,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 21 July 2013

OTAK BELACAN - COMFORM ADA MELAYU YANG SETUJU CINA MENJADI YANG DI PERTUA NEGERI.......


 PENGHINAAN YANG TAK DAPAT DIMAAFKAN, Islamelayu di hina di Tanah Airnya Sendiri....................

 

“Saya tidak ingin melibatkan Perdana Menteri lalu kerana dia tidak lagi relevan dalam politik kini, tetapi kata-kata yang dibuat Tun Dr. Mahathir itu adalah kata-kata yang saya rasa seorang yang telah nyanyuk”.
Tony Pua, Ketua Publisiti DAP.


SURAT TERBUKA KEPADA SDR TONY PUA !!!


Sdr Tony Pua,

Saya menulis warkah ini bagi menjawab kenyataan saudara yang disiarkan di dalam portal berita themalaysianinsider.com pada 7 Jun 2013 di mana saudara menuduh bekas Perdana Menteri Malaysia kelima, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan UMNO sebagai paling rasis dalam negara ini.

Ketika Dr. Mahathir melafazkan sumpah jawatan sebagai Perdana Menteri pada 1981, saudara baru seorang budak hingusan berusia 9 tahun.

Jurang intelek antara saudara dan Dr. Mahathir bagaikan langit dengan bumi dan tidak mungkin saudara atau mana-mana rakyat di negara ini mampu mencapai ketinggian serta ketajaman pemikiran seperti beliau walaupun untuk tempoh 50 tahun akan datang.

Bagi saya dan rakyat Malaysia yang menyanjungi ketokohan dan kepemimpinan serta sumbangan besar beliau kepada kemajuan dan kestabilan negara ini, tuduhan saudara umpama tombak berbisa menusuk kalbu khususnya bagi orang Melayu.

Saudara tentu sedar sejak tertubuhnya Parti Tindakan Demokratik (DAP) parti ini telah dan masih dianggap sebagai sebuah organisasi politik yang berasaskan kepada sentimen perkauman tebal, pemikiran rasis dan sempit yang hanya menggalas kepentingan agenda kaum Cina sahaja, iaitu bangsa kelahiran saudara.

Berlainan pula dengan UMNO yang lahir di tempat yang mulia dan disanjung sebagai parti Melayu yang memainkan peranan amat penting membawa nikmat kemerdekaan kepada seluruh rakyat Malaysia, termasuk ibu bapa, adik beradik dan saudara sendiri.

Parti yang saudara label sebagai 'paling rasis' ini jugalah antara lain berjaya membangunkan pendidikan di negara ini sehingga saudara turut menerima tempias nikmatnya berkesempatan menuntut di Universiti Oxford.

Dr. Mahathir pernah mengatakan orang Melayu mudah lupa tetapi saya yakin orang seperti saudara juga mudah lupa untuk bersyukur terhadap segala apa yang saudara dan bangsa saudara perolehi atas perjuangan ikhlas UMNO sejak merdeka.

Sebelum saya mengemukakan bukti nyata untuk menyanggah tuduhan melampau dan tidak masuk akal saudara terhadap Dr. Mahathir dan UMNO, biarlah saya beritahu saudara mengenai beberapa perbuatan dan amalan orang Cina terhadap bangsa Melayu yang selama ini hanya memendam dan bersabar di atas diskriminasi yang mereka alami.

Tanya sahaja mana-mana orang Melayu yang membaiki kereta atau motosikal di bengkel kepunyaan Cina, pasti mereka akan merungut bayaran yang dikenakan kepada mereka 15 hingga 20 peratus lebih mahal daripada pelanggan berbangsa Cina.

Tanya pula kepada makcik-makcik Melayu yang membeli-belah di kedai runcit kepunyaan Cina, mesti mereka akan memberitahu harga yang dicaj kepada pelanggan Melayu adalah lebih tinggi berbanding bangsa mereka sendiri.

Begitu juga diskriminasi yang dilalui oleh peniaga-peniaga Melayu yang ingin mencari peluang pasaran di pasar raya milik Cina. Kerap barangan mereka dipamerkan hampir dengan setor malah ada juga di tepi tandas, walhal dari segi kualiti dan harga produk keluaran Melayu setanding dan kompetitif dengan barangan keluaran syarikat Cina.

