,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 3 March 2013

PERANG - MALAYSIA DI ANCAM DALAM DAN LUAR


LATEST BREAKING NEWS ......KENALI DALANG SEBENAR Insiden Lahad Datu


Perisikan tentera mengesahkan terdapat pertemuan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan bekas pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Nur Misuari beberapa bulan sebelum pencerobohan berlaku di Lahad Datu, Sabah.


Perisikan tentera mengesahkan terdapat pertemuan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan bekas pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Nur Misuari beberapa bulan sebelum pencerobohan berlaku di Lahad Datu, Sabah.

Selain itu agensi yang sama turut mengesahkan seorang pemimpin pembangkang Sabah, Datuk Dr. Jeffrey Kitingan terlibat mengadakan pertemuan dengan Sultan Muidzullail T. Kiram iaitu salah seorang pemerintah Kesultanan Sulu juga beberapa bulan sebelum kejadian berlaku.

Pendedahan ini menguatkan lagi dakwaan pihak perisikan tentera Filipina sebelum ini apabila secara terbuka mengaitkan nama pemimpin pembangkang sebagai dalang.

Menurut sumber perisikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM), pertemuan antara Anwar dan Jeffrey dengan pihak MNLF serta wakil Kesultanan Sulu dipercayai ada kaitan dengan janji-janji tertentu sehingga mendorong kumpulan yang mendakwa sebagai Tentera Diraja Kesultanan Sulu menceroboh Sabah.


sumber : UTUSAN MALAYSIA



I'll scratch your back if you scratch mine ... Auwww



Kumpulan ketiga yang didakwa terlibat adalah pembangkang dari Malaysia, yang sedang bersiap sedia untuk pilihan raya umum yang mungkin berlangsung sebelum Jun. Pegawai perisikan berkata salah satu ahli politik pembangkang Malaysia yang bersekutu dengan Anwar Ibrahim akan bertanding bagi jawatan di Sabah - INQUIRER NEWS, 1 Mac 2013


Kita percaya mustahil Anwar Ibrahim berseorangan dalam penglibatan beliau menghasut Kiram untuk meneruskan tuntutannya ke atas Sabah.

Laporan perisikan tentera Malaysia mengesahkan terdapat pertemuan antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan bekas pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Nur Misuari beberapa bulan sebelum pencerobohan berlaku di Lahad Datu, Sabah.

Malah, INQUIRER NEWS telah melaporkan, hasil laporan dari perisikan Filipina, salah satu ahli politik pembangkang Malaysia yang bersekutu dengan Anwar Ibrahim akan bertanding bagi jawatan di Sabah turut terlibat dalam strategi serampang dua mata menghasut Kiram.

Bezanya ... Anwar bertemu dengan Nur Misuari, dan ahli politik pembangkang Sabah ini bertemu Raja Muda Sulu, Raja Azzumudie dalam mengatur strategi berbulan lamanya dalam serangan terancang, walaupun terpaksa mengingkari arahan Presiden Filipina, Benigno Aquino.

Siapakah dia ahli politik pembangkang Malaysia yang bersekutu dengan Anwar Ibrahim akan bertanding bagi jawatan di Sabah ini ? ...



Sultan Muidzullail T Kiram bersama Dr Jeffrey Kitingan

Tanggal 5 Julai 2012 ...

Perjumpaan sulit di Kota Kinabalu di antara Sultan Muidzullail T Kiram bersama Dr Jeffrey Kitingan berlangsung di suite hotel Le Merridien, Kampong Ayir, Kota Kinabalu.

Dr Jeffrey Kitingan sebelum ini pernah ditahan dinawah ISA (Internal Security Act) kerana disyaki terlibat dalam pengkhianatan untuk membawa Sabah keluar dari Malaysia.

Terjawab sudah siapa ahli politik pembangkang yang bersekongkol dengan Anwar Ibrahim akan bertanding bagi jawatan di Sabah



KERJASAMA 'WIN-WIN SITUATION' ANWAR DAN JEFFREY KITINGAN

Anwar dan Jeffrey Kitingan sudah lama bekerjasama untuk menawan Sabah pada pilihanraya umum yang bakal berlangsung. Anwar tidak mempunyai kekuatan di Sabah. Kerjasama Ketua Umum PKR ini dengan Lajim Ukin lebih banyak menimbulkan masalah kepada kem PKR sehingga secara terus terang menggunakan nama Anwar untuk melobi kerusi Ketua Menteri Sabah.

Jeffrey Kitingan tahu sepak terajang Anwar di Sabah. Dan Anwar tahu, jika Jeffrey Kitingan dan STAR masuk sama dalam pertandingan politik di Sabah, harapan PKR cukup tipis.

