,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 14 October 2013

BIARLAH GAMBAR YANG BERBICARA


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEif4sqviGzFMWd_ahjJHdRYjBQxVzyHd7j_AavjCYOgDJekWl1r8bUoEXBFLtpd45Z-P-F9hyphenhyphenQkaisOXWcZVZ8Vy3ADmt-RiDIybE_EROPfqYrnesLSEyZrhVJJ09isBgLmFjn52UZa49E/s1600/Pakatan+Demi+Rakyat.jpg


Fengshui Master on Anwar's chances to be PM
"Pada masa itu pakar Fengshui itu berkata, jika ditilik mengikut dari segi wajah dan tarikh lahir Anwar Ibrahim, penghujung dan sisa-sisa hidup Anwar Ibrahim kesepian dan keseorangan, tersirih dari pergaulan kawan-kawan ..."

Akan muncul Perdana Menteri dari Bukit Mertajam?
Oleh Lai Shao Kuang (China Press)


19.10.2012: Rupa-rupanya ketua pembangkang di Parlimen juga pandai tilik nasib, beliau berkata beliau telah meramalkan dari segi wajah air muka Najib, serta pemikiran Najib, Anwar Ibrahim berani meramalkan PRU akan jatuh pada bulan November ataupun pada awal bulan Disember tahun ini.

Sama ada ramalan Anwar Ibrahim itu tepat ataupun tidak, ia perlu tunggu sehingga jawapan itu keluar pada penghujung tahun ini, tetapi keluaran majalah fashion edisi ke-400 pada 19 tahun yang lalu pernah memaparkan tilikan nasib untuk Anwar Ibrahim, majalah itu menjemput seorang pakar Fengshui di sebelah utara Semenanjung, pakar Fengshui itu pergi ke tempat kediaman asal Anwar Ibrahim, di Cherok Tokun meninjau keadaan Fengshui di kawasan situ.

Pada masa itu kebetulan di waktu pemilihan UMNO pusat, kebetulan pada masa itu usia Anwar Ibrahim 46 tahun, masyarakat Cina pada masa itu ambil berat kerana Anwar Ibrahim mahu mencabar Ghafar Baba jawatan Naib Presiden UMNO, boleh dijangkakan selepas itu adakah Anwar akan menjadi perdana menteri.

Pada masa itu, pakar Fengshui itu memutuskan Anwar berusia 46 tahun nasibnya agak bagus, tetapi selepas berusia 51 tahun akan ada perubahan yang mendadak, jawatan dan kedudukannya akan tergugat, seterusnya Anwar Ibrahim akan mempunyai harta yang banyak tetapi tiada kedudukan, beliau dinasihatkan supaya buat langkah-langkah yang terbaik untuk diri sendiri. Secara kebetulan selepas 5 tahun, ramalan itu terbukti, Anwar Ibrahim dipecat oleh Mahathir.

Perbatasan yang terakhir

Pakar Fengshui itu juga berkata satu masa nanti di Bukit Mertajam akan lahir seorang perdana menteri, pakar tersebut meramalkannya pada ketika waktu itu, Ramalan yang lepas mungkin boleh memberi bukti dan kepastian yang tepat. Seterusnya pakar Fengshui itu berkata, tidak eloknya jika batu-batu di bukit itu ditarah dan diusik, pasti akan merosakkan kedudukan Fengshui di kawasan yang mana umpama perpatah Cina dalam Fengshui, kawasan itu seperti seekor harimau sedang berehat akan menjadi seekor naga jika ia terjaga, jika bukit itu dirosakkan bagi Anwar Ibrahim mahukan jawatan perdana menteri itu pasti akan tergugat, kecuali Anwar Ibrahim dapat tembusi nasib Fengshui bertukar boeh menjadi menteri dan mempunyai kuasa yang luar biasa, jika tidak niatnya itu boleh diabaikan sahaja.