Banyak lagi contoh yang ingin saya maklumkan kepada saudara tetapi cukuplah sekadar untuk membuka mata saudara betapa rasisnya bangsa saudara. Bagaimana pula diskriminasi syarikat Cina yang hanya mengiklan jawatan kosong untuk bangsa Cina sahaja?

Malah pekerja Melayu di syarikat Cina juga mendapat gaji yang lebih rendah walaupun mempunyai kelulusan dan dan jawatan yang sama dengan rakan sekerja berbangsa Cina.

Apa pula jawapan saudara mengenai budaya penyalahgunaan dadah, rasuah, aktiviti haram dan maksiat seperti rumah urut, pusat judi, pusat siber kafe haram, pusat karaoke haram dan sebagainya yang rata-rata dikendalikan oleh bangsa saudara?

Mungkin dasar Perdana Menteri yang 'amat rasis' ini jugalah yang berjaya meletakkan 29 daripada 40 billionaire dan jutawan berbangsa Cina dalam senarai individu Malaysia paling kaya majalah Forbes pada tahun 2012.

Semasa DAP, Pas dan PKR menguasai Perak selepas Pilihan Raya Umum 2008, sudikah saudara menjelaskan mengapa antara langkah terawal kerajaan negeri adalah menutup 700 Tabika Kemas yang memangsakan lebih 13,000 murid dan beratus-ratus guru Kemas yang hampir kesemuanya berbangsa Melayu?

Begitu juga dengan tindakan kerajaan DAP-Pas-PKR yang sengaja memperlahankan pembinaan masjid dan sekolah agama baharu sepanjang 11 bulan memerintah Perak sementara sekolah-sekolah swasta Cina bercambah dengan diberikan tanah manakala kampung-kampung baru diberikan status kekal.

Ini hanya sekelumit sahaja daripada tindakan-tindakan rasis yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri yang dikawal oleh DAP.

Akhir sekali, biarlah saya mengingatkan kembali kalimat-kalimat rasis yang ditujukan kepada orang Melayu oleh penyokong-penyokong parti saudara dalam tragedi berdarah 13 Mei 1969. Jika saudara musykil silalah rujuk kertas putih yang disediakan oleh Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) mengenai tragedi berdarah 13 Mei 1969.

Dokumen ini ditandatangani Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak Datuk Hussain selaku Pengarah MAGERAN.

Menurut laporan ini pada muka surat 33 bab 12, ketika melintas Balai Polis Brickfields penyokong-penyokong Cina DAP telah melaungkan kata-kata mencaci, "Apa polis boleh buat? Kita Raja" dan "Buang semua polis Melayu".

Dalam perarakan DAP meraikan kemenangan mereka di depan Balai Polis Jalan Travers, sekali lagi penyokong-penyokong Cina DAP mengucapkan kata-kata kesat dan biadab terhadap orang Melayu seperti, "Mati Melayu, Sakai pergi masuk hutan!" Berhampiran dengan pondok polis Bukit Bintang, penyokong-penyokong Cina DAP dan Gerakan (ketika itu pembangkang) bertempik dengan mengeluarkan kata-kata amat rasis sekali, "Apa ini Melayu kita negeri dia sudah perintah. Ini negeri bukan Melayu punya."

Saya anjurkan saudara baca sehelai demi sehelai laporan MAGERAN setebal 104 halaman ini supaya saudara mendapat pencerahan minda dan kesedaran serta keinsafan siapakah rasis nombor wahid di negara yang dipanggil Tanah Melayu ini.

Mungkin pahit untuk saudara telan sedikit daripada kebenaran dan fakta yang saya kemukakan tetapi saya percayakan pepatah Melayu yang mengatakan mana harimau yang boleh tukar belangnya?



Oleh : DZULKARNAIN TAIB
Presiden Kelab Wartawan Muda Malaysia dan bekas Ketua Pengarang Suara Keadilan
Tony Pua dan DAP menjadikan Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali sebagai subjek serangan, DAP menyerlahkan sikap sebenarnya iaitu membela pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee berhubung tindakan mereka mempersendakan umat Islam dan Ramadan dalam Facebook serta mempamerkan gambar-gambar lucah dalam blog mereka.
 
