,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 16 September 2013

CHIN PENG MATI DALAM KEADAAN HINA KERANA DOSANYA PADA ISLAMELAYU


Hari Malaysia ke-50 Disambut Meriah Dikala Chin Peng Mati Terkena Sumpahan Do'a MERDEKA

SELAMAT HARI MALAYSIA

Sambutan dimulakan sejurus keberangkatan tiba Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah pada 8 pagi.
Keberangkatan tiba Seri Paduka berdua disambut Yang Dipertua Negeri Sarawak Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng; Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak; Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud.


Lagu Negaraku kemudiannya dimainkan dan dua helikopter Nuri Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) melakukan lintas hormat sambil membawa Jalur Gemilang dan bendera negeri Sarawak serta 'smoke grenade', serentak dengan tembakan meriam 21 das oleh Rejimen Artileri Diraja dari Kem Penrissen.

Seri Paduka kemudian memeriksa Kawalan Kehormat Utama oleh Batalion ke-13 Rejimen Askar Melayu Diraja dari Kem Penrissen terdiri daripada empat pegawai dan 106 anggota lain-lain pangkat diketuai Mejar Al Juharjie Muhamud.

Acara diteruskan dengan bacaan ikrar Rukun Negara oleh Zakaria Manan di depan Pentas Diraja diiringi 50 belia pelbagai suku kaum.

Tayangan Video Khas '50 Tahun Jubli Emas Sarawak Harmoni Kemakmuran Dinikmati' dipersembahkan di tengah padang sebelum Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud berucap.
Perdana Menteri kemudian menyampaikan amanat Hari Malaysia sebelum perarakan kontinjen bermula.

Perarakan dan persembahan sambutan dibahagikan kepada tiga bahagian iaitu Perarakan Kontinjen Berjalan Lalu, Perarakan Kontinjen Kenderaan dan Fly-Pass serta Persembahan Kebudayaan.

Perarakan Kontinjen Berjalan Lalu dibahagikan kepada enam segmen; Segmen Pembawa Bendera, Segmen Belia Cergas Beruniform dan Berpendidikan, Segmen Sektor Perkhidmatan Awam, Segmen Sektor Swasta, Segmen Masyarakat Harmoni 1Malaysia dan Segmen Pertahanan Negara.

Perarakan Kontinjen Kenderaan dan Fly-Pass pula menampilkan segmen pelbagai jenis pengangkutan dan kenderaan, membabitkan sebuah lanca, beca roda tiga (empat), komuniti 'bikers' (50), skuter vespa (20), 'big bikers' (20), JPAM (dua), Bomba 'bike' (empat), PDRM 'bike' (empat), ATM 'bike' (empat), VW (10), Pos (satu), TM (satu), 'supercar' (10), Bomba (empat) dan ATM (dua).

Perarakan Kontinjen Kenderaan dan Fly-Pass turut melibatkan persembahan udara melibatkan dua helikopter Nuri No 7 Skuadron, Helikopter Hornbill Skyways EC135 (tiga), TUDM CN235 (dua), pesawat pejuang Sukhoi SU30MKM (empat), dan Hawk No 6 Skuadron (empat).

Kemuncak perarakan hampir tiga jam itu adalah persembahan kebudayaan, tarian dan nyanyian bertemakan 'Sarawak Harmoni Kemakmuran Dinikmati' melibatkan 1,500 peserta. - BERNAMA 

  IKON DAP - KOMUNIS CHIN PENG MATI DI BANGKOK

Moga Allah Letakkan Chin Peng Di Kalangan Orang Beriman!?

Bekas kepala Komunis Malaya Chin Peng dilaporkan sudah mati di hospital di Bangkok pagi tadi..

Laporan Bangkok Post menyebut, Chin Peng, 90, mati akibat sakit tua...

 Lepas ni tak payah lah pemimpin Dap nak bawa balik mayat ka abu mayat Chin Peng ke Malaysia sebab bumi Tanah Melayu tak terima dah..
   


AMUKANMELAYU - Sambutan Hari Malaysia di sambut meriah, telahan pula dengan KEMATIAN Chin Peng yang telah "MEMBUNUH" ribuan orang Islamelayu yang tidak berdosa dan juga ASKAR MELAYU yang telah di amanahkan oleh Duli Tuanku Raja-Raja Melayu untuk menjaga KESELAMATAN Orang Melayu dan Penduduk Malaysia. Sejarah buruk Bangsa Cina ini bermula dengan Kedatangan Yang Tidak D Undang ke Tanah Melayu ini. Ada se orang lagi yang sedang menunggu SUMPAHAN DO'A MERDEKA di Seberang Tambak Johor yang kini menunggu hari-hari terakhirnya tanpa rasa berdosa kepada Umat Islamelayu. Jika di izinkan oleh Allah biarlah ianya mati dalam kehinaan yang amat sangat supaya menjadi contoh kepada mereka yang sering mendurhakai Duli Tuanku dan Islamelayu yang PENYABAR ini.