,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Friday 23 March 2012

BATIN ABAI....."ini saudara kamik....kamik mau tinggal disini sama puak kamu....kita punya rumah sudah habis itu cina sudah runtuh mau buat bandar baru.

 Kampung kita jadi Pekan Cina dan kebun kita jadi Jerrat Cina

Jumaat 1 Jamadil Awal 1433 - Olak Lempit......khutbah hari ini dengan tajuk "Cinta"....LOVE, cinta pada Allah dan Rassul, cinta pada Isteri, cinta pada Ugama....tapi tidak di ceritakan cinta pada NEGARA. Mungkin negara kita dah nampak bukan hak milik kita lagi kottttt. Sejarah kehilangan Tanah Melayu ini terlalu panjang.....dan ianya menjadi lebih parah selepas Malay Reseve boleh di tukar milik....dan menjadi hak orang lain dan ianya tidak pernah di ganti. Tun M pernah menyentuh perkara ini. 1 juta keraayatan di beri kepada Imegran 3 juga hektar Malay Reseve akan di "gezetkan".

Tapi perkara ini tidak pernah berlaku. Semasa Tun M menjadi PM lah Malay Reseve banyak yang hilang tanpa di ganti. kesilapan demi kesilapan kita buat. PM pertama memberi keraayatan kepada Imegran tanpa persetujuan Orang Melayu, PM kedua menggubal kanun Tanah Negara dan boleh di milik asingkan. PM ketiga menumpukan kepada penyususnan masyarakat dan Perpaduan Bangsa dan muhibbah di jadikan Agenda utama Negara, PM ke 4 membangunkan Negara dengan meletakan "sementara" Malay Reseve di bawah meja, PM ke 5 alahai....malas nak tulis dan kini PM ke 6 dengan kepayahan membaiki kerosakkan yang di tinggalkan oleh PM ke 5.

Jika semua PM melakukan kesilapan yang berulang-ulang dan menyembunyikan banyak FAIL Melayu di bawah meja, maka  kini sampailah masanya kita perlu mencari semula "saudara" kita yang telah lama kita lupakan di Tasek Bera, di Banjaran Titiwangsa dan di sabah dan Sarawak. Bagaimana nak hidup cara Temiang, Jakun, Negrito, Senoi, Semelai, Temuan dan banyak lagi yang berada di belentara Sabah dan Sarawak......mungkin juga kita perlu belajar cara berhuma dan memburu menggunakan jerat dan tombak.

Benarlah dan sememangnya telah menjadi kenyataan seperti yang di laungkan oleh Lim Kit Siang...."Hoiiii....Orang Melayu....lu balik kampung la, ini KL kita punya". Tapi mereka dah pergi lebih jauh dari itu. Kampung pula di ambil untuk di jadikan kediaman "terakhir" mereka.


Malay Reseve Di Hina Sedemian Rupa.

Malay Reseve yang telah di ubah SYARAT dan di jadikan Tanah Perkuburan Cina Laknattullah. Semua ini adalah kesilapan yang tidak boleh di maafkan. Sejarah kejatuhan Ugamabangsa, bukanlah atas kekuatan musuh, tapi sebaliknya adalah kerana kita terlalu percayakan JANJI yang di ucap. Sehingga sekarang, Melayu mudah termakan janji, walau pun di janji bulan dan bintang(mustahil dipenuhi) Melayu tetap percaya. Lihatlah KALDAI dadah, di buntingkan Awang Hitam, SAHAM cepat kaya, gores dan menang.....mereka yang terperangkap ini semuanya adalah MELAYUku.
 
tangisanmelayu - pedihnya hulu hati ni.....lok tujuh Almarhum Ayah masih belum di limaukan lagi.