“Kita lihat dalam kes blogger, Alvin Tan dan Vivian Lee, hukuman terlebih dulu dijatuhkan sebelum mereka diberi peluang membela diri. Mereka juga dinafikan ikat jamin atas alasan ‘kedua-duanya mempunyai kecenderungan untuk memuat naik gambar yang boleh menimbulkan kemarahan orang ramai’.
“Sikap ‘double-standard’ dalam sistem pendakwaan Malaysia ini membuktikan kepura-puraan slogan 1Malaysia yang diucapkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sendiri. Ibrahim yang membuat hasutan secara terbuka dibiarkan lepas bebas dan malah dipertahankan Menteri UMNO sedangkan Alvin Tan dan Vivian Lee terus dihukum tanpa diberi peluang langsung.
“Ia juga satu penghinaan kepada Perlembagaan Persekutuan yang memperuntukkan bahawa semua rakyat Malaysia adalah sama di sisi undang-undang,” kata Tony Pua, Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan.
Kenyataan terbaru Tony Pua itu menyusul selepas Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memulakan serangan yang sama semalam.
Tony Pua yang juga Ahli Parlimen DAP Petaling Jaya Utara dilaporkan Roketkini berkata demikian sebagai membidas kenyataan Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan yang mempertahankan Ibrahim Ali.
Sebelum ini, Abdul Rahman pernah membuat kenyataan bahawa kes Alvin & Vivian dengan kes Ibrahim adalah dua versi yang berbeza.
Menurutnya, Ibrahim sendiri pernah menjelaskan kepada beliau bahawa Presiden perkasa itu hanya mahu membakar kitab injil versi Bahasa Melayu yang mengandungi kalimah Allah yang boleh mengelirukan orang Islam serta acara membakarnya adalah cara terhormat seperti mana umat Islam melupuskan Al-Quran lapuk dan disalah cetak.
Sedangkan kata Abdul Rahman, tindakan pasangan penulis blog seks itu bersifat menyerang agama lain, mampu mencetuskan pergeseran agama dan melanggar tatasusila rakyat Malaysia.
Pembelaan Abdul Rahman itu disifatkan Tony Pua sebagai usaha meracuni pemikiran umat Islam untuk membolehkan pembakaran Bible.
“Tidak ada rakyat Malaysia yang akan percaya kata-kata berapi dan penuh emosi Ibrahim itu hanya sekadar ‘membetulkan kesilapan cetak Bible’.
“Tindakan Abdul Rahman adalah perilaku yang jelas menghasut supaya orang Melayu dan umat Islam dalam negara membakar kitab suci Kristian kerana ianya ‘tidak salah’.
“Ini adalah penghinaan kepada penganut agama lain dan tentu ia tidak boleh diterima dan beliau sepatutnya dikenakan hukuman sewajarnya, namun pihak berkuasa langsung tidak mengambil sebarang langkah,” katanya.
Selain itu, Tony Pua juga membuat menuduh bahawa Malaysia dikuasai oleh Barisan Nasional (BN) yang mengamalan sistem ‘1Kaum dan 1Agama’.
Kesungguhan DAP mengkritik Ibrahim dan Abdul Rahman dianggap seperti menembak dua ekor burung dengan satu peluru.
Satu sudut, semakin jelas DAP membela Alvin da Vivian dan satu sudut lain, DAP menonjolkan partinya sebagai pembela Kristian. AIDC
 
 
 

KOMPLOT G17 DALAM MERANCANG STRATEGI DAN AGENDA UTAMA DAP DALAM MERAMPAS PUTRAJAYA

di petik dari Blog ApanamaDotcom
 
 Pendahuluan
Pencetus kepada polemik perancangan strategi dan agenda DAP
Razali merupakan pencetus kepada polemik berkaitan perancangan strategi dan agenda DAP. Beliau komitat dalam tugasan yang diberikan demi menjayakan Malaysian Malaysia

Mohamad Razali merupakan matan Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam dalam parti DAP suatu ketika dahulu. Beliau juga ditugaskan sebagai Pegawai Tugas-tugas Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Ketua Organisasi DAP Bahagian Jelutong, Setiausaha Publisiti DAP negeri Pulau Pinang dan Timbalan Ketua Pemuda Bahagian Pulau Pinang. Pada 5 Mei 2011, beliau mengesahkan sebagai salah seorang peserta dalam pertemuan paderi di Pulau Pinang yang ‘berdoa’ mahu menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Malaysia. Majlis doa itu diadakan secara tertutup untuk paderi-paderi di sebuah hotel di Jalan Macalister. Beliau merupakan salah seorang daripada wakil kaum Melayu dalam merancang dan mengatur strategi untuk memecah-belah KESATUAN dan KEHARMONIAN orang Melayu khususnya dan rakyat Malaysia umumnya secara SISTEMATIK. Petikan di bawah ini mengesahkan campur tangan negara luar di dalam hal ehwal dalaman negara.

