,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Thursday 24 July 2014

NASIHAT YANG PANJANG UNTUK ANAK MELAYU YANG BERGELAR PEJUANG


Demikian juga sikap Imam Syafie yang tersohor dengan kalimah hikmahnya:
رأيي صواب يحتمل الخطأ ورأي غيري خطأ يحتمل الصواب
 

“Pandangan aku betul tetapi boleh jadi salah, pandangan orang lain salah tetapi boleh jadi betul”.
,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
  مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين , سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

bawa islam d akhir zaman ibarat genggam bara api
RASULLULLAH - "Kekasihku ialah sekelompok manusia yang datang pada akhir zaman. Mereka itu menggenggam agama mereka umpama mereka menggenggam bara.api”


Tok Aki Aji

 TOK AKI AJI  - Nasihatku agak panjang hari ini. wahai anak-anakku.....perjuangan kita semakin suntuk. Wahai Anak Melayu yang berdarah Pahlawan. Kamu semua adalah WARIS PENDEKAR SUFI. Pendekar Siamang Gagap, Dol Said, Tok Janggut, Tok Bahaman, Mat Kilau,  Kiyai Salleh dan ramai lagi yang tidak terjumlah ramainya mereka ini. Mereka berjaya dan mereka mencipta nama bukan kerana kita, perjuangan mereka bukan kerana kita...tapi kerana Allah.

 Jika Syaidina Omar tidur di bawah pohon kurma.....mereka ini tidur di rumpun-rumpun buluh....jika Syaidina Ali miskin hidupnya kerana Allah....mereka ini juga tiada apa-apa yang di tinggalkan kepada anak cucunya kecuali semangat.

Anak-anakku......

Jangan tidur lagi. Jangan berlengah lagi. Tetapkan halatuju perjuangan kamu. Kamu adalah tangan-tangan besi yang akan memperbetulkan landasan yang sudah di lencongkan. Kamu adalah anak-anak Melayui yang berjiwa perkasa. Bangaunlah sekali lagi.....sabar ada batasnya. Kita perlu MEMERDEKAKAN TANAH MELAYU ini sekali lagi. Kamu ada kelebihan yang amat jauh baiknya dari mereka yang terdahulu. Kamu adalah Kelahiran yang penuh dengan semangat mereka yang terdahulu. Kamu adalah anak-anak muda yang akan membebaskan Al Aqsa. Jangan biarkan kematian kamu menjadi sia-sia.

Kamu bijak dan berani. Kamu cekal dan pantas. Berperanglah menggunakan akal. Perperanglah dengan ilmu yang di berikan oleh mereka yang terdahulu. Jalan telah lama di rintis. Hanya mereka yang berani cekal dan tabah sahaja yang akan berjaya.

Dato' Setia Perkasa Pahlawan Semantan

Pahlawan-pahlawan Melayu terdahulu tidak se sasa RAMBO dan tidak se sasa John Sina juga tidak se kuat TARZAN tapi mereka mampu untuk membunuh musuh yang beratus jumlahnya. Bukan kerana mereka kuat, tapi kerana SEMANGAT mereka kental dan Iman mereka kuat dan mereka BERJUANG kerana Allah demi untuk AGAMA, BANGSA dan TANAH AIR. 3 perkara ini adalah TUNJANG PERJUANGAN mereka. Persoalannya sekarang, adakah perjuangan ANAK MELAYU berasaskan 3 perkara ini?

Untuk itu....jom kita bersama Rasullullah seketika.....fahami arah Perjuangan kita, jangan tergoda dengan nafsu.

Pada suatu hari baginda s.a.w telah menyatakan kerinduan baginda s.a.w terhadap kekasih-kekasih baginda s.a.w. lantas ditanya oleh para sahabat; “Bukankah kami ini kekasihmu wahai Rasulullah?” Maka baginda s.a.w lantas menyatakan; “Tidak. Bahkan kalian sahabatku. Kekasihku ialah sekelompok manusia yang datang pada akhir zaman. Mereka itu menggenggam agama mereka umpama mereka menggenggam bara api.”

Siapakah golongan yang istimewa ini? Golongan yang sahabat merasa iri hati dengan mereka kerana kerinduan baginda s.a.w terhadap mereka? Ya mereka itulah golongan yang dikatakan oleh Baginda s.a.w sebagai segolongan dari umatnya yang bukan sezaman dengan Baginda s.a.w. yang bukan bertemu dengan Baginda s.a.w dan bukan juga yang sama-sama berperang dengan Baginda s.a.w. akan tetapi mereka adalah golongan yang datang pada akhir zaman.

Mereka ini sangat dirindui oleh baginda s.a.w? Ya… kerana mereka ini sanggup menggenggam bara walaupun ianya panas membakar. Mereka sanggup menggenggam walaupun tangan mereka terbakar hangus. Mereka sanggup menggenggam bara walau ia menyakitkan dan mencederakan.

Mengapakah baginda s.a.w umpamakan mereka seperti menggenggam bara api?
Baginda s.a.w telahpun nyatakan bahawa mereka ini adalah mereka yang datang dan hidup pada akhir zaman. Iaitu zaman yang tersangat sedikit perkara-perkara kebaikan. Akan tetapi ia adalah zaman yang tersangat banyak dan tersangat mudah berlakunya kejahatan dan kezaliman. Tiada yang tinggal melainkan Islam yang  hanyalah pada nama, al Quran melainkan hanya pada mashafnya. Di kala iman manusia melemah, kekuasaan terpecah-pecah. Musuh melawan dari depan dan belakang, yang sentiasa bekerja keras untuk melawan Islam secara terang mahupun jelas semata-mata untuk menjatuhkan Islam dan umatnya.  

Walaupun demikian, mereka ini tetap berpegang teguh dengan agama. Mereka tetap berjalan di atas sunnah Baginda s.a.w. walau pun dalam kepayahan dan keperitan kerana masyarakat dan orang sekeliling yang sangat jauh amalan Islamnya dan memandang agama dengan pandangan yang janggal dan pelik. Suatu zaman dengan fitnah yang menyesatkan berleluasa. Pada suatu zaman yang berlakunya fitnah dan syubhat terhadap agama. Pada suatu zaman yang berleluasanya nafsu dan shahwat terhadap dunia. Pada suatu zaman yang sangat terujinya iman.

Akan tetapi… mereka ini termasuk di dalam golongan yang tetap berhadapan kepayahan, kesulitan dan keperitan itu dengan hati dan jiwa yang kental. Tidak takut dengan bencinya manusia. Tidak gentar dengan ancaman dunia. Tidak tertipu dengan janji-janji manis yang bersifat sementara. Mereka inilah yang diumpamakan seperti menggenggam agama umpama menggenggam bara api.

Maka bagaimanakah cara untuk menjadi umat yang kuat untuk menggenggam bara api ini? Umat yang mempunyai jatidiri dan kuat peribadiya. Kekuatan itu terpasak pada 7 PERKARA WASIAT RAJA-RAJA MELAYU yang BERPAKSIKAN DARI 3 PERKARA YANG UTAMA, ia itu AGAMA, BANGSA dan TANAh AIR.



a) AGAMA - Mempunyai tasawur dan pandangan yang jelas tentang Islam.
Untuk mendapat tasawur serta pandangan yang jelas ini kita perlulah mengisinya dengan ilmu-ilmu Islam yang betul dan benar-benar menepati al-Quran dan sunnah. Ilmu yang mendasarkan kepada ayat al Quran dan hadis yang diterima. Bukan yang semata-mata berpaksikan pemikiran logik akal. Kita juga perlu kenal apakah itu ajaran-ajaran yang bertentangan dengan Islam agar tidak tergelincir tatkala kita mencari ilmu. Pada saat dan ketika ini, kita sangat perlu mengenali apakah itu ajaran Syiah, apakah ia Liberal dan Islam Liberal. Dua arus pemikiran ini sangat berleluasa di negara kita dan sangat mengancam umat Islam di Malaysia khususnya.

Mempunyai keimanan dan keyakinan yang tinggi terhadap agama. Iman adalah hati dan jantung kepada kehidupan seorang muslim. Iman yang sejahtera akan membuatkan seorang muslim taat kepada Allah dan Rasul melebihi segala-galanya. Yakin kepada janji Allah melangkaui yakinnya kepada janji manusia. Yakin bahawa Allah..... Allah akan mengurniakan syurgaNya buat yang mentaatinya dan menjanjikan azab nerakaNya buat yang mengengkari. 


b) BANGSA - Memperjuangakan HAK BANGSANYA. Mengentahui batas perenggan HAK BANGSANYA seperti telah termaktub dalam perjanjian dan kita tidak akan mengambil Hak Orang lain. Ini jelas seperti tuntutan di dalam Islam. Ini tidak langsung bersangkutan dengan ASSOBIYAH. Melayu bukan PUAK. Melayu adalah Bangsa dan bukannya KAUM. HAK Bangsa Melayu itu adalah ke atas Tanah Melayu ini. Bila kita menerima Imegran sebagai Rakyat Malaysia, PERLEMBAGAAN di SUSUN RAPI supaya ada PERENGGAN antara HAK ORANG MELAYU dengan Imegran. Masing-masing menjaga Hak masing-masing. Ini jelas telah di sebut didalam Amanat Raja-Raja Melayu.

c) TANAH AIR - Menjaga Kedaulatan Tanah Air adalah tanggung Jawab Orang Melayu. Allah SWT telah mengingatkan kita dalam firmanNya ini.

 Firman Allah SWT:
لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في الدين ولم يخرجوكم من دياركم أن تبروهم وتقسطوا إليهم إن الله يحب المقسطين إنما ينهاكم الله عن الذين قاتلوكم في الدين وأخرجوكم من دياركم وظاهروا على إخراجكم أن تولوهم ومن يتولهم فأولئك هم الظالمون
 Artinya:

Allah tiada melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tidak memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusirmu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil. Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangi kamu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barang siapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”


 Tafsir / Indonesia /Surah Ali ‘Imran 118

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118)

Pada ayat ini Allah memperingatkan orang-orang mukmin agar jangan bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang telah nyata sifat-sifatnya yang buruk itu, jangan mempercayai mereka dan jangan menyerahkan urusan-urusan kaum muslimin kepada mereka.

Dua ayat di atas dengan jelas Allah mengingatkan kita supaya jangan sesekali MENARUH KEPERCAYAAN kepada mereka dan Allah melarang kita menjadikan mereka itu sebagai kawan. Dengan PERINGATAN yang KERAS Allah melarang menyebelahi mereka, membantu mereka untuk memerangi dan mengusir kita karena agama dari negeri ini (Tanah Melayu). Dan barang siapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”

 Semuanya ini telah lengkap dan semua ini menjadi ROSAK kerana "ORANG POLITIK" yang dahagakan KUASA. Satu-satunya di Dunia...POLIS dan TENTERANYA yang menjunjung KALIMAH ALLAH dan RASUL adalah ANGKATAN BERSENJATA Tanah Melayu. Dalam Perkara Ke 3 Wasiat Raja-Raja Melayu dengan jelas mengatan keujudan ASKAR MELAYU DI RAJA(RAMD) adalah untuk MENJAGA KESELAMATAN Orang Melayu.

Jelas "KALIMAH ALLAH dan NABI MUHAMMAD"

Anak-anakku.......Plastine adalah contoh yang terbaik untuk kita renungkan bersama. Apabila British menjajah Plastine.....

Peristiwa Kejatuhan Khalifah Uthmaniyah Terakhir

Sultan Abdul Hameed Kedua telah dilahirkan pada hari Rabu, 21 September 1842. Nama penuhnya adalah Abdul Hameed Khan Kedua Bin Abdul Majid Khan. Ia adalah putra dari Sultan Abdul Majid (dari isteri keduanya) Ibunya meninggal dunia ketika ia berusia 7 tahun. Abdul Hameed bertutur dalam bahasa Turki, Arab dan Parsi dan dia belajar beberapa buku kesusasteraan dan puisi. Ketika Abdul Majid ayahnya meninggal, bapa saudaranya, Abdul Aziz menjadi Khalifa. Abdul Aziz yang tidak lama berkuasa. Dia dipaksa keluar dari kekuasaan dan kemudian dibunuh oleh musuh-musuh politik Uthmaniyyah. Penggantinya adalah Sultan Murad, anak Sultan Abdul Aziz, tetapi dia juga disingkirkan daripada kuasa dalam masa yang singkat kerana ia tidak sesuai untuk berada di pejabat.

Pada 31 Ogos 1876 (1293 H) Sultan Abdul Hameed diangkat menjadi Khalifah, dan penduduk2 memberi jaminan akan setia kepadanya. Dia ketika itu berusia 34. Abdul Hameed menyedari, seperti tercatit dalam dairinya (buku hariannya), bahawa pada masa pembunuhan bapa saudaranya, dan perubahan yang menjalar dalam kepimpinan adalah semacam konspirasi terhadap negara Islam.

Akhirnya, selepas Abdul Hameed hilang kuasa datanglah beberapa pemimpin Islam yang lemah. Mereka tidak boleh mempertahankan negara dan mereka kehilangan kekuatan dengan mudah. Semasa Sultan Abdul Hameed berkuasa beliau menjangkakan, Perang Dunia I akan berlaku melibatkan kuasa barat dengan negara Uthmaniyah untuk dibahagi-bahagikan kepada negara yang lebih kecil.

Arab memberontak di Hijaz dengan bantuan British dan Perancis, yang kemudiannya mereka dikhianati dan meletakkan mereka di bawah jajahannya, dan memberikan Negara Islam Palestin kepada orang Yahudi.


Awal Mula Perang Israel Dan Palestin

IniLah Sejarah Terjadinya Perang Palestina VS Israel Sebenarnya perseteruan antara Palestina
dengan Israel tidak pantas disebut sebagai sebuah peperangan, melainkan merupakan penajajahan yang dilakukan bangsa Israel terhadap Palestina. Penjajahan bangsa yang dilakukan oleh Israel
terhadap Palestinapada dasarnya bermotifkan perluasan kekuasaan oleh Israel .

Sejarah ini berawal pada tahun 1934 hingga 1945, dimana pada tahun tersebut adalah tahun kekusaan penguasa yang terkenal ganas dan brutal dari Jerman yang bernama Adolf Hitler. Pada massa kepemimpinannya Hitler menumpas habis seluruh Bangsa Yahudi yang berada di Eropa, hingga bangsa Yahudi tersebut ketakutan dan diusir dari tanah Eropa. Melalui tekanan dan kebrutalan Hitler, akhirnya warga Yahudi lari dan kabur ke daerah Timur tengah, yang kebetulan daerah tersebut pada tahun 1946 sedang dijajah oleh Inggris.

Melalui perundingan yahudi dengan Inggris, mereka meminta izin kepada Inggris untuk membentuk suatu Negara, akhirnya diberi sedikit daerah untuk warga Yahudi untuk mendirikan Negara yang diberi nama Jewish Land, atau yang sekarang lebih Kita kenal dengan bangsa Israel . Dengan persekutuan antara Israel dengan Inggris mereka mampu memperluas kekuasaan dan menjajah bangsa yang berada disekitarnya terutama Palestine.

Masyarakat dunia khususnya negara-negara Arab yang semula memihak bangsa Palestina dan berperang dengan Israel untuk membela hak-hak bangsa Palestina yang dijajah, akhirnya lebih banyak berdiam diri. Terutama sejak berdirinya negara Palestina secara resmi pada tanggal 15 Nopember 1988, dukungan negara Arab semakin melemah terhadap perjuangan bangsa Palestina menghadapi rezim zionis yang sekarang didukung mutlak oleh Amerika Serikat (AS). Sepertinya negara-negara Arab melihat Palestina bukan lagi sebagai bangsa yang lemah yang harus didukung sepenuhnya oleh sesama bangsa Arab, tapi sudah sebagai negara yang berdaulat dan mempunyai kekuatan sendiri.

Atau karena ada kepentingan politik dan ekonomi sehingga rasa persaudaraan kearaban dan keislaman di antara bangsa-bangsa arab meluntur. Kebingungan kaum Muslimin dan masyarakat dunia akan nasib rakyat Palestina selanjutnya dan kapan konflik mereka dengan pemerintah Israel akan berakhir adalah pertanyaan-pertanyaan dengan jawaban memilukan. Kalau dilihat dari sepak terjang rezim zionis, maka jawabannya adalah sampai seluruh tanah Palestina habis dikuasai oleh mereka dan sebagian bangsa Palestina yang tersisa mau menjadi rakyat jajahan, bangsa kelas dua atau
bahkan menjadi budak.

Sedangkan bila dilihat dari semangat perjuangan bangsa Palestina melawan
rezim zionis, maka jawabannya adalah sampai titik darah penghabisan dari para pejuang, mujahid mereka yang membela tanah air dan keberadaan mereka sebagai bangsa merdeka dan berdaulat di
tanah sendiri. Kedaulatan bangsa Palestina dengan berdirinya negara Palestina merdeka yang diproklamirkan di Aljazair ternyata tidak sepenuhnya diakui oleh Israel .

