,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 18 March 2013

PI BALA, WATAK YANG DI MATKAN OLEH ALLAH DALAM FILM "PUSARA DI PUTRAJAYA "


LAIN YANG DI RANCANG LAIN YANG TERJADI 

Bahagian 1

JANJI BALA " SAYA AKAN DEDAHKAN SEMUANYA "



Skandal Altantuya: PI Bala pulang, sedia bekerjasama dengan Deepak
KUALA LUMPUR 24 FEB: Penyiasat Persendirian, P Balasubramaniam yang menghilangkan diri sejak 2009 dan pulang hari ini, sedia bekerjasama dengan Deepak Jaikishan bagi merungkai misteri pembunuhan Altantuya Shariibuu walaupun mengakui keberatan untuk berbuat demikian.

“Saya tak bercadang kerjasama dengan orang lain. Tapi jika dia (Deepak) datang kepada saya dan mahu bekerjasama, saya okay. Tapi, saya tak akan pergi kepadanya.

“Kerana SD (akuan bersumpah) pertama adalah benar. Saya ada semua maklumat, saya tahu semua,” katanya pada sidang media selepas mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), petang tadi, apabila ditanya pemberita mengenai kemungkinan itu.
Beliau yang dikenali sebagai PI Bala tiba di KLIA kira-kira jam 6.30 petang tadi dari Chennai, India, selepas menghilangkan diri sejurus selepas membuat akuan bersumpah kedua pada 4 Julai 2009.


Pada sidang media itu, Bala turut bersumpah atas nama kitab suci Hindu, Bhagavad Gita bahawa kandungan dalam akuan bersumpah pertama benar manakala akuan bersumpah kedua, palsu.

“Tiada yang tidak benar melainkan benar belaka,” katanya sambil menjulang kitab itu, sambil memohon maaf kepada semua pihak berkaitan kerana membuat akuan bersumpah kedua hingga menimbulkan masalah kepada banyak pihak.

“Minta maaf kerana buat akuan bersumpah kedua. Minta maaf atas segala masalah yang timbul. Ia tidak benar,” katanya.

Ditanya mengenai Flora Ong, wanita yang dinamakan Deepak sebagai memiliki hubungan rapat dengan Datuk Seri Najib Razak dan membolot kontrak lumayan serta hampir mengalami ‘nasib sama’ dengan Altantuya, ia tidak dijawab Bala, sebaliknya R Sivarasa mencelah.

Ahli Parlimen Subang itu berkata: “Lebih baik ditanya kepada Deepak. Tak perlu tanya Bala. Flora adalah urusan Deepak.”


Bala kemudian mengucapkan terima kasih kepada mereka yang menanti kepulangannya kerana tidak menjangka menerima sambutan demikian di KLIA.

“Terima kasih semua. Saya tidak sangka terima sambutan sebegini. Saya sangat gembira,” katanya yang kelihatan sedikit sebak.

Ketibaannya disambut lebih 60 orang, antaranya Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua; Ahli Parlimen Subang, R Sivarasa, Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin dan peguam, Americk Sidhu.

Sementara itu, Badrul Hisham berkata, SAMM akan mengadakan sidang media bersama Bala pada jam 8 malam pada 27 Februari di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor.

“Ia pentas pertama penampilan Bala untuk bercakap di hadapan rakyat Malaysia,” katanya.


TERKINI DARI KLIA: Penyiasat Persendirian Yang Mendedahkan Kes Pembunuhan Altantuya Melibatkan Pemimpin Negara, P. Balasubramaniam Kini Selamat Tiba Ke KLIA & Disambut Meriah Oleh Orangramai... 


Makin Meroyanlah Puak-Puak Tue... Maka Politik Malaysia Akan Menjadi Lebih "PANAS" Mulai Sekarang... Janji Bala "SAYA AKAN DEDAHKAN SEMUANYA".



Sementara itu dalam satu ceramah di Taiping YB Nga Kor Meng telah memberitahu dalam satu majlis bahawa tarikh baru pembubaran parlimen dijangka pertengahan Mac , iaitu 16 Mac dan pengundian pula pada 14 April.

Bahagian 2

Anwar Tukar Lirik Lagu "Tanya Sama Pokok.." Isyarat Sabah Bakal Di Ceroboh Pengganas

"Tanya Sama Najib, Apa Sebab Goyang... Nanti Jawab Najib Sabah Nak Hilang..." Inilah lirik-lirik lagu yang dinyanyikan oleh Anwar Ibrahim sejak tiga bulan lepas setiap kali beliau turun berceramah.

