,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 17 July 2014

GADIS PEUGEOT CDM25 - SELEPAS LAMA KITA BERSABAR, KITA AKAN MENUAI DARI APA YANG KITA TANAM


MEREKA KEMBALI

Ini semua salah UMNO dan Najib yang bagi muka sangat kat cina. Ini tanda2 awal melayu mula memberontak. 

Polis Siasat Video Buli Jalanan Kenapa Tak Siasat Pembuli "CYBER" dan Politik?

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata polis akan menyiasat wanita yang dirakam membuli seorang lelaki tua selepas satu kemalangan jalan raya dan videonya tersebar meluas di Internet sejak semalam.


"Kita akan siasat dia di bawah (kes) buli jalan raya.

"Saya pun baru tadi tengok footage (rakaman) itu.


"Garang sungguh dia, ketuk sana ketuk sini," katanya merujuk kepada rakaman itu yang memaparkan perempuan tersebut mengetuk kereta lelaki tua yang didakwa melanggar keretanya.




RABU, 16 JULAI 2014

Semua dah tengok video gadis Peugeot yang mengamuk sakan gara-gara apabila kereta barunya di langgar dengan tak sengaja oleh seorang lelaki tua yang dan beruban pun. bukan itu sahaja, dia bertindak agerasif apabila menggunakan kunci setering keretanya memukul kenderaan lelaki tua itu. Bila kita lihat dari segi pakaian perempuan tersebut dengan tudungnya sudah tentulah gadis tersebut merupakan seorang yang bersopan, lemah lembut perangai, tapi jangan di sangka air yang tenang tiada berbuaya. AMUK hanya ada dalam kamus Melayu, ianya tidak terdapat dalam lain-lain bahasa. 

Sekali imbas dan dari komen-komen Pelayar Cyber ramai yang melepaskan kutukan dan kritikan yang melampau dan ianya juga adalah "PEMBULI CYBER" yang bagi pendapat AMUKANMELAYU sama saja dengan tindakan agrasif Perempuan Melayu ini. Memang mamalukan seolah-olah negara kita ini tiada undang-undang sehingga dia sanggup bertindak liar sebegitu rupa terhadap seorang lelaki tua yang lemah. Tapi banyak lagi tindakan-tindakan melampau yang di tunjukkan oleh Kaum Cina yang tidak di ambil tindakan.

Lihat di sekeliling kita, ramai perempuan yang menjadi mangsa. Ragut, rogol, kekejaman rumah tangga dan ramai ibubapa yang rasa tidak selamat jika anak-anak bermain di luar rumah. Siapa yang mengajar Rakyat tidak menghormati undang-undang, siapa yang memulakan meninggalkan KETIDAKKEPERCAYAAN dan KETIDAKUPAYAAN Pemerintah di hati Rakyat, Siapa yang mengajar tindakan KURANG AJAR ini jika tidak bermula dengan Kepimpinan POLITIK dan IDOLA RAKYAT. Untuk membina satu-satu tamadun itu amatlah susah dan payah tapi untuk meruntuhkannya sangatlah mudah.

Untuk meruntuhkan PERADABAN Bangsa dan Negara hanya 3 perkara pokok perlu di HAPUSKAN dahulu.

1. IBU YANG SEBUK - Hapuskan tanggung jawab ibu ke atas anaknya atau tugas mendidik atau menjarakan Ibu dari anaknya.

2. GURU YANG TIDAK AMANAH - Tanggung jawab guru di bebankan dengan tugas-tugas yang lain dan guru menyimpang dari tugas yang sebenarnya atau Guru mengajar perkara yang kurang baik kepada anak muridnya.

3. TOKOH UGAMA YANG BERPOLITIK -  Idola masyarakat yang asyik berpolitik membuka ruang kepada mereka yang mencari kepentingan dan dalam masa yang sama Idola-idola ini melahirkan banyak IKON mesyarakat yang membawa kepada tindakan Negatif dan dalam pada itu tidak kurang juga Idola-idola ini menunjukkan contoh yang kurang baik kepada masyarakat.

Dengan itu AMUKANMELAYU merasakan tindakan perempuan ini adalah yang terbaik untuk melindungi dirinya dan malangnya ia terjadi pada orang yang salah atau orang yang baik. Apabila kita sudah hilang keyakinan kepada Undang-undang dan Penguatkuasaan hanya untuk "MELAYU" dan tidak kepada Cina dan India, maka akan banyak lagi tindakkan agrasif dari Orang Melayu akan terjadi. 
 

Diatas tindakan agerasifnya itu, Polis akan mengambil tindakan terhadap perempuan yang didakwa melakukan penderaan lisan dan beberapa kali memukul kenderaan seorang lelaki tua dengan kunci stereng selepas kereta Peugeot baharunya terbabit dalam kemalangan kecil. Insiden yang berlaku di Kuantan itu telah dirakam dan dikongsi di YouTube oleh pemandu berhampiran yang berada di tempat kejadian.  


Mengulas mengenai video tersebut, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, tindakan wanita itu adalah 'tidak boleh dimaafkan'.  Itu bukan cara untuk mengendalikan situasi yang berlaku kerana kita tidak tidak perlu meletakkan undang-undang ke dalam tangan sendiri.
 