Israel menganggap Jerusalem dan Gaza sebagai bagian dari tanah perjanjian seperti yang disebutkan di dalam kitab suci mereka, yang masih dikuasai oleh bangsaPalestina . Inilah alasan kenapa bangsa Yahudi dengan semangat zionismenya lebih memilih tanah Palestina sebagai tempat untuk mendirikan negara. Amerika Serikat sendiri masih menerapkan standar ganda dalam hal ini. Sebagai anggota dewan keamanan PBB mengakui legalitas negara Palestina , namun di sisi lain membantu Israel secara politik, militer dan ekonomi untuk menguasaiPalestina .

Dunia arab dan Islam menganggap berdirinya negara Israel adalah bentuk dari pemaksaan atas keberadaan orang-orang Yahudi di tanah Palestina. Bagi bangsa Palestinarezim zionis Israel dan bangsa Yahudinya adalah penjajah yang mendatangi dan ingin merebut tanah air mereka, bukan sebuah negara tetangga yang sedang bertengkar dengan mereka. Bagi para pejuang Palestina peperangan yang mereka lakukan adalah sebuah perjuangan heroik mempertahankan keberadaan tanah air dan bangsanya, persis seperti pejuangan kita memerdekan diri dari penjajah Belanda dan Jepun.

Memang benar perang antara Palestina dan Israel bukan perang agama, tetapi tidak bisa dilepaskan dari sebab-sebab pemikiran keagamaan yang berasal dari kitab suci. Alasan utama mereka berperang adalah memperebutkan tanah air, termasuk juga daerah Jerusalem yang merupakan tempat suci bagi tiga agama samawi di dunia, di mana di sana berdiri mesjid Alaqsa (Alharam alqudsi ashsharif) yang dijadikan tempat ibadah umat Islam atau disebut juga sebagai Bukit Bait Allah (The Temple Mount / Har ha-Bayit) bagi umat Yahudi dan Nasrani. Dan terkenal dengan dinding ratapan (The Western Wall/The Wailing wall/Ha Kotel Ha Ma’aravi) yang terletak di sebelah barat masjid Alaqsa sebagai tempat ibadah umat Yahudi, atau disebut Alburaq Wall oleh kaum Muslimin.

Ini adalah Proses Perluasan kekuasaan Bangsa Israel terhadap Palestine. perhatikan: daerah yang berwarna Putih adalah Israel dan yang berwarna hijau adalah Palestine. Paling kiri pada tahun 1946 seluruh daerah masih dalam kuasaan Palestine, selanjutnya sebelahnya tahun 1947 terjadi pembagian 50:50 antara Plestine dengan Jewish Land (Israel ), selanjutnya pada tahun 1949-1967 sebagian besar daerah telah dikuasai Israel , dan yang paling kanan tahun 2000 seluruh daerah telah dikuasai Israel , dan merupakan kebalikan dari tahun 1946. Andalah yang bisa menilai apa yang terjadi Antara Palestine dengan Israel …. http:// triyugowinarko.wordpress.com/2010/06/02 /seja


Turki Muda Kebangsaan mengambil kekuasaan dan Mustafa Kemal Ataturk membatalkan Khilafah Islam pada tahun 1924. Itu adalah berakhirnya sebuah kepemimpinan bersatu bagi Muslim untuk 1300 tahun. Barat telah berjaya sepenuhnya.


Sumber rujukan utama cerita2 sejarah di atas adalah dari : http://www.ummah.net/
Ini Plastine.....bagaimana pula kita? Cuba renungkan

Anak-anakku, 

Cuba renungkan seketika. Selepas kita melalui beberapa peristiwa yang meruntun hati nurani kita, berapa banyak darah telah tertumpah di Tanah Air ini kerana mempertahankannya.

Pernahkah anak-anakku bertanya kepada diri sendiri,

Kenapa Selatan Thailang sentiasa berperang? Jawapannya adalah kerana Orang Melayu di sana berjuang untuk membebaskan Negara Pattani, Kenapa Plastine tidak pernah aman? Jawapannya adalah kerana Orang Islam di sana berjuang untuk membebaskan Negara Islam Plastine. 

Apalah yang ada dengan demokrasi.....bagi pendapat Tok Aki, Negara yang hidup berteraskan TRADISI BANGSA amatlah tidak sesuai dengan DEMOKRASI. Lihat Afghanistan, Irag, Libya, Mesir, India, Pakistan dan banyak lagi untuk di buatkan contoh. 

Tapi bagaimana pulak dengan Negeri yang mengekalkan sistem Khalifah atau Sultan. Sekali Tok Aki nak jelaskan disini. Hampir kesemua Negara yang mengekalkan sistem Beraja masih aman dan harmoni. Lihat Britain, Brunei, Arab Saudi, Qatar, Kuwait dan juga banyak lagi negara yang aman damai dengan Sultan mereka.

Sudah-sudahlah anak-anakku terikut-ikut dengan mereka yang nak menjadi Raja Demokrasi. Kita dah terlalu lama dengan luka yang dalam. Dendam yang tidak terebalas, kita di hina dan di cerca semasa penjajah. Kini kita di cerca lagi yang kononnya demokrasi memberi keadilan. Kita di cerca, di hina dan di siksa semasa zaman Pertugis, Belanda, Inggeris, Siam, Jepun dan Inggeris kembali.....Kini cerita yang sama yang berlaku di Plastine itulah yang British buat untuk kita. Sudah 57 tahun kita di sogokkan dengan DEMOKRASI. 

Untuk MERDEKA kita di paksa untuk menerima "Orang" yang bukan dari Bani Melayu dan kita menerimanya. Selepas 57 tahun kita sedang menerima nasib yang sama seperti Plastine. Lebih tepat lagi selepas PRU ke 12. Kalau dulu kita kumpulkan Negeri-negeri di Semenanjung dan Sabah/Serawak menjadi Malaysia dengan slogan "BERSEKUTU BERTAMBAH MUTU" tapi selepas PRU KE 12 kita mula membahagi-bahagikan Negeri-Negeri kepada Parti-Parti. Selangor untuk PKR, Kelantan untuk PAS dan Pulau Pinang untuk DAP.

Anak-anakku yang bergelar pejuang....amanahlah dalam perjuangan kamu. Berjuanglah untuk Tanah Air ini. Ini Tanah Melayu, ini HAK kita. Tentukan hala perjuangan kamu. Ini yang WAJIB kamu perjuangankan

1. Siapa yang membenarkan 1 juta kerakyatan di beri kepada Imegran Cina dan India.

2. Selepas 1 juta kerakyatan di beri kepada Imegran perlu nisbahnya 3 juta Hektar Malay Reseve. Sekarang mereka ada 8 juta orang berapa Hektar Malay Reseve yang ada?

3. Perjanjian Jose Solly telah menetapkan HAK-HAK Orang Melayu dengan tidak boleh di petikaikan, jika di pertikaikan apa tindakkanya?

4. Hak kekayaan Negara perlu 50% KHAS untuk Orang Melayu dan 50% lagi perlu di bahagi dua. Ini menjadikan Imegran hanya mendapat 25% sahaja.

5. HAK-HAK sumber Asli adalah SOLID hanya untuk Bumi Putera sahaja.

6. Bahasa Kebangsaan di mana hujungnya?

7. Pengajian untuk Bumi Putera adalah PERCUMA 

8. Ini Negara Islam, bagaimana kelab judi, sundal, Arak berleluasa?

Inilah yang sepatutnya kamu perjuangakan, bukan kesamarataan. Lihatlah contoh pegawai Melayu di bawah ini. Kita jangan berlengah lagi. Kita perlu bangkit seperti Al-Qassam bangun menentang Israel.

Polis Melayu Koyak Wang Rasuah Pemberian Cina Pendatang!

Ketika sedang syok melayari FB, tertarik dengan satu post hamba Allah ini yang menceritakan dia kena bayar saman ......ingatkan kisah biasa yang dipaparkan oleh sesetengah manusia yang cuba menyalahkan polis, namun tanggapan meleset....ianya mencerita kisah seorang polis Islamelayu yang menolak wang rasuah dengan mengoyak dihadapan pemberi rasuah tersebut....

Gambar dibawah pula adalah orang yang cuba merasuah polis tersebut.....

Mungkin Pemastautin Tetap ini beranggapan Polis berbangsa melayu amat mudah disuap bagi melepaskan diri....di harap pihak yang berwajib menangkap pemberi rasuah ini dan hadapkan dia ke muka pengadilan...- by Rakus seorang bujang

Maka dengan itu sama ada suka atau tidak sudah jelas sekarang ini UMNO atau pun PAS telah GAGAL menjaga Islamelayu. Lebih parah lagi Imegran sekarang melakukan apa saja PROVOKASI untuk melemahkan Orang Melayu. Mereka memaki hamun orang Melayu bagaikan Islamelayu ini tiada BEMARUAH. Pemimpin-pemimpin Melayu bagaikan di cucuk hidung hanya kerana hendak menjaga Pangkat, Kuasa dan Harta.

Akta Hasutan 1948 adalah sebuah akta yang telah berada di negara ini untuk melindungi tiang-tiang asas ini. Akta ini melindungi asas-asas Negara khususnya Perkara 153, Perkara 152, Perkara 181 dan Bahagian Ketiga Perlembagaan Persekutuan yang tidak boleh dipersoalkan sama sekali termasuk oleh ahli-ahli Parlimen. Pada waktu akta tersebut digubal, kesemua kaum di Negara ini telah bersepakat. Perkara-perkara yang dilindungi Akta tersebut tidak boleh dipinda tanpa persetujuan Majlis Raja-raja.



Perkara 153, 152, 181 dan Bahagian Ketiga Perlembagaan Persekutuan adalah merupakan mahar yang dibayar oleh golongan bukan warganegara pada masa itu untuk mendapatkan peluang kerakyatan Persekutuan Tanah Melayu. Menuntut mahar yang telah lama dipersetujui kembali ianya boleh ditafsirkan sebagai satu tindakan sengaja mahu membubarkan perjanjian yang telah sedia termeterai dan dihormati sejak sekian lama. Pada pandangan Aki.....sekiranya semua perkara ini di ubah maka dengan sendirinya
kerakyatan Persekutuan Tanah Melayu yang di miliki oleh Imegran ini turut terbatal dan mereka hanyalah Pemastauti Sementara yang akan di beri tempuh oleh KDN dengan had tidak lebih dari 10 tahun seperti apa yang di berikan kepada beberapa orang BOC.


Cadangan pemansuhan Akta Hasutan 1948 bakal menyebabkan asas-asas yang menjadi tiang perpaduan dan keharmonian yang selama ini dikecapi negara menjadi satu sasaran terbuka oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

Oleh itu.....bangunlah wahai Anak Melayu. Ada diantara kita ini adalah sahabat akhir zaman yang  RASULLULAH amat merinduinya. Percayalah hanya Anak Melayu yang CEKAL, BERANI dan BERIMAN sahaja yang akan berjaya. Hanya Anak Melayu yang MENGENETEPIKAN POLITIK dan ia akan melakukan suruhan samada suka ataupun tidak. Samada mendapat ganjaran dunia atau pun dicerca. Baginya redha Allah paling utama. Kebahagiaan akhirat adalah cita-cita. Anak Melayu seperti ini sahaja yang akan berjaya Dunia dan Akhirat. Maka marilah kita menjadi umat Nabi yang sentiasa menghidupkan hati dengan iman dan menyuburkan akal dengan ilmu.



BARISAN PEGUAM PEMBELA KESUCIAN KALIMAH ALLAH

BARISAN PEGUAM PEMBELA KESUCIAN KALIMAH ALLAH


 انق ملايو - بوات ڤيليهن....ککالکن تانه ملايو اين حق ملايو اتاو برسام دڤ مڠهاڤوسکن کواس ملايو دان کيت کمبالي برڤراڠ اونتوق ممبيبسکنڽ سڤرتي ڤلاستين

ANAK MELAYU - Buat Pilihan....Kekalkan Tanah Melayu ini Hak Islamelayu atau Bersama DAP Menghapuskan Kuasa Melayu dan Kita Kembali Berperang Untuk MEMBEBASKANNYA seperti Plastine.......

ANAK MELAYU YANG BERGELAR PEJUANG Tok Aki Nak Bertanya, Siapa Yang Menjadi Tuan Ke Atas Tanah Melayu ini Sekarang?

Maaf Jika Tok Aki katakan yang UMNO kini Berjuang Untuk UMNO dan PAS Berjuang untuk PARTI PAS Sedang DAP Berjuang Untuk Cina..... benarkah begitu.....cuba Anak-anakku Fikirkan, mungkin fikiran Orang tua seperti Tok Aki banyak silapnya.............

 

Tanah Melayu - Ketuanan Cina?

"Apabila engkau gagal mempertahankan negaramu, sedangkan dahulu kau adalah seorang tentera yang gagah dan berani. Kini, apa gunanya engkau menangis seperti seorang wanita?”

Ungkapan yang cukup bersejarah! Diungkapkan oleh ibu kepada Sultan Abu Abdullah, pemerintah Islam terakhir di Andalusia yang menangis teresak-esak sambil memandang penuh kesayuan keindahan Istana Al-Hambra dari jauh yang kini hanya tinggal kenangan. Sultan Abu Abdullah dan ahli keluarganya ketika itu dalam perjalanan melarikan diri ke Afrika Utara setelah gagal mempertahankan kerajaan mereka di Granada. Disaat itu juga kegemilangan Islam di Andalusia rebah dan beberapa ketika lagi, majlis perarakan pasangan Raja Ferdinand V dan Isabella untuk memasuki Istana Al-Hambra akan dilangsungkan
.

 
KENYATAAN budak Cina ni semakin menunjukan kebenarannya, MELAYU akan pupus seperti bangsa-bangsa yang terdahulu kerana DOSA-DOSA mereka yang mengkhianati ALIF BA THA

Ironis sekali melihat perjuangan bangsa kita Melayu. Bangkit dengan keris panjang - melaungkan perjuangan membela bangsa , mendesak hak - hak dan menjerit menuntut keistimewaan. 
Siapa yang sebenarnya pejuang, siapa yang sebenarnya berani mahu mengatakan kebenaran - siapa pula sebenarnya menjadi lawan dan saingan kita tidak pula diperjelaskan dalam kita meniupkan semangat kebangkitan Melayu.

Ini bukan satu artikel yang mahu meniupkan semarak api perkauman tetapi adalah penting untuk kita mengenalpasti siapa yang sebenarnya menjadi lawan dan saingan kepada Melayu. 
Sekiranya artikel ini berbau perkauman maka seakan pasti penulis akan berdepan dengan penahanan - di penjarakan oleh kerajaan Melayu sendiri terhadap seorang Melayu yang hanya mahu mengupas kemelut Melayu seperti yang dikatakan oleh Pemuda UMNO Malaysia pada Perhimpunan Agung UMNO 2005.

Atas alasan ini kita diharuskan berbicara di antara garis - garis barisan ayat , berusaha menceritakan realiti sebenar kedudukan Melayu, dalam kelambu - berbisik kerana tidak mahu tertakluk menyalahi apa - apa peruntukan perundangan yang terkandung dibawah Akta Hasutan. 
Akhirnya penjelasan kita kepada bangsa kita mengelirukan, kita akhirnya kembali membohongi diri kita sendiri.

Bukankah pelik bila kita melaung-laungkan slogan Melayu kita dalam bahaya, bangsa kita tersisih ke tepi, bangsa kita mundur, bangsa kita dikhianati, bangsa kita ketinggalan di tanah sendiri tetapi kita tidak berani mengatakan secara jujur dengan siapa kita berlawan - dengan siapa kita bersaing - siapakah yang mencabuli hak kita - siapakah yang mempersoalkan mengenai hak keistimewaan Melayu - siapa yang mencemar daulah Islamiah - mencabar peruntukan perlembagaan dan undang - undang syariah dan siapa yang sedang menjadi tuan dan siapa menjadi hamba di negara ini.


LU mau duduk sini, ikut cara kita, kita sememangnya RESIS, lu tak mau, lu keluar dari sini.

Apakah kita masih segan , kita masih malu atau kita takut mengatakan kedudukan sebenar kita dalam negara ini? Apakah kita tidak berani berdepan dengan realiti bahawa ini bukan lagi Tanah Melayu dalam ertikata sebenarnya - bukan lagi ada ketuanan Melayu dan bukan lagi milik majoriti orang - orang Melayu dalam apa bidang sekali pun?
Terkejutkah kita bila kita menyebut realiti dan hakikat ketuanan Cina semakin berkembang - ketuanan Melayu masih terkongkong dengan keris panjang yang akan di balut setelah gagah berbicara pada sidang - sidang media dan dewan - dewan tertutup.

