,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 15 June 2013

PEMIMPIN ISLAMELAYU TAK KESEDARAN TANPA SOKONGAN CINA TANAH MELAYU TELAH KEMBALI KEPANGKUAN BONDA.



Terimalah hakikat…
UMNO dan Barisan Nasional sedang berhadapan dengan masalah sokongan daripada Chinabeng. Chinabeng telah membuktikan, mereka tidak lagi tamak dengan penguasaan ekonomi semata-mata, bahkan mereka sudah mahu menguasai sepenuhnya negara ini menerusi politik.
Bercakaplah apa-apa sahaja, berilah sejuta alasan sekalipun, bahkan sedapkanlah hati dengan seribu satu macam teori-teori yang dianggap boleh diterima akal berhubung prestasi teruk Barisan Nasional pada PRU13 lalu. 

Jawapan yang paling tepat bagi teka-teki yang sedang melanda negara ini ialah keghairahan chinabeng untuk berkuasa selepas mereka melihat kejayaan Anwar Ibrahim mengendurkan semangat PAS dan Islam mereka, sekaligus membuatkan PAS cuba berbangga dengan konsep TAHALUF SIYASI yang mereka sendiri tidak faham.
Chinabeng tahu, untuk berkuasa, satu-satunya keadaan yang mewajarkan bagi tujuan tersebut ialah dengan memecah belahkan masyarakat Melayu-Bumiputera yang merupakan penduduk pribumi negara ini dan pejuang asal kemerdekaan Malaysia daripada penjajahan British.

 Bahkan Melayu-Bumiputera juga merupakan golongan yang tidak pernah berhenti semangat perjuangan mereka bagi menempatkan diri dalam situasi yang tidak pernah mereka impikan semenjak tahun 1511 sehinggalah 1957.
Perpecahan Melayu-Bumiputera telah berlaku semenjak dari awal lagi. Ketika Feringgi atau Portugis menyerang Melaka, Kesultanan Melayu Melaka dikhianati oleh pembesar-pembesar istana sendiri yang begitu tamak, serakah dan gila kuasa.

 Pertembungan kuasa antara Temenggung dan Bendahara selain pembabitan Laksamana yang turut disertai oleh Shahbandar bernama Mudeliar serta pedagang-pedagang yang diberikan kebebasan besar seperti Nina Katu, Nina Dewana, pedagang-pedang Cina yang cuba memonopoli jajaran gudang di sepanjang kawasan Pelabuhan Melaka sehingga ke Muar, akhirnya menghancurkan Empayar Melayu Melaka.
Kalau dibicarakan tentang sejarah, kita boleh melihat banyak kesan daripada pengkhianatan serta perpecahan bangsa Melayu-Bumiputera sehinggakan 22 galion Portugis dengan jumlah tentera tidak sampai 5000 orang bersama-sama dengan tentera upahan dari Jawa, gagal dikalahkan oleh lebih 25,000 orang hulubalang Melaka.
Kita juga melihat perpecahan bangsa Melayu ketika datangnya Belanda, Inggeris dan Jepun ke negara ini. Zaman tentera Jepun menjajah Tanah Melayu merupakan zaman di mana Nasionalis Melayu mulai muncul dan mengharapkan belas ihsan Jepun untuk memerdekakan negara ini sebagai sebuah Republik yang beridealisme sosialis. 

