,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Friday 18 October 2013

Saravanan - LEMBU YANG TIDAK FAHAM UGAMA HINDU


Siapa kata HINDU tidak boleh makan LEMBU?!!

Kitab Ramayana mengatakan lembu boleh dimakan. Tetapi lembu sebagai binatang suci telah menjadi satu doktrin yang disuntik oleh puak Brahma. Mereka ini banyak bergantung kepada jualan susu lembu.

Memandangkan doktrin ini sudah diterapkan lebih ribuan tahun dahulu, maka sebab itulah hari ini kebanyakan Hindu percaya ia merupakan satu ajaran, walhal mereka sendiri pun tak baca kitab.

Majoriti umat Sanatana Dharma tidak baca atau tidak pernah baca kitab-kitab suci mereka. Kisah lagenda Ramayana pun mereka tahu melalui filem-filem Bollywood (Hindi) dan Kollywood (Tamil). Dalam Ramayana dikatakan Dewa mereka menjamah lembu. Golongan Brahmin asalnya adalah percampuran Dravida dan Aryan. Aryan ini pula memang suka makan lembu. 

Dahulu ketika saya masih kecil, tak timbul masalah majlis korban lembu di sekolah. Hanya sekarang. Kenapa? Perubahan arus politik mungkin satu sebab. Mereka pun bukannya hormat sangat dengan lembu. Selalu bila nak hina orang dia, mereka ambil juga lembu sebagai role model. Bila marah dia kata "dey maadu" (dey lembu) (bukan madu itu lain) dan lain-lain. Masyarakat Hindu sangat bertoleransi sebenarnya tapi golongan politik tertentu (DAP) telah meracuni minda mereka.


1. Dalam kitab Rig Veda disebut dgn jelas lembu dikorbankan dalam upacara keagamaan.

2. Lembu dianggap binatang suci. Ada kata-kata masyhur dlm masyarakat India, "ko matha, yenggel kola matha" yang bermaksud 'ibu lembu adalah ibu bagi kaum kami'. Jadi, sentimen mereka menganggap status lembu seperti ibu.

3. Masyarakat India di Malaysia (di India pun sama) sangat jahil tentang agama mereka sendiri. Kejahilan dan ego mereka sering menimbulkan suasana tegang. They are not willing to listen.

4. Masyarakat India di sini lebih cenderung mengikuti ajaran asas tamadun Tamil (Tamil Samayam) dan bukannya Hindu. Kita yang kata mereka Hindu.

5. Masyarakat India di sini lebih dipengaruhi oleh fanatisme terhadap bangsa bukan agama.

Kita tidak perlu korbankan syiar Islam semata-mata hendak melayan sentimen mereka. Apa yang perlu adalah hikmah dalam setiap pelaksanaan.

Jika timbul persoalan atau provokasi di masa akan datang, saya mencadangkan agar pihak yang tidak berpuas hati untuk menghantar surat bantahan. Jika kita layan mereka, sudah pasti mereka akan gunakan kata-kata yang menyakiti perasaan org Islam.

Moga Allah beri hidayah kepada semua.

-Penjelasan dari Ustaz Farhan, bekas sami Hindu yg kini pendakwah Islam sepenuh masa 


Komuniti India Mula Menghentam Saravanan




Semalam video kebiadapan seorang individu di bawah ini menjadi viral dan hangat diperkatakan diruang lingkup maya.
Sungguhpun kebiadapan lelaki di atas mengundang kemarahan kebanyakan individu yang beragama islam di Malaysia, admin yakin itu bukanlah suara majoriti masyarakat india yang beragama hindu.
Bagi membuktikan bahawa ia bukanlah suara majoriti mereka, admin kongsikan sebuah status facebook daripada sebuah kokuniti india yang menerangkan secara jelas tentang kewajaran sikap yang ditampilkan Saravanan.
Terbukti, pemilik akaun di atas adalah lebih rasional dalam usahanya untuk memastikan keharmonian antara kaum adalah lebih terjamin.
Untuk itu admin berharap kesilapan setitik nila janganlah pula diletakkan kepada susu sebelanga.
Admin percaya, kebiadapan Saravanan yang berani mempertikaikan hak keistimewaan orang islam adalah atas kapasiti dirinya sendiri yang terpengaruh dengan doktrin bodoh dari Pakatan Rakyat yang mahukan hak samarata di antara semua kaum.
Malahan, sekalipun agama rasmi Malaysia adalah islam, agama lain juga telah termaktub didalam perlembagaan mempunyai hak untuk mengamalkan kepercayaan masing- masing. Apakah dengan keterbukaan seperti itu kerajaan Malaysia masih zalim?

AMUKANMELAYU - Korban itu IBADAT dalam Ugama Islam. Dengan menyembelih lembu di Sekolah adalah cara kami yang berugama Islam ini mendidik anak-anak kami. Keterbukaan kami menerima kamu di Negeri yang ASALNYA adalah milik KAMI sahaja, kamu perlu BERTERIMA KASIH pada kami dan jangan GANGGU kami untuk mendidik anak-anak kami. Di India juga ada IBADAT KORBAN.....dan fahamilah Ugama KAMU seperti yang AMUKANMELAYU sertakan seperti di atas. Janganlah kamu tidak memahami UGAMA KAMU SENDIRI kamu nak salahkan Ugama Kami?