Tidak ! Kita tidak boleh menyebut ketuanan Cina - ini provokasi namanya. Kita tidak boleh berbicara bahawa perjuangan kita adalah untuk menuntut hak yang telah tergadai kepada bangsa lain khususnya Cina - itu juga provokasi !
Namun kita boleh berbicara mengenai menuntut - memperjuangkan hak orang Melayu - taraf ekonomi orang Melayu - keistimewaan orang Melayu tetapi jangan sekali - kali menyebut dari siapa atau dengan siapa lawan kita dalam perjuangan ini.
Satu perjuangan yang mengelirukan. Perjuangan menentang siapa? Siapa musuh kita? Siapa lawan kita? Apakah kita berjuang menentang bangsa Cina dan bangsa - bangsa lain.

Apakah kita berjuang menuntut agar perlembagaan kita digubal semula untuk memperuntukkan hak keistimewaan orang - orang Melayu?

Apakah kita berjuang sesama Melayu sendiri atau lebih tepat lagi dengan hipokrasi kepimpinan Melayu?
Mengenai peruntukan fasal - fasal dalam Perlembagaan Persekutuan:
(3) Islam sebagai agama rasmi persekutuan di cabuli haknya oleh orang - orang cina atau lain - lain bangsa? 
(32) Apakah kedudukan raja - raja Melayu dicabar oleh bangsa Cina dan bangsa -bangsa lain? 
(38) Apakah kuasa peruntukan Majlis Raja -Raja berhubung dengan daulah Islamiah di cabul oleh kaum Cina dan bangsa - bangsa lain di Malaysia? 
(152) Apakah penggunaan bahasa Melayu di tentang - cuba dihapuskan oleh bangsa Cina dan bangsa - bangsa lain? 
(153) Apakah hak keistimewaan orang - orang Melayu dicabar oleh bangsa Cina dan lain - lain bangsa di Malaysia?


Secara amnya, apakah perkembangan sedia ada dicabar - dicabul, ditentang dan dirampas oleh bangsa - bangsa lain khususnya Cina. Apakah jawapan kepada persoalan ini - tepuk dada tanya selera?
Perjuangan ini benar - benar mengelirukan. Kalau kita lihat perlembagaan , sudah cukup lengkap peruntukan dan fasal - fasal seperti 3, 32, 38, 152, dan 153 untuk menjaga hak - hak keistimewaan orang - orang Melayu tetapi mengapa Cina juga yang maju .

Ketuanan Melayu Telah Mati - Sekarang Ketuanan Cina

Jangan terkejut kalau kita didepankan dengan kenyataan Tanah Melayu - Ketuanan Cina? Kenapa kita perlu gusar - kenapa kita perlu menganggap itu satu kenyataan berbau perkauman - kenapa kita katakan ini adalah satu usaha menghasut?
Apakah kita tidak pernah sedar bahawa ketuanan harus datang dengan kuasa dan kuasa dalam negara ini adalah satu komoditi yang boleh diniagakan lantas memberi satu indikasi yang kukuh bahawa kuasa hadir dari pegangan ekonomi yang kukuh dan pemilikan yang padu - yang mampu membentuk satu ketuanan. Apakah ini bukan realiti kehidupan dan apakah kenyataan ini berbentuk hasutan.

Apakah salah kalau dikatakan bahawa pegangan ekonomi Melayu / Bumiputera yang tidak sampai 10% yang selainnya dipegang oleh bangsa lain khususnya Cina - tidak menjerumuskan kepada satu ketuanan baru menggantikan ketuanan Melayu? 
Apakah pemilikan equiti oleh bangsa lain khususnya Cina melebihi pemilikan Melayu tidak juga menyedarkan kita bahawa ketuanan kita telah berubah dari ketuanan Melayu kepada ketuanan Cina?
Tidak sedarkah kita bahawa pegangan majoriti perniagaan - pemilikan tanah di bandar - bandar besar negara ini pasti menunjukkan siapa tuan dan siapa hamba? Apakah salah akhirnya kita secara ikhlas mengakui - Tanah Melayu - Ketuanan Cina?

Hari ini kita digesa berjuang - melawan entah siapa - bertanding dan bersaing dengan entah siapa? Kita hanya diberitahu Melayu Dalam Bahaya. 
Kita tidak mahu mencari asas kenapa kita perlu berjuang - kenapa kita perlu mengembalikan hak - hak kita dan tidak mahu jujur mengatakan kepada siapa yang sebenarnya hak - hak sekarang berada.

Kita terus digesa berjuang - ketuanan Melayu masih lagi menjadi satu bentuk idealisme perjuangan tetapi kita tidak ditentukan siapa saingan kita? Apakah kita perlu menentang bangsa Cina untuk memulihkan ketuanan Melayu? 
Apakah kita perlu bersaingan dengan cina untuk menentukan kuasa seterusnya menjadi tuan kembali di negara ini? Dengan siapa harus kita berjuang? Apakah kita perlu merampas kembali hak - hak kita yang telah di rampas oleh kaum Cina?


Orang Melayu bakal Merempat Di Tanah Air Sendiri!

Hari ini kita lihat bagaimana orang Melayu dilayan sebagai pendatang. Sehingga orang bukan Melayu menjadi 'untouchable' di negara yang dimilik oleh orang Melayu.
Jika ini berterusan, KedahTimes berani kata orang Melayu akan merempat di negara sendiri dan ianya mungkin dalam masa yang lebih cepat.

Kita baca peringatan Tun Abdul Hamid Bekas Ketua Hakim Negara Ini.

Berikut teks penuh ucapan oleh mantan Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad pada Majlis Wacana Islam dan Cabaran Semasa sempena Majlis Berbuka Puasa NGO-NGO Islam.
Semenanjung Tanah Melayu telah dijajah daripada orang Melayu. Yang menentangnya, baik Dato Bahaman, Dato Sagor, Dato Maharaja Lela, Dol Said, Tok Janggut atau Rusli Dhobi, adalah orang Melayu. Yang menentang Malayan Union adalah orang Melayu. Yang berkorban nyawa menentang pengganas Komunis semasa darurat adalah orang Melayu. Yang menuntut kemerdekaan adalah orang Melayu. Orang bukan Melayu menyertai gerakan menuntut kemerdekaan apabila mereka melihat ia akan menjadi kenyataan untuk menjaga kepentingan mereka. Pada masa itu pun tujuan mereka sudah berlainan.

Logiknya, Semenanjung Tanah Melayu yang dijajah daripada orang Melayu hendaklah dipulangkan kepada orang Melayu. Tetapi tidak, orang Melayu diminta berkongsi kuasa yang akan diserah balik oleh penjajah British. Pada masa itu pun orang Melayu telah diminta mengorbankan hak mereka “untuk menjaga perpaduan”. Orang Melayu bersetuju, sehinggakan dalam Pilihan Raya Umum (PRU) 1955, untuk memberi lebih banyak representasi kepada orang bukan Melayu, kawasan-kawasan majoriti Melayu diberikan kepada calon-calon bukan Melayu untuk bertanding.

Keadaan ini berterusan demi untuk memastikan kemenangan pemimpin-pemimpin utama bukan Melayu, sehinggalah PRU 12 apabila kemenangan UMNO sendiri dalam kawasan majoriti Melayu sudah tidak terjamin.

Semasa rundingan kemerdekaan, PAS menuntut supaya Pulau Pinang dan Melaka dijadikan Negeri-Negeri Melayu demi menjaga hak keistimewaan orang Melayu. Semasa Malaysia hendak ditubuhkan PAS menentangnya kerana ia akan mengurangkan peratusan orang Melayu dan takut kiranya orang Melayu akan hilang kuasa politik dan dengan itu kedudukan orang Melayu dan agama Islam akan tergugat. Malah, selama beberapa dekat PAS senentiasa mengkritik UMNO kerana “tak cukup Melayu dan tak cukup Islam”. Begitu prihatin PAS terhadap nasib bangsa Melayu dan agama Islam pada masa itu.

Semasa rundingan kemerdekaan juga, Parti Boroh Malaya menuntut supaya ditubuhkan kerajaan unitari kerana, mengikut mereka, mengekalkan Sultan-Sultan dan Negeri-Negeri Melayu akan mewujudkan sebuah kerajaan beraja. Dalam kata- kata lain mereka hendak menghapuskan sistem beraja di Malaya. Siapakah majoriti ahli-ahli Parti Boroh? Tidakkah tuan-tuan terhidu bau yang serupa sekarang?

Parti Komunis Malaya mengangkat senjata untuk menubuhkan kerajaan komunis ala-China. Beberapa orang pemimpin parti-parti kiri Melayu lari ke hutan dan menyertai Parti Komunis Malaya kerana takut ditangkap British. Mereka diperalatkan oleh Chin Peng untuk mempengaruhi orang Melayu menyokong perjuangan mereka. Nasib baik, pada masa itu orang Melayu tidak terpengaruh degan mereka. Soalan:

Tidakkah orang Melayu ternampak perancangan yang serupa sekarang oleh “komunis bandar” meminjam istilah Tan Sri Rahim Noor, mantan Ketua Polis Negara?
Biar apa pun, akhirnya peruntukan-peruntukan Perlembagaan dipersetujui dan ia menjadi undang-undang utama kita. Pada detik 12.00 tengah malam Semenanjung Tanah Melayu pun merdeka. Orang-orang yang sebaya dengan saya masih terdengar pekikan “Merdeka” itu dengan perasaan penuh semangat dan kegembiraan.

Tetapi, pada detik yang sama, satu perkara berlaku, yang kita tidak sedar. Ini digambarkan dengan jelas oleh Professor Shad Saleem Farouqi dalam bukunya yang bertajuk “Document of Destiny: The Constitution of the Federation of Malaysia” di muka surat 710. Katanya:

“As a result of the “social contract” between the various races, millions of migrants to British Malaya were bestowed with citizenship by the Merdeka Constitution. It is believed that the number of citizens in Malaya doubled at the stroke of midnight on August 31, 1957 due to the constitutional grant.”

“Akibat “kontrak sosial” di antara berbagai-bagai kaum, berjuta-juta pendatang ke Malaya yang diperintah oleh British itu diberi kerakyatan oleh Perlembagaan Merdeka. Adalah dipercayai bahawa jumlah warga negara Malaya bertambah sekali ganda pada detik tengah malam 31 Ogos 1957 disebabkan oleh pemberian Perlembagaan itu.” (Terjemahan saya).

Pada 1963, Sabah dan Sarawak menyertai Malaysia. Kedudukan anak negeri Sabah dan Sarawak hampir serupa dengan kedudukan orang Melayu di Semenanjung. Maka peruntukan yang serupa dibuat untuk mereka – lihat Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

Semenjak Merdeka hinggalah sekarang, Kerajaan Persekutuan dipimpin oleh sekumpulan parti berbagai-bagai bangsa dengan seorang Melayu sebagai Perdana Menterinya. Biar apa pun kelemahan mereka, negara berada dalam keadaan aman, tenteram membolehkannya maju dalam semua bidang dan dinikmati oleh semua orang dan semua kaum. Mana sebuah kaum yang boleh berkata bahawa mereka tidak menikmati kemakmuran Malaysia walau sedikit pun? Negara kita adalah di antara beberapa buah negara sahaja dalam dunia ini yang Perlembagaan asalnya masih berkuat kuasa. Malah Malaysia disifatkan sebagai model negara membangun dan negara Islam moden.



Jika kaum minoriti hendak ‘complain’ mengenai kebebasan mereka, tunjukkan kepada saya sebuah negara yang memberi lebih banyak hak kepada kaum minoriti. Apa jadi kepada orang Islam Rohingya di Myanmar? Di negeri-negeri jiran, nama mereka pun perlu diubah. Tunjukkan kepada saya sebuah negara yang bukan sahaja membenarkan sekolah-sekolah vernakular diadakan, malah membiayainya. Dari segi kebebasan beragama, pernahkah Kerajaan menghalang mereka daripada mengamalkan agama mereka.


Pernahkah terfikir oleh mereka bagaimana mudahnya mereka membina rumah-rumah ibadat mereka di Malaysia, termasuk di atas tanah Kerajaan tanpa sebarang tindakan, diberi bantuan kewangan dan tanah gantian apabila dikehendaki pindah? Bandingkan dengan halangan yang di hadapi oleh orang Islam untuk membuat sebuah masjid di Eropah atau Amerika Syarikat.


Kecuali seketika di sekitar tahun 1969, keadaan bertahan selama lebih kurang 50 tahun. Ia disebabkan Kerajaan Persekutuan kukuh, pemimpin-pemimpin yang tegas dan ekonomi yang senentiasa berkembang. Kerajaan Persekutuan kuat sebab ia menerima sokongan orang Melayu dan bukan Melayu yang mencukupi, walau pun lebih banyak orang Cina senentiasa menyebelahi pembangkang. Mereka mahu lebih. Itu sahaja sebabnya. Dan mereka menuduh orang Melayu “tamak” kerana hendak mencapai 30% ekonomi negara! Bagaimana dengan mereka yang sudah mempunyai 80% tetapi mahu lebih? Mungkin itu “dermawan” mengikut istilah mereka. Anehnya ada juga orang Melayu yang mempercayainya.

Tetapi, keadaan berubah di kebelakangan ini. Orang Melayu berpecah kerana leka dengan sedikit kemakmuran yang baru dirasai, ketaksuban kepada parti dan pemimpin dan kehadiran pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong yang oportunis yang tidak kira apa yang akan terjadi kepada bangsa, negara dan agama asalkan cita-cita mereka tercapai. Maka orang Melayu berpecah dengan seriusnya. Kumpulan pengundi majoriti menjadi minoriti. Kumpulan minoriti memperalatkan sebahagian pengundi Melayu untuk kepentingan mereka dan orang Melayu tidak sedar.

Melihat keadaan itu, kumpulan-kumpulan yang memang pandai mengira untung-rugi, terus mengatur perancangan mereka. Mereka membuat perancangan teratur untuk merampas kuasa melalui peti undi, dengan bersatu padu sesama sendiri sambil memperalatkan parti-parti Melayu dan orang Melayu yang naif itu. Mereka hampir berjaya.

Sambil itu kumpulan-kumpulan ekstremis mula membuat tuntutan-tuntutan yang bukan-bukan, menyerang hak-hak orang Melayu, menghina lagu Kebangsaan, menghina bendera Malaysia, menghina Institusi Raja-Raja, menghina pemimpin-pemimpin Melayu dan menghina agama Islam. Ketiadaan tindakan tegas terhadap mereka dilihat oleh mereka sebagai tanda kelemahan dan mereka menuntut lebih lagi.

Pendekatan mereka adalah bersifat ugutan dan bisnes: jika mahu perpaduan berikan kami hak yang sama dan kebebasan sepenuhnya. Dalam kata-kata lain, mereka mahu faedah yang diberikan kepada orang Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak dihapuskan. Ertinya, mereka mahu perizaban kadar dalam perkhidmatan awam, biasiswa, danasiswa, keistimewaan pendidikan dan latihan, permit, lesen dan sebagainya dihapuskan. Semua mesti diberi atas dasar merit. Mereka tahu mereka menguasai ekonomi dan berada di hadapan dalam bidang pelajaran. Mereka tinggal di bandar-bandar besar di mana terdapat semua kemudahan dan exposure. Apabila pemilihan cuma dibuat berdasarkan kelulusan akademik, merekalah yang akan membolotnya. Tak cukup dengan itu, mereka mahu UiTM juga dibuka kepada mereka!

Rata-rata orang bukan Islam di Malaysia tidak senang dengan kedudukan agama Islam sebagai agama Persekutuan. Mereka mahu agama-agama mereka juga diberi kedudukan yang sama. Mengikut mantan Mufti Pulau Pinang, di Pulau Pinang telah berlaku satu peristiwa di mana di perasmian sebuah bangunan oleh Timbalan Ketua Menteri, doa dibacakan oleh seorang Paderi Kristian, seorang Sami Hindu dan Imam Masjid Negeri. Saya amat hairan mengapa Imam Besar pun turut menyertainya. Tidakkah beliau berfikir?
Saya amat sedih melihat orang Melayu dan Islam begitu naif sehingga mereka begitu mudah diperalatkan sehingga sanggup bertakbir dan bergolek di atas jalan raya sedangkan orang bukan Islam yang untung.

Saya juga hairan mengapa ada orang-orang yang dikenali sebagai ulama’ tidak nampak muslihat gereja Roman Katolik yang hendak memakai kalimah “Allah” dalam Bible Bahasa Melayu dan upacara gereja dalam Bahasa Melayu selepas 500 tahun kecewa mengkristiankan orang Melayu secara besar-besaran. Mereka merujuk kepada penggunaan kalimah Allah di bumi Arab tanpa menganalisis berbezaannya. Kita perlu lihat isu itu dalam konteks Malaysia.

Hinggakan, apabila sami Buddha mengadakan upacara sembahyang di surau di sebuah hotel pun, ada “ilmuwan Syariah” yang mengatakan Rasul Allah pernah membenarkan orang Kristian bersembahyang dalam masjid. Tidakkah mereka nampak perbezaannya?