“Jadi, di sini Tuan-tuan dan Puan-puan, saya ingin memberitahu apakah rancangan DAP kalau dapat tawan Putrajaya ni? Banyak. Banyak rancangan. Saya ni bersengkongkol dengan mereka. Banyak rancangan yang dibuat oleh pihak DAP. Seperti yang saya katakan tadi, saya tak tuduh orang lain, sayalah orang yang terlibat secara langsung. G17 nilah yang mengerakkan semua jentera-jentera DAP secara dalaman.”
Think Tank Geng G17
Dalam DAP ini ada tujuh belas (17) orang pakar strategi yang dilantik oleh Setiausaha Agung DAP (Lim Guan Eng). Pecahan ahli yang menganggotai G17 ini terdiri daripada lima belas (15) orang Cina, seorang (1) India dan seorang (1) Melayu. Mohamad Razali merupakan wakil tunggal orang Melayu yang berada dalam G17. Secara umumnya, G17 ini adalah merupakan satu jawatankuasa sulit yang hanya diketahui oleh Setiausaha Agung dan pemimpin-pemimpin tertinggi saja serta bersifat “rahsia“. Ahli G17 telah mendapat latihan khusus dari pakar-pakar luar negara. Mereka dilatih hampir tiga tahun oleh pihak Israel. Manakala latihan kemahiran diberikan secara berkala mengikut kepakaran adalah berbeza daripada US, UK, Australia, Jerman, Kanada dan Belgium. Mengikut rekod tahun 2011, latihan di Malaysia ini sempat diadakan di tiga lokasi terpilih di Pulau Pinang, Hotel Shangg Ipoh di Perak dan di Hotel Quality Shah Alam Selangor. Manakala latihan lanjutan pula akan diadakan di luar negara.

DAP merupakan serpihan kepada PAP yang memainkan sentimen kaum melalui konsep "Malaysian Malaysia"

DAP merupakan serpihan kepada PAP yang memainkan sentimen kaum melalui konsep “Malaysian Malaysia”

Secara asasnya, IDEOLOGI yang dianuti oleh mereka amatlah merbahaya dan tidak sesuai diamalkan oleh masyarakat Islam. Ia meliputi ideologi “Malaysian Malaysia” dan fahaman “Zionis”. Selain daripada itu, semua ditolak kerana mereka lebih pentingkan ideologi parti (DAP) berbanding anak, isteri atau keluarga. Ia boleh disimpulkan bahawa mereka lebih berpegang kepada “parti its more important” kepada mereka. Berdasarkan kepada hiraki G17, Tony Pua Kiam Wee a.k.a Tony Pua merupakan Ketua G17 yang berfungsi sebagai Pakar Strategi DAP yang diberikan tanggungjawab untuk merancang strategi dan agenda besar DAP. Salah satu agenda yang dirancang demi “survival” mereka ialah merancang bagaimana hendak mengurangkan dominasi atau mengusir masyarakat Melayu keluar dari Pulau Pinang. Selain daripada Tony Pua, Ronnie Liu juga merupakan salah seorang “Think Tank” yang membantu G17 dalam merealisasikan agenda DAP. Anologinya, beliau dilihat sangat condong menyebelahi pusat-pusat maksiat yang  diserbu dan melarang JAIS untuk melaksanakan tanggungjawabnya terhadap orang Islam yang “bermaharajalela” di pusat tersebut.

Strategi Dan Agenda Utama DAP
Berdasarkan kepada pendedahan Mohamad Razali berkaitan strategi dan agenda DAP jika mereka berjaya menawan Putrajaya amatlah mengerikan masyarakat Melayu khususnya dan warga Malaysia umumnya. Terlalu banyak rancangan terancang dan strategik untuk mengubah suasana landskap sosial, politik dan ekonomi negara. Semuanya digerakkan oleh jentera-jentera DAP secara dalaman setelah mendapat khidmat nasihat dan perancangan taktikal dari G17 seperti berikut :

