,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 15 September 2013

JATUHNYA SINGAPURA MEMBUKTIKAN CINA ADALAH PENJAJAH


PENJAJAH

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Penjajahan berlaku apabila sebuah negara menguasai negara atau bangsa lain - selalunya melalui cara yang agresif atau ketenteraan dan menyaksikan wilayah diambil dengan cara ini. Istilah penjajahan dan imperialisme kadang-kadang digunakan bertukar ganti tetapi sarjana selalunya membezakan di antara kedua-duanya; penjajahan bagi satu negara yang menguasai negara lain melalui kuasa politik, dan imperialisme lebih kepada istilah umum untuk penguasaan politik atau ekonomi sama ada secara langsung atau tidak langsung.

PERINGATAN - Melayu tidak kesah dengan semua ini.

TANAH MELAYU HAK KITA - Tapi lihat carta ini, kita di mana?

1 - PENJAJAHAN semula melalui pilihan raya


PILIHAN RAYA KE-13 baru saja berlalu. Inilah janji demokrasi di Malaysia, satu bentuk pemilihan pemerintah atau sistem politik.  Demokrasi dan pilihan raya bukan berasal daripada Tamadun Melayu atau Islam. Secara jelas penjajah British yang memperkanalkan sistem pilihan raya seperti yang dilakukan di British.  Adakah British jujur terhadap negara kita apabila hendak memberi kemerdekaan dengan mengajar rakyat bahawa sistem demokrasi dengan pilihan raya?
gambar hiasan
Pilihan raya sudah dilaksanakan di Britain sejak kurun ke-16! Britain, seperti negara Barat yang lain mendakwa penjajahan bukan untuk mencarikekayaan, tetapi untuk menyebarkan tamadun.  Lebih dari itu ada yang mendakwa menjadi beban orang kulit putih untuk mengajar bangsa Asia mengenai peradaban atau tamadun!
Wilayah pertama diduduki British di Malaysia ialah Pulau Pinang, tahun 1786.  Berdasarkan catatan sejarah, tujuan Francis Light menguasai Pulau Pinang bukan untuk mengajar peradaban kepada rakyat Pulau Pinang atau Kedah.  Yang mereka mahu ialah sebuah pulau untuk dijadikan pelabuhan dan pangkalan tentera.  Selepas itu satu persatu wilayah Melayu dikuasai British, namun sehingga tahun 1942 (sebelum serangan Jepun di Malaya), tidak ada rekod apa-apa British mengajar rakyat berpolitik secara demokrasi seperti yang diamalkan di British sejak kurun ke-16.  Itu menjelaskan British memang tidak berniat langsung menjajah wilayah Melayu untuk mengajar tamadun demokrasi.
Hanya pada tahun 1949, apabila semakin banyak wilayah jajahan Barat di Asia mencapai kemerdekaan, dan mengetahui suara penduduk Melayu yang mahu merdeka, barulah idea mengajar erti demokrasi dan pilihan raya timbul. Sebelumnya pun sudah ada parti politik. Parti politik yang awal misalnya Parti Komunis Malaya (1931) dan Kesatuan Melayu Muda (1937).  Ada beberapa parti lain seperti Awas, Pemuda Insaf dan Hizbul Muslimin, tetapi British tidak pula mengajak diadakan pilihan raya sebelum Jepun datang.
Jadi mengapa mula tahun 1949 baru British berfikir hendak mengajar rakyat berpolitik dan pilihan raya? Ini ada kaitan dengan tujuan penjajahan dan terpaksa memberi kemerdekaan.  Tujuan penjajahan ialah mengaut kekayaan di wilayah Melayu, maka British membuat apa saja termasuk mengusung buruh dari India dan China. Jika wilayah Melayu merdeka tanpa orang Cina dan India, jelas kemerdekaan ini merugikan British sebab selama masa penjajahan, orang India dan Cina yang membantu British mengaut kekayaan Tanah Melayu.  Maka British memaksa semua pemimpin Melayu seperti Dato Onn Jaafar supaya menerima orang Cina dan Melayu sebagai rakyat.  Itulah syarat utama kemerdekaan, penerimaan Cina dan India sebagai rakyat.  Maka British membenarkan penubuhan parti politik kaum-kaum berkenaan.  Dari situlah, British mengajar bagaimana hendak membuat pilihan raya, dengan pilihan raya bandar Kuala Lumpur tahun 1952.
Apabila pilihan raya sudah menjadi sistem dan diterima, maka nyata niat British sudah tercapai. Pertama, beban mereka membawa semua buruh Cina dan India sudah dipindahkan kepada orang Melayu. Tanah Melayu yang asalnya 100 peratus hak orang Melayu, terpaksa dikongsi dengan 35 peratus bukan Melayu.  Kedua, British tahu orang Melayu ada tamadun dan budaya sendiri yang sangat berbeda dengan budaya British.  Dan British tahu kaum Cina dan India lebih mudah menerima peradaban atau tamadun Barat, berbanding orang Melayu.  Oleh itu, British memberi jalan kepada keturunan buruh Cina dan India untuk mengurangkan apa juga kehendak penduduk asal, iaitu Melayu.  Jalannnya ialah demokrasi dan pilihan raya.