Kisah itu melibatkan ahlil-kitab yang beriman dengan Allah dan di peringkat awal kerasulan Muhammad s.a.w. dan cara mereka bersembahyang pun tidak mencemarkan kesucian masjid. Jika dibenarkan penganut-penganut agama yang ada di Malaysia bersembahyang dalam masjid, apa akan jadi? Bukan sahaja masjid akan busuk dengan bau gaharu, babi panggang pun akan dibawa masuk ke masjid, sebab di bulan hantu lapar “offering” kepada hantu lapar adalah sebahagian daripada upacara sembahyang mereka.

Mantan Mufti Pulau Pinang juga memberitahu saya adalah susah mendapat peruntukan untuk aktiviti agama Islam di Pulau Pinang, kerana pemimpin-pemimpin agama-agama lain juga menuntut hak yang sama. Jika kita tidak membendungnya, perkara seperti ini akan merebak ke seluruh Malaysia. Pada waktu itu, waktu penyiaran rancangan-rancangan agama Islam di televisyen pun akan terpaksa dikongsi dengan agama-agama lain.


Jabatan-jabatan Kerajaan dan kampus-kampus universiti kerajaan yang menyediakan surau akan terpaksa menyediakan gereja, to’kong-to’kong dan gurdwara, memberi hanya dua misalan. Ertinya, kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan sudah tidak bermakna lagi. Peruntukan agama Islam sebagai agama Persekutuan mungkin dimansuhkan atau kesemua agama akan dijadikan agama Persekutuan. Tidakkah orang Islam berfikir?

Kumpulan ini sangat tidak puas hati dengan peruntukan Perlembagaan yang tidak membenarkan orang bukan Islam menyebarkan agama mereka kepada orang Islam. Selain dari itu, mereka pergi ke merata dunia untuk memburukkan Islam kerana Islam tidak membenarkan penganutnya murtad, kerana Islam membolehkan poligami, kerana Islam mengharamkan liwat, membuat tuduhan Islam mendiskriminasikan orang perempuan kerana pembahagian pusaka yang tidak sama rata dan lain-lain. Soalan saya: Mengapa mereka membantah hal-hal mengenai agama Islam pada hal kita tidak pernah membantah mereka membakar kereta kertas, duit neraka (hell money) atau mencucuk pipi mereka dengan besi dan lain-lain.

Mereka juga tidak puas hati dengan kedudukan Bahasa Melayu sebagai bahasa Kebangsaan. Mereka mahu Bahasa mereka juga diberi kedudukan yang sama. Ke mana perginya “kontrak sosial”?

Ringkasnya mereka mahukan atau mahu menghapuskan apa yang ada pada orang Melayu tetapi mereka tidak mahu melepaskan apa yang ada pada mereka. Sanggupkah syarat kerakyatan dikaji semula? Sanggupkah syarikat-syarikat milik mereka dibuka kepada orang Melayu, baik sebagai pemilik saham, ahli Lembaga atau pengurusan atasan?

Kumpulan itu menjadi lebih berani kerana:
1. Mereka telah melihat orang Melayu berpecah-belah. Kumpulan majoriti telah menjadi minoriti.
2. Mereka telah berjaya mempengaruhi pemimpin-pemimpin parti-parti orang Melayu untuk bekerjasama dengan mereka.
3. Mereka telah berjaya memanfaatkan pengundi Melayu yang menentang BN yang tidak sedar bahawa mereka diperalatkan.
4. Ketiadaan tindakan terhadap mereka dilihat sebagai kelemahan Kerajaan.
5. Pemansuhan Perisytiharan Darurat dan undang-undang yang dibuat di bawahnya, Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) dan pengumuman bahawa Akta Hasutan 1948 juga akan dimansuhkan dilihat sebagai satu kemenangan mereka. Mereka telah sekian lama menuntut perkara itu dilakukan dan mereka berjaya sekarang.
6. Persepsi rasuah di kalangan pemimpin politik Kerajaan yang tinggi memudahkan orang ramai percayai hasutan mereka.

Pada masa yang sama, Kerajaan semakin mengambil sikap lebih lembut dan “liberal”, mungkin dalam usaha untuk memenangi semula sokongan pengundi-pengundi bukan Melayu yang telah lari kepada pembangkang. Jika itulah tujuannya, nyata sekali bahawa harapan itu adalah satu kesilapan. Bukan sahaja mereka tidak kembali dan tidak berterima kasih, tetapi mereka melihatnya sebagai satu kelemahan di pihak Kerajaan dan kejayaan bagi mereka.

Saya boleh faham mengapa Perisytiharan Darurat dan undang-undang yang dibuat di bawahnya dimansuhkan.

Dalam tahun 1970an, seorang Hakim dari Afrika yang datang ke Malaysia untuk menghadiri satu persidangan undang-undang bertanya kepada saya: “Malaysia berada dalam keadaan darurat bukan? Saya tidak lihat sekatan jalan raya oleh tentera mahupun kereta kebal di jalan raya.” Saya jawab, “Ya, itu darurat di Malaysia. Bayangkan jika tidak.” Untuk mengatakan selepas tahun 2000 kita masih berada di bawah keadaan darurat adalah tidak munasabah. Demikian juga melaksanakan undang-undang yang dibuat khas untuk menangani keadaan semasa darurat juga sukar untuk dibela walau pun dari segi undang-undang ia adalah sah.

Tetapi, saya dapati sukar sedikit untuk memahami mengapa Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) juga turut dimansuhkan. Perlu diambil perhatian bahawa ISA bukanlah satu undang-undang yang dibuat di bawah peruntukan Perkara 150, ia itu semasa Proklamasi Darurat berkuat kuasa. ISA dibuat di bawah Perkara 149 yang membolehkan undang-undang seperti ISA dibuat untuk menentang perbuatan subversif, tindakan yang memudaratkan ketenteraman awam dan sebagainya.

Memanglah undang-undang yang membolehkan penangkapan dan tahanan tanpa perbicaraan bukanlah undang-undang yang baik. Tetapi, sudahkah kita lupa Mei 13? Adakah keadaan yang menggugat ketenteraman negara, tidak kira oleh siapa, komunis, militan Islam, kumpulan pelampau dan lain-lain sudah tidak ada lagi? Mana lebih baik ISA atau Guantanamo (Untuk perbincangan mengenai ISA dan Guantanamo, sila baca ucapan dan kertas kerja saya bertajuk “Conflict of Interests Between Different Basic Rights” dan “Legal and Judicial Transformation in Malaysia” yang boleh didapati dalam lman web saya.)
Saya faham bahawa Kerajaan mahu melihat Malaysia berada di kedudukan yang baik di mata dunia. Tetapi, Singapura yang mengekalkan ISA, berada di kedudukan yang lebih baik, hampir dalam semua hal. ISA bukanlah sebab utama yang menentukan kedudukan itu.

Sekarang ISA telah “digantikan” dengan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah- Langkah Khas) 2012 (SOSMA). Secara ringkas, perbezaan utama di antara keduanya ialah ISA membolehkan tahanan tanpa perbicaraan. (Tetapi tangkapan dan penahanan itu boleh dicabar di mahkamah melalui semakan kehakiman (judicial review)). Sebaliknya, di bawah SOSMA seseorang yang melakukan suatu kesalahan di bawah akta itu mestilah dituduh di mahkamah atas tuduhan tertentu dan dibicarakan sama seperi kes jenayah lain.

Setakat ini sebanyak 38 orang telah dihadapkan ke mahkmah di bawah SOSMA, dengan 30 daripadanya di Lahat Datu. Perbicaraan sedang berjalan. Pendakwaan dilakukan oleh Peguam Negara sendiri. Kebanayakan pertuduhan adalah di bawah Chapter VIA Kanun Keseksaan yakni kesalahan-kesalahan yang berkaitan dengan keganasan (offences relating to terrorism).

Ertinya “terrorism” yang memungkinkan kewujudan ISA masih ada. Apa yang dilakukan sekarang memang cantik di atas kertas. Tetapi soalnya, mampukan SOSMA menangani masalah terrorism? Dari segi kesalahan-kesalahan yang diwujudkan ia nampaknya lengkap. Soalnya, dapatkah pertuduhan-pertuduhan itu dibuktikan? Sama-samalah kita melihat perkembangannya.

Bagi saya ukurannya bukan sangat ISA ada atau tidak tetapi bagaimana ia dilaksanakan. Undang-undang apa pun boleh disalahgunakan. ISA pun jika dilaksanakan dengan berhemah dan menepati peraturan-peraturannya, boleh membawa hasil yang lebih baik dari SOSMA jika SOSMA disalahgunakan.

Sebaliknya, jika SOSMA dilaksanakan dengan berhemah dan ia memberi kesan yang serupa, tentulah SOSMA lebih baik.

Selain daripada itu Perdana Menteri Malaysia, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak telah juga mengumumkan bahawa Akta Hasutan 1948 juga akan dimansuhkan.
Akta ini dibuat oleh British apabila Persekutuan Tanah Melayu ditubuhkan untuk mengekang penentangan kepada pemerintahan British. Secara ringkas, ia mengandungi kesalahan-kesalahan kerana menghasut untuk membangkitkan kebencian dan tidak taat setia kepada Raja atau Kerajaan, menghasut rakyat untuk mendapat perubahan dengan cara yang tak sah, menghasut orang supaya benci kepada pentadbiran keadilan, menimbulkan perasaan tidak puas hati atau tidak setia di kalangan rakyat Malaysia, mengembangkan perasaan permusuhan antara kaum. Seksyen 3(1)(f) memperuntukkan:

“…….mempersoalkan apa-apa perkara, hak, taraf, kedudukan, keistimewaan, kedaulatan atau prerogatif yang ditetapkan atau dilindungi oleh peruntukan Bahagian III Perlembagaan Persekutuan atau Perkara 152, 153 atau 181
Perlembagaan Persekutuan.”

Bahagian III adalah mengenai kewarganegaraan. Perkara 152 ialah mengenai Bahasa Kebangsaan. Perkara 153 adalah mengenai “perizaban kuota berkenaan dengan perkhidmatan, permit dan sebagainya bagi orang Melayu atau anak negeri Sabah dan Sarawak.

Peruntukan ini dimasukkan akibat peristiwa 13 Mei. Ringkasnya, ia menghalang sesiapa sahaja daripada mempersoalkan perkara-perkara yang disebutkan itu untuk mengelak daripada berulangnya peristiwa 13 Mei.

Bagi saya, perwujudan seksyen 3(1)(f) Akta Hasutan itu adalah kemuncak kejayaan politik orang Melayu dan Tun Abdul Razak Bin Hussain. Maka kepada anaknya saya berseru: Janganlah mansuhkan apa yang ayah anda telah lakukan. Saya khuatir kiranya beliau tidak akan memaafkan anda kerananya.

Bagaimana dengan RUU Harmoni yang JPNIN sedang buat itu?

Mereka mengaitkan Akta Hasutan dengan RUU Harmoni. RUU Harmoni akan menggantikan Akta Hasutan seperti mana SOSMA menggantikan ISA. Ertinya, mengikut mereka, untuk mencapai perpaduan dan harmoni (“perpaduan”) Akta Hasutan perlulah dimansuhkan kerana ia menjadi penghalang perpaduan. Dalam kata-kata lain, berikan kebebasan kepada sesiapa sahaja untuk menghasut orang ramai supaya membenci Raja, menghapuskan sistem beraja, mempersoalkan kedudukan Bahasa Melayu sebagi Bahasa Kebangsaan, mempersoalkan hak orang Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak dan kerakyatan, perpaduan akan tercapai. Lojik apa ini? Ia samalah dengan lojik seorang yang berkata “Kalau mahu tebuan berada di dalam sarangnya, jolokkan sarangnya.” Cubalah!

Maka kita perlu faham bahawa alasan bahawa Akta Hasutan perlu dimansuhkan demi untuk mencapai perpaduan itu tidak berasas langsung. Ia hanyalah helah untuk memansuhkan Akta Hasutan oleh orang-orang yang tidak sukakannya. Apatah lagi yang menggubalnya adalah Majlis Peguam. Itulah yang mereka mahu. Diberi peluang, terus mereka memanfaatkannya. Kita jangan terperangkap dengan helah seperti itu.

Apa untungnya orang Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak jika larangan- larangan mempersoalkan hak-hak yang diberi kepada mereka oleh Perkara 153 itu dihapuskan? Apakah untungnya orang Melayu jika hasutan mengenai kedudukan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dibenarkan? Yang untung hanyalah orang-orang yang tidak suka peruntukan-peruntukan itu. Tanpa Akta Hasutan mereka bebas menghasut orang ramai untuk menghapuskan pemerintahan Raja Berperlembagaan, Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan, hak-hak orang Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak. Itu kita mesti faham.

Selain dari itu, ada beberapa perkara yang sangat menghairankan saya mengenai usaha menggubal RUU Harmoni untuk menggantikan Akta Hasutan itu. Pertama, Akta Hasutan terletak di bawah portfolio Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang Menterinya ialah Dato’ Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Sepatutnya, semua perkara yang berkenaan dengan akta itu, sama ada hendak memindanya atau memansuhkannya, hendaklah datangnya daripada kementerian itu. Ini penting bukan sahaja kerana akta itu terletak di bawah kementerian itu, tetapi kerana kementerian itu mempunyai maklumat-maklumat, termasuk maklumat rahsia, mengenai ketenteraman negara yang akan menentukan dasar mengenainya.

Soalan saya: Mengapa dalam hal ini tugas itu diambil alih oleh Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional (JPNIN) yang menterinya Tan Sri Joseph Kurup yang nampaknya bekerjasama dengan Nancy Shukri, Menteri di Jabatan Perdana Menteri? Adakah satu “rampasan” (highjacking) berlaku di sini?

Mengikut prosedur biasa, penetapan dasar dilakukan oleh kementerian berkenaan sebelum ia diputuskan oleh Kabinet. Dalam hal ini, penentuan dasar, sekurang- kurangnya di peringkat permulaan, diserahkan kepada JUU&D yang ditubuhkan oleh MKPN yang di tubuh pula oleh JPNIN. Pengerusi JUU&D adalah YB Dato’ Dr Mujahid Yusof Rawa, Ahli Parlimen PAS Parit Buntar dan Timbalan Pengerusinya adalah Lim Chee Wee, mantan Presiden Majlis Peguam. Kita semua tahu bahawa Majlis Peguam adalah penyokong kuat parti-parti pembangkang terutama sekali DAP dan PKR. Adakah ini “rampasan” (highjaking) yang kedua?

Mengikut prosedur biasa juga, setelah dasar ditentukan oleh kementerian berkenaan, penggubalan dilakukan oleh Jabatan Peguam Negara. Dalam hal ini, penggubalan dilakukan oleh Majlis Peguam. Adakah ini “rampasan” (highjaking) yang ketiga?

Disebabkan oleh kesuntukan masa, untuk tujuan wacana ini, memadailah jika saya memberi dua misalan mengenai isi kandungan RUU Harmoni.

Pertama, rang undang-undang itu menekankan peruntukan Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan. Seksyen 2(i) National Harmony and Reconciliation Bill mengatakan bahawa tujuan rang undang-undang itu adalah:

“2(i) To give effect to the letter and spirit of the Federal Constitution, in particular Article 8.”

“Untuk memberi kesan kepada apa yang tertulis dan semangat Perlembagaan Persekutuan, khususnya perkara 8.” – (Terjemahan saya.) Apa kata Perkara 8? Perkara 8(1) memperuntukkan:


“8. (1) Semua orang adalah sama rata di sisi undang-undang dan berhak mendapat perlindungan yang sama rata di sisi undang- undang.”
Itulah yang mereka mahu mahkamah memberi keutamaan dalam mentafsir atau memakai (interpretation or application) undang-undang itu jika ada kes.

Sepanjang ingatan saya, saya belum penah temui satu akta yang memperuntukkan bahawa sesuatu perkara dalam Perlembagaan itu kena diberi perhatian yang lebih daripada yang lain-lain. Dari situ kita dapat lihat tujuan mereka yang tersirat.

Kedua, nampaknya matlamat utama penggubal RUU Harmoni adalah untuk memansuhkan Akta Hasutan. Seksyen 8(1), Draft Racial and Religious Hate Crimes Bill memperuntukkan:
“8(1) The Sedition Act 1948 [Act No. 15] is repealed.”

Siapakah yang membuat tuntutan supaya Akta Hasutan dimansuhkan? Tidakkah apa yang hendak dilakukan itu untuk memenuhi kehendak mereka?
Patutkah Akta Hasutan dimansuhkan? Jawapan saya: tidak. Patutkah ia dipinda? Jawapan saya: Ya. Apakah pindaan yang perlu dibuat? Jawapan saya:


 Masukkan Perkara 3 dan 11 Perlembagaan Malaysia (agama Islam) ke dalam seksyen 3(1)(f) Akta Hasutan. Sekarang menghasut terhadap kedudukan agama Islam bukanlah satu kesalahan di bawah Akta Hasutan. Mungkin kerana itu, mereka sangat berani. Semua orang Islam, sama ada dalam UMNO, PAS, PKR, NGO dan individu hendaklah bersatu dalam hal ini.

