,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 7 July 2013

CINA DAN KAFIRUN DALAM FASA TERAKHIR UNTUK MENGUSIR MELAYU KE SUMATERA


MCA gerakkan unit medianya melawan Red Bean Army Satu Perangkap Baru Untuk UMNO 

  

VIVIAN  - Inilah wajah sebenar "ISI HATI" mereka

   

PELAYARAN PETAMA SELEPAS PENGUSIRAN - Dalam pelayaran menuju Sumatera

 

 

KARPAL SINGH: LAKSANA HUKUM HUDUD LANGKAH MAYAT SAYA DULU



Karpal Singh menegaskan jika Nik Aziz (PAS) mahu laksana hukum Hudud, langkahlah mayat aku (Karpal Singh) terlebih dahulu.

Nik Aziz sering terlupa dengan kenyataan pedas Karpal Singh bahawa DAP tidak akan berkrompomi dengan PAS dalam melaksanakan hukum hudud.

Karpal sebelum ini pernah mengeluarkan kenyataan bahawa pihak yang mahu menjadikan Malaysia sebagai negara Islam perlu terlebih dahulu melangkah mayatnya. Selain itu, ucapan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang dalam Muktamar PAS terdahulu yang mengambil ketetapan menggugurkan negara Islam dan mewujudkan Negara Berkebajikan.

Kenyataan Nik Aziz berhubung hukum Hudud adalah di luar kehendak PAS memandangkan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang sehingga kini masih belum membuat sebarang ulasan tentang kenyataan Mursidul Am PAS itu.

Bagaimana pula rekreasi Abdul Hadi Awang sebagai Presiden PAS dalam menjawab hal ini? Ini kerana gesaan dan ugutan Nik Aziz itu seolah-olah membelakangkan Abdul Hadi Awang yang secara rasminya memegang jawatan Presiden PAS.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjdwfum4W5oBG06QaMuqCnbHbd9fpLwMzesmc5Z0JZGhEmbwZiv7Xwq4TMRhMhjNWDu5EfEGPQzviX8LSEAAEJ9xyFQTb9fn8Bbx45AlWcoBm_S1swB9fXqJeBf7AuD2uXf9efxf8iWTTc/s1600/dap.jpg
JAHAT PENUTUPAN PASAR RAMADHAN - Apa yang mereka kata mereka akan LAKUKAN,

(A-li'Imraan 3:118)

A118

 Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya. 


(A-li'Imraan 3:119)

A119

 Awaslah! Kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. kamu juga beriman kepada segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). Dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: "Kami beriman", tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), katakanlah (wahai Muhammad): "Matilah kamu dengan kemarahan kamu itu". Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan segala (isi hati) yang ada di dalam dada.

(A-li'Imraan 3:120)

 
A120

Kalau kamu beroleh kebaikan (kemakmuran dan kemenangan, maka yang demikian) menyakitkan hati mereka; dan jika kamu ditimpa bencana, mereka bergembira dengannya. Dan kalau kamu sabar dan bertaqwa, (maka) tipu daya mereka tidak akan membahayakan kamu sedikitpun. Sesungguhnya Allah meliputi pengetahuanNya akan apa yang mereka lakukan.
 

MCA akan mengerahkan anggotanya dan penyokong BN untuk melawan semula kenyataan yang cuba menjatuhkan kerajaan dengan fitnah seperti yang disebar menerusi laman media sosial.

Naib Presiden MCA Datuk Seri Chor Chee Heung berkata penyebaran fitnah terhadap kerajaan pada PRU13 menerusi laman sosial sedikit sebanyak menjadi punca kekalahan ramai calon BN.

"Pihak pembangkang telah menggunakan laman sosial pada PRU yang lepas untuk berkempen dan mereka telah mengeluarkan dakwaan yang tidak berasas terhadap kerajaan.

"Rakyat pula lebih gemar menerima apa yang dibaca secara bulat-bulat tanpa menganalisis dahulu sama ada dakwaan yang dikeluarkan itu benar atau tidak," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan sumbangan program Akhiri Zaman Miskin (1Azam) di sini.