Mungkinkah sudah tiga bulan Anwar tahu Sabah akan diserang pengganas Sulu?

Jika benar ini membuktikan bahawa betullah apa yang di tulis dalam laman web inquirer dan manila time yang mendakw Anwar dalang di sebalik pencerobohan pengganas Sulu.

Itu sebablah Anwar dengan gembira menyanyikan lagu "Najib goyang sebab Sabah nak hilang" sejak tiga bulan sebelum pengganas Sulu masuk Lahad Datu...

Sila perhatikan tarikh-tarikh video di bawah...lagu ini mula di kesan pada 02/12/12

Sumber asal : DET
 
 TANYA SAMA NAJIB JADI KENYATAAN
  


Bahagian 3

PENGAKUAN Jujur Bapa Saiful Bukhari

Assalamualaikum wmth dan Salam Sejahtera.
Dengan nama Allah Yang Maha Besar lagi Maha Berkuasa.
 

1. Saya Azlan Mohd Lazim sesungguhnya percaya anak saya Saiful Bukhari telah dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu yang tidak bertanggungjawab termasuk Khairil Annas Jusoh, Pegawai Khas kepada Perdana Menteri. Mereka inilah merupakan dalang kepada semua FITNAH LIWAT yang dilakukan terhadap YB Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang melibatkan anak saya.
2. Saya amat kesal atas segala fitnah yang telah dilemparkan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang membabitkan anak saya Saiful Bukhari.
3. Malah anak saya lansung tidak pernah menceritakan tentang kejadian dan pertuduhan tersebut kepada saya. Saya mengetahui hal anak saya terlibat dan dituduh cuma melalui akhbar milik kerajaan. Saya tidak pernah dihubungi oleh mana-mana pihak bagi mendapat keterangan dari saya sebagai bapa dari awal hingga tamat perbicaraan.
4. Semua kenyataan-kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh anak saya dan saya sendiri telah dirancang dan diskripkan oleh peguam Zamri Idrus bersama Khairil Annas Jusoh.
5. Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersalah dan telah menjadi mangsa fitnah ini.
6. Saya ingin menyatakan walaupun pada ketika perbicaraan berjalan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, saya sentiasa dilihat berdamping dan bersama dengan anak saya, yang sebenarnya saya lakukan ini semata-mata kerana kasih seorang ayah yang memberi sokongan moral kepada anaknya yang sudah tidak beribu. Saya sememangnya tidak percaya kepada dakwaan-dakwaan yang dikenakan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.
7. Dengan ini saya memohon maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan famili beliau. Beliau dan familinya telah banyak menderita dan sengsara akibat fitnah ini.
8. Saya lakukan pendedahan ini kerana setelah sekian lama saya mengumpul maklumat-maklumat samaada semasa dalam perbicaraan mahupun yang dikirim kepada saya oleh orang ramai, saya dapati kebenaran mula terserlah dan jelas kelihatan. Pihak pemerintah langsung tidak pernah menemui saya untuk berbincang kes ini apatah lagi mahu bertanya pendapat saya. Segalanya dirancang dengan begitu rapi oleh Khairil Annas Jusoh. Ianya dilakukan dengan begitu terancang sekali.
9. Sebagai seorang Melayu dan Islam, saya mula sedar akan perancangan jahat ini. Saya tidak mahu terus bersekongkol dengan fitnah jahat ini. Saya mahu rakyat yang cintakan negara ini tahu akan niat jahat mereka.
10. Jika niat jahat ini berterusan, bukan sahaja umat Melayu dan Islam hancur tetapi negara musnah. Saya tidak sanggup melihat ini terjadi. Saya mengambil keputusan untuk bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat dan Rakyat Malaysia yang dahagakan kemakmuran dan keamanan bercakap benar dan menentang kejahatan ini.
11. Saya merayu kepada seluruh rakyat negara ini untuk tidak mempercayaai fitnah ini dan marilah kita sama-sama bangun, bersatu menentang kezaliman ini dan bekerja keras agar kebenaran akan muncul. Marilah kita sama-sama berdoa agar Allah merestui perjuangan ini.
12. Marilah kita juga doakan agar Allah menangkan perjuangan mulia Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat untuk mengambil alih pemerintahan negara dalam Pilihan Raya ke 13 nanti.
Sekian. Wassalam.
Yang Benar,
………………………………
(AZLAN MOHD LAZIM)