Melalui pilihan raya banyak penjajahan British terus berlangsung walaupun Tanah Melayu mendapat kemerdekaan.
Pertama, inilah caranya memecahkan penguasaan orang Melayu dalam politik di Tanah Melayu.  Dengan pilihan raya, orang Melayu tidak akan sepenuhnya berkuasa, mereka mesti berkongsi kuasa.  Dengan cara ini orang bukan Melayu menjadi pengawas  atau pendesak utama jika ada usaha menjadikan Tanah Melayu sebagai negara tulen tamadun Melayu atau Islam.  Alasannya, suara bukan Melayu dalam demokrasi mesti didengar.
Kedua,  inilah caranya melemahkan kuasa  yang ada (65 peratus bangsa Melayu) di Malaysia  (dulu Tanah Melayu).  Dengan membenarkan penubuhan beberapa parti Melayu, maka 65 peratus bangsa Melayu berpecah-pecah sehingga tiada lagi kuasa politik 65 peratus.  Oleh itu pilihan raya yang diajarkan British pasti memberi keuntungan kepada sekutunya di negara ini iaitu kaum bukan Melayu.  Lihatlah saja hari ini, semua usaha parti politik Islam/Melayu hendak menguatkuasakan nilai-nilai dan budaya Islam mesti ditentang oleh kaum bukan Melayu.  Mana-mana parti Melayu/Islam mesti menagih pertolongan parti-parti bukan Islam/Melayu untuk berkuasa.  Apa lagi kuasa yang ada?  Inilah yang British mahu dahulu.
Walaupun al-Quran mengajar orang Islam/Melayu supaya bersatu dan mengharamkan perpecahan, namun semua tidak menghiraukannya.  Demokrasi dan pilihan raya adalah segala-galanya dan kepuasan hakiki. 
Jika orang Islam/Melayu berpegang kuat kepada ajaran al-Quran, mereka pasti bersatu dalam satu parti. Oleh itu mereka masih mempunyai kuasa yang besar (65 peratus) walaupun tidak semua 100 peratus.  Orang bukan Islam pun sentiasa sedar keadaan ini, sebab itulah mereka akan mengikat mana-mana parti Islam/Melayu agar tidak membuat apa-apa persetujuan antara satu sama lain.
Itulah  sebabnya pertelingkahan orang Melayu dalam politik sentiasa hangat.


2 - CINA Adalah Penjajah



 Demokrasi..idealnya, kerajaan dipilih melalui suara majoriti dari rakyat. Kerajaan ditubuhkan atas pilihan rakyat. Parti2 politik ditubuhkan dan berusaha mencari sokongan rakyat..parti2 ni akan menyuarakan prinsip2 perjuangan mereka yg mana akan munafaatkan rakyat. Menjanjikan sesuatu yg terbaik utk rakyat..

Mandat pun akan diberikan oleh rakyat..prestasi kerajaan yg dipilih akan dinilai dan bakal menemui rakyat pada pilihanraya yg seterusnya.

Tapi apa yg berlaku sejak menjak ni..pihak pembangkang yg dah berpuluh2 tahun dan masih gagal meraih simpati dan sokongan majoriti rakyat telah membelakangkan prinsip demokrasi ngan menggesa rakyat utk bangkit berdemo dan merusuh.. Kerajaan yg sebelum ni dinobatkan melalui sistem demokrasi ditekan utk meletakkan jawatan, membubarkan kerajaan dan beri laluan secara paksa bukannya melalui semangat demokrasi.

siri2 reformasi pada hujung 90'an..dan kini siri2 transformasi pulak..

Masalahnya sama..kenaikan harga barang, pengangguran, inflasi..atau secara rengkasnya ..rakyat sedang lapar dan susah.

