,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 13 June 2013

JIKA SUARAM MINTA "BRITISH" MENYERANG MALAYSIA, KITA JUGA RASANYA DAH BOLEH UNTUK SAUDARA KITA DARI SEBERANG "MENGAJAR" YAHUDI IMEGRAN INI



APAKAH CINA MALAYSIA SUDAH BERSEDIA UNTUK BEHADAPAN DENGAN "PEJUANG" INDONESIA?

Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan
Mantan Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan telah membuat suatu kenyataan yang menjelaskan apa yang saya maksudkan dengan Malaysia berhadapan ancaman gerila bandar dalam  masa yang tidak dijangkakan.

Saya telah menulis mengenainya lebih seminggu lalu (lihat di bawah) secara umum, tetapi Tan Sri Musa telah menuding jari dengan tepat kepada bahaya ini dan menepati apa yang ada dalam fikiran saya bila beliau berkata:

"Lambakan pekerja asing tanpa izin (PATI) di negara ini perlu dipandang serius kerana golongan itu dibimbangi berpotensi menjadi "Askar Tersedia" seandainya berlaku konflik membabitkan negara atau rakyat  mereka dengan negara Malaysia. Jumlah mereka adalah jauh lebih ramai berbanding tentera dan polis di negara ini." (Utusan Malaysia 19 Mac)

Memandang kepada "gelora" sejarah Indonesia maka tidak terjamin Indonesia akan selamanya mempunyai kepimpinan dengan kematangankewarasan dan kemantapan seperti Pak Harto (Almarhom) dan Pak Susilo Bambang Yudhoyono, sebaliknnya Malaysia pernah menghadapi tukar gantinya kepimpinan negara itu yang kurang sensitif, lebih mementingkan keegoan dari kematangan, kewarasan dan mencampuri urusan politik Malaysia, malah mengeksport reformasi Indonesia  ke tanah air kita.

Mereka hanya dapat mengadakan persahabatan akrab dengan pemimpin-pemimpin Malaysia yang sealiran jiwa dan semangat dengan  mereka. Maka itu mereka telah menyokong kepimpinan Malaysia seumpama itu tanpa menghormati tatasusila diplomatik dan peradaban persahabatan dalam semangat ASEAN. Hingga kini mereka masih mengharapkan ejen-ejen politik akan berjaya di Malaysia.
DIDERA: Beginalah keadaan muka Suryani selepas mendakwa didera majikannya di Taman Sejahtera, Sungai Petani kelmarin. Pix: Kosmo!
Suryani Abdullah, 21,DIDERA KAFIRUN CINA: Beginalah keadaan muka Suryani selepas mendakwa didera majikannya di Taman Sejahtera, Sungai Petani kelmarin. Pix: Kosmo!


Orang Cina Malaysia seharusnya sedar bila Indonesia melancarkan Konfrantasi dalam tahun 60an, maka Malaysia bernasib baik tidak berada di bawah kepimpinan nasionalis Melayu yang percaya kepada kekuatan Melayu berada dengan penggabungan Indonesia sebaliknya, kepimpinan  Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Ismail, Tun Tan Siew Sin, Tun Sambathan dalam gabungan UMNO, MCA dan MIC (Perikatan) melihat masa depan negara dan bangsa berada dalam kekuatan masyarakat multi ethnic dan dalam sistem demokrasi dan ekonomi bebas.

Pemimpin-pemimpin Pas dan Parti Sosialis Rakyat Malaysia tidak dapat melihat kekuatan diri sendiri dan kerajaan terpaksa menahan beberapa orang pemimpin mereka di bawah ISA kerana menjadi pengkhianat kepada negara. Di antara mereka itu sekarang telahpun "murtad" dari pegangan ideologi politik semata-mata kerana diberikan kedudukan, wang, kuasa dan kerana mahu membalas dendam.

Jika kita melihat rehtoric mereka dahulu dibandingkan dengan perlakuan mereka sekarang, nampak jelas  mereka tidak lagi mempunyai harga diri dan tidak bermaruah. Penghormatan rakyat kepada mereka dahulu  kerana pegangan mereka kepada prinsip perjuangan
A. Vealu dan isterinya S. Poongavanam mencederkanWin Faidaa, 26,


Kepecayaan Pas keselamatan Melayu di Malaysia bergantung kepada penyatuan dengan Melayu Indonesia tanpa mempedulikan nasib kaum-kaum lain, terutama orang Cina yang menjadi matlamat keganasan rakyat Indonesia dan penindasan kerajaan Indonesia di zaman Soekarno.

Sejarah Pas adalah sejarah kepimpinan yang tidak pernah mempunyai kebanggaan dengan negara sendiri, mengambil ideologi asing untuk dipaksakan ke atas rakyat negara ini. Pemimpin Pas Haji Hadi Awang terpukau dengan revolusi Islam di Iran dan  mahu membawa revolusi  Iran ke Malaysia.

Sangat bodohlah orang Cina yang berfikir bahawa Pas boleh terpisah dengan ideologi Islam yang  dogmatik, keras dan melampau dengan parti itu berkerjasama dengan DAP atau pemimpin-pemimpin liberal Melayu lainnya.
mother fucker
KURANG AJAR - Jika Melayu masih berlembut inilah akibatnya

Orang Cina Malaysia wajib sedar bahawa reformasi yang diimport dari Indonesia oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim untuk penentangannya terhadap Tun Dr. Mahathir adalah tidak terpisah dari penghayatan kepada cita-cita Konfrantasi  Indonesia yang pernah dilancarkan terhadap Malaysia tetapi jika mereka mahu menggadaikan nasib masa depan mereka kepada penguasaan suatu bangsa lain yang mempunnyai sejarah sendiri terhadap ketidakadilan dan kekejaman kepada orang Cina maka terserahlah kepada mereka.