Bahagian 4
JANJI ALLAH PADA BALA
 
PI Bala meninggal dunia 
 SUNGAI BULOH 15 MAC: Penyiasat persendirian, P Balasubramaniam (PI Bala) yang terlibat dalam kontroversi pembunuhan kejam wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu meninggal dunia pada jam 2.30 petang ini.
Balasubramaniam
Balasubramaniam
Kematian itu disahkan Ahli Parlimen Subang, R Sivarasa dalam twitter.
Beliau memaklumkan, Bala menghembuskan nafas terakhir dalam ambulan ketika dalam perjalanan dari Rawang ke Hospital Sungai Buloh.
Menurut twitter Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia, Badrul Hisham Shaharin, mayat kini di Hospital Sungai Buloh.
Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyampaikan ucapan takziah kepada keluarga Bala.
“Takziah kepada keluarga,” kata Anwar di twitter.
Turut mengucap takziah, ahli perniagaan, Deepak Jaikishan.
“Saya terkejut (kematian Bala). Sampaikan salam takziah kepada keluarga mendiang,” mesej Deepak kepada Keadilan Daily.
Bala yang pulang ke Malaysia 24 Februari lalu menyatakan kesediaan bekerjasama dengan Deepak bagi merungkai misteri pembunuhan Altantuya.
Sebelum ini, Bala mengaitkan Datuk Seri Najib Razak dengan pembunuhan Altantuya, dimasukkan ke hospital kerana masalah jantung.
Beliau dimasukkan ke Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC) pada 5 Mac lalu, sehari sebelum dijadual berucap di ceramah ‘Siapa Arah Bunuh Altantuya’ di Parit Sulong, Johor.
Rabu lalu, dilaporkan tiga arteri Bala tersumbat dan separuh daripada jantung berhenti berdenyut memaksa beliau berhenti terlibat sementara dalam kempen Pakatan Rakyat menjelang pilihan raya.
Bala sebelum ini berkhidmat dengan Abdul Razak Baginda, rakan rapat kepada Perdana Menteri yang menerima komisen  pembelian kapal selam Scorpene bernilai RM500 juta.
Pada Julai 2008, beliau mendedahkan akuan bersumpah (SD) mengaitkan Perdana Menteri dengan kes pembunuhan Altantuya yang dikatakan menjadi orang tengah dalam transaksi berkenaan.
Dalam SD tersebut, Bala juga mendakwa Najib pernah melakukan hubungan seks dengan Altantuya, sebelum menarik balik dakwaannya dalam akuan bersumpah kedua.
Selepas itu, beliau menghilangkan diri ke luar negara dan pulang semula ke Malaysia pada 24 Februari lepas.

 Bahagian 5
AHLI PKR TERBARU

AZLAN: Saya tidak mahu membuat apa-apa kenyataan... hanya ingin menyerahkan borang permohonan sebagai ahli PKR. Pic: SM AminAZLAN: Saya tidak mahu membuat apa-apa kenyataan... hanya ingin menyerahkan borang permohonan sebagai ahli PKR. Pic: SM AminPETALING JAYA: Setelah membuat kenyataan yang mengejutkan minggu lepas apabila mendakwa kes liwat kedua Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Saiful Bukhari Azlan adalah konspirasi kerajaan, bapa kepada Saiful hari ini menyerahkan borang permohonan untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Azlan Mohd Lazim berkata, beliau telah berjuang di dalam PKR sejak tahun 1998 diperingkat akar umbi.
“Saya tidak akan membuat apa-apa kenyataan hari ini... saya ingin menyerahkan borang permohonan saya sebagai ahli PKR.

“Apa yang saya lakukan sekarang adalah menyokong Anwar untuk membuat perubahan dan berharap kemenangan yang cemerlang di dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti,” kata beliau pada sidang media penyerahan borang sertai PKR di ibu pejabat parti itu di sini.

Menurut Azlan, beliau meminta maaf kepada Saiful ke atas pendedahan yang dibuat dan tidak berniat untuk mengkhianati anaknya itu.

“Saya ingin meminta maaf kepada beliau (Saiful)... saya tidak berniat menganiayai atau mengkhianati anak kandung sendiri... kasih sayang saya tidak berbelah bahagi.

"Tetapi, sebagai rakyat Malaysia, saya berhak membuat keputusan sendiri dan saya sudah fikir implikasi terhadap diri saya dan lain-lain,” katanya.

Bagaimanapun, Azlan tidak menafikan dakwaan pihak-pihak tertentu yang beliau telah dibayar untuk membuat kenyataan tersebut.