Pihak pembangkang..memainkan isu2 trsebut membangkitkan kemarahan rakyat, menggunakan rakyat utk merampas kuasa.

Dan yg peliknya..US "hero" dan "champion' demokrasi memilih menyebelahi rakyat yg merusuh dan menekan kerajaan yg sedia ada utk lepaskan kerajaan dan serahkan pada "rakyat" yakni pada pembangkang!! Sepatutnya mereka membantu kerajaan yg sedia ada dan meredakan keadaan dan segerakan pilihanraya yg baru..biar demokrasi juga menentukan negara trsebut!!

Iran...selepas pilihanrayanya baru2 ni..keputusan telah dicapai..tapi pihak pembangkang tidak berpuas hati dan memujuk rakyat utk merusuh dan berdemo..

Tapi mujur kerajaan Iran yg menang melalui sistem demokrasi mencari pendekatan yg tegas!! Dan rakyat Iran yg protes, malangnya, kurang mendapat sokongan dunia..Usaha pihak pembangkang..gagal!!

Gitu juga Malaysia satu masa dulu..bila Barisan Alternatif gagal dalam memiliki majoriti dan gagal menubuhkan kerajaan..turut membuat percubaan membuat desakan melalui beberapa siri demostrasi jalanan..malangnya ianya kurang mendapat sambutan.

Jika keadaan ni berterusan dan dianggap "SUARA RAKYAT" "KEBANGKITAN RAKYAT", "KEADILAN UTK RAKYAT"...maka apa perlunya pilihanraya lagi!!

Kita kembali pada zaman feudalisma spt dahulu kala..mana2 kerajaan yg dah lama memerintah boleh digulingkan melalui rampasan kuasa dengan cara merusuh dan berdemo..

Spt zaman dulu..utk gulingkan satu2 empayar..maka pemberontakan akan berlaku!! Jika kerajaan tersebut lemah, maka kerajaan baru akan ditubuhkan yakni para pemberontak...dan seterusnya bila ada pemberontakan baru.

rasanya masyarakat antarabangsa perlukan pendekatan baru dalam memastikan sistem demokrasi terus diguna pakai..

Mana2 negara bila berlakunya rusushan/demo yg berlanjutan lebih dari 3 hari..maka kerajaan yg memerintah memiliki kuasa sepenuhnya utk memulihkan keadaan tanpa campur tangan mana2 negara dan adakan pilihanraya sebaik keamanan dipulihkan. Masyarakat antarabangsa atau UNITED NATION perlu campurtangan atas permintaan kerajaan memerintah..dan pastikan pilihanraya diadakan sebaik keamanan pulih..

Jika dibiarkan ni berterusan..maka masyarakat antarabangsa sendiri yg mencabul dan meliwat sistem demokrasi tu sendiri!!


US beria2 mendesak Hosni dan kerajaannya berundur..apakah Hosni dan kerajaannya sudah tidak ada apa2 munafaat utk kepentingan US lagi. Apa janji pihak pembangkang pada US dan apa janji US pada kerajaan baru yg bakal ditubuhkan..

Atau memang dibiarkan huru hara..agar kerajaan telah jadi benar2 lemah sehingga campurtangan UN diperlukan..


Nampak gayanya...PENJAJAHAN ERA BARU sedang dimulakan..dan MALAYSIA mungkin juga tidak akan terlepas!! Lebih banyak kerajaan2 BONEKA spt mana kerajaan Melayu dizaman British akan diciptakan..

dan yg sioknya..cara PENJAJAHAN BARU ni tidak memerlukan ketumbukan tentera yg besar, belanja yg besar..tapi rakyat negara tu sendiri diadu dombakan dan memperjudikan masa depan negara mereka sendiri!! darah antara rakyat yg dialirkan..bukannya darah penjajah.

Antara ALASAN yg biasa digunakan..kerajaan trsebut telah lama memerintah..pempin2 dah kaya bebenor!! - ngan lain kata, bagi lah kami peluang pulak..bagi lah peluang kami kaut kekayaan pulak...dan rakyat dari sejak dulu hingga kiamat terus menerus dikudakan lagi dan lagi!!


3 -  PENJAJAH MENGHALANG PM BANTU EKONOMI MELAYU & BUMIPUTRA



by Generasi Pejuang Bangsa  

Sudah dijangka bangsa chauvinis Cina ini akan terkejut berok &   menghentam   langkah kerajaan hari ini  memperkasakan ekonomi Bumiputra .

