kasar adalah ‘anjing siam’.

Mereka ini menentang jalan perjuangan karena kepentingan peribadi. Mereka ini mengkhianati rakyat dan sanggup menuduh siapa saja di kalangan rakyat hanya demi mendapatkan sedikit uang dan harta benda. Mereka melakukan untuk kesenangan di dunia dan langsung tidak memikirkan akibatnya di akhirat sesuai dengan janji Allah, “Allah sekali-kali tidak akan membiarkan orang-orang yang beriman dalam keadaan kamu sekarang ini, sehingga Dia menyisihkan yang buruk(munafik) dengan yang baik (mu’min). Dan Allah sekali-kali tidak akan memperlihatkan kepada kamu hal-hal yang ghaib, akan tetapi Allah memilih siapa yang dikehendakiNya di antara rasul-rasulNya. Kerana itu berimanlah kepada Allah dan rasul-rasulNya; dan jika kamu beriman dan bertakwa, maka bagimu pahala yang besar” (Ali-’Imran:179).
“Allah berfirman:’Jangan takut (mereka tidak akan dapat membunuhmu), maka pergilah kamu berdua dengan membawa ayat-ayat Kami (mu’jizat-mu’jizat); sesungguhnya Kami bersamamu mendengarkan (apa-apa yang mereka katakan),” (Asy-Syu’araa’:15).


AMUKANMELAYU - Allhamdulillah .............bertuahlah 10 orang TENTERA ALLAH Malaysia SYAHID di Lahad Datu......setiap seorang dari mereka dapat membawa  70 kaum kerabatnya ke dalam SYURGA ALLAH..............bertuahlah Ibubapa dan Anak Isterinya.......ini janji Allah.