,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Monday 14 July 2014

ALL OUT - PLASTINE, TUNGGU MATI, BERLAWAN BELUM TENTU MATI......PILIHAN DI TANGAN ANDA


Komando Israel Lari Lintang Pukang Dikejar Tentera Hamas



Komando Israel Lari Lintang Pukang Dikejar Tentera Hamas



Dunia ketika ini diperlihatkan betapa hebat dan kejamnya bangsa Israel yang memerangi umat Islam di negara Palestin. Setiap saat dan detik mereka menunjukkan kuasa mereka yang hebat hinggakan mampu membunuh begitu ramai rakyat Palestin. Namun, itu hanyalah sifat keji yang sengaja ditunjukkan oleh bangsa Israel mahu pun tentera mereka.
Hakikatnya, di dalam Al-Quran sendiri, Allah S.W.T secara terang-terangan telah memberitahu bahawa rakyat Israel adalah pengecut dan begitu takutkan kepada umat Islam. Ketika Nabi Musa bersama kaum Yahudinya tiba di pinggir negara Palestin, bangsa Yahudi yang kononnya hebat ini sebenarnya takut untuk masuk ke dalam.
Walaupun nabi Musa telah memberi jaminan bahawa mereka akan menang, namun bangsa Yahudi yang penakut tetap tidak mahu masuk sehingga jika orang-orang di dalamnya keluar.

24. قَالُوا يَا مُوسَى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَهَا أَبَدًا مَا دَامُوا فِيهَا فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلا إِنَّا هَا هُنَا قَاعِدُونَ
"Mereka berkata: ‘Hai Musa, kami sekali sekali tidak akan memasuki nya selama-lamanya, selagi mereka ada didalamnya, Karena itu pergilah kamu bersama Tuhanmu, dan berperanglah kamu berdua, sesungguhnya kami Hanya duduk menanti disini saja“. Al Maaidah: 24

Inilah sikap pengecut bangsa Yahudi. Mereka membiarkan nabinya berjuang sendirian. Sementara mereka lebih suka duduk-duduk saja. Malah, kelemahan dan sifat takut bangsa Yahudi ini begitu ketara sehingga mereka tidak berani melantik pemimpin mereka sendiri.

Apabila sudah dilantik pemimpin dan diperintahkan untuk turun berperang, mereka ingkar pula. 
Allah swt berfirman:
“Apakah kamu tidak memperhatikan pemuka-pemuka Bani Israil sesudah nabi Musa, yaitu ketika mereka Berkata kepada seorang nabi mereka: ‘Angkatlah untuk kami seorang raja supaya kami berperang (di bawah pimpinannya) di jalan Allah’. nabi mereka menjawab: ‘Mungkin sekali jika kamu nanti diwajibkan berperang, kamu tidak akan berperang’. mereka menjawab: ‘Mengapa kami tidak mau berperang dijalan Allah, padahal Sesungguhnya kami Telah diusir dari anak-anak kami?’. 
Maka tatkala perang itu diwajibkan atas mereka, merekapun berpaling, kecuali beberapa saja di antara mereka dan Allah Maha mengetahui siapa orang-orang yang zalim“ Al-Baqarah: 246. Lihatlah sendiri bagaimana tentera wanita Israel menangis dan menjerti sewaktu Hamas dalam cubaan untuk menyerang Israel.
 
Lihatlah juga bagaimana mereka takut sewaktu diri dan kehidupan mereka diancam oleh pihak Palestin.Sesungguhnya, apa yang mereka takutkan dan perasaan cemas yang mereka alami, tidak akan pernah sama dengan apa yang dilalui oleh rakyat Palestin. Sementara itu komando laut Israel bertembung dengan tentera Hamas semasa serbuan di Semenanjung Gaza pada Ahad, mencetuskan kejadian tembak-menembak pertama seumpamanya. 

Ia pertama kali berlaku dalam sejarah operasi Israel yang masuk hari keenam bagi menghalang pelancaran roket rakyat Palestin. Kenyataan tentera menyebut, tentera Israel menyerang utara Gaza menggunakan roket jarah jauh selepas ditembak yang menyebabkan empat komando cedera ringan.

Israel mengaku mengerahkan 20,000 pasukan tentera simpanan untuk melakukan serangan di Gaza. Bagaimanapun kebanyakan serangan setakat ini dibuat daripada udara, dengan 1,200 sasaran telah dibedil kerana Israel tidak berani berdepan dengan tentera Hamas. Hamas, pejuang Islam yang mendominasi Gaza, melancarkan ratusan roket ke Israel, menyerang jauh lebih dalam ke nagara itu berbanding sebelum ini.

PM Israel lari Ketakutan Roket AL - QASSAM!

