,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 2 October 2013

WARDINA TANYA MANA DUIT CUKAI PERGI, AKU BERTANYA KEMANA DUIT JIHAD PERGI



WARDINA BIKIN PANAS PASAL DUIT CUKAI DALAM TWITTER.

by MPP 

Nak tergelak jugak gua bila tengok si Wardina tu meroyan dalam Twitter pasal kononnya duit cukai yang dia bayar diselewengkan oleh kerajaan.. Terfikir jugak gua.., berapa banyak agaknya duit cukai yang dibayar oleh Wardina setiap tahun..?

Kalau setakat bayar cukai jalan dan cukai pintu je, apalah sangat nak meroyan kann.. Lain lah kalau cukai jalan dan cukai pintu Wardina tu mencecah ribuan ringgit setiap tahun..
WARDINA - Ada tokoh

Bila sebut pasal duit rakyat ni.., Wardina tak teringin ke nak bising jugak pasal duit rakyat yang digunakan untuk biaya PTPTN? Bukan ke puak-puak macai Pakatan yang disokong oleh Wardina tu beria-ia sangat nak hapuskan pembayaran balik PTPTN?

Dorang tak sedar ke bahawa sumber kewangan untuk PTPTN yang digunakan untuk biayai mahasiwa/siswi kita tu diperolehi dari KWSP? Bukan ke KWSP tu semuanya duit rakyat jugak beb?

So kalau nak hapuskan pembayaran balik PTPTN, maknanya kenalah bebankan duit rakyat yang dilaburkan didalam KWSP tu.. Takkan ini pun Wardina pejam sebelah mata?

Bagi gua.., kerajaan sedia ada memang dipertanggung jawabkan untuk menguruskan segala cukai dan duit rakyat. Dan kena ingat beb.., majoriti rakyat Malaysia yang memilih kerajaan yang memerintah sekarang ni..

Kita kena akui beb.., mana-mana kerajaan pun didalam dunia ni tak ada yang sempurna.. Tapi sekurang-kurangnya kerajaan yang ada di Malaysia ni lebih baik dari yang diluar sana termasuklah Greece dan juga Syria..

Kalau itu pun puak-puak macai tak nampak dan tak puas hati jugak.., gua nasihatkan dorang tukar je lah warganegara.. Takat menyalak je tak guna beb.. Hahahahaha..
 

PENIPUAN - Duit Kutipan Ceramah, Kemana di Bawa Pergi?

 

JIHAD - Tabung Jihad?
Tradisi mengaut duit rakyat tetap tidak berubah walau apa pun nama perhimpunan yang dibuat oleh pakatan haram. Baik ceramah politik, demostrasi jalanan atau perhimpunan haram serta rapat umum untuk mana-mana pilihanraya kecil. Tong sedekah wajib ada. Semuanya kerana selagi Pas wujud bersama dalam program itu maka S.O.P untuk kaut duit rakyat tetap ada.

Yang berbeza hanya nama tabung yang kononnya dilancarkan ketika itu. Ada tabung Memali untuk keluarga Memali yang kononnya nak bantu balu dan anak yatim yang kematian bapa ketika tragedi itu berlaku. Ada tabung jihad yang dikutip semasa ceramah memfitnah UMNO BN dan ada juga Tabung kononnya untuk PRU. Semuanya pembohongan dan penipuan semata-mata.

Kemana hilangnya duit Tabung Memali ?
Kemana dihalakan duit sedekah setiap kali ceramah di seluruh Malaysia kononnya untuk jihad ?
Kemana duit kutipan 'adhock' yang dipungut ketika pilihanraya kecil ?

Jumlah sebenar duit kutipan pun tidak pernah diisytiharkan selama ini setiap kali habis program. 
Banyaknyer duit
Terbaru, semalam Himpunan Sokong Shamsidar yang dibuat dalam Stadium Merdeka dan dianggarkan kehadiran peserta demo haram melebihi 50 ribu orang. Berapa kutipan yang dapat ? Tak mungkin Rm500 sahaja dengan kehadiran manusia yang sebegitu ramai.

Untuk apa duit ini dikutip ? 
Adakah untuk bayar bil Hotel mewah yang digunakan oleh pemimpin besar mereka bersama ahli keluarga?
Adakah untuk membayar bil perjalanan pemimpin negeri yang datang dari seluruh negara ?
Apakah penceramah yang datang berceramah juga kenakan bayaran ?

Bagaimana dengan kekecohan pembayaran upah yang berlaku di kedai makan di Kg Baru ketika malam Chegu Bard berceramah, klik di SINI.
JIHAD - Di permainkan 
Bagaimana dengan kumpulan Chegu Bard yang pergi ke gerai-gerai penjaja dan meminta bayaran sewa tapak sempena malam ceramah beliau ? Klik di SINI anda dapat lihat gambar mereka menadah minta bayaran dari penjaja pasar malam yang hasilnya tak seberapa. Kemana duit kutipan ini pergi ?

Khabarnya duit upah untuk setiap peserta sudah disedikan oleh penganjur. Klik di SINI dan anda akan dapat lihat gambar yang berjaya dirakam oleh rakan MI.

Gambar di bawah adalah mangsa yang ditipu? yang dijanjikan upah tapi segalanya hanya tinggal janji. Pemimpin datang tidur di hotel 5 bintang tetapi pengikut tidur sedemikian rupa.

Anda boleh lihat bagaimana peserta demo haram yang menyokong Shamsidar ini tidur bergelimpangan di SINI

MI bukan berniat nak menuduh pengutip derma melarikan duit kutipan dalam jumlah yang banyak semalam, sekadar ingin membuka ruang pemikiran yang lebih waras. 

Lakonan kononnya pakatan haram tidak berduit adalah pembohongan semata-mata. Lakonan kononnya pemimpin mereka hidup zuhud juga merupakan penipuan yang amat besar kerana Anwar Ibrahim adalah antara manusia terkaya di Malaysia.

Akaun milik Nurul Izzah pernah MI tunjukkan di SINI yang mana pembongkaran mengenai kedudukan kewangan Anwar dan keluarga amat ketara. Hingga saat ini Anwar tidak pernah menafikannya lagi.

MI amat berharap penganjur terutama Mat Sabu tampil dengan jujur dan 'declare' jumlah kutipan semalam dan untuk apa kutipan itu dibuat. Mat Sabu pun khabarnya bergaji RM15 ribu sebulan yang mana khabarnya dibayar oleh Kerajaan Dap Pulau Pinang atas dasar Mat Sabu dilantik sebagai Lembaga Pengarah Air Pulau Pinang. Benarkah dakwaan ini ?
Malah Chua Jui Meng yang begitu lantang menghentam Kerajaan BN juga bukannya orang miskin papakedana. Beliau bukannya pakai kereta kancil atau perdana. Berapa tahun beliau menjadi Menteri ketika beliau dalam kerajaan BN ? Tinggal di rumah papan atau banglo besar ? Berapa pembantu rumah beliau miliki?

MI cabar semua pemimpin hipokrit ini jelaskan dengan bukti kemana hala semua duit yang dikaut dalam setiap program mereka dan berapa jumlah sebenarnya. Tidak termasuk upah bagi yang mengusung beg plastik di atas.
 
AMUKANMELAYU - Ada lagi yang Wardina  terlupa......kutipan JIHAD juga perlu di ketengahkan supaya rakyat jangan mudah di tipu dengan "DERMA  JIHAD".