Kedua, pada pandangan saya, adalah lebih baik bagi kerajaan kiranya kesalahan menghasut terhadap kerajaan dimansuhkan. Maksud saya hanya mengenai kerajaan tetapi terhadap Raja mestilah dikekalkan. Ini lebih demokratik, lebih telus dan lebih terbuka. Hari ini pun, walaupun larangan itu ada, setakat yang saya tahu, kerajaan tidak pernah mengambil tindakan terhadap orang yang mengkritiknya kerana itu sebahagian daripada proses demokrasi. Untuk apa dikekalkan peruntukan itu?

Pada pandangan saya, itulah pendirian yang semua orang Islam, parti politik Islam dan NGO Islam, patut ambil.
Kita bukan mahukan hak orang lain. Kita bukan menuntut supaya Perlembagaan dirombak kerana kita mahu lebih. Kita cuma mempertahankan Perlembagaan Persekutuan. Kita cuma mahu apa yang telah dipersetujui dikekalkan untuk mengekalkan perpaduan dan harmoni. Rasiskah kita?

Pemimpin-pemimpin Melayu dan Islam, tidak kira dalam parti mana hendaklah bersatu dalam mempertahankan kepentingan bangsa, agama dan negara, dengan mempertahankan peruntukan-peruntukan Perlembagaan Malaysia yang sedia ada. Caranya ialah dengan menguatkan Kerajaan Persekutuan. PAS patutlah bekerjasama dengan UMNO dan BN di peringkat pusat. Di peringkat negeri ia boleh kekal seperti sekarang. Saya membuat seruan ini kerana saya percaya bahawa, dalam keadaan sekarang, mengikut hemat saya, itu sahaja cara yang boleh kita mempertahankan Perlembagaan dan kepentingan bangsa Melayu dan umat Islam di Malaysia.

Anak-anak Negeri Sabah dan Sarawak patut ingat bahawa apa yang menjamin nasib mereka ialah Perlembagaan Persekutuan dan mereka juga sepatutnya bersama mempertahankannya.

Sebenarnya semua pemimpin negara, tidak kira apa parti politiknya, apa bangsa dan agamanya, sama-sama mempunyai tanggungjawab untuk mempertahankan Perlembagaan Malaysia untuk kepentingan bersama.
Kesimpulannya:

1. Janganlah mansuh Akta Hasutan 1948.
2. Segala urusan mengenai Akta Hasutan hendaklah dilakukan oleh kementerian yang bertanggungjawab mengenainya ia itu KDN.
3. JPNIN tidak sepatutnya mengambil alih perkara yang terletak dalam bidang kuasa KDN dan Peguam Negara.
4. Prosedur biasa di mana Kementerian berkenaan menentukan dasar dan pengpenggubalan dibuat oleh Jabatan Peguam Negara manakala keputusan muktamad dibuat oleh Kabinet hendaklah diikuti.
5. Akta Hasutan hendaklah dipinda untuk memasukkan Perkara 3 dan 11 (agama Islam) ke dalam seksyen 3(1)(f).
6. Eloklah kerajaan memikirkan untuk meminda Akta Hasutan untuk mengeluarkan kesalahan menghasut terhadap kerajaan supaya kerajaan nampak lebih telus, terbuka dan demokratik.

7. Ketepikan draf RUU yang dibuat oleh Majlis Peguam itu.
8. Jika JPNIN berfikir bahawa perpaduan boleh dicapai melalui undang-undang, sila sediakan drafnya. Ikutlah peraturan biasa.
9. Semua orang Melayu, Islam dan anak negeri Sabah dan Sarawak dan semua parti politik, NGO dan pertubuhan Melayu, Islam dan anak negeri Sabah dan Sarawak, hendaklah bersatu dalam hal ini.
10. Kita bukan hendak meminggir mana-mana kaum. Kita hanya hendak mempertahankan Perlembagaan supaya perpaduan akan berkekalan. Malah, kaum-kaum lain juga sepatutnya bersama-sama mempertahankan Perlembagaan kerana hanya dengan cara itu perpaduan dan harmoni dapat dikekalkan.
Sekian. terima kasih.


Hak Melayu di rampas oleh Cina?

Perjuangan se olah - olah dihalakan kepada menuntut kembali hak - hak Melayu, menuntut kembali pegangan ekuiti, menuntut pegangan ekonomi dan mengembalikan ketuanan Melayu. Ini di bicarakan - sebagai perjuangan.
Apakah kaum Cina sudah merampas hak - hak keistimewaan Melayu dan bumiputera seperti yang di peruntukan dalam Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan? Apakah kaum Cina sudah merampas pegangan ekonomi orang - orang Melayu?

Cina kini memiliki pegangan ekonomi yang lebih kukuh dari Melayu. Cina memegang ekuiti yang lebih besar - pemilikan hartanah bandar dan pemilikan perniagaan yang jauh lebih baik dari Melayu.
Cina sudah melangkah jauh sedangkan Melayu masih di situ. Dengan pegangan ini - apakah tidak ketuanan Melayu kita wajar diganti dengan ketuanan Cina? Apakah mereka sebenarnya merampas?

Tidak menjadi satu kesalahan bagai kaum -kaum lain di dalam negara majmuk kita bertindak untuk meningkatkan prestasi bangsa - menaikkan taraf kehidupan mereka dan menuntut sekiranya dapat untuk mengubah kedudukkan mereka di Malaysia.
Mereka berhak menjaga kebajikkan kaum mereka - berniaga dengan bersungguh - sungguh, memperolehi pegangan ekonomi yang besar, serta membeli dan memiliki harta. Mereka tidak merampas - mereka berusaha dan yang penting lain mereka tahu membezakan antara isu dengan falsafah politik.
Mereka cuba dan terus mencuba dan dengan kekuatan ekonomi yang sedia terbentuk mereka mampu menggunakan kuasa ringgit dengan sempurna - dengan berhasil, atas apa cara sekali pun.

Kita memberi, mereka merasa, generasi kita merana


 
Semua tanah rezab ni di ambil dengan alasan PEMBANGUNAN untuk  meningkatkan ekonomi Orang Melayu dan Kerajaan. Siapa yang mendapat MANAFAATnya? Melayu ataum  Cina?


Sedikit demi sedikit kita bertolak ansur. Mereka tolak, kita beransur. Kita beransur untuk kepentingan diri dan individu. Kita gagal melihat gambaran besar kebinasaan yang kita sendiri bentuk. Kita ghairah memperjuangkan pegangan ekonomi yang akhirnya balik kepada kaum - kaum lain. Kita gagal membentuk infrastruktur yang kukuh kerana kita hadir untuk menentukan nasib diri sendiri tanpa memikirkan mengenai bangsa kita sendiri.

Salah siapa?

Hak Keistimewaan Melayu sudah terkandung dalam Perlembagaan. Kuasa Kepimpinan Kerajaan di tangan orang - orang Melayu dan kita seperti mana peribahasa Melayu menasihati " terpulanglah - diracit halus - haluslah ia " . "Pisau di tangan kita" kenapa lain jadinya. 
Apa sebenarnya sedang berlaku. 
Apakah Ketuanan Melayu dikhianati oleh Melayu sendiri. 
Siapa dan mengapa? - Sumber : Double Y 





Dendam Britain Kepada Malaysia – Sejarah London Dawn Raid 1981 Yang Memalukan

 


Hebat betul la Dyana Sofya ni ke doktrin oleh "Dinasti Lim". Dah teruk sangat. Macam dah kena "mandrem" dengan "holy water" pulak saya tengok. Bukan la saya kata dia minum holy water tu... "macam" sahaja...
Bukan apa... dia betul-betul serius menjadikan DAP sebagai hala tuju perjuangan dia. Walau apa pun yang berlaku, seolah-olah hidup matinya bersama DAP... "hebattttt"...!
DAP ni walau macamana pun akan tetap tolak hukum Allah secara total. Walaupun PAS perjuangkan hudud, DAP buat bodo saja... depa tetap tak mau hudud. Memang PAS gagal tarbiyah DAP. Sekarang ni, DAP tengah bergaduh sakan pasal hudud...semua orang tahu...perkara ini denga jelas telah di ingatkan Allah dalam surah Al-Imran ayat 118 ni.
Tafsir / Indonesia /Surah Ali ‘Imran 118

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118)

Pada ayat ini Allah memperingatkan orang-orang mukmin agar jangan bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang telah nyata sifat-sifatnya yang buruk itu, jangan mempercayai mereka dan jangan menyerahkan urusan-urusan kaum muslimin kepada mereka.

Turun ayat ini dapat di fahami dari padanya bahwa Allah melarang mengambil orang-orang kafir yang telah nyata kejahatan niatnya terhadap orang mukmin sebagai teman akrab mereka itu adalah orang-orang musyrik, Yahudi, munafik dan lain-lain.

Maka janganlah orang mukmin bergaul rapat dengan orang-orang kafir yang mempunyai sifat yang dinyatakan dalam ayat ini yaitu mereka yang:

  • Senantiasa menyakiti dan merugikan kaum muslimin dan berusaha menghancurkan mereka.
  • Menyatakan terang-terangan dengan lisan rasa amarah dan benci terhadap kaum muslimin. mendustakan Nabi Muhammad saw dan Alquran dan menuduh orang-orang Islam sebagai orang-orang yang bodoh dan fanatik.
  • Kebencian dan kemarahan yang mereka ucapkan dengan lisan itu adalah amat sedikit sekali bila dibandingkan dengan kebencian dan kemarahan yang disembunyikan dalam hati mereka. Tetapi bila sifat-sifat itu telah berubah menjadi sifat-sifat yang baik atau mereka tidak lagi mempunyai sifat-sifat yang buruk itu terhadap kaum muslimin maka Allah tidak melarang untuk bergaul dengan mereka.

Firman Allah SWT:
لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في الدين ولم يخرجوكم من دياركم أن تبروهم وتقسطوا إليهم إن الله يحب المقسطين إنما ينهاكم الله عن الذين قاتلوكم في الدين وأخرجوكم من دياركم وظاهروا على إخراجكم أن تولوهم ومن يتولهم فأولئك هم الظالمون
Artinya:
Allah tiada melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tidak memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusirmu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil. Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangi kamu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barang siapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim”


Jelas di sini sesiapa yang BERSAMA DAP dan PKR adalah merupa TALI BARUT dan MUSUH kepada Islam itu sendiri. Dyana sebagai seorang Islam masih sanggup sokong prinsip parti yang menolak hukum Allah? Begitu? Kalau dia bagi alasan "ikut prinsip politik parti", adakah prinsip politik tu lebih "aula" (lebih tinggi) diletakkan berbanding kedudukan prinsip dan hukum hakam Islam?

DAP kononnya hormat pada ketetapan perlembagaan Malaysia. Tapi secara jelas, tindakan parti tu menunjukkan depa tak hormat pun pada perlembagaan tu, khususnya artikel 153. 
Sebab tu la depa kurang ajar dengan Institusi DiRaja, cabar hak dan keistimewaan agama Islam, depa nak nafikan hak dan keistimewaan orang Melayu di Tanah Melayu secara automatik melalui kesamarataan hak! Ini Kurang ajar namanya....dan ahli DAP sendiri pun mempertikaikan matlamat DAP ini seperti yang di coretkan saudara Aspan Alias

Aspan Alias ialah seorang ahli DAP Beliau menulis dalam blognya ......Aspan Alias berkata bahawa DAP “tidak henti-henti membidas NGO-NGO yang mereka anggap sebagai rasis seperti Perkasa dan Isma”.
Tidak mungkin DAP akan sesekali mengaku diri mereka rasis. Bagi DAP, ia hanya Isma dan Perkasa yang rasis.

Aspan (pegang mic), Kit Siang dan Sakmongkol memberi taklimat kepada para blogger

“Di satu pihak yang lain mereka [DAP] tidak bercakap tentang kaumnya, tetapi dalam praktiknya tindakan mereka sangat chauvinis dan tebal perkaumannya,” sambung Aspan.
Kata Aspan lagi:

“Oleh itu persoalannya bagaimana hendak menjayakan keperbilangan kaum dalam perjuangannya sedangkan mereka [DAP] membuat keputusan hanya sesama mereka [Cina] sahaja. Malahan ada orang Melayu yang di pandang oleh semua pihak sebagai ahli parti itu, tetapi sampai kehari ini orang Melayu yang memohon atas desakan mereka yang bertubi-tubi tetapi tidak ada namanya tersenarai dalam mana-mana cawangan parti itu sampai ke hari ini.”

Beliau yakin “akhirnya nanti akan diketahui umum yang parti itu tidak memperjuangkan kepelbagaian kaum dengan serius”.
Berkaitan kepura-puraan dan sifat bermuka-muka DAP, Aspan bertanya “sampai bila keadaan ini dapat ditutupi dan dilindungi dari pengetahuan umum”?
Satu per satu, ahli Melayunya sama ada sudah keluar parti ataupun membuka topeng DAP.

Lihat Agenda sulit DAP ini Seperti yang dikatakan sendiri oleh seorang BEKAS setiausaha sulit Timbalan Ketua DAP Pulau Pinang, En. Mohd Razali bin Abd Rahman

Sanggupkah Anak Melayu Bersama Mereka Untuk Menghapuskan Islamelayu?

Anak Melayu anakku...Sanggupkah Anak Melayu yang berbangsa Melayu dan Beragama Islam untuk menghadapinya?

Dulu kita hanya membaca buku Malaysia Malaysian yang mana memaparkan sebahagian besar daripada perancangan yang  telah menjadi Matlamat DAP  untuk menjadikan  Malaysia sebagai sebuah negara yang berpaksikan  kesamarataan dan  bersifat liberal dalam segala hal. Hari ni terbongkar lah semuanya  kini, saya  postkan satu persatu, mengapa Ambiga , DAP  seiring dalam hal ini. Mari kita baca.. Sanggupkah Anakku yang berbangsa Melayu dan Beragama Islam bersama mereka untuk menghapuskan Bangsa Islamelayu? 

Brooo........LU ADA AKAL LU FIKIRLA SENDIRI!!!
 
Perancangan DAP menawan PUTRAJAYA untuk jadikan MALAYSIA negara REPUBLIC

Semua umat Islam tanahair akan mengetahui perancangan kafir DAP yg cukup membimbangkan kita dalam PRU13 ini. Ini dikatakan sendiri oleh seorang BEKAS setiausaha sulit Timbalan Ketua DAP Pulau Pinang, En. Mohd Razali bin Abd Rahman:

“Perancangan Kotor DAP Jika Menawan Putrajaya”



1. Malaysia akan bertukar menjadi negara republic
2. Agama Rasmi kristian
3. Yang DiPertua Agama/ Yang DiPertua Negeri perlu dilantik dari kalangan bukan Melayu
4. Sistem Raja berpelembagaan Akan dihapuskan
5. Laungan azan tidak lagi dibenarkan waktu Suboh ( Di Penang sekarang ada arahan diminta perlahankan) kerana azan menganggu Cina yang sedang tidur dipagi hari.
6. Pertandingan Tilawah Quran juga akan dihapuskan. kerana membazirkan duit rakyat dan negara Arab pun tidak buat pertandingan sebegini.
7. Badan NGO berteraskan perjuangan orang Melayu akan dibubarkan (Pekida/Perkasa)
8. Perkahwinan campuran akan digalakkan.
9. Anak yang baru di lahirkan tidak semestinya agama Islam sehinggalah anak itu 18 tahun baru dia pilih agama mereka secara mutlak.
10. Subjek Inggeris akan dijadikan bahasa rasmi. Bahasa kedua rasmi adalah Mandarin.
11. Mata pelajaran agama Islam akan dimansuhkan disekolah. Nak belajar hanya di masjid/surau. Sekiranya orang Melayu nak juga diajar disekolah subjek Kristian, Hindu,Buddha juga kena diajarkan disekolah.
12. Chin Peng akan dibenarkan balik semula ke Malaysia dan di beri gelaran TUN. Nga Dan Ngeh adalah anak saudara Chin Peng.
13. MARA Akan dibubarkan kerana jabatan RASIS hanya untuk org Melayu semata2.
14. Syarikat GLC akan diterajui oleh orang bukan Melayu. Orang Melayu tidak bijak berniaga hanya orang Cina yang terbaik dalam ekonomi.
15. Lagu negaraku akan diubah suaikan. Di Pilihan Raya Negeri Sarawak lalu ada dinyanyikan lagu negaraku & bendera baru Malaysia juga sudah ada hanya tunggu menang sahaja mereka akan ke Putrajaya dan tubuhkan negara republik.
16. Rejimen Askar Melayu Diraja akan dibubarkan kerana dominasi untuk orang Melayu sahaja
17. Ketua Panglima Angkatan Tentera & Ketua Polis Negara akan dilantik dari kalangan orang Cina.
18. Kakitangan kerajaan dari kalangan Melayu akan dikurangkan terutamanya kementerian pelajaran kerana nak bawa masuk lebih ramai guru Cina & India.
19. Yang pastinya 3 agensi Akan ditutup Biro Tatanegara (BTN), KEMAS Dan Majlis Keselamatan Negara.
20. Good Friday Dan Easter Day akan jadi cuti wajib Malaysia untuk memuliakan hari besar Kristian.
21. Kedutaan Israel akan diwujudkan di Malaysia
22. (DAP dpt 300 juta USD diberikan oleh yahudi & duit diparking di bank Singapura sementara waktu standby utk PRU 13 ini.
23. Base Tentera Israel akan diwujudkan di Port Dickson.
24. Majlis agama Islam akan dibubarkan. Wujudkan Suruhanjaya IFC
25. Wang zakat akan diguna sama oleh orang bukan Islam.
26. Mahkamah Syariah dibubarkan.
27. Dasar Ekonomi Baru akan dimansuhkan.
28. Parti yg berteraskan agama akan dibubarkan (PAS)
29. Ketua Paderi Kristian akan dilantik sbg Menteri seperti Dato’ Jamil Khir.