Paling awal membalun adalah macai pembangkang iaitu Meloyakini yang pastinya akan spin tajuk berita inisiatif kerajaan memperkasa ekonomi Bumiputra sebagai RASUAH " , TABUR GANJARAN " Pasca PRU untuk Bumiputra .

Pastinya tajuk ini menjadi modal & peluru utama puak  parti chauvinis DAP  untuk menghentam kerajaan yang membantu ekonomi Bumiputra yang boleh bersaing dengan bangsa2 lain .

Ini terbukti bila anda boleh lihat sendiri tweet oleh MP DAP Klang iaitu Charles Santiago yang menyatakan apa yang diumumkan Perdana Menteri hari ini untuk memperkasa ekonomi Bumiputra adalah RASUAH sebelum pemilihan UMNO .





Walhal  setelah selesai Pilihanraya Umum yang lalu, kita mendengar pelbagai rungutan, pelbagai keluh-kesah serta ketidakpuasan hati, yang dibangkitkan oleh masyarakat Bumiputera, tentang nasib, masa depan dan halatuju, bersama anak-anak cucu mereka, di bumi tanah tumpah darah kita.

 Jadi langkah kerajaan hari ini memperkenalkan Majlis Ekonomi Bumiputra yang akan memperkasakan ekonomi Bumiputra merupakan tindakan drastik diambil kerajaan bagi membantu pembangunan sosioekonomi Bumiputra yang masih lagi ketinggalan .

Jika kita berpandukan kepada fakta,masih wujudnya jurang ketaksamaan pendapatan antara etnik. Sebagai contoh, pada tahun 2012, pendapatan purata bulanan kaum Cina lebih tinggi berbanding Bumiputera pada nisbah 1 kepada 1.43 kali ganda.



 Maka ,   Melayu dan Bumiputera sebagai teras kepada agenda nasional perlu dibantu kerajaan  &  tidak boleh dinafikan oleh sesiapa.

Malah sejak Merdeka, semua perancangan serta dasar ekonomi Melayu dan Bumiputera oleh pihak Kerajaan telah digubal berasaskan perhitungan komposisi kaum & perka  ini telah diterima pakai sebagai satu kontrak sosial sejak sekian lama oleh seluruh rakyat Malaysia, seperti mana dipersetujui oleh bapa-bapa pengasas negara kita terdahulu, dilindungi, dan dimaktubkan dalam Perlembagaan Persekutuan .


Jadi  ,  Mengapa  Najib hari ini dituduh Meloyakini  & DAP  sebagai  merasuah  Bumiputra  kerana menyokong BN  ??

  Apakah media & parti pembangkang masih lagi berdendam/ tak puas hati   dengan orang Melayu & Bumiputra di kampung-kampung  kerana  merekalah  yang  mengagalkan perjuangan  "Inikalilah DAP " untuk menumbangkan BN di PRU13 .

GPB melihat  ianya  bukan lagi soal RASUAH kepada Bumiputra kepada yang menyokong BN  tetapi semangat perkauman & rasis yang menebal . Mereka hanya menggunakan perkataan  rasuah tetapi sebenanrya geram & marah Bumiputra dibantu kerajaan .

4 - JIKA BENAR MELAYU TELAH MERDEKA - Hapuskan Sekolah Cina Dan Benteras Kongsi Gelap Cina



SRJK(C) - Kita merestuinya
Bangsa  Cina memang melampau dan biadap. Sikap mereka yang mengagungkan bahasa Cina dan memandang hina bahasa Malaysia seolah-olah bahasa Malaysia tidak mempunyai sebarang nilai tidak boleh dipandang sepi.  Ini kerana ianya memberi gambaran sebenar pandangan bangsa Cina terhadap bangsa Melayu yang merupakan  tuan punya tanah di negara kita ini.

Sikap baik hati bangsa Melayu telah memakan diri sendiri apabila bangsa Cina telah menyusun agenda untuk merampas maruah, agama, bahasa, budaya, negara dan segala-galanya milik Melayu. Mereka telah menanam racun hasutan ini seawal pendidikan sekolah rendah lagi.  Ini bukan sekadar tuduhan melulu. Bagi murid berbangsa Melayu yang bersekolah di sekolah aliran Cina telah menceritakan bagaimana guru-guru di sekolah Cina menanam benih kebencian ini di dalam diri murid-murid di peringkat sekolah rendah lagi. Mereka bebas bertindak dengan penuh berani atas kapasiti sekolah Cina didominasikan oleh bangsa Cina yang membolehkan mereka menyusun agenda jahat mereka.

