,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 3 September 2013

PUNGGAH - PR Telah Menerima Keputusan PRU-13 SETELAH TUN M SETUJU ANWAR JADI PM




KUALA LUMPUR - Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak perlu berlengah-lengah dengan hasratnya untuk bersara daripada dunia politik, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Dia patut bersara sekarang, tak ada guna langsung...dia (Anwar) punya hajat cuma nak jadi Perdana Menteri," katanya kepada pemberita selepas
melakukan kunjungan hormat ke atas Presiden Republik Czech Vaclav Klaus di sini hari ini.

Dr Mahathir berkata kenyataan Anwar itu merupakan retorik politik sahaja kerana menurut beliau jika pakatan pembangkang kalah dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, Anwar masih terus dengan impiannya untuk menjadi Perdana Menteri.

Beliau diminta mengulas mengenai satu wawancara Anwar yang disiarkan akhbar Financial Times pada Selasa lalu membayangkan akan berundur daripada politik negara jika pakatan pembangkang kalah dalam PRU-13 dan akan kembali mengajar.

Bekas perdana menteri dengan nada bergurau mencadangkan supaya diwujudkan jawatan Perdana Menteri 'terhormat' selama lima hari untuk diisi oleh Anwar bagi memenuhi impian beliau sebelum bersara.

"Kita buat dua jawatan Perdana Menteri, bagi dekat dia satu 'Honour Prime Minister' selama lima hari, lepas itu dia boleh bersara," katanya.

Sementara itu, mengulas mengenai dakwaan penyelewengan bernilai RM1 bilion oleh kerajaan negeri Selangor dalam urusan penyelesaian hutang sebuah syarikat senaraian awam, Dr Mahathir berkata rakyat Selangor harus bangkit dan sedar dengan penyelewengan kerajaan Selangor.
Katanya, kerajaan Selangor tidak sepatutnya menyalahguna kuasa dan mengguna duit rakyat bagi memenuhi kepentingan tertentu.

Justeru, katanya rakyat Selangor perlu memberi semula kepercayaan kepada kerajaan Barisan Nasional yang sebelum ini telah memerintah Selangor selama 50 tahun untuk kembali memajukan Selangor. - Bernama


Imaginasi Anwar Melampau- Yusuf Kala



"Malangnya, Anwar ego, imaginasinya sangat melampau-lampau, beliau tetap mahu jadi Perdana Menteri. Saya memberitahunya, kamu sudah gila? Mana mungkin menjadi Perdana Menteri sedangkan hanya menang 89 kerusi Parlimen walhal Najib (Datuk Seri Najib Tun Razak) menang 133."

Jusuf Kalla
Bekas Naib Presiden Indonesia

ANWAR SEDANG MEMPERDAYA NAJIB UNTUK MENGUJUDKAN KERAJAAN CAMPURAN SETELAH ANWAR MENERIMA KEPUTUSAN PRU 13?
Deyyy.......itu surat sudah sign maaaa......

Malaysian Insider baru-baru ini melaporkan kenyataan Anwar Ibrahim bahawa PR telah menerima keputusan PRU-13.Laporan tersebut juga menggambarkan bahawa kenyataan Anwar itu sebagai memberi isyarat bahawa PR telah bersedia untuk berbincang dengan Barisan Nasional mengenai kerajaan perpaduan.Malah,dalam ucapan kemerdekaan Anwar juga,beliau menggesa pertemuan antara kedua parti untuk membincangkan isu-isu dalam negara.Antara petikan ucapannya,beliau berkata “perjumpaan antara kedua belah pihak perlu diadakan segera untuk menyelamatkan Malaysia.” Namun,ternyata ucapan tersebut hanyalah lanjutan dari halunisasi Anwar.Anwar sebelum ini pernah dirujuk sebagai “sudah gila” oleh bekas Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla berdasarkan kegagalannya menerima hakikat bahawa beliau telah kalah dalam PRU dan juga berdasarkan kegilaannya untuk menjadi Perdana Menteri. 

Nampaknya,kegilaan Anwar masih lagi menjadi-jadi sehingga membayangkan dirinya sebagai orang penting yang perlu dirujuk oleh Perdana Menteri untuk menentukan hala tuju negara.Beliau seboleh-bolehnya ingin meletakkan dirinya sama dengan Perdana Menteri,membuat keputusan dan mentadbir negara.Dalam melayan halunisasinya,Anwar telah terlupa tentang isu-isu yang dibangkitkannya sendiri.Iaitu isu-isu yang menyebabkan beliau menolak keputusan PRU-13 sebelum ini,antaranya isu ‘blackout’ dan ’40,000 Bangladesh’.Oleh itu,sekiranya beliau ingin bertemu,berbincang,berdebat atau berbual kosong sekali pun dengan Datuk Seri Najib,beliau perlu terlebih dahulu menyatakan pendiriannya mengenai isu-isu tersebut.Mana mungkin beliau membuat kenyataan menerima keputusan PRU-13 dan ingin duduk berbincang dengan Perdana Menteri jika masih menganggap 40,000 pengundi hantu masih lagi berkeliaran di seluruh Malaysia ??? Melainkan Anwar mengakui bahawa semua itu hanyalah pembohongannya semata-mata dan meminta maaf kepada semua,Anwar tidak layak untuk berangan-angan pun untuk bertemu dengan Datuk Seri Najib. 