DALANG SERANG PERLEMBAGAAN

Perlembagaan diserang, sasaran utama....

Hapuskan keistimewaan melayu
Islam bukan ugama rasmi
Hapuskan raja dan sultan melayu

ke arah
kebebasan berugama
kesamarataan

dalam borang dan dokumen:
tidak perlu jantina
tidak perlu bangsa
tidak perlu ugama

Apakah wajar melayu dan bumiputera berkompromi, BERKORBAN LAGI atas dasar berdikari..

jika ini datangnya dari mereka yg dulunya asal pendatang, kita boleh faham..
jika ada persekongkolan dari melayu dan Islam...itupun mungkin kita faham...melayu liberal, Islam liberal dan politik baru...

tetapi apakah ini memang sudah jadi sebahagian transformasi negara kerana seolah yg memangkin dan merestui pemimpin adalah kerajaan juga?

Kalau khaled nordin dengan lesspower pun boleh mengurus sehingga LPHJ diluluskan, apatah lagi yg ada kuasa besar dan kuat.


Berikut NGO-NGO ISLAM dalam sidiang medianya mengariskan beberapa keprihatinan awal tentang kandungan ketiga-tiga deraf rang undang-undang tersebut:



i.            Pihak kami mendapati, Undang-undang yang cuba digambarkan sebagai usaha perpaduan ini dilihat tidak lebih daripada satu percubaan pihak yang tidak bertanggungjawab sengaja untuk mengeruhkan hubungan antara kaum dan agama di negara ini. Pencadang telah secara semborono cuba mengangkat hak kesamarataan menurut Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan secara mutlak tanpa mempedulikan prinsip “positive discrimination” yang merupakan kekecualian dalam Perkara 8 itu sendiri dan turut tidak mempedulikan asas-asas pembinaan negara yang harmoni yang turut sama termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan seperti Perkara 3(1), Perkara 37 (1).



ii.            Kedaulatan Raja-Raja Melayu dalam memelihara hak keistimewaan orang Melayu yang hanya boleh dipinda dengan perkenan Majlis Raja-Raja di bawah Perkara 153 dan 38 Perlembagaan Persekutuan turut disentuh oleh penggubal deraf undang-undang ini. Penggubal seolah-olah cuba menyerlahkan sifat kebencian serta perasaan anti orang-orang Melayu dengan menggelarkan peruntukan-peruntukan Perlembagaan seperti ini dengan istilah-istilah seperti ‘discrimination’ dan ‘racial superiority’. Ini jelas merupakan satu sikap yang sangat tidak sensitif dipamerkan penggubal-penggubal tersebut yang mahu mengenepikan semua peruntukan terbabit.



iii.            Ketiga-tiga deraf rang undang-undang tersebut juga mengenepikan kedaulatan Negeri-negeri dalam perbagai aspek hanya kerana terpaksa tunduk kepada prinsip kesamarataan yang terlalu umum yang dipegang oleh penggubal. Mereka yang telah menggubal deraf tersebut ternyata hanya menjunjung secara melulu konvensyen-konvensyen hak asasi manusia berkerangka liberal-sekular termasuklah International Convention of Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD). Malaysia tidak meratifikasi ICERD dan tidak perlu tunduk pada konvensyen seumpama ini yang belum tentu merupakan model terbaik perpaduan dan keharmonian Negara.



iv.            Tidak cukup dengan rencah yang seolah-olah bersifat Anti Melayu, ketiga-tiga deraf undang-undang yang dicadangkan turut berisi nada yang menunjukkan sikap pelampau golongan Ekstremis Islamufobia apabila cuba melakukan suatu perkara yang mana penjajah British sendiri tidak pernah melakukannya. Kedudukan serta Kedaulatan Agama Negeri turut sama cuba diketepikan oleh penggubal deraf undang-undang tersebut. Kedudukan ini tidak pernah diganggu oleh British dan Kerajaan Persekutuan. Malah Agama Islam telah dimartabatkan sebagai Agama Negara dengan diberikan berbagai kedudukan terhormat dan perlindungan Perlembagaan seperti Perkara 3(1),(2), 11(4), 12(2), 37(1), 74(2) Jadual Kesembilan, 121(1A) dan Perkara 150(6A) .



v.            Pihak kami turut melihat cadangan penubuhan “Unfair Discrimination Tribunal” tidak lebih daripada satu percubaan untuk menghidupkan kembali hasrat menubuhkan Interfaith Commmision yang pernah ditentang dan berkubur satu ketika dahulu. Dengan pelabelan baru, “Unfair Discrimination Tribunal” dilihat akan merampas kuasa institusi kehakiman dalam memutuskan isu-isu berkaitan perlembagaan, serta peranan Raja-raja Melayu sebagai ketua bagi agama Islam di negeri-negeri tanah Melayu. Kedaulatan Islam dilihat bakal dihempaskan ke bawah melaluinya dan bidang perundangan Islam akan sentiasa berada di bawah skrutini sebuah tribunal yang turut sama dianggotai oleh golongan bukan Islam.


RASAnya dah BANYAK kali kita KEMUKAkan perkara sebegini.. TENGOK kot mana pun memang jelas dan NYATA ada USAHA untuk mengHAPUSkan UMAT Melayu/BUMIPUTRA di BUMI mereka sendiri.. TIDAK CUKUP dek pengorbanan mereka mengIZINkan keRAKYATan diBERIkan kepada KAUM penDATANG 57 TAHUN dulu, kini sudah ada pulak PAKSAan untuk memaksa mereka SERAHkan segala-gala yang menjadi HAK mereka di BUMI ini.. PAKSAan ini lebih MUDAH menerusi pengKHIANATan beberapa PEMIMPIN Melayu/BUMIPUTRA sendiri yang berOTAK LIBERAL di dalam UMNO, PKR dan Lebai-Lebai DUNGU PAS..
Apabila 'National Unity and Integration Commission Bill' (RUU) cuba dijadikkan UNDANG-UNDANG oleh beberapa PEMIMPIN LIBERAL yang diSAYANGi DS Najib, ianya telah menimbulkan BANYAK PERSEPSI BURUK terhadap LAYANan untuk UMAT ISLAM.. PengGUBALan RUU ini diLIHAT cuba meNAFIkan HAK yang diMILIKki oleh UMAT Melayu/ISLAM termasuklah keDUDUKan ISLAM dan HAK-HAK KAUM Melayu/BUMIPUTRA di dalam PERLEMBAGAAN.. Ini berlaku kerana SIKAP DS Najib sendiri yang TIDAK akan memBACA atau mengambil BERAT terhadap perkara sebegini sebaliknya menyerahkan kepada orang lain sahaja untuk URUSkan..

HAKIKATnya, sebagai PM DS Najib sendiri yang perlu meneliti dan meNILAI setiap perkara dalam RUU itu TIDAK menyalahi PERLEMBAGAAN dan TIDAK mengGANGGU HAK ASASI UMAT Melayu/ISLAM sebagai KAUM MAJORITI di NEGARA ini.. HAK ASASI siapa sebenarnya yang nak diJAGA oleh DS Najib? PenDEDAHan oleh seorang PEMIMPIN MuslimUPRo yang selama ini menentang COMANGO tentang 8 perkara dalam RUU yang menCURIGAkan patut diambil BERAT DS Najib yang diPILIH dalam PRU oleh UMAT Melayu/ISLAM.. 

Apa perlunya DS Najib mengULANGi keSILAPan BODOH sebelum ini seperti peMANSUHan ORDINAN DARURAT, ISA dan AKTA Mesin CETAK? Apakah TIDAK CUKUP lagi keBODOHan yang diPAMERkan oleh DS Najib apabila terpaksa MENYAMAN MALAYSIAKINI kerana FITNAH? Sedangkan SEMUA sedia maklum bahawa DS Najib sendirilah yang mengGALAKkan FITNAH sedemikian oleh MALAYSIAKINI dan lain-lain MEDIA apabila AKTA-AKTA yang diNYATAkan tadi diHAPUSkan seMATA-MATA nak diLIHAT sebagai LIBERAL? Apakah DS Najib belum CUKUP PUAS diMALUkan oleh mereka atas TINDAKan BODOH diri sendiri?
Sekarang HAK ASASI dan pegangan AGAMA ISLAM oleh UMAT Melayu/ISLAM cuba diANCAM menerusi RUU.. Pada MASA yang SAMA, UMAT Melayu/ISLAM diDISKRIMINASI oleh KAUM bukan Melayu/ISLAM di dalam SEKTOR peKERJAan? Ini bukan CALANG-CALANG orang yang DEDAHkan.. Ianya adalah KAJIAN oleh 2 orang PENSYARAH KANAN di UM dalam sebuah SEMINAR.. Menurut mereka,

Parti hipokrit
Bukankah bagi mereka di DAP, “no Malays, no Indians, zero Chinese. All Malaysians”?
Apa pula ni? … “named all my children with very Chinese sounding name”
Kalau begitu beriya-iya mengaku Anak Bangsa Malaysia, baik diletakkan sahaja nama ‘Melati’ atau ‘Awang’.
Kalau tak menipu bukan Cina namanya.



PARTI POLITIK BUKAN LAGI WADAH PERJUANGAN ISLAMELAYU

Ketetapan ARAH PERJUANGAN adalah kunci kepada "KUASA ISLAMELAYU" di Malaysia. "AGAMA, BANGSA dan TANAH AIR" adalah asas kepada PERJUANGAN ISLAMELAYU. Jika kita tinggalkan 3 perkara ini.....jelaslah ini LIBERAL namanya. Dan kita kini (PAS dan UMNO) menjadi PENAKUT kepada Bangsa Pendatang ini, sedangkan mereka MENJADI SAMSENG dan menggunakan UNDANG-UNDANG sepenuhnya untuk "MENAMBAT KEJANTANAN" kita.

Mereka masuk rumah orang, lepas tu tunjuk samseng. Lepas tu depa hasut pulak kaum Cina dan India yang sebelum ni hormat pada ketetapan perlembagaan tu. Depa cucuk guna sentimen perkauman dan agama, dua perkara yang cukup sensitif bagi negara berbilang kaum dan agama macam Malaysia ni.. tu strategi jahatKaum Kafirun di Malaysia tambahan pula dengan sokongan dari Orang Melayu sendiri yang berfikiran Liberal sama ada dari UMNO, PAS atau PKR.

Dyana dan PAS tak boleh fikir ke perkara macam tu? Sia-sialah ramai dari Pemimpin PAS dan UMNO yang ada LLB. Orang yang IQ tinggi ja yang boleh ambik jurusan ni...tapi kalau FIKIRAN BOLEH DI KAWAL OLEH ORANG LAIN(DAP) maka dengan jelas PAS dan Dyana membuang prinsip Syaidina Ali.:

"Berbahagialah orang yang dapat menjdi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya".. - Syaidia Ali.

Penulis nak tanya seperkara lagi. Dyana ni "lambang" orang muda zaman sekarang ke? 
Kalau betul ini lambang orang muda zaman sekarang, maka sah la budak-budak zaman sekarang atau Gen Y ni memang tolak hukum Allah, meletakkan kepentingan politik melebih Islam dan malas berfikir... amat malang bagi Orang Islamelayu jika inilah BAKA yang kita tinggalkan untuk mengurus Tadbir Tanah Melayu ini. Betul ke korang jadikan Dyana ni idola?

Jika generasi Y tidak PEKA dengan surah Al-Imran ayat 118 seperti yang penulis telah jelaskan seperti di atas amatlah malang pada Orang Islamelayu Tanah Melayu ini. Seperti yang di tuliskan oleh Lt. Kol Hj Ab Aziz Ahmad mengenai Idealogi Komunis, ianya amat bahaya kepada masa depan Islamelayu. Lihat apa yang persetujui oleh PKM seperti di bawah ini dan berilah perhatian pada tulisan yang bewarna merah......

Penulis: Lt Kol Hj Ab Aziz Ahmad (Bersara) Tarikh Kemaskini: 15 Ogos 2009

Bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng atau nama sebenarnya, Ong Boon Hua, telah gagal untuk mendapatkan pengisytiharan kebenaran untuk masuk dan hidup di Malaysia, setelah Mahkamah Persekutuan menolak permohonannya pada 30 April yang lalu. Keputusan Mahkamah Persekutuan tersebut telah menimbulkan pelbagai reaksi yang berbeza daripada ramai rakyat Malaysia.

Rata-rata rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kemakmuran, berpendapat bahawa keputusan Mahkamah Persekutuan tersebut adalah tepat.

Namun, pandangan dan seruan segelintir rakyat Malaysia yang buta sejarah, telah memperjuangkan permohonan Chin Peng dan telah membangkitkan api kemarahan ramai rakyat Malaysia yang patriotik.

Terdapat golongan muda yang lahir semasa negara sedang menikmati kemajuan pesat serta aman damai dan tidak memahami jerih perih serta pengorbanan keringat, darah dan air mata, pemimpin, rakyat khasnya anggota pasukan keselamatan semasa memerangi pengganas komunis dahulu, terkeliru dengan seruan beberapa pemimpin politik yang kini memberi sokongan kepada Chin Peng.

Bagi menegakkan agenda politik yang songsang, beberapa pemimpin politik cuba mendesak kerajaan untuk membenarkan Chin Peng kembali ke tanah air atas dasar peri kemanusiaan.

Mereka menyatakan Chin Peng juga patut dimaafkan kerana kini telah tidak lagi menjadi ancaman kepada negara.


Ideologi komunis bagaikan sebiji benih yang tertanam dalam tanah gersang. Walau kemarau seratus tahun, bila tiba musim hujan, benih tersebut akan tumbuh semula


Di bawah perjanjian damai antara kerajaan Malaysia, kerajaan Thailand dan PKM di Hatyai, Thailand pada 1 Disember 1989, PKM telah meletak senjata dan bersetuju kembali kepangkuan masyarakat.

Namum seperti yang diakui sendiri oleh Chin Peng, bahawa mereka hanya menerima perlawaan kerajaan Malaysia untuk meletak senjata dan kembali kepada masyarakat tetapi tidak sekali-sekali memberi persetujuan untuk membubarkan PKM atau menggugurkan ideologi komunis mereka.



AMANAT YANG DI LUPAKAN


Peringatan yang di TERTAWAKAN Generasi Y

 

Baik Sungguh Cina DAP Ini Di mata PAS Liberal DAN ORANG2 SEPERTI DYANA

1. Peluang Pekerjaan



  alt

2. Penghinaan

  


  


 



Jason Lo : Mahu Buang “Islam” Dalam IC..




Jason Lo dengan agak angkuh menerusi akaun Twitternya telah mempersoalkan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu majlis perkahwinan Hindu yang didakwa pengantin perempuannya beragama Islam.

JASON


3. Di Perbodohkan

 
 

  


 

Cuba faham sikit ...




 

4. Penderhakaan

   

 

 

  

 

  5. Kekejaman

13 May yang memilukan Tanah Melayu, Melayu di bunuh di Laman Sendiri

Ini adalah kajian dua orang pensyarah kanan Dr Lee Hwok Aun dan Dr Muhammed Abdul Khalid dari Jabatan Pengajian Pembangunan, Universiti Malaya.

 

6. Beban 



Najib umum peruntukan RM2 juta pada Program Mengubah Destini Anak India

PORT DICKSON: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan peruntukan RM2 juta ketika melancarkan Program Mengubah Destini Anak India Malaysia di Politeknik Port Dickson, sebentar tadi.

Dana itu adalah menerusi Yayasan Mengubah Destini Anak Bangsa.