Baru-baru ini Persekutuan Persatuan-persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) telah mempertikaikan isu pelantikan menteri tidak fasih berbahasa Mandarin sedangkan mereka tidak pernah mempertikaikan bangsa Cina yang tidak fasih berbahasa Malaysia. Kewujudan Sekolah Aliran Cina telah memecahbelahkan perpaduan rakyat. DAP telah mempergunakan sepenuhnya sekolah aliran Cina untuk menyampaikan dakyah jahat mereka.

Sekiranya kerajaan bersungguh-sungguh mahu menghapuskan masalah hasutan DAP di kalangan bangsa Cina maka mereka harus berani mengambil langkah drastik untuk menghapuskan kesemua  sekolah aliran Cina. Sekolah wawasan masih belum cukup untuk membenteras agenda hasutan DAP ini. Bangsa Cina harus belajar menghormati bangsa Melayu bermula dari sekolah rendah lagi.  Guru-guru sekolah Cina inilah yang telah mengajar murid-murid mereka bersikap kurang ajar melampau terhadap bangsa Melayu, perlembagaan negara dan kerajaan serta agama Islam.
SEKOLAH PENJAJAH

Sistem pendidikan kita yang sentiasa mengambil kira kemahuan bangsa Cina telah membuka jalan untuk mereka menyusun agenda kebencian terhadap bagsa Melayu dan Kerajaan bermula dari peringkat Sekolah rendah sehingga ke peringkat Universiti. Memandangkan ekonomi negara telah dimonopoli oleh mereka maka alam pekerjaan juga telah membolehkankan bangsa Cina menyalahgunakan kuasa mereka untuk menanam kebencian terhadap kerajaan dengan niat untuk merampas negara dari bangsa Melayu.

Oleh itu selain dari menghapuskan sekolah aliran Cina maka kerajaan juga harus mencari formula terbaik untuk melumpuhkan ekonomi bangsa Cina. Kita harus ingat bahawa salah satu punca kekuatan bangsa Cina adalah aktiviti kongsi gelap mereka yang bergerak bebas ala mafia. Mereka ini merupakan tulang belakang DAP.  Hasil dari aktiviti haram maka bangsa Cina mampu membuka begitu banyak perniagaan dengan melaburkan duit haram mereka “money laundering”.

Bangsa Cina bukannya hebat sangat Cuma mereka ini terlebih jahat yang membolehkan mereka mengaut kekayaan dengan banyak dan cepat. Apabila mereka merasakan yang mereka sudah kuat dari segi kewangan dan sokongan petualang Melayu seperti PKR dan PAS maka mereka terus menyusun agenda untuk merampas negara.

Oleh itu kerajaan harus bertindak membenteras aktiviti kongsi gelap Cina ini hingga ke akar umbi. Dengan ini akan terbongkarlah bahawa Cina ini bukannya pandai sangat berniaga tetapi mereka disokong dan dibantu oleh kongsi-kongsi gelap Cina yang begitu aktif menjahanamkan bangsa Melayu dengan aktiviti perjudian haram, pelacuran dan lain-lain lagi. Sekiranya kerajaan mahu menyelamatkan bangsa Melayu maka pusat perjudian haram yang telah menghancurkan dan memusnahkan bangsa Melayu yang lemah ini wajid dihapuskan.

Kesimpulannya maka kerajaan mampu mengekang niat jahat bangsa Cina dengan menghapuskan Sekolah Aliran Cina , melumpuhkan ekonomi bangsa Cina dan menghapuskan kegiatan kongsi gelap Cina. Insyaallah segala elemen negatif dalam diri bangsa Cina akan terhapus dengan sendiri. Mereka akan belajar menghormati bangsa Melayu yang merupakan tuan Tanah Melayu ini. Maka kemakmuran negara akan dapat dipertahankan.


AMUKANMELAYUKita hanya MERDEKAKAN TANAH MELAYU tapi UGAMA dan BANGSA masih di JAJAH oleh anak kelahiran Inggeris KAFIRUN CINDIA. Mereka adalah PENJAJAH BARU yang perlu di SEDARKAN atau NYAHKAN dari TANAH MELAYU dan MERDEKAKAN SINGAPURA,kembalikan PULAU PINANG pada KEDAH  serta MERDEKAKAN PATTANI