,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Tuesday 16 July 2013

JENAYAH TERANCANG KAUM KAFIRUN DAN TEKANAN KERAJAAN KEPADA MELAYU TELAH MERUNTUHKAN KUASA ISLAMELAYU ITU SENDIRI


Kerajaan Bacul kepada Bangsa Cina - Dasar Menganaktirikan Melayu Telah Menimbulkan Rasa Benci Orang Melayu Pada Kerajaan dan Kerana Ini Menjadikan KERAJAAN Bersendirian. Jika PRU Ke 13 kita Lihat Tsunami Cina, Untuk PRU Ke 14 Kemungkinan Besar Akan Berlaku Tsunami Melayu Tidak Membuang Undi. Percayalah.....

AMUKANMELAYU - Pemimpin Melayu sememangnya BACUL...

Kerajaan Malaysia Bacul Pada Orang Cina? - @razlanrafii

Istimewanya orang Cina - Kerajaan Malaysia Bacul Pada Orang Cina!Orang Cina tidak menghormati kerajaan Malaysia kerna tahu segala tindakan mereka akan dilindungi oleh kerajaan Malaysia. Mereka bebas untuk menghina Agung, menghina Islam malah mereka boleh bermaharajalela dengan segala kegiatan haram mereka.Kerajaan Malaysia sememangnya berat sebelah dan sentiasa mengagungkan orang Cina.Lihatlah sekeliling dalam Malaysia ni, semua hak orang Cina,.

Ini luahan hati Ketua Pemuda UMNO Seputih! At least ada jugak yang dah bersuara, yang lain macamana?


Istimewanya orang Cina! Kerajaan Malaysia bacul pada orang Cina! 
Orang cina tidak menghormati kerajaan Malaysia kerana tahu segala tindakan mereka lakukan akan dilindungi oleh Kerajaan Malaysia.
ALASAN - Mereka tak faham budaya Melayu....
Mereka bebas untuk menghina DYMM Agung, menghina Islam malah mereka boleh bermaharajalela dengan segala kegiatan haram mereka.

Kerajaan Malaysia sememangnya berat sebelah dan senantiasa mengAgungkan orang cina.

Lihatlah sekeliling dalam malaysia ni, semua hak orang cina,mereka boleh buat apa sahaja, sebab kerajaan malaysia bacul dan tidak bertaring.  

Mereka boleh buka kedai judi walau haram, mereka boleh buka bengkel mana-mana mereka suka walau haram, mereka boleh tutup jalan untuk berniaga kedai makan walau haram.

Semua ni sebab kerajaan malaysia bacul untuk ambil tindakan kepada mereka!
Inilah istimewanya Bangsa Cina!

Hari ini, bila Cina hina DYMM Agung, kerajaan malaysia lah yang sembunyi identiti cina derhaka ni, sebab mereka bacul dan lindungi cina, apa alasan? Yang kita tahu, maruah orang Cina akan di jaga oleh kerajaan Malaysia. Istimewanya mereka!
AMUKANMELAYU - Ada sesiapa yang kisah?
Saya jamin, kerajaan malaysia akan bacul sekali lagi terhadap 2 cina yang menghina islam dengan hidangan babi dalam ucapan menyambut ramadhan. 

Kenapa kita harus menjaga hati, menjaga kepentingan bangsa cina yang sudah terlalu kurang ajar kepada islam? 

Ada pernah kita melihat orang islam persenda agama Budha atau Kristian? 

Yang mengajar orang Cina kurang ajar kepada islam adalah kerajaan! Kerana kerajaan bacul, takut terhadap bangsa Cina! Itulah istimewanya Cina di Malaysia! 

Selama ini tidak ada pengajaran yang kerajaan tunjukkan kepada orang Cina! 

Tetapi kalau melayu! Esok kena tangkap , minggu depan kalau boleh masuk penjara. Ini fakta, 

KALAU ORANG ISLAM, CEPAT BENAR TINDAKANNYA

Saturday, August 14, 2010
Mahkamah dah pun menjatuhkan hukuman kepada dua orang pemuda yang didakwa membakar sebuah gereja. Hukuman itu mendapat reaksi yang pelbagai. Bagaimanapun, lebih ramai yang menyambut baik hukuman berkenaan kerana ia dilihat dapat mengurangkan ketegangan di samping 'mengambil hati' kaum Kristian selepas rumah ibadat mereka dibakar oleh kedua-dua orang pemuda berkenaan.