Golongan kristian evengelis yang menjadi perancang kepada G17
Golongan kristian evengelis yang menjadi perancang kepada proses kristianisasi mengikut acuan G17
  • Kristian Agama Rasmi Malaysia
Perancangan rapi telah disiapkan oleh G17 untuk menjadikan agama rasmi Malaysia adalah agama Kristian dalam masa sepuluh tahun. Ia bertepatan dengan demografi ahli DAP yang hampir 90% kepimpinannya adalah beragama Kristian. Misalnya Lim Guan Eng, nama penuh dia pun Joseph Lim Guan Eng, Pua Kiam Wee (Tony Pua), Liu Tian Khiew (Ronnie Liu), Ooi Chuan Aun (Jeff @ Jeffrey Ooi) dan Kok Suh Sim (Teresa Kok). Mungkin banyak orang pun tahu, terdapat setengah pemimpin DAP masih guna nama Cina sebagai pengenalan diri tetapi mereka sebenarnya adalah merupakan penganut Kristian.

Lakaran bendera rasmi Republik Malaysia yang dicadangkan oleh G17 dan kuncu-kuncunya
Lakaran bendera rasmi Republik Malaysia yang dicadangkan oleh G17 dan kuncu-kuncunya
  • Malaysia Sebagai Sebuah Republik
Idea ini adalah didorong oleh kejayaan PAP di Singapura yang berjaya men‘tranformasi‘kan sistem pentadbiran negara Singapura daripada Sistem Pentadbiran Kesultanan Melayu kepada Sistem Negara Republik Singapura.  DAP dilihat intim mendapatkan khidmat nasihat Singapura dalam mencorak sistem pentadbiran mengikut acuan PAP. Langkah pertama ke arah sebuah republik ialah mengubahsuai melodi Lagu Negaraku dan Bendera Malaysia.  Lagu Negaraku yang baru telah diperdengarkan di Hotel Paramount Sibu semasa di ambang pilihanraya negeri Sarawak pada tahun 2011. Lagu Malaysia baru ini telah membuang perkataan Raja. Beberapa perkataan lain diubahsuai. Begitu juga melodi dan iramanya semuanya sudah. Penulis lirik lagu Negaraku adalah orang Selangor berbangsa Cina. Orang Selangor juga dia.
  • Yang Dipertua Negeri Di Kalangan Orang Cina
    ADA ISLAMELAYU KESAH? - MAHARAJA CINA DI PULAU PINANG Selepas PRU Ke 14
     
DAP sering mempersoal mengapa Yang Dipertua Negeri dilantik untuk orang Melayu sahaja? Mereka bertegas bahawa mereka pun rakyat Malaysia juga, kenapa kami tidak diberi hak? Persoalan ini sering dikitar semula oleh DAP setiap masa kepada masyarakat bukan Melayu dengan tujuan membangkitkan KEMARAHAN dan KEROSAKAN minda masyarakat. Mereka bertekad kalau DAP dapat menawan Putrajaya, mereka akan memastikan Pulau Pinang, Melaka, Sabah dan Sarawak selepas ini, Yang Dipertua Negeri adalah daripada kalangan orang Cina.


Pertabalan Sultan Kedah dianggap oleh G17 sebagai merugikan hasil kerajaan. G17 mencadangkan agar dimansuhkan dan diganti sistem Presiden
Pertabalan Sultan Kedah dianggap oleh G17 sebagai merugikan hasil kerajaan. G17 mencadangkan agar dimansuhkan dan diganti sistem Presiden
  • Sistem Raja Berperlembagaan Dimansuhkan
Sistem ini akan dihapuskan oleh DAP bagi menggantikan Sistem Negara Republik. Tindakan biadap ini boleh dibuktikan melalui kenyataan Lim Kit Siang di dalam mesyuarat di mana beliau menyatakan bahawa Raja-raja yang ada di Malaysia ini adalah dari keturunan lanun, perompak dan penjudi. Beliau secara sinis mengungkapkan kenyataan “Is it you want role by pirate our country?” Tindakan ini boleh disaksikan semasa pertabalan Yang Maha Mulia Duli Yang Dipertuan Agong pada 11 April (2012) yang lalu. Tengok, bagaimana mereka menghina dan mencaci Agong dengan komen yang memualkan seperti komen Lim Kit Siang yang berkata ;
Raja-Raja Melayu semuanya lanun. Semuanya perompak“. Katanya lagi;”buat apa hormat Agong, buat habis wang ringgit cukai rakyat sahaja beri pada Raja-Raja Melayu. Kenyataan biadap ini disambung oleh Lim Guan Eng;”kalau kita (DAP) pegang Kerajaan Pusat, kita akan hapuskan Raja-Raja. Buat apa ada Raja, Presiden sudah cukup.
Presiden Pertama dan terakhir dari bangsa Melayu dilantik menjadi Presiden Singapura pada 1965. Kini ia hanya layak diabadikan pada setem dan duit kertas republik Singapura
Presiden Pertama dan terakhir dari bangsa Melayu dilantik menjadi Presiden Singapura pada 1965. Kini ia hanya layak diabadikan pada setem dan duit kertas republik Singapura