 

7. Missi Cina Sebenarnya

 

Membunuh atau memiskinkan Melayu dan pecahkan Islamelayu menjadi beberapa kumpulan kecil dan dengan itu MENORITI dapat memerintah dan bila BERKUASA penuh, mereka akan mengimport Cina dari Luar Negara menjadi Rakyat Malaysia dan sekali gus kita akan menjadi MENORITI di Tanah Melayu ini. 

Kepada yang BERNAFSU untuk duduk di Putrajaya dengan bersekongkol dengan KAFIRUN, ini hanyalah bersifat sementara. Akhirnya KESEMUA ISLAMELAYU itu sama ada dari UMNO, PAS atau PKR atau dalam DAP.......kesemuanya menjadi seperti dua orang PEJUANG ini......mati di tangan Imegran KAFIRUN CINA sebab KITA YANG MEMBERI KUASA.

Francis Yeoh yang memunyai kaitan dengan kumpulan kongsi gelap.Pegawai khas Francis Yeoh,Dato’ Colin merupakan pegawai yang mengawal dan menjadi penghubung antara Francis Yeoh dengan kumpulan kongsi gelap seluruh KL.
Suatu rahsia yang sudah terbuka,francis Yeoh pernah memberitahu sahabat karib beliau Jackie Chan (aktor dunia) bahawa ; “Akan datang di suatu hari nanti semua tanah di Malaysia akan menjadi hakmilik Cina dan kita akan membantu rakyat Cina di Malaysia & China”.


PM Singapura Lee Kuan Yew
PM Singapura Lee Kuan Yew Foto: Istimewa/Repro Pak Harto the Untold Stories 
Jakarta, Sayangi.com - Menjelang dihukum mati oleh Singapura, dua pahlawan Dwikora Usman Janatin dan Harun Madahar sempat mengirimkan surat terakhir kepada ibunda masing-masing. Keduanya memberitahukan gagalnya diplomasi dan ditolaknya permohonan pengampunan Pemerintah Indonesia oleh Singapura.

Yang mengharukan, keduanya juga mengabarkan kapan pelaksanaan hukuman mati dilaksanakan. Usman dan Harun dihukum mati setelah tertangkap paska pengeboman gedung MacDonald House di Singapura, yang menewaskan 3 orang dan 33 lainnya luka-luka. Kedua nyaris lolos dari perairan Singapura menggunakan kapal motor, namun di tengah laut kapal motornya mogok. Surat asli Usman dan Harun disimpan di Museum ABRI, Jakarta. Berikut transkripnya:  

Surat Usman Janatin kepada Ibunda Haji Mochamad Ali

Dihaturkan:
Bunda ni Haji Mochamad Ali
Tawangsari.

Dengan ini anaknda kabarkan bahwa hingga sepeninggal surat ini tetap mendo'akan Bunda, Mas Choenem, Mas Matori, Mas Chalim, Ju Rochajah, Ju Rodiijah + Tur dan keluarga semua para sepuh Lamongan dan Purbalingga Laren Bumiayu.

Berhubung rayuan memohon ampun kepada Pemerintah Republik Singapura tidak dapat dikabulkan maka perlu ananda menghaturkan berita duka kepangkuan Bunda dan keluarga semua di sini bahwa pelaksanaan hukuman mati ke atas ananda telah diputuskan pada 17 Oktober 1968 Hari Kamis Radjab 1388.

Sebab itu sangat besar harapan anaknda dalam menghaturkan sudjud di hadapan bunda, Mas Choenem, Mas Madun, Mas Chalim, Jur Rochajah, Ju Khodijaht Turijah para sepuh lainnya dari Purbolingga Laren Bumiayu Tawangsari dan Jatisaba sudi kiranya mengickhlaskan mohon ampun dan maaf atas semua kesalahan yang anaknda sengaja maupun yang tidak anaknda sengaja.

Anaknda di sana tetap memohonkan keampunan dosa kesalahan Bunda saudara semua di sana dan mengihtiarkan sepenuh-penuhnya pengampunan kepada Tuhan Yang Maha Kuasa.

Anaknda harap dengan tersiarnya kabar yang menyedihkan ini tidak akan menyebabkan akibat yang tidak menyenangkan bahkan sebaliknya ikhlas dan bersukurlah sebanyak-banyaknya rasa karunia Tuhan yang telah menentukan nasib anaknda sedemikian mustinya.

Sekali lagi anaknda mohon ampun dan maaf atas kesalahan dan dosa anaknda kepangkuan Bunda Mas Choenem, Mas Matori, Mas Chalim, Ju Rochajah, Ju Pualidi , Rodijah, Turiah dan keluarga Tawangsari Lamongan Jatisaba Purbolingga Laren Bumiayu.

Anaknda,
Ttd.
(Osman bin Hadji Ali)


Surat Terakhir Harun Mahadar kepada Ibunda Aswiani

Dihaturkan
Yang Mulia Ibundaku
Aswiani Binti Bang.
yang diingati siang dan malam.

Dengan segala hormat.

Ibundaku yang dikasihi, surat ini berupa surat terakhir dari ananda Tohir. Ibunda sewaktu ananda menulis suat ini hanya tinggal beberapa waktu saja ananda dapat melihat dunia yang fana ini, pada tanggal 14 Oktober 196 rayuan ampun perkara ananda kepada Presiden Singapura telah ditolak jadi mulai dari hari ini Ananda hanya tinggal menunggu hukuman yang akan dilaksanakan pada tanggal 17 Oktober 1968.

Hukuman yang akan diterima oleh ananda adalah hukuman digantung sampai mati, di sini ananda harap kepada Ibunda supaya bersabar karena setiap kematian manusia yang menentukan ialah Tuhan Yang Maha Kuasa dan setiap manusia yang ada di dalam dunia ini tetap akan kembali kepada Illahi.

Mohon Ibunda ampunilah segala dosa-dosa dan kesalahan-kesalahan ananda selama ini sudilah Ibundaku menerima ampun dan salam sembah sujud dari ananda yang terakhir ini, tolong sampaikan salam kasih mesra ananda kepada seisi kaum keluarga ananda tutup surat ini dengan ucapan terima kasih dan Selamat Tinggal untuk selama-lamanya,

amin.
Hormat ananda,

Ttd.
Harun Said Tohir Mahadar


Tribute Khas Buat Pejuang Rakyat " Allahyarham Rosli Dhoby - Pahlawan Sarawak

 کڤد ايبو باڤکو يڠ دملياا دان دتااتي سرتا دچينتاي سياڠ دان مالم.

    1. سلامت برڤيسه انقندا اوچڤکن د اتس کماتين انقندا يڠ دهشت. جاڠنله دايڠت-ايڠت دان درايوکن کران ايت ميمڠ سوده نصيب دان تقدير انقندا يڠ تق داڤت دايلقکن دان دموڠکيرکن لاݢي.

    2. ڤليهاراکنله اديق دان کاکق سرتا سموا اهلي کيت - بريکن سݢالا ڤلاجرن سام اد `سنةء اتاو `فرضء کڤد مريک.

    3. امڤونيله دوسا دان کسالهن انقندا دري ميره تاڤق کاکي دڤليهارا ايهندا دان بوندا سهيڠݢ هاري ڤرڤيسهن انقندا. دان حلالکنله ماکن مينوم انقندا.

    4. سليموتيله جنازه انقندا دڠن ڤنجي کبڠسأن سراوق.

    5. سݢالا ڤرکاکس توليس منوليس، بوکو دان ڤاکاين انقندا ايت، بريکن سمواڽ کڤد اديق عينى.
    ﴿داتوق عينى ضوبي اداله سأورڠ ڤڠاسس باريسن رعيت جاتي سراوق دالم تاهون 1961 برسام دڠن تون احمد زيدي، بکس کتوا منتري سراوق کتيݢ دان يڠ دڤرتوا نݢري سراوق کامڤت تون عبدالرحمن يعقوب، دان کتوا منتري سراوق کامڤت تن سري در عبدالطائب مهمود.
    باريسن رعيت جاتي سراوق اتاو برجاس کمودين ديناماکن ڤرتي بوميڤوترا سراوق دان اخيرڽ، ڤرتي ڤساک بوميڤوترا برساتو سراوق اتاو ڤي بي بي﴾

    6. سمنتارا انق کچيل فاطمه، بريله دڠن نام روسلي سمڤنا ممڤرايڠتي انقندا.

    7. سمڤأيکن سلام حرمت دان معاف سرتا سلامت دري انقندا کڤد ايبو توا دان باڤ ساودارا انقندا.

    8. ايهندا دان بوندا سرتا اهلي کلوارݢ سکالين جاڠنله لوڤا مڠمالکن کباجيکن دان منديريکن سمبهيڠ اونتوق بکلن ايستيميوا ک عالم يڠ ککال.
    سلام سمبه دري انقندا.

    روسلي ضوبي
    1 مچ، 1950.  
   


Kepada ibu bapaku yang dimuliai dan ditaati serta dicintai siang dan malam. 
1. Selamat berpisah anakanda ucapkan di atas kematian anakanda yang dahsyat. Janganlah diingat-ingat dan dirayukan kerana itu memang sudah nasib dan takdir anakanda yang tak dapat dielakkan dan dimungkirkan lagi. 
2. Peliharakanlah adik dan kakak serta semua ahli kita - Berikan segala pelajaran sama ada `Sunat' atau `Fardu' kepada mereka. 
3. Ampunilah dosa dan kesalahan anakanda dari merah tapak kaki dipelihara ayahanda dan bonda sehingga hari perpisahan anakanda. Dan halalkanlah makan minum anakanda. 
4. Selimutilah jenazah anakanda dengan Panji Kebangsaan Sarawak. 
5. Segala perkakas tulis menulis, buku dan pakaian anakanda itu, berikan semuanya kepada Adik Aini.
(Datuk Aini Dhoby adalah seorang pengasas Barisan Rakyat Jati Sarawak dalam tahun 1961 bersama dengan Tun Ahmad Zaidi, bekas Ketua Menteri Sarawak ketiga dan Yang Dipertua Negeri Sarawak keempat Tun Abdul Rahman Yaakub, dan Ketua Menteri Sarawak keempat Tan Sri Dr Abdul Taib Mahmud.
Barisan Rakyat Jati Sarawak atau BARJASA kemudian dinamakan Parti Bumiputra Sarawak dan akhirnya, Parti Pesaka Bumiputra Bersatu Sarawak atau PBB) 
6. Sementara anak kecil Fatimah, berilah dengan nama ROSLI sempena memperingati anakanda. 
7. Sampaikan salam hormat dan maaf serta selamat dari anakanda kepada ibu tua dan bapa saudara anakanda. 
8. Ayahanda dan bonda serta ahli keluarga sekalian janganlah lupa mengamalkan kebajikan dan mendirikan sembahyang untuk bekalan istimewa ke alam yang kekal.
Salam sembah dari anakanda.
Rosli Dhoby
1 Mac, 1950.

Dan didalam kisah Rosli terselit watak seorang wanita yang dicintainya iaitu Ani binti Ali yang tidak dapat disatukan. Sehingga kini beliau tidak berkahwin. Cinta mereka terhalang kerana kehidupan dan kematian.


- Hajah Ani binti Ali - 


Adakah cinta kita sekuat mereka ?.... Cinta juga tak semestinya bersama . Till death do us apart ! ! !


Rosli Dhoby – Rakyat Sarawak pertama yang dihukum gantung sampai mati. Waktu itu, umurnya baru 17 tahun !

 

Selepas digantung pada 2 Mac 1950 bersama 3 lagi rakannya seperjuangannya ( Morshidi bin Sidek, Awang Rambli & Bujang Suntong ) , mayat beliau dikuburkan di dalam penjara. Hanya selepas beberapa siri permintaan, permohonan dan rayuan dari pihak keluarga, pada 1996 barulah kubur tokoh-tokoh ini dikeluarkan dari penjara dan dikuburkan sekali lagi dengan cara terhormat.

Rosli Dhoby – Al-Fatihah.

Drama tentang sejarah sebanyak 8 episod yang paling berkesan kat hati aku setakat ni . Well done Beto Kusyairi and semua yang terlibat ! ^^ Good job 

Ini Ajaran DAP Cauvinis Dan Melayu Jangan Jadi TALIBARUT dan PENGKHIANAT

Cucu Tok Selampit - Ada mendedahkan tentang kajian ke atas Syarikat Cina DAP yang rasis dalam memilih pekerja. Kita baca dan fahami sama-sama :

1. Kedudukan bangsa seseorang calon lebih diambil kira jika dibandingkan dengan kualiti kelayakan untuk dipanggil temu duga bagi mendapatkan pekerjaan dalam syarikat dimiliki kaum cina dan syarikat Antarabangsa yang di pegang jawatan tinggi oleh kaum cina di negara ini.

2. Ini adalah penemuan dua orang pensyarah kanan Dr Lee Hwok Aun dan Dr Muhammed Abdul Khalid dari Jabatan Pengajian Pembangunan, Universiti Malaya hasil suatu eksperimen kajian selama tiga tahun yang mereka lakukan untuk mengetahui sama ada panggilan untuk temu duga calon-calon yang memohon berdasarkan kualiti kelayakan atau berdasarkan bangsa.

3. Dr Lee membentangkan penemuan mereka di seminar “Tahap Diskriminasi: Bangsa dan pengambilan Graduan di Malaysia” anjuran Institut Kajian Malaysia dan Antarabangsa (IKMAS), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

4. Apa yang dihasilkan adalah berdasarkan suatu kajian mereka terhadap syarikat-syarikat cina dan syarikat Antarabangsa dimana jawatan tinggi dipegang oleh kaum cina. Kajian tersebut di lakukan dengan menghantar ‘resume’ kelayakan calon rekaan terdiri dari Melayu dan Cina yang mempunyai kelayakan yang hampir serupa yang baru tamat universiti kepada mana mana syarikat cina yang mengiklankan kerja kosong.

5. Analisa jumlah panggilan untuk di temu duga hasil dari permohonan yang mereka hantar itu mendapati secara keseluruhan 42.1% daripada pemohon Cina menerima panggilan untuk ditemu duga berbanding dengan hanya 1.2% pemohon Melayu yang dipanggil walaupun kelayakan yang serupa telah dihantar.

6. Dr Lee berkata mereka amat berhati-hati memastikan resume yang dihantar adalah sama dari segi kualiti antara pemohon Melayu dan Cina untuk mengetahui adakah syarikat kaum cina memilih berdasarkan bangsa pemohon.

7. Beliau bagaimana pun mengingatkan mana mana individu yang tidak berpuas hati hasil kajian ini boleh mengemukakan saman kepadanya kerana kajian ini telah di buat secara terperinci, melalui methodologi dan kaedah kaedah yang ada didalam pengajian PHD. Kajian ini mengambil masa yang sangat panjang kerana ianya di ulang berkali kali hanya semata mata tidak percaya bahawa hasil keputusan menunjukkan syarikat kaum cina mengamalkan diskriminasi terhadap graduan Melayu. Kajian ini secara asalnya memfokuskan untuk mengetahui mengapa graduan Melayu susah mendapat perkerjaan berbanding graduan Cina.

8. Beliau mengakui wujudnya diskriminasi terhadap graduan Melayu dari majikan. Didapati 44% pemohon berbangsa Cina dipanggil untuk temu duga berbanding hanya 1.8% pemohon Melayu diterima untuk temu duga bagi syarikat milik Cina.

9. Kajian mereka juga mendapati hanya syarikat yang dimiliki Melayu tidak mengamalkan diskriminasi dan boleh menerima mana mana calon baik Melayu atau Cina, di mana kadar panggilan balik terhadap pemohon dari graduan Cina adalah 4.8 % dan 5.8% untuk graduan Melayu.

10. Bagi syarikat Antarabangsa yang di pegang jawatan tinggi oleh kaum cina menunjukkan 42.9% calon Cina dipanggil untuk temu duga manakala tidak seorang pun calon Melayu menerima panggilan.


11. Kajian Dr Lee dan rakannya tidak melibatkan graduan dari luar negara. Bagaimana pun penemuan mereka turut menunjukkan syarikat cina lebih menerima calon dari Universiti Swasta berbanding dengan Universiti Awam.

12. Dr Lee berharap kajian itu digunakan dalam konteks yang betul. Ia hanya menunjukkan wujudnya diskriminasi terhadap graduan Melayu tetapi untuk mengetahui kenapa berlaku diskriminasi itu kajian yang lebih mendalam perlu dijalankan.

13. Dr Lee berkata adalah mustahil untuk mengetahui kenapa berlaku diskriminasi terhadap graduan Melayu kerana syarikat Cina dan calon Cina yang terlibat tidak mahu memberikan jawapan selain "kami tidak diskriminasi, kami amalkan hak kesamarataan". Kajian ini bagaimanapun tidak diteruskan, kerana takut implikasi bangsa Melayu yang tahu akan hakikat kaum Cina yang jelas mendiskriminasikan akan membuatkan bangsa Melayu marah akan sikap kaum Cina.