Bagaimanapun, timbul rasa tidak berpuas hati kerana kejadian tersebut dimulakan oleh golongan pembenci Islam dan Melayu di negara ini. Selepas siri serangan ke atas al Quran, masjid dan surau, tiada sebarang tangkapan dan hukuman yang dijatuhkan. Mereka yang ditangkap dan disyaki pula, dibebaskan dengan alasan tiada bukti.

Berapa banyak kes kepala babi yang digunakan untuk menyerang umat Islam berbanding orang Melayu-Islam menyerang dan membakar gereja? Namun, mengapa hanya orang Melayu-Islam sahaja yang dihukum sedangkan kesalahan menghina al Quran dilihat jauh lebih besar dan memerlukan penyiasatan yang lebih menyeluruh.

Pihak polis mempunyai kepakaran yang jauh lebih mencukupi untuk menyiasat kes ini. Namun adakah dengan menangkap dan menghukum dua orang pemuda Melayu berhubung kes pembakaran gereja, sudah cukup untuk meredakan kemarahan. Bagaimana pula dengan mereka yang menghina Islam, al Quran, masjid dan surau dengan kepala babi? Mustahil polis gagal mengesan dan gagal menangkap mereka?

Dua orang remaja ditangkap selepas cuba membakar sebuah surau. Salah seorang daripada mereka adalah anak seorang pegawai polis. Apakah status kes berkenaan? Adakah kes tersebut dipendamkan dan dihilangkan begitu sahaja dengan penghukuman dua orang pemuda Melayu-Islam kerana membakar gereja?

Kerajaan perlu adil. Golongan seperti ini tidak boleh dibiarkan dan mereka perlu dihukum dengan hukuman yang seberat-beratnya. Agama mana - kecuali Zionis - yang menghalalkan umatnya memusnahkan rumah ibadat umat agama lain?

Tahun 2009 Anak Anak Melayu Didakwa Hina Kepala Lembu Ikat Jamin Kes RM15,000 Seorang.... CINABENG Hina Agama Islam....?

Tanggal 9 September 2009 seramai 12 orang anak anak muda berbangsa melayu beragama islam telah diheret ke Mahkamah.....

Mereka didakwa berhubung insiden perarakan kepala lembu ketika mengadakan protes di pejabat SUK kerajaan negeri Selangor.

Kesemua mereka yang dituduh mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan....

Mereka dituduh melakukan keslahan tersebut pada pada kira kira jam 2.25 petang 28 Ogos 2009, dan sekiranya sabit kesalahan mereka berdepan dengan hukuman penjara sehingga 3 tahun dan/atau denda sehingga RM5,000 atau kedua-duanya sekali mengikut Seksyen 4[1] Akta Hasutan 1948.

Yang menjadi gempar ketika itu ialah tindakan Timbalan Pendakwaraya Mohd Dusuki Mokhtar telah memohon agar Mahkamah menetapkan ikat jamin sebanyak RM15,000 setiap seorang...! Padahal hukuman denda tidak lebih RM5,000 sahaja....

Mujurlah peguam yang mewakili tertuduh semua telah memohon ikat jamin itu dikurangkan, akhirnya ditetapkan amaun sebanyak RM500 setiap seorang.

Yang menghina agama islam...? Apakah hukuman menanti mereka....?
Tak payah bayar ikat jamin...?
Apakah akan berlaku "pendakwaan terpilih" untuk kunuuuuuuunnya mau menjaga hati pengundi CINABENG yang pernah melaungkan kalimah INI KALI LAH...?

Bakar Surau Sikamat - Cina cepat ditutup salah ... Cuba Melayu?


Sudahlah Timbalan Menteri KDN hanya anggap impulsive act sesuatu tindakan yang premeditated dan criminal untuk balik 4 botol arak dan cat merah ke surau di Sikamat Seremban, tiada pula Pemuda BN bersuara.

Dah kami bising baru dengar suara T Mohan dan Wee Ka Siong dengan kutukan lebih keras. PAS, PKR dan DNA ... opss DAP tak ada kecoh2. Maklumlah yang kena Melayu, tak kuasa mereka nak bela dan heboh2kan. Melayu ini untuk dihina dan ditindas rupanya.

