,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 16 July 2014

7 PERKARA MELAYU AKAN DI HALAU DARI TANAH MELAYU


7 PERKARA YANG MEMBUATKAN CINA DAN INDIA NAK HALAU MELAYU DARI MALAYSIA - Tun Mahathir






1. Sekarang baru saya tahu kenapa kontraktor Melayu tidak pernah diberi kontrak oleh swasta Malaysia. Mengikut Fellow Kanan Institut Kajian Sosioekonomi dan Alam Sekitar (SERI). Dr Michael Lim Mah Hui, Bumiputra tiada kualiti.


SEBENARNYA - Cina hanya tahu membela Babi jika tiada Kontrektor Melayu yang Sub-Projek kepada cina.

2. Ketua Pakar Ekonomi RAM Holdings, Dr Yeah Kim Leng, pula berkata, swasta mementingkan meritokrasi, bukan menutup peluang kepada Melayu.

 
SEBENARNYA - Cina hanya tahu membina perusahaan Rumah Urut, Mesin Kuda dan Pelacuran jika Melayu bersaing dengan Cina

3. Kita tahu Kerajaan yang dikuasai oleh Melayu yang tidak berkualiti, telah mengambil hampir 100% Melayu untuk menjadi pegawai dan kakitangan Kerajaan. Hasilnya dapat kita lihat Malaysia tidak dapat ditadbir dengan baik dan pembangunannya memang buruk sekali berbanding dengan negara-negara lain yang mencapai kemerdekaan bersama dengan Malaysia.

 
SEBENARNYA - Cina hanya tahu menipu dan menjadi Ahli Kongsi Gelap jika Malaysia ini di tadbir mereka

4. Kerajaan yang dianggotai oleh Melayu yang tidak berkualiti ini gagal menangani kemerosotan ekonomi dan kewangan pada 1997/98. Ramailah peniaga dan pengusaha negara terutama dari kaum yang memiliki merit yang bankrap semasa krisis matawang kerana tindakan “control” oleh Bumiputera. Sehingga kini ekonomi dan kewangan negara tidak dapat dipulih oleh Kerajaan Melayu yang tidak berkualiti ini.

 
SEBENARNYA - Cina hanya tahu membunuh diri dan menyelongkar tong sampah bila perniagaan merosot

5. Sesungguhnya untuk mengelak kerosakan negara, Melayu yang tidak berkualiti ini tidak harus diberi apa-apa peluang menuntut ke peringkat universiti kerana mereka tentu tidak akan lulus dan mendapat apa-apa ijazah. Tindakan pemaju swasta mengutamakan merit memanglah wajar. Ini bukan kerana tidak mahu memberi peluang kepada Melayu, tetapi kerana mengutamakan merit. 

SEBENARNYA - Cina hanya tahu menjaga anak-anak mereka yang pintas sahaja, jika ada anak-anak mereka yang kurang bernasib baik akan di letakkan di pusat pemulihan dan jika ibu mereka sudah tua, ianya di buang di tepi jalan seperti memereka membuang anjing peliharaan. Sedangkan Melayu akan mengujudkan Sekolah Kemahiran dan Vokosional untuk anak-anak yang kurang bernasib baik

6. Meritokrasi memang baik bagi Malaysia. Jangan bagi apa-apa pun yang tidak berasas kepada merit. Orang yang tidak berkualiti tidak mempunyai hak dan tempat di Malaysia. Biarlah mereka kekal dengan kualiti buruk mereka asalkan yang berkualiti, yang memiliki merit meraih segala-galanya untuk mereka. Kemerdekaan Negara dari dijajah oleh British bertujuan memberi segala-galanya kepada yang memiliki merit dan bukan untuk yang tidak berkualiti.

 
SEBENARNYA - Cina tidak tahu langsung pasal merit melainkan untuk menyekat Melayu dari bersaing dengan mereka.