“Saya tidak berhak untuk menahan tomahan dari orang ramai. Apa yang saya lakukan sekarang ialah menyertai parti politik… tidak ada kena-mengena dengan kes mahkamah anak saya.”

Jumaat lepas, Azlan telah mengaku kes liwat di antara Saiful dan Anwar yang kini diperingkat rayuan di mahkamah adalah fitnah dan konspirasi politik. Beliau telah berkata beliau yakin dan percaya bahawa anaknya telah dipergunakan pihak tertentu, khasnya melalui Pegawai Khas Perdana Menteri, bagi tujuan tersebut.

Ketika ditanya jika beliau akan melakukan sumpah laknat untuk membuktikan dakwaan itu betul, seperti yang telah dilakukan oleh Saiful, Azlan menolak untuk melakukannya.

"Saya mempunyai prinsip yang jelas... saya tidak akan bersumpah. Saya tegas dengan kenyataan akhbar saya (sebelum ini),” katanya.

Azlan yang turut ditemani Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifudin Nasution dan Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul pada sidang media itu, bagaimanapun menghampakan wartawan apabila beliau mengelak menjawab pelbagai soalan mengenai dakwaannya.

Turut hadir ialah Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad, Ahli Parlimen Beufort Datuk Seri Lajim Ukin dan Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani- mD


Bahagian AKHIR

BN Tidak Perlukan Skandal Seks Anwar Untuk Menang Pilihan Raya


 
POLITIK YAHUDI - GOSSIP MENJADIKAN SESEORANG ITU GLAMOUR.... Sendiri BIKIN sendiri SIAR......telunjuk di halakan pada orang lain

oleh Ab Jalil Backer (jalil74@myjaring.net) 
 
Sama ada sedar atau tidak, isu skandal seks Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah berusia 15 tahun. Bermula pada 1997 apabila terdapat tuduhan yang dibuat oleh Karpal Singh dalam Parlimen, diikuti pemecatan beliau dari jawatan Timbalan Perdana Menteri (1998), reformasi dan kes Liwat Azizan (1998-2003), Liwat II (2009-2012), video klip lelaki menyerupai beliau mengadakan hubungan seks.
Dan sekarang muncul satu lagi skandal beliau atau lelaki menyerupai beliau mengadakan hubungan songsang dengan seorang pemuda “triple A”. Sebenarnya orang ramai sudah letih, bosan dan penat dengan skandal yang mengelilingi Anwar bin Ibrahim ini.

Barisan Nasional dalam keadaan kuat dan bersedia memenangi pilihan raya ini dengan majoriti 2/3 biar pun Pakatan mungkin masih menguasai satu atau dua negeri. Justeru kemunculan gambar dan video terbaru ini tidak memberi sebarang keuntungan politik kepada Barisan Nasional dan UMNO.
Politik Licik Di sebalik Skandal Seks?

Sebaliknya, memahami psikologi orang Melayu dan Asia keseluruhan, penyebaran video-video memalukan ini pada saat-saat menjelang pilihan raya mungkin memberi undi simpati kepada Pakatan dan Anwar Ibrahim. Ini pernah terjadi dalam pilihan raya 1999 apabila terdapat gerak kerja UMNO yang terlalu memburukkan Anwar akhirnya memberi undi simpati kepada pakatan pembangkang.
Justeru ia menimbulkan tanda tanya sama ada gambar-gambar sensasi terbaru ini disebarkan oleh Barisan Nasional atau oleh Anwar sendiri. Perilaku dan peribadi Anwar tidak lagi penting kerana apa yang dipaparkan dan disiarkan sebelum ini sama ada di Mahkamah, di dalam media massa mahu pun ruang siber sudah cukup untuk membantu rakyat membuat keputusan sama ada mahu terus menyokong Anwar atau sebaliknya.

Dengan kata lain mereka yang mengambil kira moral dan perlakuan luar tabie Anwar sudah membuat keputusan untuk menolak Pakatan. Manakala mereka yang mahu terus bergantung kepada Anwar akan terus mempertahankan Anwar sehingga ke tahap video hanyalah besi yang tidak boleh menjadi saksi. Jadi adalah tidak mustahil untuk menyatakan kemungkinan gambar perlakuan seks (dan mungkin video selepas ini) yang baru ini disebarkan oleh pasukan Anwar sendiri menjelang pilihan raya Umum.

