,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Saturday 27 July 2013

WALAU PUN TIADA UMPAN PERANGKAP DAP SENTIASA MENGENA


Bulan Ramadhan - "MUSLIHAT" Wakil Rakyat DAP Berlumba-Lumba Berbuka Puasa Dengan Orang Islam

Malam semalam sahaja, dua majlis berbuka puasa atau Iftar diadakan oleh Ahli Parlimen DAP. Menjadi satu trend sejak akhir-akhir ini, ahli-ahli politik DAP berlumba-lumba mengadakan majlis berbuka puasa untuk menarik perhatian dan minat orang-orang Islam terhadap DAP. Malah Roketkini, lidah rasmi DAP turut mengadakan majlis berbuka puasa baru-baru ini.
Di Pulau Pinang, Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Steven Sim Chee Keong, tidak ketinggalan mengadakan majlis berbuka puasa di sebuah surau di Taman Pearl, Berapit. Majlis berkenaan ditaja oleh Lydia Ong, EXCO Pulau Pinang dan juga merupakan ADUN Berapit. Bukan setakat orang-orang Melayu beberapa pemimpin Cina turut hadir memeriahkan majlis berkenaan. Lebih ironinya, gambar Tokong Joseph Lim, megah bergantung di perkarangan surau berkenaan.
Kalau majlis berbuka puasa di Pulau Pinang diadakan di surau, lain pula keadaan di Subang Jaya. AJK Masjid Al Mukminun USJ 2 begitu berbesar hati menjemput ADUN DAP Subang Jaya yang juga merupakan Speaker Kerajaan Negeri Selangor untuk hadir berbuka puasa bersama mereka. Hebat peranan yang dimainkan oleh pemimpin-pemimpin DAP. Mereka tahu di mana kelemahan orang-orang Melayu. Banyak yang mereka pelajari daripada perwatakan MP Tian Chua yang tidak lekang berbaju Melayu yang saban malam berbuka puasa bersama masyarakat Melayu.