,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Friday 18 July 2014

PR, TOLONGLAH - JANGANLAH POLITIKKAN SEMUA PERKARA


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..
 
OLAK LEMPIT - 20 Ramadhan 1435, Seperti yang di jangkakan, kalau namanya PEMBANGKANG...semua perkara nak di politikkan, bangkang dan semuanya salah kerajaan. Ini masalah Negara dan masalah kita semua. Banyak orang yang terbabit....kesihanilah keluarga mangsa yang terlibat dengan KEJADIAN MALANG ini. Ingat!! tidak semua perkara rakyat suka dan tidak semua perkara boleh di buat mainan.

Banyak lagi kerja yang perlu lakukan. Jika negara ini musnah....ianya bukan sahaj MUSNAHnya orang Melayu sahaja, UMNO sahaja atau Orang Islam sahaja. Semua kita akan musnah. Bisnes, Keluarga, Rumah Tangga, Pentadbiran, budaya, kehidupan dan jika selalu telunjuk menghalakan pada orang lain....ingat, telunjuk juga boleh mencucuk mata. Sudah-sudahlah. Kami dah BENCI dengan PERANGAI dan GELAGAT PEMBANGKANG ini. Jadilah pembangkang yang berkualiti untuk Negara dan Rakyat. Jangan tutup KEBODOHAN dengan persalahkan orang lain.

PAKATAN SUDAH MULA BERSUARA DAN DESAK NAJIB LETAK JAWATAN




Pakatan Rakyat yang cukup benci dengan pengumuman Malaysia akan menghantar bantuan kepada Palestin, bersorak gembira apabila pesawat MAS MH17 ditembak jatuh di Ukraine yang dipercayai menggunakan peluru berpandu buatan Amerika Syarikat.

Di Facebook, RBA Pakatan telah menggunakan gambar-gambar dari drama bersiri LOST yang diedit, untuk mendapatkan kesan sumpahan yang lebih drastik. Selain daripada itu, seperti biasa, mereka turut menuduh Perdan Menteri, UMNO dan Barisan Nasional terlibat dalam tragedi kali ini.

Pun begitu, mereka turut ditempelak hebat oleh pengguna-pengguna Facebook yang lain.

Di kalangan pemimpin, Lim Kit Siang mendahului semua pemimpin Pakatan Rakyat untuk mengeluarkan kenyataan tanpa menyentuh Kerajaan, Najib Abdul Razak, UMNO dan Barisan Nasional. Bagaimanapun, keadaan itu dipercayai tidak akan bertahan lama, memandangkan bunga-bunga ke arah itu sudah pun ada.

Pun begitu, walau pemimpin Pakatan tidak mengeluarkan kenyataan, tuduhan telah dibuat oleh isteri pemimpin DAP.

YUKI TAN, isteri ADUN DAP Tanjung, Ng Wei Aik telah pun mengeluarkan kenyataan menuduh kerajaan terbabit memusnahkan pesawat tersebut.

Menjelang pagi, para pecacai Pakatan Rakyat akan semakin ramai menyalahkan Najib, UMNO-BN dan Kerajaan Malaysia serta mendesak agar rakyat menggulingkan kerajaan.

MH17 dan MH370 MANIFESTASI keJAYAan kita menjadi NEGARA 'KAMBING HITAM' di peringkat antarabangsa?

Berapa RAMAI lagi NYAWA yang perlu diRAMPAS oleh peRANCANGan pihak-pihak tertentu DEMI meMULAkan pePERANGan DUNIA ke-3?
Perkara ini bukannya MAIN-MAIN.. Sejak TRAGEDI MH370 lagi seolah-olah sudah WUJUD peRANCANGAN pihak-pihak tertentu ke arah ini.. Hanya kita aje yang buat-buat PEKAK dan BUTA dalam SOAL ini.. Seolah-olah DUNIA ini akan KEKAL AMAN sebegini..