KIKI -  Perempuan Peugeot CDM25 yang "BERANI"


Tidak kiralah sama ada lelaki itu telah membuat laporan dengan kami berhubung kejadian itu atau tidak. Perkara utama adalah, kita telah melihat video itu dan tindakan wanita itu menunjukkan tingkah laku pembuli jalan raya. Oleh itu, kami akan membuat laporan terhadapnya dan tindakan akan diambil," katanya. Dalam video itu, perempuan itu menyerang dan menjerit memanggil lelaki itu "sangat bodoh", melemparkan kata-kata berbaur perkauman dan menuntut dia membayar RM2,000 sebagai pampasan. Walaupun dikasari, lelaki tua berkenaan tetap tenang dan menawarkan untuk membayar ganti rugi bagi kerosakan.



TIDAK SEMUA ORANG SETUJU DENGAN TINDAKKAN POLIS TAPI RAMAI JUGA YANG MENYOKONG PEREMPUAN BERANI INI.
AKU SOKONG TINDAKAN MINAH NI WALAUPUN KEMALANGAN TU KECIL JE. BIAR CINABENG TAHU MELAYU BUKAN SEKADAR TAHU BERTOLAK ANSUR SAHAJA. ITU BARU SIKIT JE MELAYU TUNJUKKAN KEMARAHAN.
Replies

  1. Bab ni aku sokong . . dah banyak sangat serita cinabeng koangajo dgn polis melayu . .dgn agama islam . . elok minah ni tunjuk macaman melayu pun boleh koangajo dan benci dgn cinabeng srkarang . . . hanya 'moderate melayu baruas' saja yg nak tunjuk 


    Setuju. jgn asik nak beransur aje, kena jugak bertolak. Kan perpatah melayu ada sebut bertolak ansur. Melayu skrg ni asyik beransur aje.....

    So what, cina dok maki Melayu Islam hari-hari takde pulak orang nak bising ckp racist ke hapa. Stop being apologetic la Malayu Baruas!

    Melayu Islam selalu tolak ansur.

    Yang buli siber "gadis peugeot" dan ahli Politik pun sama saja..



    Cina bantai Islam dan Melayu - tak pa la depa tak paham apa itu melayu, apa itu Islam. Esok lusa paham la depa. Biar la depa nak kata apa pasai Islam, pasai melayu. Tak tahun ni mungkin tahun depan depa sedar la apa tu Islam dan apa tu melayu. Kalau depa nak ambik satu malaya pun tak pa sebab depa dah memang niat lagu tu, nak buat macam mana. Reda je la. Esok lusa depa sedar la apa depa buat tu bila Islam dah sampai kat depa.
     
    Yahudi bunuh umat Islam palestine - tak pa la depa tak tahu apa itu umat Islam dan ajaran Islam. Kalau depa Islam depa tak buat lagu ni. Esok lusa sedar la depa ni apa itu Islam. Biar la depa nak buat apa pun, yang rugi depa sendiri beli bom banyak-banyakk kemudian baling kat palestine... tak pa la. Nanti depa sedar la tu.
      



Walaupun wanita yang mengamuk kerana keretanya dilanggar seorang lelaki berumur, dikritik hebat di laman media sosial, ada segelintir pengguna berpandangan pembulian siber terhadap wanita itu haruslah dihentikan. Ramai di antara mereka berkata "PEMBULI CYBER" ini tidak boleh diterima dan ia tidak membuatkan isu itu lebih baik daripada seadanya.

 Mereka juga telah mengutuk perbuatan mendedahkan maklumat peribadi wanita itu di Internet. Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berkata membuli wanita itu hanya membuat orang-orang yang melakukannya sama sahaja. 

LIHAT KENYATAAN DI BAWAH INI, SIAPA PUNYA ANGKARA?:

"PUKIMAK" Tandatangan Surat Saman..., Celaka dan Kangkong 



Siapa Lim Pey jie...? Pukimak kah budak ini...? Apakah nilainya manusia yang menjadi rakyat Malaysia dengan kelakuan cukup nista menurunkan tandatangan dengan menulis PUKIMAK... Apakah memang dia jenis PUKIMAK...? Puak jenis apakah ini...? Puak DAP...???

Aku tak nak cakap banyak, tapi, korang tengoklah betapa bangsa chauvinis seperti ini bagaimana mereka layan penjawat awam yang menjalankan tugas... ingat ini negara Bapa dia punya???!!!
Kesalahan tidak mematuhi lampu isyarat bukan kesalahan kecil, kesalahan-kesalahan seperti ini boleh menyebabkan kemalangan... Apehal pula cuba nak jadikan ini sebagai isu... Kau dah buat salah, mengaku jerlah!!! Apehal pula nak panas-panas dengan penjawat awam... Polis telah menjalankan tugas, kamu emsti ingat!!!
Jomo: Tak nak cakap lebih-lebih bulan puasa ini... Tapi kalau betullah, Lim Pey Jie ini memang jenis cina chauinis kurang ajar... Layaklah dia gelarkan diri dia sendiri sebagai 'PUKIMAK'...

 






AMUKANMELAYU - Kita akan "MENUAI" dari hasil apa yang kita tanam. Jangan salahkan 100% kepada KERAJAAN dalam soal KETIDAKURANGAJARAN dalam masyarakat kini, tapi lihatlah siapa Idola Mereka atau PARTI mana yang di sokongnya.