Monday, November 19, 2012


Hari ke 5 pertempuran antara Pejuang Palestin dengan Israel, di pihak palestin 52 orang meninggal dunia dan 550 cedera. Pejuang Palestin telah melepaskan lebih 900 roket ke Israel yang akhirnya membuat rakyat Israel ketakutan dan mereka pun berkata, jika pejuang palestin menghentikan serangan roket mereka juga sanggup mengehentikan serangan.. janji Israel biasa nya sering dimungkiri.

Ada pihak pula mendakwa Israel akan terus menyerang walaupun Hamas berhenti melancarkan roket.

Fakta:
1: Roket al Qassam menemui sasaran strategiknya sehingga ke Tel Aviv dan Jerusalem (74 km) sedangkan kemampuan roket ini hanya 40-50 km pada tahun 2009.
2: Ben Gurion International Airport terpaksa memberhentikan operasinya selama beberapa hari disebabkan roket al Qassam
3: Roket juga telah memaksa warga penjajah Israel tinggal di bawah tanah dengan ketakutan selama 8 hari dan operasi kerja harian kerajaan dan swasta dibatalkan sepanjang 8 hari yang lalu.
4: Buat kali pertama, roket al Qassam juga berjaya menjatuhkan jet pejuang F16 bersama 2 juruterbangnya ke perairan Gaza. Ini adalah kali pertama dalam sejarah perang Israel.
5: Roket al Qassam juga berjaya menjatuhkan helikopter Apache, Drone dan berjaya mensasarkan kapal perang Israel sebagai destinasi roket ini.
6: Unit R & D IDF telah mendapati bahawa roket al Qassam yang sampai ke Tel Aviv adalah buatan tempatan (bukan dari Iran dsb). Ini membuktikan kemampuan unit R & D al Qassam mengeluarkan roket mereka sendiri.
7: Iron-Dome yang merupakan sistem penangkis peluru berpandu yang tercanggih Israel (dengan bantuan US) hanya berjaya menangkis 20-25 % daripada lebih 1400 roket al Qassam yang sampai ke Israel.
8: Israel terpaksa menggesa gencatan senjata terlebih awal meskipun Briged al Qassam baru menggunakan kira-kira 15 % daripada keseluruhan roket yang dipersiapkan kali ini.
9: Keterlibatan Mesir dan Turki yang memberikan sokongan secara terbuka kepada Palestin amat menakutkan Israel meskipun mereka belum memberikan sokongan ketenteraan kepada Palestin. Apatah lagi sekiranya negara-negara Arab dan negara umat Islam yang lain turut memberikan sokongan kepada mereka.
 
ZIONIS - ISRAEL BERTEMPIARAN KETAKUTAN!
 
TV Israel:
"Hamas mengejutkan kita kali ini dengan serangan terhdap Tel Aviv dan yang lebih jauh kemampuan mereka menyerang jajahan Israel di utara (Al-Quds)." Sumber dari Qassam Media

Dikhabarkan juga roket Al-Qassam ini telah sampai menghampiri parlimen Knesset. Roket HAMAS ini juga telah sampai ke rumah Menteri Luar Israel. Sementara Benjamin Netanyahu dan Ehud Barak pula kini sedang bersembunyi apabila roket yang dilancarkan Briged Al-Qassam banyak mengenai sasaran di Tebing Barat.

PM Israel lari Ketakutan Kerana Roket AL - QASSAM

Gambar Benjamin Netanyahu sedang lari tak cukup tanah menyelamatkan diri..

Gambar Benjamin Netanyahu menangis takutkan serangan Roket Al - Qassam
Tuesday, 20 November 2012

ASKAR ISRAEL LAKNATULLAH KETAKUTAN MINTA NYAWA APABILA DISERANG PARA PEJUANG HAMAS AL-QASSAM!!!! 

Betapa takut, gentar dan cuaknya para tentera Israel Laknatullah  bila peluru berpandu jarak jauh kepunyaan Briged Al Qassam, sayap tentera Hamas, hampir sampai di bumi Israel. Askar Israel terbukti bukanlah jenis berani mati punya untuk pertahankan negara.

Sekadar nampak hebat sebab dibekalkan peralatan ketenteraan dan senjata perang yang tercanggih dan terkini saja...Cuba Hamas dibekalkan  dan mempunyai senjata yang sama. Dah lama bumi Palestine dibebaskan.

Rakaman gambar ini sudah pasti dipadamkan oleh semua media yang bersimpati dan tunduk kepada Israel.

