,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 12 July 2014

FAHAMI Konflik Palestin VS Israel MENURUT AL QURAN DAN PEMIMPIN ISLAM MALAYSIA


Allahuakbar..............


   Konflik Palestin  VS Israel 

Hayati ayat Al-Quran surah Al-Isra' ayat 4-7. Rasa menggigil seluruh badan apabila mengahayati ayat-ayat ini. MasyaAllah, rupanya konflik Israel-Palestine tercatat didalam ayat2 ini, dan sedang berlaku di depan mata...Subhanallah, aku lalai sebelum ini Ya Allah, kerana hanya pandai membaca Al-Quran, tetapi tidak mahu menghayati isi kandungannyaini sedangkan ini merupakan bukti-bukti kebenaran Al-Quran harus dikongsikan bersama semua.....


Terjemahan di dalam bahasa Melayu bermaksud:

[Al-Isra':4] 

A004
Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.
 

[Al-Isra':5] 

A005

Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang PERTAMA dari dua itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah** dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.......(**Kisah pembebasan BaitulMaqdis oleh pahlawan Islam agung Salehuddin Al-Ayubi)

[Al-Isra':6] 

A006
Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka, dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya. 



[Al-Isra':7] 

A007
Jika kamu berbuat kebaikan, (maka faedah) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu; dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) kali kedua, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya); dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama; dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya.  

KEBERANIAN - Pemimpin Islamelayu yang PERTAMA menjejak kaki ke Plastine

InsyaAllah....tentera Al-qassam (Palestine) dan Pejuang-pejuang Islam dari segenap dunia yang kini berada di sana sedikitpun tidak akan gentar malah yakin seyakin-yakinnya akan janji-janji Allah bahawa BaitulMaqdis akan dibebaskan buat kali KEDUA oleh pejuang2 Islam yang benar, dan Israel akan diberikan penghinaan/kemusnahan yang selayakknya..............

Astaghfirullah, aku pohon keampunanMu ya Allah, kerana telah menjadi manusia manusia yang lalai, tidak peka dan tidak berasa tanggungjawab untuk bersama mengembalikan maruah Islam di bumi Palestine dan di lain-lain Negara yang Islam sedang di sembelih dan di bunuh kejam takkala Islam di Malaysia sedang enak berbuka Puasa bersama-sama dengan "YAHUDI"(Cina) atas nama PARTI dan tidak lagi sebagai Ibadah memperhambakan diri pada yang Mahakuasa..........


Walau pun gambar ini menceritakan "MENGAGUNGKAN DAP" menganjurkan Majlis Berbuka Puasa ini pada 23hb. JULY  2012......adakah mereka ini tidak rasa bersalah atau MENYESAL dengan PERBUATAN mereka ini? Sedangkan hampir setiap hari pemimpin DAP menghina Islam, Rasulnya dan Allah di cerca dan di perlakukan seperti kita sudah hilang upaya untuk mempertahankan Islam ini. Sedangkan mereka inilah YAHUDI Asia Tenggara yang sedang membuat persiapan untuk MENYEMBELIH kita seperti mana Israel MENYEMBELIH saudara kita di PLASTINE.

Mungkin Pendapat kita BERBEZA, tapi bagaimana dengan Ayat ini?

Juzuk : 3Surah : ALI-'IMRAANNo. Surah : 3Ayat : 118
Profil Surah : RqrMainM new
Terjemahan Dalam Bahasa Malaysia
Tafsiran Ar-Rahman
Kaligrafi
Ayat
Surah
Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.
   
   
Terjemahan Dalam Bahasa Inggeris
Tafsiran Abdullah Yusuf Ali
O ye who believe! Take not into your intimacy those outside your ranks: They will not fail to corrupt you. They only desire your ruin: Rank hatred has already appeared from their mouths: What their hearts conceal is far worse. We have made plain to you the Signs, if ye have wisdom.

DAP ANTI ISLAM ?? : BIAR GAMBAR YANG BERBICARA

BIAR GAMBAR BERBICARA..BIAR GAMBAR BERCERITA...GAMBAR YANG TAK MUNGKIN AKAN TERSIAR DI MEDIA2 PRO UMNO/BN.SEMOGA ALLAH MEMBERI PERTUNJUK DAN HIDAYAH KEPADA MEREKA...