Beliau berkata rakyat tidak harus mempercayai dakwaan yang dikeluarkan 100 peratus kerana mereka sepatutnya memeriksa dahulu sama ada dakwaan itu benar atau tidak sebelum membuat persepsi sendiri.

"Cuba lihat negara Singapura, mereka telah menyekat kebebasan untuk bersuara di laman sosial kerana banyak perkara yang tidak benar didedahkan dengan senang.

"Malaysia masih bersifat terbuka kerana kita tak mahu sekat sesiapa untuk nyatakan pendapat mereka tapi pastikan apa yang mereka tulis itu betul," katanya.

Chor, yang merupakan bekas Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, berkata rakyat perlu dididik agar tidak menerima segala informasi yang disiar di laman sosial secara bulat-bulat.


موکنملايو - احد 28 شاءابن 1434 اولق لمڤيت، مليهت کڽاتأن مچ اموکنملايو سوده تاهو مچ سداڠ مرنچانکن سسواتو د بلاکڠ تابير برسام دڠن دڤ. مليهت ݢلومبڠ کبڠکيتن اسلامايلايو دان کݢاݢالن ڤاس منجادي ڤرتي دومينن اسلامايلايو دالم بنتوق ممبڠکڠ، دڤ مولا هيلڠ کڤرچايأن کڤد کممڤوان ڤاس اونتوق مڠݢنتيکن امنو. سباليقڽ دڤ جوݢ سدر دڠن تياد مچ دالم کراجأن اکن منجاديکن چينا هيلڠ باڽق کموداهن يڠ مريک کچاڤي سلاما اين.

اونتوق ايت باݢي مرمڤس دان مڠکلکن کروسي دڤ يڠ د بري اوليه مچ د سموا کاوسن يڠ مچ "کاله بوات-بوات"، چينا ڤرلوکن مچ تروس برسام دڠن بن. مريک امت بيمبڠ تمڤت اتاو کاوسن يڠ مچ کاله تاڤي ميجاوريتي اسلامايلايو تيڤيس﴿چونتوه = اسلامايلايو 51% دان چينا 40% دان لاين-لاين 9%﴾ اکن د لتکن چالون اسلامايلايو، سلالوڽ کاوسن سڤرتي اين اکن د لتکن چالون مچ. جک اين برلاکو، مک چينا اکن ڤوڤوس ددالم کراجأن دان سچارا تق لڠسوڠ جوݢ دڠن کتقاوتان اسلامايلايو دڠن تسونامي چينا ممبواتکن اورڠ اسلامايلايو اکن لبيه باڽق برسام امنو والاو ڤون ڤد داسرڽ مريک تيدق سوک دڠن امنو.

فکتور اينله يڠ ممبواتکن ڤميمڤين امنو تيدق اکن بروبه، والاو ڤون مريک د بري ڤتونجوق يڠ سبنرڽ اورڠ اسلامايلايو تله منولق امنو. جک راس "ملوات" دان بنچي سباهاݢين اورڠ اسلامايلايو يڠ دودوق د اتس ڤاݢر ﴿يڠ سبنرڽ منجادي کواس ڤننتو کمناڠن ڤاس/امنو﴾ لاري مڠوندي ڤاس اتاو ڤقر، امنو اکن تروس منجادي ڤمبڠکڠ دان بن اکن د بوبرکن. مچ، ݢرقن دان دڤ منجادي ساتو چينا دان ساتو ڤرتي.



سيڠاڤورا دان ڤاڤڽ اکن توروت سرتا دڠن چينا مليسيا منوبوهکن ساتو ڤرتي. د کالا اين....اسلامايلايو اکن تروس منجادي ڤمبڠکڠ سلاماڽ د ڤرليمين. اينله اموکنملايو کاتاکن کافيرون چينا ملااوا مچ دان دڤ سکارڠ برادا د فاسا تراخير اونتوق "مڠناکن امنو دان ڤاس" سباݢاي دوا ڤرتي اسلامايلايو يڠ اکن تروس برچاکرن هيڠݢ ک اخير حياة کواس اسلامايلايو د مليسيا. هاڽ دوءا يڠ منجادي سنجات مؤمين اݢر ڤرکارا اين تيدق اکن برلاکو دان امنو دڠن ڤاس داڤت د ساتوکن. أمين.......را ربّي عالمين.........