Pasukan Anwar menyedari bahawa terdapat perubahan besar sikap rakyat terhadap Barisan Nasional sejak enam bulan yang lalu apabila pelbagai program mesra rakyat, penerangan isu semasa dan akhir sekali kesungguhan kerajaan menyelesaikan isu Lahad Datu mendapat impak yang positif. Pakatan dalam keadaan terdesak apabila beberapa kenyataan pemimpin mereka terhadap insiden Lahad Datu telah menimbulkan kemarahan rakyat.

Untuk mengalih isu sikap kurang ajar pemimpin pakatan terhadap pasukan keselamatan, dengan tiba-tiba sahaja isu skandal seks Anwar kembali hidup. Pasukan Anwar sendiri yang menghidupkannya apabila menggunakan Azlan Mohd Lazim, bapa kepada Saiful Bukhari Azlan (yang mengaku beliau diliwat Anwar), untuk memburukkan anaknya sendiri.

Sungguhpun isu ini kembali menjadi perhatian rakyat namun ia tidak sebesar tumpuan rakyat kepada isu kebobrokan perangai dan perkataan Tian Chua dan beberapa lagi pemimpin Pakatan terhadap insiden Lahad Datu. Pakatan perlukan satu isu sensasi besar untuk mengubah perhatian rakyat daripada isu Lahad Datu. Dalam keadaan tersebut tiba-tiba sahaja muncul satu lagi gambar sensasi mmebabitkan individu yang menyerupai Anwar.

Adalah tidak mustahil gambar ini disebarkan oleh kumpulan Anwar sendiri bagi mengalih isu dan menagih simpati. Malah tidak menghairankan jika dalam sedikit masa lagi akan muncul individu yang menyerupai Anwar Ibrahim mengakui bahawa beliaulah lelaki dalam gambar dan video tersebut. Anwar bukanlah begitu bodoh. Tidak mustahil dalam tempoh setahun yang lalu beliau telah membayar seseorang untuk membuat pembedahan plastik membentuk semula wajah seiras dengan beliau.

Malahan dengan membesarkan isu ini, mungkinkah Anwar mencipta jalan dan skrip untuk mengadakan sumpah laknat selepas Parlimen dibubarkan. Sumpah laknat tidak akan menunjukkan kesan dalam masa yang singkat. Malahan menurut para ulama ia mungkin mengambil masa bertahun sebelum nampak jelas kesannya. Jika Anwar memilih untuk bersumpah selepas Parlimen dibubarkan ia sekadar untuk mengelirukan rakyat.

Kita perlu ingat Anwar telah diminta bersumpah sejak beberapa tahun lalu tapi beliau enggan melakukan. Jika beliau melakukan selepas pembubaran Parlimen itu bermakna beliau berbuat untuk kepentingan politik bukannya untuk kebenaran.
Politik Untuk Rakyat
Pilihan raya adalah soal memilih parti yang mampu membentuk kerajaan yang baik dan stabil untuk masa depan rakyat dan negara ini. Barisan Nasional telah terbukti berjaya mentadbir negara ini dengan baik. Daripada sebuah negara yang miskin, bekas tanah jajahan beberapa penjajah, dihurungi ancaman komunis, pergaduhan antara kaum dan ekstremis agama, Barisan Nasional menukar lanskap perpecaham kaum, mundur, buta huruf kepada masyarakat yang bersatu, ekonomi yang membangun dengan pantas dan menghampiri zon sifar buta huruf.

Barisan Nasional menukar negara ini daripada ekonomi berasaskan pertanian kecil-kecilan, ekonomi sara diri dan bergantung kepada eksport komoditi yang tidak stabil kepada sebuah negara yang mempunyai sektor perladangan antara terhebat di dunia, menempatkan diri dalam negara perindustrian sehingga digelar “Harimau Ekonomi Asia” pada 1990-an, mempunyai lulusan universiti yang melebihi pasaran kerja dalam negara.

Telah beberapa kali, kerajaan Malaysia berjaya keluar dari kegawatan ekonomi dengan jayanya termasuklah kemampuan melepasi ancaman ekonomi paling perit pada 1997 kerana diserang oleh spekulator matawang dan juga dikhianati dari dalam oleh individu yang menganjurkan Asian Renaissance.

Menjelang pilihan raya umum ke 13 ini, rakyat telah menilai dan melihat kegagalan pentadbiran kerajaan negeri di bawah Pakatan di Kelantan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah.
Daripada sebuah negeri terbaik, tersusun dan ditadbir secara cekap sebelum 2008, kini negeri termaju Selangor berada dalam keadaan membimbangkan dan merudum dengan cepat. Jalan berlubang merata-rata, sistem pengurusan sampah kembali seperti awal 90-an, pasir di lombong sesuka hati tanpa kawalan, setinggan sedang menampakkan diri kembali, rumah kos rendah langsung tidak dibina, krisis air dan elektrik menunggu masa untuk berlaku.

