,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 21 March 2012

DEWAN TELAH MENJADI GELANGGANG MENYERANG PERIBADI DAN KULIAH DRAMA MINGGU INI.


Rabu 28 rabiul Akhir 1433 - Olak Lempit, menyaksikan sidang Dewan Selangor amat melucukan, Dr. Hassan Alli dan Dr. Rani bertelingkah sesama mereka kerana Issu MURTAD. hanigin satu badan dr. Rani bila Dr. Haasan minta beliau pergi mendapatkan rawatan Psaiketeri. Dalam masa yang sama YB Kampung Tuanku (cina) mencelah.....hampir "LUNYAI" sepet ni dikerjakan oleh Dr. Hassan Alli dan akhirnya Dr. Rani yang emosi kerana "Hangit" di sindir Dr. Hassan Alli.

Jelaslah Dewan sekarang ni tempat memacakkan pendirian walau pun mereka sebenarnya salah....RAAYAT di dahulukan hanyalah slogan Najib. Perlimen juga menghadapi masaalah yang sama. Dalam dewan nampak berapi...tapi di luar dewan "BERPELUKAN"....macam drama minggu ini. Ahli Dewan bukan lagi mengajak raayat sama-sama membangunkan Negara dan menjaga keharmonian, tapi lebih kepada menegakkan pendapat masing-masing dan ada setengahnya langsung tidak bermanafaat pada raayat. Gaya politik seperti ini membawa kita menyorot kebelakang....hampir sama dengan Indonesia, Thailand dan Philipina.

Walau punramai yang tidak suka dengan Ketua Pemuda UMNO....tapi tangisanmelayu nampak KPU lebih matang cara berpolitiknya dan dia mampu mengekang hujah Anwar mengenai kenyataannya dalam WSJ. Kalau Ketua Dewan Pemuda PAS mapu berhujah seperti KPU.....negara dan MELAYU ISLAM akan lebih matang mendidik raayatnya berpolitik dengan mengenepikan Kepentingan Peribadi dan Parti demi untuk raayat "RAAYAT DI DAHULUKAN< PENCAPAIAN DI UTAMAKAN".

tangisanmelayu - khairi dah mula menukar gear, tapi Ketua Dewan Pemuda PAS masih jauh ketinggalan. sesuatu perlu di lakukan demi untuk PEMBANGUNAN UGAMABANGSA>