Kegagalan Jepun mengekalkan kuasa menyebabkan kelompok Melayu yang melihat republik sebagai idea utama, kelam-kabut dan sebahagian daripada mereka melarikan diri ke Indonesia yang telah merdeka lebih awal. Cubaan menggabungkan Tanah Melayu-Indonesia yang dikenali sebagai Melayu Raya yang turut menghapuskan kuasa Sultan-Sultan Melayu serta menjadi jajahan takluk Jawa, gagal sepenuhnya. Bahkan pemimpin besar kumpulan ini, Ibrahim Yaakob meninggal dunia di Jakarta.
SEMANGAT - Kemana mereka nak bawa Melayu?
Malayan Union akhirnya menyatukan Melayu dari pelbagai fikrah. Lebih 200 orang ketua-ketua pelbagai aliran pemikiran Melayu bergabung dan bersatu untuk membentuk sebuah parti politik bernama UMNO di Kelab Dewan Sultan Sulaiman, Kampung Bharu, Kuala Lumpur dan kemudian secara raasmi, ditubuhkan di Istana Bukit Serene, Johor Bahru.
Untuk seketika, Melayu bersatu tetapi menjelang 1951, British telah meluluskan penubuhan sebuah parti politik berteraskan Melayu tetapi kali ini berlatarbelakangkan agama dalam usaha untuk memastikan Melayu tidak akan terus menjadi majoriti yang sangat dominan di negara ini. 

Bahkan taktik tersebut sebenarnya rancangan jangka panjang British yang tidak mahu menanggung beban kehadiran ramai rakyat baru Britain dari bangsa Cina dan India yang telah ditempatkan di Tanah Melayu untuk lombong dan ladang getah.
Hasilnya seawal tahun 1953, para pemimpin UMNO yang diketuai oleh Tunku Abdul Rahman termakan dengan taktik British. 1955, UMNO secara rasmi bekerjasama dengan MCA yang merupakan persatuan saudagar-saudagar dan pemilik-pemilik lombong bijih timah serta ladang Cina dan MIC, sebuah parti berteraskan masyarakat India yang sebenarnya ditubuhkan untuk menyokong Parti Kongress di India.
PAS kekal menjadi ancaman kepada survival UMNO sehingga kini. Kelulusan penubuhan PAS yang amat mudah oleh British berbanding UMNO, akhirnya menjelaskan motif sebenar penjajah tersebut. Melayu dan umat Islam tidak mampu menjadi kuasa dominan, lebih-lebih lagi dalam bab ekonomi. 

Chinabeng telah diberikan tempat istimewa lebih awal oleh British agar mereka tidak membanjiri Britain dan beramai-ramai menjadi warganegara negara bekas penjajah itu berdasarkan Perlembagaan Komanwel. 

Apatah lagi persetujuan yang telah diberikan oleh pemimpin-pemimpin UMNO terawal yang mahukan kemerdekaan dengan kelulusan kewarganegaraan segera untuk satu juta orang dalam tempoh 24 jam sahaja… rekod dunia yang tidak pernah dilakukan oleh mana-mana negara di dunia ini termasuklah oleh Britain sendiri!
Kini British sudah berambus dari Tanah Melayu dan Malaysia secara keseluruhannya. Tetapi racun yang mereka tinggalkan kekal di tanah ini. Benih-benih untuk memastikan Melayu-Islam tidak menjadi dominan semakin berkembang dengan subur. Ketidaksanggupan Britain untuk menerima ‘Yahudi Kuning’ atau Chinabeng telah menyebabkan negara ini mempunyai struktur pincang yang hanya memberi keuntungan besar kepada Chinabeng dalam segala segi.
Sekalipun Melayu-Islam dan Bumiputera merupakan majoriti tetapi perpecahan yang disebabkan oleh kehadiran Chinabeng khususnya, Melayu-Islam dan Bumiputera perlahan-lahan bertukar menjadi minoriti yang tidak ada kuasa apa-apa kecuali sebagai simbolik sahaja.
Barangkali berasakan simbol tersebut sudah terlalu lama dan usang, Chinabeng memutuskan, sudah sampai masanya untuk mereka pula menunjuk kuasa. Dan itulah yang berlaku pada 5 Mac 2013 apabila Chinabeng secara keseluruhannya cuba menghapuskan Melayu-Islam dan Bumiputera sebagai teras negara ini.
Mujurlah cubaan mereka untuk merampas kuasa, tidak tercapai.. kalau tidak, Melayu-Islam dan Bumiputera akan diperhambakan sesuka hati sepertimana mereka memperhambakan dan membodoh-bodohkan Melayu-Islam dan Bumiputera yang menyokong Pakatan Rakyat -