Jeffrey Kitingan mula pulas tangan Anwar dengan mengeluarkan kenyataan rasmi mahu parti STAR bertanding lebih dari 60 kerusi di Sabah.

Banyak kerusi, jika ditandingi oleh STAR, SAPP, PKR (DAP/PAS) akan menyebabkan pecah undi yang teruk. BN amat sukar dikalahkan jika pertembungan menjadi lebih daripada 2 penjuru.




Jeffrey Kitingan sekali lagi mencabar kesabaran dan kewibawaan Anwar. Kenyataan beliau dalam Borneo Post ini sudah cukup menggugat Anwar Ibrahim dan PKR di Sarawak.

Sarawakians should stick with the present state government as it is led by local-based parties which have the interest of the people at heart, says State Reform Party (STAR) Sabah chief Datuk Dr Jeffery Kitingan.

He stressed that the people in Sarawak should be grateful that they were still being ruled by the local-based political parties unlike Sabah which is controlled by a peninsula-based party.

“My advice for Sarawakians is this; why should you support the opposition especially the Pakatan Rakyat (PR) which is all made up of peninsula-based parties? The people of Sarawak must learn from our (Sabahans) bitter experiences where most of our interests have been eroded away under the current government,” Jeffery told The Borneo Post here yesterday.

Anwar cukup takut dengan gertakan SABAH FOR SABAHAN, SARAWAK FOR SARAWAKIAN. Parti PKR di Sabah dan Sarawak pun tidak mempunyai kekuatan melainkan bergantung kepada pengaruh DAP.

Satu perkara yang cukup merunsingkan Anwar adalah bagaimana mahu mengurus Jeffrey Kitingan. Ahli politik Sabah ini cukup sukar dikawal. Jeffrey Kitingan tidak makan dengan 'OFFER DUIT'. Ini yang buat Anwar lemah.

Isunya bukan duit. Anwar tahu bagaimana untuk mencari dana seperti yang beliau lakukan terhadap Lajim Ukin. Anwar tahu HARGA Lajim Ukin. Jeffrey Kitingan TIDAK ADA TANDA HARGA.

Strategi terbaik adalah mengadakan kerjasama 'Win-Win Situation' bersama Jeffrey Kitingan. Cara terbaik adalah menggunakan tuntutan Kesultanan Sulu ke atas Sabah. Anwar tahu Jeffrey Kitingan mempunyai hubungan yang baik dengan Sultan Muidzullail T Kiram.

Strategi serampang dua mata digunakan dalam isu tuntutan ini.

Anwar bertemu dengan Nur Misuari ... Dr Jeffrey Kitingan bertemu Sultan Muidzullail T Kiram.


sumber : klik

Hot ! Sekutu pengkhianat negara Nur Misuari beri amaran serang Malaysia

on Sunday, March 3, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Lagi  bukti pembabitan Anwar- Nur Misuari  dalam krisis Lahad Datu yang didedahkan perisikan Filipina .
Walaupun Anwar nafi dirinya bukan  sebagai dalang tetapi amaran keras sekutunya  Nur Misuari yang  memberi amaran supaya kerajaan Malaysia tidak mengapa-apakan orang2 'Sultan Sulu' yang menceroboh Lahad Datu  mengukuhkan lagi dakwaan perisikan Filipina. 
GPB yakin pihak tentera Malaysia telah mengetahui akan amaran , Nur Misuari ini yang  akan menghantar 'tentera'nya datang ke Sabah untuk memberi bantuan. 
Amaran tersebut dinyatakan minggu lepas dalam sebuah portal berita Filipina, sebelum keadaan semakin meruncing sejak 2 hari lalu yang telah mengorbankan 15 nyawa setakat ini.
Ketua Pembangkang Malaysia, Anwar Ibrahim mempunyai hubungan istimewa dengan Nur Misuari (dan bekas Presiden Filipina, Joseph Estrada)... pencerobohan ini juga dikatakan mempunyai kaitan dengan mereka [BACA SINI -KLIK!]
Al-Fatihah untuk wira2 bangsa yang terkorban dalam mempertahankan kedaulatan negara... Laknatlah pengkhianat bernama Anwar Ibrahim atas semua kesedihan yang terpaksa dikongsi oleh seluruh rakyat Malaysia.
Baca lebih lanjut penglibatan Anwar & Nur Misuari dalam konflik Lahad Datu DI SINI - KLIK! 

REUTERS & MANILA TIMES
INQUIRER NEWS



 
AMUKANMELAYU - PERANG.....apa pilihan anda, mempertahankan Ugamabangsa atau PARTI?