14. Hadir di seminar tersebut adalah Timbalan Pengarah IKMAS, Prof Dr Tham Siew Yean, ahli akademik dan wakil media. 


PENGKHIANAT MELAYU



Pengkhianat Melayu Singapura... Di Malaysia, lebih ramai yang nak jadi seperti Othman Wok..!!!

TAULADAN BUAT BANGSA MELAYU ISLAM YANG ALLAH TINGGALKAN









MANUSIA YANG BERNAMA OTHMAN WOK - TELADAN BUAT PENGKHIANAT BANGSA.
(Dari zulhairifetani blogspot)

Singapura wujud sehingga kini sebagai pengajaran kepada orang Melayu agar ia tidak berulang lagi. Namun sayang hanya sebilangan saja yang mahu mengambil pelajaran..Ini bukan soal rasuah dan kronisme. .. Ini soal mempertahankan legasi nenek moyang kita.

Pada awal 70 an, Lee Kuan Yew telah mencadangkan agar semua jenazah orang Islam Singapura dibakar kerana kawasan kuburan sangat terhad. Othman Wok yang juga Menteri mewakili orang Melayu membuktikan ketaatannya dengan menyokong pendirian Lee Kuan Yew itu sehingga mencetuskan bantahan MUIS dan seluruh masyarakat Islam.

Sikap yang ditunjukkan Othman Wok saling tak tumpah dengan sebilangan pemimpin Melayu di Pakatan rakyat terutama pemimpin PAS yang sentiasa akur dengan DAP sebagai kata pemutus muktamad. ADAKAH KITA MASIH LAGI BOLEH DIPERBODOHKAN DAN MENERIMA MELAYU SEPERTI OTHMAN WOK SEBAGAI PEMIMPIN KITA?

Othman Wok dilahirkan pada 8 Oktober 1924 di Singapura adalah bekas Menteri Sosial dan ahli parlimen PAP yang mewakili Kawasan Pasir Panjang antara tahun 1963 dan 1977. Di awal kerjayanya dia adalah seorang tokoh wartawan Bahasa Melayu yang kemudiannya menjadi timbalan editor akhbar berbahasa melayu, Utusan Melayu Singapura.

Beliau menyertai PAP selepas beberapa hari sahaja penubuhannya pada tahun 1954. Ketika itu beliau percaya pada hak samarata dan dasar multi-perkauman dan anti kepada raja-raja melayu (seperti apa yang PKR perjuangkan sekarang ini. Ketika itu beliau banyak membantu melalui penulisan mengenai penubuhan negara multi-perkauman dan hak samarata serta dasar anit raja-raja melayu di dalam akhbar "Petir" sebuah suratkhabar berbahasa melayu keluaran Parti PAP (sama seperti Harakah). Selepas itu beliau dipilih sebagai salah seorang ahli dewan editorial buletin Petir dan dalam masa yang sama juga seorang lagi pemimpin tertinggi PAP iaitu Ahmad Ibrahim menjemput dia untuk menjadi ketua cawangan PAP Geylang Serai / Tampines pada tahun 1959.

Othman Wok adalah seorang penyokong kuat Lee Kuan Yew dan dia lah orangnya yang kerap kali menentang perlaksanaan Hak-hak Keistimewaan orang Melayu. Setiap kali dia berceramah, setiap kali itu juga dia mengatakan yang hak-hak keistimewaan orang melayu dan raja-raja melayu ini hanya retorik dan mainan Tunku. Kononnya Tunku ada agenda lain, iaitu untuk merampas tanah orang Melayu di Singapura. Beliau juga mendakwa rusuhan kaum yang terjadi pada Julai 1964 telah dirancang oleh UMNO dan Tunkulah dalangnya. Beliau amat gembira tentang berita pemisahan Singapura daripada Malaysia dan ada juga yang mengatakan yang beliaulah yang menulis skrip temuramah BBC dengan Kuan Yew sewaktu malam berpisahnya Singapura dari Malaysia, yang mana ketika itu kuan yew menangis tersedu-sedu kononnya terlalu sedih dengan terkeluarnya Singapura dari Malaysia, padahal itu semua skrip yang dikarang oleh Othman Wok hanya semata-mata untuk orang Melayu berasa simpati dengan Kuan Yew dan membenci Tunku.

Sehingga sekarang ini Othman Wok masih dianggap sebagai pengkhianat Melayu oleh kebanyakan orang Melayu Singapura, kerana hasutan dialah, Lee Kuan Yew mengharamkan Pertubuhan Kebangsaan Melayu Singapura (PKMS aka UMNO Singapura) salah satu sayap UMNO di Singapura. Dia bersama-sama dengan berberapa pemimpin sayap Melayu dalam PAP antaranya Ishak Rahim, Rahmat kenap, Ariff Suradi, Buang Omar Junid, Mahmud Awang dan Yaacob Mohamed turun ke kampun-kampung Melayu menghasut orang Melayu supaya membenci UMNO dan Tunku. Pada tahun 1959, dia bertanding menjadi calon untuk PAP di kawasan Majlis Bandaran bagi kawasan Kampung Kembangan berlawan dengan calon UMNO, dia tewas dalam pertandingan itu, akibat terlalu malu dengan kekalahan itu beliau menuduh UMNO yang mengugut pengundi di situ supaya tidak mengundi dia. Apabila penduduk kampung mengetahui tentang cerita itu maka seluruh penduduk berkumpul dihadapan pejabatnya di Tampines dan menghalau dia keluar dari pejabatnya dan memaki hamunnya sebagai pengkhianat bangsa Melayu. Othman Wok sekali lagi bertanding di parlimen Pasir Panjang dan kali ini beliau menang atas bantuan dan sokongan dana dari Kuan Yew.

Selepas Singapura berpisah dari Malaysia pada tahun 1963, dia telah dilantik oleh Kuan Yew sebagai Menteri Hal Ehwal Sosial. Satu jawatan menteri yang tidak mempunyi apa-apa fungsi kerana Kuan Yew telah melantik seorang Cina untuk menjaga hal ehwal sosial dan Cina ini di letakkan di bawah jabatan Perdana Menteri. Selepas 14 tahun beliau menjadi menteri goyang kaki maka pada 1978 dia pun tidak lagi menjadi menteri kabinet Kuan Yew.

Sekarang ini dia menjadi salah seorang penulis cerita seram yang paling top di Singapura. Sesungguhnya manusia yang bernama Othman Wok ni adalah seorang pengkhianat bangsa Melayu yang terhebat dalam sejarah Melayu moden. Cara jalan cerita Othman Wok ini seakan sama dengan jalan cerita yang berlaku sekarang ini di negara kita. Takkan kita orang Melayu di sini ingin jadi seperti orang Melayu di Singapura? ibarat melukut di tepi gantang, merempat di bumi sendiri. Jangan sampai petualang Melayu seperti Othman Wok ni ada dan hidup membiak di dalam negara kita.

Othman Wok....Pengkhianat Melayu Singapura...Tapi Di Malaysia ada Berjuta lagi Othman Wok.


Melayu Mundur Kerana Melayu
 
Memang mudah tuding jari kepada DAP
Memang senang tuduh MCA atau MIC
Betul ke  Cina dan India yang menyebabkan Melayu mundur ?
Melayu alpa. Melayu merempit.
Melayu ambil dadah. Melayu gila hiburan.
Melayu asyik berkonsert.
Di dewan - konsert, di padang - konsert,
Di staudium - konset, di TV - konsert.
Hebat Melayu, dari Bintang Kecil ke Bintang Tua !
Angkara Cina dan India kah semua tu ?

Memang banyak cerita Cina diskriminasi Melayu di dunia pekerjaan.
Dalam sektor swasta mereka kuasai.
Sukar anak Melayu nak naik pangkat.
Dunia perniagaan mereka control.
Payah peniaga Melayu nak mencelah sama.
Kita tidak kata Cina dan India 100% tidak bersalah.
Tetapi Melayu juga ada diskriminasi Cina dan India !!

Kita berkata, dimana Melayu boleh kawal kenapa Melayu tidak kawal.
Kenapa Melayu tak kawal hiburan hingga melekakan remaja Melayu.
Hingga kini bukan saja remaja Melayu
Mak bapak Melayu pun asyik dengan hiburan
Barangkali tok dan tok wan Melayu juga!

Bukan saja anak kecil, datuk dan nenek Melayu pun menyanyi.
Pun bergencok. Pun berlenggang. Pun lupa diri.
Jadi kalau ramai pelajar Melayu tak tau solat.
Kalau lagi ramai yang tau solat tak bersolat.
Terlalu ramai tak pernah jemaah di mesjid,
Salah Cina dan India lagi ????

Siapa perintah negara setakat ini .... Cina dan India?
Siapa kesemua PM setakat ini .... Cina dan India?
Siapa semua hampir kesemua MB-KM setakat ini ... Cina dan India?
Siapa semua wakil rakyat yang ada..Cina dan India??
Siapa majoriti ketua-ketua jabatan setakat ini ... Cina dan India ?
Siapa ketua Polis dan ketua Tentera setakat ini ... Cina dan India ?

SEKARANG ini mari kita pakat perbaiki diri kita.
Perbaiki bangsa kita. Perbaiki amalan agama kita
Perbaiki anak muda kita. Perbaiki pelajar kita.

Dengan menoleh ke dalam diri kita,
Dengan muhasabah kesilapan kita,
Dengan ikhlas dengan kekurangan kita,
Dengan usaha perhebatkan bangsa kita.

Hanya Melayu yang Islam boleh maju kedepan.
Melayu yang Melayu sukar, lambat dan tak nampak jalan !
Lihat dalam Islam ...
Kita diajak berjaya 15 kali sehari, 450 kali sebulan, 5400 kali setahun.
Kan berkemundang "Haiyya Alal Falah"
Dua kali dalam azan, sekali dalam iqamah ... 5 kali sehari.
Mari berjaya. Come to success.
Tetapi "Haiyya Alal Falah" didahului dengan "Hayya Alal Solah"
Maksudnya berjaya ikut acuan Islam.
Mari bersolat, mari berjaya.
Come to solat, come to success.


NUKILAN : Dr Shukri Abdullah

Rumusan:
Renung bangsa sendiri.
Tengok amalan agama bangsa sendiri.
Teliti kesilapan kealpaan bangsa sendiri.
Muhasabah bangsa sendiri.

Apabila kita asyik tuduh Cina dan India. Kita tambah dengan Kadazan dan Iban.
Kita Melayu, kita Muslim lupa perbaiki diri kita.
Itu salah kita selama ini. Usah beralasan lagi.
Mari kita sama-sama cari jalan keluar.
Ayuh Melayu ... sama-sama fikir, sama-sama renung.
Sama-sama bertindak dengan bijaksana. Bukan emosi tak tentu hala!!


SEMUA orang Cina KAFIRUN berniat JAHAT terhadap orang Melayu -YE LIN SHENG

سبنرڽ جوجور ساي مڠاتکن اورڠ چينا مليسيا سداڠ منجاجه اورڠ ملايو، مريک سڤرتي مڠڠݢڤ بهاوا اورڠ ملايو اداله موسوه يڠ ڽات"  - ياي لين-شيڠ   

Sebenarnya jujur saya mengatakan orang cina Malaysia sedang menjajah orang Melayu, mereka seperti menganggap bahawa orang Melayu adalah musuh yang nyata"  - Ye Lin-Sheng

YE LIN SHENG- Penulis buku THE CHINESE DILEMMA. 

Berikut adalah satu pandangan menarik dari seorang ahli perniagaan dari China yang menulis buku The Chinese Dilemma, penulis belum membaca lagi buku ini, petikan di bawah adalah dari mereka yang telah membaca, samada kandungan dalam buku berkenaann ada atau tidak seperti petikan dibawah, kita tahu ia adalah sesuatu yang memang benar-benar wujud
Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat.
Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:
APA YE LIN SHENG KATA BERKENAAN CINA Malaysia:


1.Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari China tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:

2. Pengiktirafan orang cina:
"Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat. Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

3.Keangkuhan orang Cina:
"Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini. Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

4.Perkauman orang cina:
"Kejayaan orang Cina Malaysia hanya tercapai jika mereka dapat menindas orang Melayu dalam masa yang sama menggunakan kudrat dan kelebihan orang Melayu. Mereka juga tidak akan mengakui bahawa kepimpinan Melayu adalah sangat mahir, cekap serta bagus dalam pengurusan politik, ekonomi dan sosial. Cina jarang menyifatkan kejayaan Malaysia kepada orang Melayu. Apa yang ada diminda mereka adalah semua kejayaan di Malaysia ini kerana orang Cina. Sebab itu orang cina yang asal dari China tidak suka bergaul dengan cina Malaysia kerana sikap mereka yang ekstrim ini. Mereka masih lagi mengamalkan ideologi komunis" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

5. Penghinaan orang Cina:
"Sampai hari ini, sesetengah orang Cina Malaysia masih menggunakan istilah menghina terhadap orang Melayu. Dalam dialek tertentu, orang Melayu dipanggil dengan nama yang bermakna ‘orang hutan’ atau ‘orang liar’. Maknanya, bangsa yang tidak bertamadun. Orang Cina yang memeluk Islam dikatakan ‘masuk Melayu’. Jarang ibu bapa Cina membenarkan anak mereka menjadi askar atau polis kerana anggap itu kerja kotor dan eksklusif kepada kaum Melayu. Mereka sentiasa percaya bahawa budaya dan tamadun Cina lebih tinggi berbanding budaya dan tamadun Melayu termasuklah penggunaan membersihkan diri menggunakan tisu dianggap lebih bertamadun. Umumnya, orang Cina boleh menerima ‘ketuanan orang putih’ kerana menganggap tamadun dan budaya Barat lebih bagus, tapi tidak terhadap orang Melayu-Bumiputera." -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

6.Sikap negatif orang cina:
"Kejayaan orang Melayu turut dipandang sinis. Ia biasanya dikaitkan dengan bantuan kerajaan atau hak istimewa yang diberi kepada mereka. Kebanyakan Cina Malaysia sukar menerima hakikat kejayaan usahawan atau syarikat Melayu dimana mereka berniaga secara jujur dan bukan seperti orang cina berniaga. Jadi sebenarnya majoriti orang Melayu ada peniaga tulen yang jujur dan dicapai menerusi kerja keras mereka. Sikap sebegini sebahagiannya berpunca daripada kesukaran menerima hakikat orang Melayu lebih pandai daripada mereka dan sebahagian lagi bertujuan menunjukkan pencapaian mereka sebagai lebih hebat" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

7.Isu Tuan Rumah:
"Siapakah tuan rumah negara Malaysia? Ia adalah orang Melayu selaku tuan rumah , dan orang Cina dan India sebenarnya hanya
lah tetamu ataupun dipanggil menumpang kerana tiada tempat. Orang cina Malaysia sepatutnya malu kerana telah datang secara asal untuk menjadi pekerja dan selepas diberi kerakyatan akhirnya mereka hendak merampas serta menindas tuan rumah. Sudahlah mereka datang dengan jumlah yang besar serta. Jika saya (Ye Lin-Sheng, penulis Buku) adalah orang Melayu, saya tidak akan membenarkan perlembagaan dan sosial kontrak dicabar. Saya akan merasakan maruah dan penghormatan saya akan tercalar" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

8.Orang Melayu sebenarnya sedang dijajah cina:
"Tetapi itulah keistimewaan orang Melayu, mereka adalah bangsa yang bersopan santun dan seorang penyabar. Sudahlah mereka bersusah payah berjuang untuk membebaskan diri dari jajahan barat. Sekarang mereka perlu bersusah payah untuk merampas dari orang Cina yang memegang ekonomi pula. Sepatutnya orang Cina yang perlu berbakti kepada orang Melayu kerana sudah diberi peluang mendapat kerakyatan, tetapi saya selaku orang asal dari China berasa malu dengan sikap bangsa saya yang tinggal di Malaysia. Tidak ada perkataan yang dapat saya berikan kerana dasar orang cina terlalu keras, ekstrim serta perkauman. Kami sendiri orang yang tinggal di China tidak menerima ideologi Komunis, tetapi orang Cina di Malaysia lebih selesa untuk mengamal serta menyebarkan ideologi Komunis. Sebenarnya jujur saya mengatakan orang cina Malaysia sedang menjajah orang Melayu, mereka seperti menganggap bahawa orang Melayu adalah musuh yang nyata" - (Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

Untuk Kebaikan Semua dan menghargai Hak seperti dalam Perlembagaan atau Kalau ada niat untuk menjajah....rasanya ini adalah yang terbaik untuk semua
Kenyataan ini seharusnya berada dalam setiap HATI ISLAMELAYU



AMUKANMELAYU - Melayu masih rasa senang dan bermesra dengan KAFIRUN CINA ini sedang ianya dengan jelas memusuhi Islamelayu........