Berikutan serangan tentera Israel terhadap Gaza tempoh hari, Hamas telah membuat serangan balas terhadap Israel. Dalam tempoh tidak sampai satu hari, 150 roket telah dilepaskan dari Gaza dan disasarkan ke arah Israel. Ia merupakan serangan paling besar yang pernah dilancarkan oleh Al Qassam.
 
Menurut laporan TV10 Israel, 150 roket Hamas telah jatuh di selatan Israel dalam tempoh 24 jam menyebabkan puluhan ribu rakyat Israel terpaksa lari meninggalkan kediaman mereka dalam tempoh tersebut. Bahkan kebimbangan yang lebih utama adalah terhadap kekuatan Al Qassam dengan ratusan roket yang berkemungkinan boleh menjangkau ke tengah-tengah kota Tel Aviv.
Sumber: Aman Palestin

Ramai Tentera Zionis Bunuh Diri



Telah lama ALLAH tarikkan perasaan BERANI di hati mereka dan yang tinggal hanyalah perasaan TAKUT
BUNUH diri merupakan penyebab utama kematian di kalangan pasukan tentera yahudi zionis laknatullah. Dari laporan data bahagian pemulihan tentera Israel, harian Ibrani Maariv melaporkan pada tahun 2003 jumlah tentera yahudi lanatullah yang bunuh diri meningkat lebih tinggi berbanding mereka yang terbunuh dalam serangan tentera di Tebing Barat dan Genting Gaza.

Dari laporan tersebut jumlah meningkat kepada 43 tentera Zionis laknatullah bunuh diri berbanding dari angka tahun sebelumnya yang mencatatkan 30 orang. Data ini menunjukkan adanya kenaikan 30% dari jumlah tentera yahudi bunuh diri pada 2002 yang mencapai 31 orang.

Pada tahun 2003 semasa Intifada kedua, seramai 43 tentera yahudi dilaporkan mati kerana bunuh diri dan ini menjadi menjadi penyebab utama kematian di kalangan tentera rejim laknatullah itu. Sementara pada enam bulan pertama tahun 2004 seramai 15 tentera yahudi dilaporkan bunuh diri.

Kementerian Pertahanan sendiri menolak untuk memberi kenyataan kerana merasa malu atas laporan itu. Jurucakap kementerian hanya mengatakan bahawa dia tidak mengetahui masalah itu dan pihaknya tidak ada hubungannya dengan kes bunuh diri tersebut.

Tentera yahudi laknatullah juga menyangkal bahawa tindakan bunuh diri itu ada kaitan dengan tindakan-tindakan jahat yahudi di wilayah jajahannya. Sumber tentera berkata alasan seperti faktor emosi, penganiayaan dan ugutan oleh pihak atasan, serta tekanan psikologi sebagai punca tentera yahudi bunuh diri.

Hakikat sebenarnya tentera yahudi ini mengalami trauma atas kejahatan mereka di Tebing Barat dan Jalur Gaza yang kemudian berakhir dengan bunuh diri. Aktivis keamanan Israel mengatakan kepada Aljazeera.net bahawa mereka yakin bahawa kebanyakan tentera yang bunuh diri tidak boleh hidup dengan menanggung beban yang mengerikan atas tindakan kejam mereka di wilayah Palestin.

Pada 2008 seorang polis sempadan Israel bunuh diri di depan Perdana Menteri Perancis ketika itu Nicholas Sarkozy. Pada tahun 2007 hingga tahun 2009 terdapat penurunan jumlah kes bunuh diri. Namun jumlah kes bunuh diri melonjak selepas tahun 2009. Pada suku pertama 2010 seramai 19 tentera yahudi laknatullah dilaporkan bunuh diri sedangkan pada tahun 2009 statistik mencatatkan terdapat 21 tentera bunuh diri.

Pada 2010 itu dua tentera yahudi laknatullah dilaporkan bunuh diri di Daliat el Carmel. Tentera pertama Ashraf Meriyah 18, ditemui mati kerana tembakan di kepala di rumahnya. Manakala Louis Nasser a Din 21, mengetahui rakannya itu bunuh diri di wilayah tentera yahudi di Haifa, dia juga turut sama bunuh diri dengan menembak kepalanya.

Pasukan Pertahanan Israel (IDF) pernah menjalankan program khusus untuk membantu komander-komander mereka mengesan tekanan psikologi di kalangan tentera akibat meningkatnay jumlah tentera yahudi bunuh diri. Sebahagian daripada program ini, IDF memutuskan untuk mengurangkan jumlah tentera yang membawa senjata ketika pulang.