Hal  ini tidak lagi akan berlaku atas nama Konfrantasi  tetapi atas nama Globalisasi.

Saya lebih dahulu mengucapkan takzaih kepada masyarkat Cina Malaysia.

Ini adalah tulisan saya yang terdahulu:

MALAYSIA HADAPI ANCAMAN GERILA BANDAR
(Bukan Malaysia Zam.....tapi KAFIRUN Cina)
Setelah penyelesaian tuntutan Fipilina ke atas Sabah, kerajaan Malaysia menampakkan keyakinan penuh tidak akan timbul kebangkitan untuk mengambil semula Sabah dengan tindakan bersenjata.

Ancaman yang bersifat pencolekan dan pencerobohan dari Filipina yang berlaku dari semasa ke semasa lebih diketahui sebagai tindakan lanun yang tiada jelas hubungannya dengan politik.
GERILA BANDAR: PANDANGAN BEKAS KPN PATI "ASKAR TERSEDIA" TEPAT SEKALI  

Ketua Pengarang Utusan Melayu, Tan Sri
Melan Abdullah dalam sifatnya sebagai
Pengerusi Barisan Bertindak Rakyat
Malaysia berucap dalam satu rapat umum
semasa konfrantasi Indonesia
Bagaimanapun, pencerobohan Tentera Diraja Kesultanan Sulu diLahad Datu yang setakat ini  mengorbankan lapan anggota keselamatan Malaysia oleh penembak tepat (Sharpshooter) atas alasan mahu Sabah dikembalikan kepada  mereka, mencetuskan beberapa persoalan tentang kedudukan keselamatan negara sekarang dan juga taraf keupayaan pengawal negara; polis dan tentera, terutama bahagian Perisikan Tentera dan Unit Cawangan Khas Polis Di Raja Malaysia.
Anggapan bahawa pencerobohan itu datang hanya  dari tentera asing  tanpa kerjasama rakyat tempatan atau pemastautin tetap dari Selatan Filipina tidaklah  bagitu tepat  oleh  kerana menurut laporan akhbar, tentera Kesultanan Sulu itu telah berada di beberapa kawasan di Sabah sejak empat bulan lalu. Tentunya mereka telah mengatur perancangan serangan yang  berstrategik dan taktik yang rapi.
Bahawa tentera kesultanan ini dapat bertahan dan dapat melepaskan tembakan tepat ke sasaran, membuktikan bahawa mereka cukup terlatih dan   mempunyai alat pemantauan keselamatan yang cukup  canggih.

Bahawa Pasukan Keselamatan menaburkan risalah menerusi helicopter supaya mereka menyerah diri menampakan betapa kita masih menggunakan strategi zaman penjajah yang sudah outdated.
Peristiwa  ini juga membuka mata kita terhadap kemungkinan besar akan boleh berlaku gerakan gerila bandar (urban guerilla) menggantikan perjuangan  pengganas komunis di hutan rimba dengan adanya pelbagai anasir di dalam kemasukan jutaan pendatang asing yang dimudahkan  oleh perasuah di pintu masuk negara kita. Tentunya di antara mereka terdapat perisek, pengintip dan sebagainya selain dari penjenayah yang lebih mudah untuk ditangani.
Keadaan sekarang adalah berbeza dengan sebelum berlaku konfrantasi Indonesia di tahun enam puluhan  di mana ketika itu jumlah rakyat asing yang berada di negara ini terutama dari Indonesia dan Filipina adalah kecil .Pergerakan mereka lebih mudah  lagi  sekarang dengan  adanya pemimpin-pemimpin politik Malaysia yang menjadi alat kuasa asing.
Peristiwa Lahad Datu tentunya telah menggemparkan dunia, kerana Malaysia dan Singapura di ketahui di Asia sebagai dua buah negara yang mempunyai taraf keselamatan yang tinggi. Seperti terkejutnya kita dengan peristiwa pengembomam di London pada 7 June 2005, maka demikianlah dunia gempar dengan letupan pencerobohan berdarah di Lahad Datu  Sabah.
Malaysia diketahui mempunyai kecekapan dalam memantau gerakan militan Islam seperti gerakan Jemaah Islamiah Nusantara yang hendak menegakkan Darul Islam di Nusantara, tetapi tentunya tidak terfikir bahawa Tentera Kesultanan Sulu boleh mendatangkan bahaya lebih besar kepada negara.
Satu demi satu wira kita telah gugur dengan tembakan tepat dan tentunya mereka ini telah melalui taraf latihan yang kental dan bukan sebarangan dan tidak  boleh ditolak kaitannya dengan Gerakan Jemaah Islamiah Nusantara sekalipun kemungkinannya adalah tipis.
Dan jika benar ada rakyat negara ini yang terlibat dalam membantu penyusupan, perancangan dan serangan dalaman maka mereka mestilah menghadapi balasan dan hukuman yang setimpal dengan dosa mereka sebagai pembelot dan penderhaka negara.
Apakah persitwa ini juga merupakan akibat dari penghapusan ISA yang walaupun pihak perisek telah mengetahui kegiatan  anasir musuh dari dalam lebih awal,  tetapi tidak dapat bertindak tanpa bukti untuk dihadapkan ke mahkamah -