Dalam masa lima tahun lagi tidak mustahil Selangor akan kembali kepada keadaan seperti 90-an, dipenuhi setinggan, masalah pengangguran dan jurang pendapatan yang sangat besar antara rakyat.
Rakyat juga sudah melihat dan mengetahui kepincangan dan kedhaifan manifesto Pakatan. Tahun lalu Pakatan melancarkan “Buku Jingga” yang kononnya manifesto mereka untuk memerintah negara. Setelah Barisan Nasional mendedahkan kelemahan ketara Buku Jingga sehingga menyebabkan hampir 80% janji mereka tidak boleh dilaksanakan, Pakatan muncul dengan satu lagi manifesto beberapa minggu lalu.

Sebaliknya Barisan Nasional telah berjaya menguruskan masalah kos sara hidup yang tinggi secara berhemah dan berhemat. BN memperkenalkan sistem petrol dua jenis yang membantu mengurangkan subsidi bahan api kerajaan tetapi tidak begitu membebankan rakyat. BN juga telah melancarkan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) yang secara khusus bertujuan membantu meringankan rakyat berpendapatan rendah.
Kerana kegagalan kerajaan negeri Selangor membina rumah kos rendah, BN terpaksa mengambil inisiatif memperkenalkan skim perumaham mampu milik untuk rakyat terutamanya di sekitar lembah klang.

Suatu ketika dahulu isu ini diselesaikan oleh kerajaan negeri. Beberapa tahun lalu, rumah kos rendah berlebihan di lembah klang sehingga Menteri Besar Selangor ketika itu mencadangkan agar rumah kos rendah yang tidak dapat dijual setelah beberapa tahun dijual kepada golongan yang berpendapatan melebihi RM 2,500 sebulan. Sekarang Pakatan di Selangor melupakan terus agenda rakyat sebaliknya bersengkongkol dengan Pemaju melupuskan kuota rumah kos rendah.
Justeru BN tidak memerlukan skandal seks Anwar Ibrahim untuk meyakinkan rakyat mengenai kemampuan dan keupayaan meneruskan kepimpinan yang cemerlang dalam pentadbiran negara Malaysia ini. Barisan Nasional hanya memerlukan manifesto yang meyakinkan rakyat menjelang pilihan raya umum ke 13 ini.

Apa yang BN perlukan ialah kesatuan dalaman dan rekod pentadbiran yang cemerlang untuk meyakinkan majoriti rakyat parti mana yang lebih layak memerintah.
Mengenai individu bernama Anwar bin Ibrahim, biarkanlah ia menyelesaikan isu peribadinya. Jika beliau bersumpah laknat pun menjelang PRU ke 13 ini ia tidak membuktikan apa-apa kerana sifat sumpah laknat itu sendiri bukanlah dalam bentuk pembalasan serta-merta. Jika ada individu yang muka seirasnyapun ia tidak membuktikan bahawa beliau tidak terbabit dalam kegiatan tidak bermoral yang didakwa. Jika kita yakin beliau tidak terbabit pun ia bukan alasan untuk meberi undi kepada Pakatan sewenang-wenangnya.

Saya suka menurunkan semula pandangan bekas mentornya Dr. Sidek Baba, (yang lebih kurang berbunyi) “saya tidak boleh menyatakan Anwar terbabit atau tidak dengan kejadian liwat dan zina seperti yang didakwa. Namun pembabitan beliau dengan pluralisme dan liberalisme Islam; hubungan yang akrab dengan tokoh-tokoh Yahudi terkemuka; tingkah laku beliau kebelakangan ini, meyakinkan saya untuk tidak lagi bersama perjuangan politik beliau.”

Kepada mereka yang mahu memilih parti terbaik menjadi kerajaan baca dan nilailah pandangan semua pihak. Kepada mereka yang mengundi Pakatan kerana Anwar bin Ibrahim nilailah pandangan Dr. Sidek Baba, guru, mentor dan penyokong yang membuang segala-gala keagungan material dunia untuk bersama Anwar suatu ketika dahulu.

AMUKANMELAYU -  meloyanya dah sampai ke kerongkong.....nak termuntah dengan POLITIK kepartian Malaysia.......