Menurut IDF, kes bunuh diri ini tidak ada hubungannya dengan perkhidmatan ketenteraan mereka dan IDF mengkaji apakah ada kesilapan oleh komander sebagai pencetus kes bunuh diri. Pada 2008, laman Ynet melaporkan terdapat dua pegawai dihukum kerana dianggap gagal menghalang seorang prajurit yang bunuh diri akibat tekanan psikologi. Dalam kes yang sama, seorang pegawai kesihatan mental dikenakan tindakan disiplin kerana gagal membantu tentera.

Pada 2011 dilaporkan seorang pengasas kumpulan anti tentera rejim Israel New Profile, Ruth Hiller memberitahu bahawa dianggarkan sebanyak 50% tentera yahudi yang ditanam di tanah perkuburan tentera adalah akibat mati bunuh diri berbanding kemalangan atau dibunuh. Pada tahun 1989, Jabatan Tentera Israel melaporkan purata angka bunuh diri setiap tahun mencapai 35 orang.

Diterjemahkan dari sumber globalmuslim - http://detikislam.blogspot.com 

Israel Akui Boleh Dikalahkan Sekali Lagi..!


Israel boleh dikalahkan..! Israel sebenarnya bleh ditundukkan..!

Baca…

Tindakan memboikot barangan yang dikaitkan dengan Israel hanya memberikan kesan jika ia dibuat secara besar-besaran melibatkan masyarakat dunia. Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tindakan memboikot melibatkan kelompok yang kecil tidak mendatangkan hasil kecuali ia dibuat secara menyeluruh yang membabitkan seluruh dunia.
tun m gaza
“Saya menyokong usaha-usaha memboikot barangan Israel supaya dapat ditingkatkan ke seluruh dunia”, katanya pada sidang media selepas Majlis Berbuka Puasa dan menyampaikan sumbangan kepada anak-anak yatim anjuran Jetty Point Langkawi di Masjid Darus Salam Nyior Cabang, Ahad.

Cadangan memboikot produk berkaitan Israel itu berikutan serangan regim Zionis ke atas Palestin hingga mengakibatkan ratusan rakyatnya terkorban. Antara produk Israel yang menjadi kesukaan orang ramai seluruh dunia adalah Mcdonald dan air coca cola.
Namun kedua-dua produk ini masih lagi diminati meskipun tahu ia berasal dari Israel. – bnbbc.my
 
Israel dah mula goyang apabila dilaporkan
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/p180x540/1623483_10204301900726176_8828387669783842307_n.jpg
Ingat 729, ingat Zionis
TEL AVIV - Dalam keghairahan membedil ratusan roket ke Gaza, Israel dilaporkan ketakutan susulan peningkatan kempen boikot produk-produk keluaran mereka. Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu, menganggap kempen boikot itu adalah masalah terbesar jika ia benar-benar dilaksanakan. Susulan ancaman beberapa negara termasuk Britain, beliau adakan mesyuarat Kabinet tergempar untuk cari penyelesaian.

“Jika negara di seluruh dunia setuju memboikot produk Israel maka ekonomi negara itu berada dalam bahaya,” petik laporan Jpost.

Februari lalu, ancaman boikot itu disuarakan Menteri Luar Negara Amerika Syarikat (AS), John Kerry ketika menjadi perantaraan rundingan damai Israel dan Palestin.

“AS mengancam untuk memboikot segala produk Israel, jika rundingan damai Israel dengan Palestin ini gagal,” katanya.

Sehari kemudian, Kesatuan Eropah (EU) menyatakan pendirian sama terhadap Israel. Dilaporkan juga, Menteri Kewangan Israel, Yair Lapid, beberapa kali mengingatkan jika kempen boikot itu menjadi realiti terutama dari EU maka mereka akan terputus hubungan dagang terbesar di negara itu.

“Israel kemungkinan akan mengalami penurunan nilai eksport ke negara EU sehingga AS$5.7 juta (RM18 juta) dan 9,800 penduduknya akan hilang pekerjaan,” menurutnya.

Bagaimanapun, Menteri Strategi Israel, Yuval Steinitz berpendapat, ancaman AS dan EU itu bersifat tidak adil dan serius.

“Israel tidak dapat berunding mengenai ancaman itu jika pistol sudah diarahkan ke kepala kami. Ini sayu ugutan,” katanya dipetik Jpost

Namun, beliau kemudiannya mengeluarkan kenyataan sinis apabila menyatakan kedua-dua negara itu tidak perlu menipu diri sendiri.

“Kita seharusnya tidak menipu diri sendiri. Dunia sedang memerhati AS dalam rundingan damai ini.

"Kita harus akui jika rundingan dengan Palestin gagal, dunia akan percaya bahawa kita yang bertanggung jawab dan akan ada harga yang harus dibayar,” katanya. 



AMUKANMELAYU - Dah sampai masanya.....berjuanganlah, jangan undur, masa semakin hampir. Bebaskan Plastine.....