7. Dan saya bersetuju dengan pendapat pakar-pakar orang cina dari SERI dan RAM Holdings. Orang yang tidak ada kualiti tidak ada tempat di Malaysia kita yang Merdeka. Mereka harus tahu nikmat kemerdekaan bukan untuk mereka. Nikmat ini hanya untuk yang mempunyai merit walaupun orang cina tidak berjuang langsung untuk membebaskan Malaysia dari penjajah.

SEBENARNYA - Cina hanya tahu MEMERAH keringat pekerjanya atau mengambil kesempatan ke atas KEJUJURAN Melayu yang memerdekakan Negara ini.

Mari Lihat Apa Yang Cina dan India Mampu Buat Untuk Malaysia

 


 

Lim Kit Siang pun kaki songlap duit tabung ?



Lokasi : Balai Polis Seri Petaling, Selangor

Acara : Laporan Polis oleh Tony Tan bekas ahli DAP, keatas Lim Kit Siang kerana penyelewangan wang sumbangan kempen PRU13

Tarikh : 15/5/2014


Bermula dengan masalah selewang wang oleh Teresa Kok, kini melarat pula kepada Lim Kit Siang dalam isu kutipan dana kempen PRU13 melalui pelbagai tabung. Nampak gaya nya Tony Tan, bekas ahli DAP Seputih istiqamah dalam usaha beliau mendapatkan keadilan. DAP kini telah diketahui umum sebagai tidak telus dan tidak pernah akan melayan ahli mereka sendiri yang menuntut keadilan. Saman menyaman dan membuang ahli adalah kaedah yang mereka paling gemari untuk menutup sesuatu isu.  Ikuti rakaman yang berikut nya...

1
 2
BERITA HARIAN
Sungai Kreh dicemari najis babi
Oleh Amin Ridzuan Ishak

2011/10/27

TASEK GELUGOR: Pencemaran Sungai Kreh di sini yang berpunca daripada najis babi dari ladang ternakan di Kampung Selamat mungkin satu isu lapuk kerana ia sudah dibangkitkan penduduk yang terbabit sejak lebih sedekad lalu.

Namun, hingga kini masalah berkenaan tidak berubah dan kesannya bukan saja dirasai penduduk di Kampung Air Melintas Kecil di sini, malah beberapa perkampungan lain seperti Permatang Berangan, Lahar Tembun, Pokok Machang dan Permatang Manggis.
Saban hari penduduk terpaksa menghidu bau busuk yang meloyakan, selain kira-kira 500 petani yang mengusahakan 500 hektar sawah padi menanggung kerugian kerana tanaman padi kurang memuaskan akibat air yang tercemar dengan najis babi. Apabila kerajaan negeri memperkenalkan kempen Pulau Pinang Hijau Bersih tahun lalu dalam usahanya mengubah persekitaran di negeri ini, ramai penduduk menarik nafas lega kerana merasakan masalah yang dihadapi sejak sekian lama itu bakal berakhir.

Penduduk Kampung Air Melintas Kecil, Rahim Daud, berkata penduduk masih menunggu pelaksanaan program itu bagi membolehkan Sungai Kreh yang tercemar dengan najis babi dapat diberi nafas baru, sekali gus memberi kehidupan lebih baik.

“Sehingga kini, tiada satu program untuk mengatasi masalah pencemaran itu diadakan di sini. Kami amat berharap supaya sesuatu dapat dilakukan bagi mengatasi pencemaran Sungai Kreh yang bukan saja menjejaskan kehidupan seharian penduduk, tetapi beratus-ratus pesawah yang menanggung kerugian,” katanya.
Rahim yang mengusahakan sawah padi, berkata hasil tanaman padi semakin berkurangan kerana terpaksa menggunakan air dari sungai yang tercemar dengan najis babi.

“Saya harap masalah ini diatasi segera kerana membabitkan mata pencarian kami. Kalau tidak ada perubahan, makin teruklah hasil tanaman kami terjejas,” katanya




AMUKANMELAYU - Tak terdaya jika nak halau Cina, nak halau Melayu sangat mudah....bele jer babi kat hulu sungai atau di kebun sebelah.....