Datuk Seri Najib telah pun menafikan yang beliau akan mengadakan apa-apa perbincangan dengan PR.Menurut Perdana Menteri,tidak ada sebab bagi BN untuk berbincang dengan PR yang telah menolak keputusan PRU-13 tanpa alasan yang kukuh yang boleh dibuktikan.Malah,tuduhan PR kononnya PRU tidak bersih boleh ditepis dengan mudah sekali sekiranya kita berfikir dengan hati terbuka.Justeru,saya tidak tahu sama ada saya harus kasihan atau mengetawakan Anwar yang terbawa-bawa dengan imaginasinya.Mungkin Anwar sedang mencuba memujuk dirinya sendiri dengan mengambil sikap ‘sekiranya tidak dapat menjadi Perdana Menteri,sekurang-kurangnya beliau boleh berkongsi kuasa dengan Perdana Menteri dengan berbuat keputusan bersama-sama untuk negara’.Jelas, ‘gila’ Anwar sudah semakin kronik dan keluarga beliau seharusnya sudah merasa bimbang akan keadaannya.Sebaiknya Anwar dibawa berjumpa pakar sakit jiwa bagi membantu beliau menerima hakikat dirinya yang telah dipecat,kalah pilihanraya berkali-kali serta semakin hilang sokongan di kawasan sendiri.Semoga keluarga Anwar mengambil tindakan segera untuk mengubati dirinya kerana sesungguhnya,negara tidak mampu mempunyai seorang Ketua Pembangkang yang gila !!!

Anonymous said...
Anwar boleh kita gelar bapa penipu malaysia yang masih kosong untuk gelaran itu...seorang yang tiada pendirian, latar belakang akademik yang rendah taha pencapaian (klas 3 genral degree) jurusan sejarah....bukan jurusan law,doctor atau ekonomi...pengasas politik wang dalam umno ... kepala bapak rasuah di malaysia..bapak kroni malaysia... moral dan akhlak dan idea yang sudah lapuk dan bangkrap...jawatan dalam oarti pun tk dipertandingkan ada hati nak cerita pasal selamatkan malaysia...rakyat perlu pertahankan negara ini dari anjing pluralisme dan anjing zionis serta anjing syiah...

 

PERINGATAN TUN M SUPAYA JANGAN BAGI PELUANG ANWAR JADI PM

Jangan beri peluang kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri walaupun hanya untuk lima tahun jika tidak mahu melihat negara dimusnahkan - TUN M

ANWAR LANSUNG TIDAK BOLEH DI BERI PELUANG JADI PM BIARPUN LIMA TAHUN - TUN M 


Itulah ingatan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad ketika rakyat mula meramal tarikh pilihan raya yang semakin hampir kerana tempoh penggal Parlimen sekarang akan berakhir pada April depan.

Beliau yang memerintah negara selama 22 tahun,berkata Anwar tidak boleh diberikan ruang memerintah kerana ia berbahaya kepada negara yang akan membawa banyak kemusnahan dalam tempoh berkenaan.

Jangan beri peluang - Dr Mahathir menegaskan pakatan pembangkang yang diketuai Anwar akan menggunakan apa saja bagi memastikan Barisan Nasional (BN) tidak kembali berkuasa, malah pegawai kerajaan akan digunakan untuk ‘gemparkan’ bagi menakutkan sesiapa saja yang cuba mengubah kembali kerajaan.
"Sekarang ini pun, kita lihat individu (Anwar) yang mendakwa memperjuangkan kebebasan bersuara tetapi mengambil tindakan saman untuk menutup mulut pengkritiknya. 

"Kuasa lain dalam kerajaan juga akan disalahgunakan.Nepotisme dan kronisme akan berlaku seperti dalam parti beliau (Anwar) ketuai," katanya dalam entri terkini bertajuk ‘Perubahan’ dalam blog chedet.cc semalam.

Justeru,Dr Mahathir meminta rakyat membandingkan rekod cemerlang BN sepanjang memerintah negara dengan rekod Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, terutama ketika ketika Krisis Kewangan 1997-1998.
Ancaman muflis - "Bank dan syarikat berdepan ancaman muflis kerana hutang tak berbayar. Kos import meningkat,begitu juga kos hidup. Rekod Menteri Kewangan ketika itu amat teruk dan mempunyai kecenderungan mendakwa kejayaan individu lain sebagai kejayaannya.PNB (Permodalan Nasional Berhad), UIA (Universiti Islam Antarabangsa) dan Perbankan Islam adalah sebahagian dakwaan itu.

Sekarang sebagai ketua pembangkang beliau mendakwa mahu membawa perubahan. Apakah perubahan baik yang beliau bawa ketika berada dalam kerajaan? Apa yang menjadi minatnya (ketika itu) adalah untuk naik dalam UMNO dan menjadi Perdana Menteri dengan apa cara sekalipun," kata Mahathir.

Jangan terpedaya - Beliau juga mengingatkan rakyat supaya tidak terpedaya dengan janji perubahan yang dicanangkan pakatan pembangkang untuk memerintah negara. Katanya, mereka hanya meniru janji perubahan yang dibawa Barack Obama dalam kempen Presiden Amerika Syarikat (AS) bagi menarik sokongan pengundi - Sumber: BH



AMUKANMELAYU Anwar sudah tidak ada jalan keluar. Jawatan PM amat perlu untuk membersih dan meletakan semula namanya sebaris dengan pemimpin-pemimpin dunia yang lain. Jika PM terus menjadi milik Najib atau Mohyiddin selepas ini, Anwar tidak ada masa dan peluang lagi untuk berbuat demikian. Atas kelemahan Najib dan KABINET MERAPUnya, Anwar nampak peluang itu masih ada dan dia yakin akan berjaya menendang NAJIB dari PUTRAJAYA.