,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 13 October 2013

KJ AKAN MEMAKSA MELAYU MENUKAR ROH MELAYU MENJADI LIBERAL


OLAK LEMPIT - Ahad. 7hb. Zulhijjah 1434, Pagi tadi berbincang dengan anak sulung Aki, Qhairul Al-Haffiz namanya. "KJ menang lagi dan Anak Sanusi kalah teruk" dia memulakan perbualan. Apa pandangan Pak?.

Dalam politik kita tidak dapat elak pengaruh keturunannya. Jika bapaanya Guru Silat pasti anaknya juga tahu bersilat dan jika bapanya tukang kayu, pasti anaknya akan tahu bertukang kayu. Dalam sejarah politik begitu juga. Malah US sendiri juga ada anak beranak yang menjadi President silih berganti. India pun sama dan yang paling hampir adalah Singapura dan Indonesia.

Kebanyakan mereka ini dapat membawa Negara jauh kehadapan malah ada juga yang menyorot ke belakang. Kerja mentadbir negara bukan di buat oleh seorang tapi ianya adalah satu kumpulan manusia yang ada semangat Kenegaraan yang tinggi walau pun ianya adalah dalam kelompok mereka sahaja. Aki memulakan khutbah pagi ini.

Akramsyah Sanusi

Aki lebih suka Muammar Ubaidah Akramsyah Sanusi. "Budak ini akan pergi lebih jauh jika UMNO nak di remajakan.....semangat Melayu sangat menebal di hatinya dan keturunannya, Mereka adalah pejuang ada hubungan kekeluargaan yang amat rapat dengan Aceh. Ini maknanya POLITIK MERENTAS SEMPADAN" Aki menjelaskan pada anak Aki.

Tidak dapat di sembunyikan, Cina nakkan kuasa Politik untuk MENJAJAH Negara ini seperti mereka MENJAJAH Singapura dan Melayu pula nak MEMPERTAHANKAN Bumi Bertuah ini. Kebiadaban Tony Pua sepatutnya dapat membuka mata Melayu tapi mereka terus dengan semangat LIBERALNYA. Cina perlukan kuasa POLITIK untuk menyatukan Singapura dan Malaysia kerana KERUSI dan SUARA.

Lihat Kenyataan Tony Pua dalam Twitternya dalam Tulisan Cina di bawah ini:

"SERTAI SAYA BERJUANG DAN MENGUBAH MALAYSIA SUPAYA CINA MENGUASAI KERAJAAN" - TONY PUA!!!

Barangkali memikirkan bahawa seluruh kaum Cina di Malaysia menyokong Pakatan Rakyat dan tiada mana-mana individu selain Cina yang boleh menulis serta membaca tulisan Cina, maka Tony Pua membuat seruan yang paling berterus-terang dalam Facebooknya.

"Sertai Saya Berjuang dan Mengubah Malaysia Supaya Cina Menguasai Kerajaan" - (Lebih tepat lagi "Sertai Saya Berjuang Gulingkan Kerajaan Melayu Malaysia Supaya Malaysia Menjadi Jajahan Cina Seperti Singapura ")

Ini merupakan manifestasi kepada segala bentuk perjuangan DAP yang selama ini cukup pandai berselindung di belakang jenama ANTI PERKAUMAN, BUKAN ANTI MELAYU dan TIDAK ANTI ISLAM.

 Percayalah pada Aki, kita sebenarnya sedang bersengketa dalam diam. Orang Melayu seperti Tun M, Anwar, Akram, Lokman Nor Adam, Mukhriz dan Izah adalah pemikir Politik yang jauh kehadapan. Tapi malangnya Keluarga Anwar dan Khairi dalam pemikiran yang sama. Hanya Partinya saja yang berbeza. 

 
Tun M, Najib, Akram, Lokman Nor Adam dan Mukhriz masih ada HATI dan ROH MELAYU. Mereka ini lebeh kehadapan jika di bandingkan dengan sebahagian besar POLITIK UMNO yang masih gilakan kuasa dan Projek. Dengan semangat Melayu Bugis Najib dapat mencari aura Melayunya. Malah dia pernah bertandang ke Makasar mencari susur galurnya.  