Jebat Berani : Jahatkan DAP nie...Dah la jahat anti Islam dan kaum melayu lak...Pasal die orang anti Islam dan melayulah die orang anjurkan Majlis Berbuka Puasa pimpinan kerajaan negeri Pulau Pinang brsama warga emas kawasan Sg Gelugor dan penyampaian sumbangan khairat kematian..JAHATKAN DAP NIE..JAHAT SUNGGUH..hahahahahaha

Selepas GALAK melebihkan DAP dan menjadi JURUCAKAP Kristian bermula selepas PRU Ke 12(2008), maka terjadilah seperti  Surah Al-Imran ayat 118. Mereka (DAP) dan Imegran Cina dan India ini mengeluarka "ISI HATI" mereka. Mereka MENGHINA Islam, Melayu dan Tanah Melayu semahu-mahunya. Sehinggakan selebriti atau PEMIMPIN yang sepatutnya menjadi contoh kepada Rakyat pun menjadi-menjadi "MELUAHKAN HATI BUSUK" mereka kerana kita yang "MEMBUKA DADA" untuk di tembak dan selepas 2012 MAJLIS BERBUKA PUASA pun sudah tidak kedengaran lagi........


 

 

 

Dan lebih PELIK lagi, lihat BERITA dari salah satu SALURAN TV Singapura ini. Siapa yang serang siapa?

7/12/2014
Telah diketahui, negara jiran Malaysia, Singapura merupakan sekutu kuat negara Israel di Asia.
Tahukah anda, di Singapura ada ditempatkan pejabat ejen risikan negara zionis itu, Mossad ?
Itu mencerminkan hubungan baik antara kedua negara itu sehingga Singapura juga digelar Israel Asia Tenggara kerana memiliki sikap yang hampir sama. Oleh kerana itu, laporan berita dari Singapura berkaitan serangan yang dilancarkan Israel ke atas Palestin telah disampaikan dengan cara yang agak pelik.

Dalam satu laporan berita berkaitan serangan, berita dari sebuah stesen televisyen di negara itu memaklumkan bahawa negara Singapura amat prihatin dan menyifatkan ‘serangan’ terhadap Israel oleh Palestin perlu segera dihentikan.

“Israel perlu menahan diri, elak kematian orang awam,” menurut perkataan tertera di paparan grafik laporan berkenaan.

Kebanyakan masyarakat dunia ketika ini jelas dengan keadaan yang berlaku bahawa Israel yang merampas sebahagian tanah milik Palestin untuk mewujudkan negara Yahudi kini menyerang negara Israel ekoran kerakusan dan kekejaman mereka ke atas Islam. Apa yang berlaku sekarang sebenarnya, negara Islam Palestin sedang berhadapan dugaan hebat mempertahankan bumi mereka daripada pencerobohan Israel dan juga mempertahankan Islam daripada terus dihina dengan kejam.

Kebebasan rakyat Palestin yang tidak berdosa disekat dengan pembinaan tembok besi mengelilingi Semenanjung Gaza bagi kononnya mengelakkan serangan dari Palestin tetapi sebaliknya bagi memudahkan mereka membunuh penduduk Islam Palestin. Tidak cukup dengan pejuang Hamas yang menjadi mangsa serangan, wanita dan kanak-kanak juga turut terkorban dalam keadaan menyayat hati daripada serangan udara yang dilaksanakan bertubi-tubi itu.

Dilaporkan media antarabangsa, sehingga kini angka kematian warga Palestin sudah pun dikatakan mencecah lebih 700 orang sejak serangan dilancarkan awal minggu ini. Sudah menjadi tanggunjawab Singapura yang menjadi sekutu kuat kuasa jahat dunia itu untuk memberikan laporan berita yang menyebelahi rejim Zionis itu. Dikhabarkan kini, pihak Israel sedang mengumpulkan kira-kira 40,000 askar dan kereta perisai bagi melaksanakan peringkat seterusnya serangan iaitu serangan darat. – MYNEWSHUB.MY


AMUKANMELAYU - Kepada PAS dan UMNO, simpanlah sedikit "KETIDAKKEPERCAYAAN kepada Imegran Cina dan India ini....penulis dah jemu dengan PENIPUAN-PENIPUAN yang sering mereka lakukan dan sempena RAMADHAN yang mulia ini renunglah kembali TRAJEDI serangan Israel keatas Plastine ini mengikut sejarah Islam. Sejarah perang Islam VS Kafir sebelum-sebelum ni, kebanyakkannya Islam akan menang hika BERPERANG dalam bulan Ramadhan. Adakah ini petanda YAHUDI akan bersembunyi di sebalik "BATU YANG BERCAKAP?"