Kerana apa? Mereka yakin kalau dapat menawan Putrajaya, itulah pertabalan terakhir Yang Dipertuan Agong di bumi Malaysia. Selepas ini ia akan digantikan Presiden. Mereka merancang untuk menurunkan sembilan Raja dan menggantikannya dengan satu Presiden. Mengikut perancangan DAP, Presiden pertama memang akan dilantik di kalangan orang Melayu. Selepas itu, Presiden yang kedua dan seterusnya akan diberi kepada orang Cina dan India. Idea ini diambil macam dilakukan oleh Singapura, Presiden yang pertama dilantik orang Melayu Yusof bin Ishak (1965 – 1970), selepas itu jawatan ini diisi oleh bukan Melayu seperti Benjamin Henry Sheares (1971 – 1981), Devan Nair (1981 – 1985), Wee Kim Wee (1985 – 1993), Ong Teng Cheong (1993 – 1999), S.R. Nathan (1999 – 2011) dan Tony Tan Keng Yam (2011 – 2017).  
  • Amalan Agama Islam Disekat
Laungan azan tidak dibenarkan berkumandang. Hanya terhad pada waktu dan jarak tertentu. Semuanya disebabkan alasan hak-hak asasi
Laungan azan tidak dibenarkan berkumandang. Hanya terhad pada waktu dan jarak tertentu. Semuanya disebabkan alasan hak-hak asasi

Azan tidak akan dibenarkan. Jika hendak melaungkan azan juga. Ia hanya di dalam masjid atau surau bukan di luar. Tindakan ini menganggu hak asasi agama dan bangsa lain. Sekarang di Pulau Pinang, arahan pekeliling kerajaan supaya azan diperlahankan. Matlamat utama yang tersirat oleh DAP adalah supaya laungan azan ini diHARAMkan. Senario ini berlaku setelah seorang perempuan Cina di Taman Sri Damai, Batu Lanchang Pulau Pinang telah menghantar surat kepada Lim Guan Eng. Beliau membuat aduan bahawa pagi-pagi dia tak boleh tidur kerana laungan azan Subuh mengangguinya. Disebabkan surat itulah, Lim Guan Eng membuat satu keputusan dengan mengarahkan Mufti supaya memberi arahan supaya azan diperlahankan.
Selain daripada itu, Pertandingan Tilawah al-Quran yang diadakan setiap tahun samada di peringkat kebangsaan atau antarabangsa akan diHARAMkan. Alasan retorik yang diberikan oleh DAP ialah ketidakadilan untuk agama lain. Mereka mempersoalkan kenapakah agama lain tidak diberi keistimewaan begini. Mereka juga berhujah bahawa negara Arab Saudi pun tidak menganjurkan pertandingan ini. Oleh itu, kenapa Malaysia pandai-pandai menganjurkannya. It not fair to other religion so we won’t to listed.
  • Penubuhan Interfaith Commission (IFC)
Pembubaran Majlis Agama Islam di setiap negeri akan dilaksanakan dan digantikan dengan Majlis Antara Agama. Ia berfungsi sebagai satu platform untuk semua agama duduk dalam satu jabatan mengikut tuntutan IFC. DAP akan merealisasikan penubuhan IFC yang kononnya adil dalam memperjuangkan kesamarataan antara agama melalui 14 tuntutan berasaskan kepercayaan, cara hidup dan amalan seharian. Di Pulau Pinang, pihak kerajaan negeri telah menubuhkan Majlis Silaturahim Antara Agama yang mirip seperti IFC.  Melalui jawatankuasa ini, perkahwinan campuran akan digalakkan di bumi Malaysia ini. Kaum Cina boleh kahwin dengan kaum Melayu tanpa perlu menukar agama dan kepercayaan masing-masing. Ini kerana pihak DAP akan memberikan justifikasi bahawa “semua agama sama” dan semua bebas berkahwin seperti apa yang berlaku di negara Indonesia dan Singapura. Malahan insentif wang galakan berjumlah RM5,000 akan diberikan kepada setiap pasangan yang sanggup berkahwin campuran sebagai wang saguhati.
Mereka mencadangkan agar semua agama diberikan pengiktirafan tanpa mahu mengakui ISLAM adalah agama rasmi Malaysia
Mereka mencadangkan agar semua agama diberikan pengiktirafan tanpa mahu mengakui ISLAM adalah agama rasmi Malaysia