Hubungan yang baik Sanusi dan Aceh, Tun M dan selatan Thailand dan Lokman Nor Adam dengan Sulu adalah kerana MELAYU. Dalam Demokrasi SUARA atau KERUSI yang banyak dalam Perlimant dialah yang akan memerintah. Dengan Malaysia ke arah DUA PARTI dan cara pemikiran Melayu seperti Khairi dan Anwar, terus terang Aki katakan NYAWA MELAYU seperti telur di hujung tanduk. Cina Malaysia perlu sangat sokongan Melayu kepada mereka, ini kerana jika mereka menguasai Kerajaan, mereka akan membawa masuk Singapura kedalam Malaysia dan mereka akan memegang KDN. Jika ini berlaku amat mudah untuk mereka memberi kerakyatan kepada PENDATANG CINA dan dengan sendirinya akan berlaku "PENGUNDI CINA" akan naik mendadak, kita akan terus mengecil dan menjadi menotiri di dalam Negara sendiri. Lihat congak kasar ini.

CINA - Malaysia 6 juta + 5 juta (2 juta asal Singapura + 3 juta Rakyat Singapura Luar Negara) + India 2 juta + Kristian Sabah Serawak 1 juta( Belum lagi di campur dengan Melayu PAS dan PKR) =14 juta KAFIRUN.

Melayu - Malaysia 13 + 600,000 Melayu Singapura( Ini belum lagi di tolak dengan Melayu PAS dan PKR) = 13 juta 600,000 ISLAMELAYU.

اونتوق مڠکلکن کواس ملايو کيت سماکين منيڤيس، هاڽ مريک يڠ برهاتي ملايو سهاج يڠ نمڤق ڤتتاني ايت ملايو، بوݢيس ايت ملايو، اچيه ايت ملايو دان سولو جوݢ ملايو. ادکه مستحيل سلڤس مرديک، ڤتتاني جوين مليسيا؟ سولو جوين مليسيا؟ تيدقکه کيت نمڤق کتورونن چمڤا، ڤتتاني، اچيه دان سولو تله باڽق ممبنتو ڤوليتيک ملايو؟   
   

جک نق ڤيليه ڤميمڤين، ڤيليهله مريک يڠ اد هاتي دان روح ملايو يڠ سبنر-بنرڽ.   
   



Adakah Perwakilan Pilih KJ Kerana Perjuangan "Melayunya" atau Pemikiran Liberalnya Atau Kecekapan Kempennya?



Memetik dari Din Turtle di SINI, beliau nerpandangan bahawa pemilihan Khairy adalah kesediaan perwakilan Pemuda UMNO menerima pandangan liberal Khairy yang dikatakan mahu ubah pendekatan right wing UMNO menjadi pendekatan tengah atau sederhana.


UMNO selama ini memang tidak ekstrim dan ambil pendekatan etngah tapi ini dilihat Khairy sebagai pendekatan tak cukup tengah dalam konteks sekarang. Ikuti sedutan Din Turtle berikut:

Kenyataan KJ ini adalah satu hakikat pahit yang terpaksa diterima oleh orang Melayu -

"Kalau kemenangan itu kemenangan yang besar, ini adalah pengesahan bahawa saya sedikit sebanyak telah berjaya membawa pemikiran progresif ini menewaskan kuasa konservatif dalam parti Umno,"

"Saya anggap pemilihan kali ini sebagai satu pertarungan antara pemikiran progresif dalam parti kita dan pencabar-pencabar saya malangnya bawa pemikiran regresif yang ke belakang.

"Jadi bagi saya kalau sekiranya kalau saya berjaya dan diberi amanah oleh akar umbi, saya rasa ini pengesahan bahawa pendekatan dan pemikiran  progresif ini sebenarnya diterima oleh akar umbi,"-
Mkini..

Samada kita terima atau tidak, suka atau benci .... inilah wajah UMNO.

Pendekatan LIBERAL yang tidak lagi mewakili suara jati orang Melayu, yang berselindung disebalik apa yang disifatkan sebagai pendekatan progresif.


Namun begitu, Khairy hanya meluahkan pandangan dan condongan liberalnya di The Star dan akhbar Inggeris. Ia tidak keluar di akhbar Melayu.

Dasyat Menantu Babah
Sepanjang kempen, Khairy menjajakan kegiatan untuk BN sebagai pencapaiannya sebagai Ketua

Pemuda UMNO:

Dia melihat panggilan untuk hidup Melayu sebagai membiarkan Melayu tidak bermartabat.
DIfahamkan Khairy turut sama memberi dorongan tertentu untuk menarik sokongan agar dia dapat capai pencabar sifar.

Persoalannya:

ادکه ڤرواکيلن مڠوندي خيري کران ملايو اتاو ايديالوݢي اتاو کيمڤينڽ؟   
   




AMUKANMELAYU - Tetap Islamelayu dari Bani Tha Mim yang menganuti Ahlul Sunnah Waljaah. Dengan TEGAS AMUKANMELAYU katakan disini "CINA ADALAH PENJAJAH BARU, MALAYSIA, SINGAPURA, PATTANI dan SULU perlu di MERDEKAKAN.