Anda seHARUSnya TAHU bahawa seseBUAH pePERANGan itu walaupun mengAKIBATkan keHILANGan NYAWA tetapi di sebaliknya ia jugak sebagai BISNES yang mengUNTUNGkan bagi pihak yang lain.. TAMBAH pulak kalau pePERANGan itu pada SKALA yang BESAR..
Kenapa NEGARA kita yang diPILIH sebagai KAMBING HITAM? Ini kerana kita adalah NEGARA yang terlalu BAIK dengan mana-mana NEGARA pun yang sedang mengalami KRISIS dan KONFLIK ketika ini kecuali Israel.. NEGARA kita BAIK dengan US, BAIK dengan China, BAIK dengan RUSIA, BAIK dengan Ukraine dan BANYAK lagi..  
 
Namun, keBAIKkan kita dengan NEGARA-NEGARA lain inilah yang meMUDAHkan kita dijadikkan KAMBING HITAM oleh pihak-pihak tertentu untuk meWUJUDkan seBUAH pePERANGan sebagai BISNES yang mengUNTUNGkan..
Kita sudah keHILANGan 'SENGAT' sebagai sebuah NEGARA yang diHORMATi di peringkat DUNIA apabila TUN DR. Mahathir berSARA.. Semasa TUN berKUASA, TIDAK ada KONFLIK di DUNIA yang beliau TIDAK TAHU atau TIDAK ambil PEDULI.. Bukan kerana ingin menyibuk tetapi kerana ingin mengELAKkan NEGARA kita daripada turut terJEBAK sebagai KAMBING HITAM dalam KONFLIK terSEBUT seperti apa yang berlaku pada HARI ini.. SeKURANG-KURANGnya, NEGARA terBABIT sedia maklum bahawa NEGARA kita sedang memantau perKEMBANGan mereka di sana.. Jadik, mereka yang berKONFLIK itu pun sudah tentu TIDAK mahu menambah MUSUH..

HARI ini, bukan sahaja kita menjadik bahan perCATURan ala-ala KAMBING HITAM, SEMPADAN kita diBOLOSi pun kita ENGGAN berTINDAK.. Malah, keLEMAHan kita yang paling KETARA ialah menDENGAR segala macam 'NASIHAT' oleh para 'IBLIS' yang KONON-KONONnya menJAGA HAK ASASI manusia untuk meMANSUHkan pelbagai AKTA penCEGAHan seperti ISA, ORDINAN DARURAT dan sebagainya..  
 
Segala MAKLUMAT pasal NEGARA kita begitu MUDAH diSALURkan keluar oleh mereka ini yang diBIAYAi oleh pihak ASING.. PeRISIKkan kita hanya LAYAK dijadikkan bahan TONTONan seperti DRAMA Gerak KHAS aje.. Kita merasa terlalu selesa HASIL diperBODOHkan oleh AHLI-AHLI POLITIK yang berOTAK LIBERAL samada di dalam UMNO/BN mahu pun di dalam PR..

Sekarang NEGARA kita sudah pun terHERET ke dalam KONFLIK yang TIDAK mustahil akan berkeSUDAHan dengan pePERANGan pada SKALA yang BESAR.. PePERANGan yang meLIBATkan hampir 2/3 NEGARA di DUNIA ini.. Kita menjadi KAMBING HITAM yang TIDAK lagi boleh berSUARA dalam ISU Palestin, Rohingya, Syria, Iraq dan BANYAK lagi NEGARA.. 
 
MH17 dan MH370 adalah perCATURan yang SAMA seperti mana ARCHDUKE Franz Ferdinand diBUNUH di Sarajevo yang mengHASILkan PERANG DUNIA yang pertama.. Perkara sebegini boleh diELAKkan tetapi kita SENGAJA ENGGAN mengELAKkannya kerana terlalu TAKUT tak nak diLIHAT TIDAK LIBERAL..
Wallahualam..
AMUKANMELAYU - Jika selalu menunjukkan pada orang lain....3 jari lagi menunjukkan ke arah kamu dan ingat telunjuk juga akan menjolok mata.