,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 3 March 2012

ROAD SHOW AKHIDAH DAN KUASA KETIGA dah mula merisaukan PAS dan mereka yang sewaktu dengannya....

 Ahli Parlimen Kota Raja, Dr Siti  Ahli Perlimen Kota Raja Siti Mariah Mahmud dah menunjukkan kebimbangannya dengan sokongan rakyat terhadap Hasan Ali. Dah nampak kerisauannya untuk mempertahankan kerusi pada PRU 13 nanti.
 
 Yang masih seronok dan kata Hasan Ali tak ada sokongan cuma MB Selangor saja. Kebimbangan Siti Mariah ni perlu PAS Selangor ambil kira. Ini kerana biasanya sebagai seorang doktor, Siti Mariah tentu sangat analytic sebelum mengeluarkan keluhan sedemikian rupa di FB beliau.

Mana-mana pemimpin dan penyokong PAS Selangor yang mempunyai kebimbangan yang sama dengan Siti Mariah, maka beramai-ramailah pergi  liku kepala mereka yang memulakan angkara. Dah mual dan jemu rasanya dengan menuduh orang lain dan kadang-kadang tuduhan yang tak masuk akal langsung dan sudah semestinyalah UMNO yang menjadi pilihan utama untuk di letakkan segala kesalahan. Orang lain tiada kuasa untuk memecat Dato Dr. Hassan Alli, yang memecatnya adalah orang PAS. Tapi bila Hassan Ali di sambut sebagai "Werrior" baru dalam politik Malaysia dan ianya merugikan PAS.....maka timbullah tuduhan yang kerajaan terlibat memberi peruntukan kononnya di ambil dari Kementerian Sabiry Chik. Mengamuklah sakanlah Sabiry pun.....mana tidaknya, yang tuduh pula adalah Al-Mahfuz. Politik yang mengharapkan issu menjadi popular dan mengharapkan raayat akan lupa atau cuba menyembunyikan kelemahan PAS atau PR adalah satu pemikiran yang salah. 
 
Ini kerana RAAYAT semakin bijak berpolitik dan mereka mengharapkan sebuah kerajaan yang stabil secara REALITINYA dan bukannya "Menjanjikan MEMBAYANGKAN Kerajaan Baru yang Stabil"......kerana apa yang di sajikan oleh PAS dan PR adalah PEREBUTAN KUASA, SCANDAL, MORAL dan FITNAH yang berleluasa.....bukan saja keatas parti lawan tapi sebaliknya sesama sendiri. 

Tambahan lagi dengan adanya mentaliti MP atau ADUN yang menampakkan "Kurang CERDIK" dengan menuduh atau mencipta issu supaya nampak macam pandai atau tahu semua maklumat hanya semata-mata untuk mempopularkan diri supaya tidak dilupa pengundi. Lihatlah issu baru yang di hebohkan oleh Datok Mahfuz Adun Pokok Sena. 
 
Sabiry.....janganlah di turunkan darjat menteri ngko tu. Kalau Al-Mahfuz yang cakap tak payah layanlah dia tu. Ada "akai" ka......nak mampus buat macam tu.....duit keluaq pukoi 9 pagi.....jam 9.01 minit SPRM dah mengetok pintu pejabat. Yang sudah tu sudah lah.....berpolitiklah dengan cara yang lebih bertamadun sikit. Labong ahli-ahli politik ni nampaknya semakin kebelakang. Dah macam Bangladesh dan Somalia pula cara mereka menangkis serangan dan berhujah.....

tangisanmelayu - keyakinan raayat semakin meluntur dengan "banyak cakap dari kerja" yang menjadi amalan PAS sekarang ini.