Pemimpin politik yang datang adalah Dato Razi Kail, ADUN Juaseh yang merupakan bapa angkat DUN Sikamat dan Jason Lee Penyelaras DUN BN Temiang. anthony Loke ada datang menyemak2.

Loke ada mengecam orang yang buat perkara ini. Minta polis siasat. Ehhh ... kata DAP tak caya polis, mahkamah dan SPRM. Kenapa suruh polis siasat? Kenapa tak bawak FBI ke?

Dari maklumat yang The Unspinner perolehi dari kawan di kawasan tersebut, kejadian berpunca dari seorang budak Cina menegur budak Melayu bising main mercun dekat kawasan itu.

Aisay ... malam Chinese New Year Cina bakar mercun bising, Melayu tara bising pun. Mungkin Cina main satu malam tapi budak Melayu main tiap2 malam.

Berlaku sedikit pertengkaran mulut dan dikatakan Pengerusi Surau campurtangan melaeraikan kot.

Tengahhari semalam keluarga anak yang terlibat berjumpa JK Surau dan meminta maaf. Orang surau terima dan diajak berbuka sama2 puasa 27hb ni. MCA derma RM4,000 kepada surau. Selesai masalah.

Kan itu baik caranya. Tak payah nak tunjuk dan hasut. Duduk bincang baik2 dan cari penyelesaian.

Bukan hak orang nak ambik dan sendiri bertambah kaya. Hidup berlainan kaum dan ugama mesti ada tolak ansur. Jangan nak tolak saja, ansur tak ada.

Cina cepat ambik tindakan bila mereka salah. DAP turut mainkan peranan supaya tidak bising dan besarkan.Pu****k "impulsive act"!~

Masa gereja dibakar atau apa2 berlaku pada kuil, MCA, Gerakan dan DAP cepat tuduh Melayu dan semua hentam Melayu.

Bila melibatkan Melayu, tak ada cara jalan untuk tidak kecoh dan malah dibesar2kan. Itu disebalik tuduhan terhadap polis, SPRM, mahkamah dan kerajaan.


Walaupun selesai, 4 budak Cina yang lakukan akan di tuduh bawah Sekseyn 297 khianat rumah ibadat. Akan di caj pada Ogos 27hb.

Sekarang kita nak tengok 4 budak Cina ini nak ngaku salah atau tidak?

Apakah mereka akan kena 5 tahun atau tidak macam mana dua budak Melayu yang bakar gereja kena.

Gereja dapat RM500,000. Surau MCA kasi RM4,000. Kerajaan pun tak hulur


Kebanjiran Rumah Urut di Selangor, Ronnie Liu Diminta Tidak Beralasan

Membaca tulisan Afiq KLTown (Sila klik di sini) mengenai kebanjiran rumah urut di Selangor membuat Wak tertanya-tanya; ke mana perginya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk menangani permasalah ini?
Difahamkan di Klang sahaja terdapat lebih 40 buah rumah urut yang menawarkan pelbagai perkhidmatan tidak bermoral, namun berselindung dengan nama pusat rekreasi dan refleksologi. Malah jika diperhatikan, bukan sahaja peningkatan rumah urut begitu ketara, malah kewujudan hotel-hotel murah di negeri ini menimbulkan pelbagai persoalan.
Menurut laporan yang disiarkan di sebuah akhbar tempatan melaporkan, terdapat peningkatan ketara dari 800 kepada 4,000 rumah urut sejak negeri Selangor ditadbir Pakatan Rakyat.


Namun apabila diajukan kepada Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor, Ronnie Liu, dia menafikan dan mencabar pula kerajaan negeri-negeri di bawah Barisan Nasional (BN) untuk menghapuskan lesen ini.

 
Ternyata Ronnie hanya tahu menyalahkan pihak lain dan tidak berusaha memperbaiki keadaan. Malah dakwaan tambahan Ronnie bahawa semua lesen rumah urut dan pusat hiburan di Selangor dikeluarkan semasa pentadbiran UMNO-BN dan kerajaan PR Selangor tidak mengeluarkan sebarang lesen ternyata tidak benar.
Adakah kewujudan semua rumah urut di Selangor yang baru tumbuh selepas PR mentadbir Selangor juga dikeluarkan semasa zaman BN?