Mirip wajah Anwar Ibrahim kurus di pipi dan dagu, dalam Fengshui ia kurang bermaya untuk menjadi menteri, Cara beliau mengarahkan orang memang benar dia mampu tundukkan orang, tetapi ia akan tersekat di tengah jalan sahaja. Cuping telinganya luas dan timbul, bermakna mempunyai sikap degil tidak mahu mengalah, kedudukan telinganya tinggi dari muka, memang seorang bijak yang luar biasa; lekuk atas bibir berbentuk tajam dan bergigi tajam, mempunyai sifat bentuk tubuh yang gagah dan bijak berkata-kata.

Pada bulan Julai tahun ini, Anwar mengumumkan, pada PRU kali ini adalah kerjaya beliau yang terakhir dalam politik, jika PR tidak dapat memerintah kerajaan pusat, beliau akan berundur diri dari arena politik dan akan menjadi pendidik di mana-mana universiti. Anwar Ibrahim semasa ditemu ramah sebuah akhbar di England mengakui, mungkin pada PRU akan datang ini, adalah PRU kali terakhir untuk beliau berpeluang menjawat jawatan perdana menteri.

Pada masa itu pakar Fengshui itu berkata, jika ditilik mengikut dari segi wajah dan tarikh lahir (Bazi) Anwar Ibrahim, penghujung dan sisa-sisa hidup Anwar Ibrahim kesepian dan keseorangan, tersirih dari pergaulan kawan-kawan. Dan nasihatkan Anwar Ibrahim supaya jangan terlalu syok sendiri, perlu bijak menggunakan orang lain, ia boleh membantu untuk masa tua beliau.

Selepas PRU ke-13 nanti, adakah Anwar Ibrahim akan menjadi calon perdana menteri seperti apa yang disebut itu, dikatkan akan menjadi seperti seekor harimau sedang berehat akan bertukar menjadi seekor naga jika ia terjaga dari Bukit Mertajam, sama ada beliau akan menjadi pensyarah di universiti ataupun menjadi ahli peramal nasib, itu semua mendapat perhatian khukus dari kalangan masyarakat Cina. Cara dan strategi Anwar Ibrahim hari ini menyerang dalam senyap itu adakah ditunjuk ajar oleh orang-orang luar biasa yang tertentu dari master Fengshui, ini menunjukkan ramalan Fengshui itu pastinya benar dan nyata, bukankah nasib itu tidak boleh dipaksa-paksa?


 


Sunday, 4 November 2012

Rupanya masih ada lagi rakyat terutamanya daripada kampung yang masih percaya bahawa Anwar hidup susah, 'kais pagi makan pagi'. Mungkin mereka masih belum mengenali siapa Anwar Ibrahim. Mari kita berkenalan dengan mamat ni.



Rumah berjuta-juta Anwar Ibrahim




orang kampung yang percaya Anwar hanya naik kereta Proton Saga.




Inilah kereta proton saga Anwar :p

Itulah hakikat yang ada pada persepsi penyokong kuat Anwar Ibrahim di kampung.
Anwar memang pandai berlakon. Ada masa, dia turun ke ceramah naik motorsikal untuk raih simpati.






Tapi sekarang, kebanyakan masa dia akan turun berceramah naik bas mewah. Kononnya, perjalanan menaiki bas lebih menjimatkan.





Sebenarnya, Anwar menaiki bas ketika hampir tiba ke lokasi. Sebelum tu dia masih naik kereta mewah. Pandai sungguh pak Sheikh kita berlakon.



Lebih 3 buah kereta mewah mengiringi bas Anwar. Salah satunya membawa Anwar sebelum naik ke bas. Memang jimatkan? Hehe



Jadi kalau Anwar nak berkempen tolak basikal memang tak patutlah. Cukup-cukuplah menipu penyokong anda. Kenapa Anwar tak berani berkempen dengan meletakkan gambarnya menaiki jet mewah?



*Kalau tak menipu, bukan Pak Sheik Anwar Al-Juburi namanya!