,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 7 March 2013

MALAYSIA PLASTINE KEDUA - UN AKAN CAMPUR TANGAN



Terkini!! PBB Menyarankan Usaha Menamatkan Krisis di Lahat Datu

Oleh rmf

Sebagaimana yang saya postkan didalam Facebook tempoh hari bahawa , agenda utama serangan yang berlaku  di Lahad Datu adalah untuk membolehkan campur tangan Asing terhadap Kedaulatan Negara ini.
Hari ini  dan dilaporkan oleh    Telah menyebut bahawa satu tindakan daripada PBB  akan diambil sehubungan dengan  krisis yang berlaku di Lahat Datu.
Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) telah dipanggil untuk menamatkan keganasan di Sabah dan merayu diadakan dialog antara pihak yang terlibat secara aman menyelesaikan pertikaian.
Jika kegagalan untuk menamatkan krisis daripada terus berlaku maka  kuasa asing dengan kebenaran PBB  akan mula memasuki didalam negara ini atas tiket pendamai. Cita cita ini telah lama  saya baca didalam “Top Secret 2013″ yang telah dikeluarkan pada tahun 2004 , bagaimana perancangan Pembangkang untuk menjadi dan membentuk kerajaan didalam negara ini dengan apa cara sekali pun “with All Cost”.
Oleh yang demikian kita harus mempertahankan agar jangan ada anasir luar sebagaimana yang diharapkan oleh Pembangkang, Kegagalan  mereka membawa masuk anasir luar melalui apa juga cara sekali gus menggaalkan niat mereka untuk mendapat kuasa dengan apa cara sekali pun.
Negara kita adalah negara berdaulat, Negara kita Negara yang Merdeka, jangan biarkan setiap inci tanah ini diserahkan pada Pengkhianat yang bersekongkol dengan agenda asing untuk melakukan [penjajahan sebagaimana  telah dilakukan di negara telok.

UN calls for end to violence in Sabah

 


9:43 am | Thursday, March 7th, 2013
MANILA, Philippines – The United Nations has called for an end to violence in  Sabah as it appealed for a dialogue among parties involved to peacefully settle the dispute.
In a statement issued from his office, UN Secretary-General Ban Ki-moon also called on parties involved to uphold international human rights standards amid escalating hostilities there.

“The Secretary-General is closely following the situation in Sabah, Malaysia.  He urges an end to the violence and encourages dialogue among all the parties for a peaceful resolution of the situation,” said the statement issued Wednesday in New York.
“He urges all parties to facilitate delivery of humanitarian assistance and act in full respect of international human rights norms and standards,” the statement read.Ban also expressed concern for civilians caught in the crossfire, as hostilities escalated between Malaysian forces and armed followers of Sulu Sultan Jamalul Kiram III this week. This is the first time the UN issued a statement on the situation in Lahad Datu, where Kiram’s followers has been standing their ground for more than three weeks now asserting ancestral ownership of the territory.
It was silent on the dispute between the Philippines and Malaysia for ownership of Sabah — a matter which the Sulu Sultan said he would elevate to the world body.
Fighting broke out Friday between the armed group and Malaysian forces amid failed appeals for Kiram’s followers to leave Lahad Datu.  The death toll has been rising on both sides.
The Philippines continues efforts to negotiate for Kiram group’s unconditional surrender as Malaysia stepped up efforts to round up the Sulu fighters, including the launch of air and ground strikes.

AMUKANMELAYU - maka tergadailah maruah NEGARA dan PUASLAH hati kamu semua hidup dan halatuju negara di tentukan oleh KUASA ASING...............bersedialah kita dengan peperangan yang panjang..................... Aki harap buatlah PESTA dengan kejayaan ini,