Ronnie nampaknya cuba menyembunyikan hakikat bahawa dia telah gagal menangani permasalah rumah urut di negeri ini. Dan secara tidak langsung, tindakan Ronnie ini seolah-olah "membela" tindakan pengusaha rumah urut dengan membiarkan percambahan rumah urut terus berlaku.

Seandainya lesen rumah urut ini dikeluarkan semasa pemerintahan kerajaan UMNO-BN, mengapa Ronnie sebagai pihak berkuasa di Selangor tidak menjalankan pemantauan terhadap perkhidmatan yang disediakan di rumah-rumah urut berkenaan?

Malah kerajaan negeri ternyata turut terlibat dalam percambahan rumah urut kerana sentiasa membenarkan pengusaha-pengusaha rumah urut memperbaharui lesen saban tahun. Adakah tindakah membenarkan pembahaharuan lesen ini adalah usaha menghalang percambahan rumah urut?

Jika diperhatikan di sekitar kawasan seperti Bandar Baru Bukit Tinggi, Klang; Kota Damansara dan beberapa kawasan lagi, ternyata rumah-rumah ini baru diwujudkan selepas tahun 2008.  Bagaimanakah Ronnie boleh mendakwa kerajaan negeri tidak mengeluarkan sebarang lesen, sedangkan premis ini baru beroperasi selepas 2008? Adakah rumah-rumah urut ini adalah premis haram yang dibina tanpa pengetahuan kerajaan Selangor? 
Seandainya premis ini dibuka secara haram, seharusnya kerajaan Selangor perlu bersegera mengambil tindakan untuk menutup premis ini. Malah kewujudan rumah urut di Selangor menjadi punca penularan aktiviti persundalan dan pelacuran di negeri ini.




Nampaknya PR sendiri tidak mampu menangani permasalah ini, sebaliknya cuba pula mencari salah pihak lain. Seandainya PR tidak berupaya untuk berhadapan dengan isu kebanjiran rumah urut, Wak rasa sudah sampai masanya PR membiarkan negeri ini ditadbir semula oleh UMNO dan Barisan Nasional kerana ternyata mereka lebih baik dalam menguruskan negeri ini.

300 Kedai Judi Haram Di Pulau Pinang


Mesin Judi 
Regim DAP yang ketua menteri paling celaka dalam sejarah telah mencapai satu kejayaan apabila mewujudkan industri perjudian yang menguntungkan. Ekonomi yang mengalir hasil wang haram dikatakan turut membantu DAP .
Rata rata program DAP dikhabarkan turut mendapat sponsor daripada tauke tauke judi. Kemarin 26/11/11 NGO Pertiga atau dikenali sebagai Pertubuhan Gabungan Islam Amal telah mendedahkan lebih 300 lokasi kedai judi haram .
140 orang ahli Pertiga turut sama menyertai sidang akhbar tersebut. Mereka turut membantah kerana Pulau Pinang ibarat mini Las Vegas,gejala ini memberi masaalah kepada rakyat kejadian bunuh diri,pergaduhan,rompak,samun adalah sebahagian faktor penyumbang kepada kewujudan kedai judi haram .
300 lokasi kedai judi haram beroperasi dan dibuktikan dengan gambar yang diambil oleh PERTIGA
Patutlah penyokong pakatan begitu sayang regim Guan Eng Pulau Pinang,kerajaan ini rupanya memenuhi kehendak kaki judi dan maksiat.Kejayaan dalam tempoh tidak sampai sepenggal harus dijadikan contoh buat kerajaan BN. Inilah punca pakatan boleh menang,memandangkan pengundi pakatan dahagakan judi haram.
Pisau kata ” judi didahulukan”
KERAJAAN BACUL - Inilah kebaculan yang nyata, memberi "MUKA " pada PENDERHAKA





AMUKANMELAYU - Kami dah nak termuntah dengan DASAR BERLEMBUT Kerajaan dengan Cina....dasar ini telah menyebabkan Islamelayu menjadi "PENAKUT" kepada Kafirun Pendatang kerana tindakbalas yang di lakukan akan menjadikan Islamelayu yang mempertahankan diri di tuduh bersalah......perasaan meluat, benci, marah, kecil hati, nak termuntah, sakit hati dan sakit mata.....membuatkan Islamelayu meninggalkan KERAJAAN bersendirian untuk menghadapi semua ini. Dasar menganaktirikan Islamelayu telah memerangkap KERAJAAN ISLAM Malaysia.