Selain daripada itu, satu polisi beragama akan diperkenalkan di mana jikalau sebuah keluarga mendapat anak, walaupun ibu dan bapanya beragama Islam, anaknya tidak semestinya beragama Islam secara automatik. Ini kerana agama anutan anak itu hanya akan ditentukan selepas ianya berumur 18 tahun. Ibu bapa tidak ada hak untuk menentukan agama anaknya kerana dia melanggar hak asasi anak tersebut. Contohnya, selepas anak dilahirkan, ibu atau bapa akan mendaftar kelahiran anaknya di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) di mana ruangan agama tidak akan diisi sehinggalah anak tersebut berusia 18 tahun. Ruangan agama hanya akan diisi setelah anak tersebut membuat pilihan apakah agama yang akan dianutinya mengikut hak-hak kebebasan anak tersebut.
  • Zakat Dan Mahkamah Syariah
Begitu juga kutipan wang zakat akan digunakan oleh orang bukan Islam. Bagi DAP, wang zakat ini dianggap sama seperti wang cukai. Mereka mempertikaikannya mengapa orang bukan Islam tak boleh menggunakannya? Cadangan ini telah diutarakan oleh dua ADUN DAP kepada Mufti Kerajaan Negeri Perak, Tan Sri Harussani semasa Pakatan Rakyat memerintah Perak selama 11 bulan yang lalu. Mereka meminta agar separuh daripada kutipan wang zakat Perak diberikan kepada orang Cina. Pemansuhan Mahkamah Syariah yang berteraskan agama Islam tidak akan dipraktikkan lagi di bumi Malaysia. Mereka akan menggunakan satu Mahkamah Sivil sahaja, selain daripada itu akan ditolak dan tidak akan diiktiraf oleh DAP.
  • Pemansuhan Pendidikan Agama Islam
Mata pelajaran Pendidikan Islam akan dimansuhkan daripada sistem pendidikan Malaysia. Mereka berpendapat jika mahu menuntut pelajaran agama, silalah belajar di surau, masjid atau madrasah. Bukan di sekolah. Di sekolah pelajar akan diajar akademik sahaja. DAP akan memisahkan kedua-duanya dari agenda sistem pendidikan Malaysia. Jika orang Melayu membuat mogok, demonstrasi atau huru-hara untuk mempertahankan juga mata pelajaran Pendidikan Islam diajar di sekolah, pihak DAP akan benarkannya tetapi dengan satu syarat utama. Syaratnya ialah mata pelajaran agama Kristian, Hindu dan Budha hendaklah dibenar diajar di sekolah. Jikalau bersetuju maka barulah mereka membenarkan mata pelajaran agama Islam diajar di sekolah selepas ini.
  • Penggantian Bahasa Kebangsaan
Bahasa Inggeris akan jadikan bahasa kebangsaan. Bahasa Malaysia cuma dijadikan sebagai bahasa perantaraan sahaja. Bahasa Inggeris diangkat oleh DAP sebagai bahasa utama manakala bahasa kedua adalah bahasa Mandarin. Ini kerana mereka berpendapat bahawa bahasa Malaysia TIDAK BERHARGA kerana bagi mereka bahasa Malaysia merupakan bahasa pinjaman daripada beberapa bahasa lain. Sebab itulah DAP tidak mahu mengiktiraf bahasa Malaysia. Hanya dua bahasa sahaja akan diiktiraf iaitu bahasa Inggeris dengan bahasa Mandarin
  • Pengharaman NGO Melayu
Mereka akan mengHARAMkan Badan-badan NGO yang berteraskan perjuangan orang Melayu seperti PEKIDA dan PERKASA. Kedua-dua pertubuhan ini akan disenarai hitam dan seterusnya diharamkan. Mereka akan melabelkan kedua-dua pertubuhan ini sebagai pertubuhan pengganas seperti al-Maunah. Modius operandi tindakan pengharaman kedua-dua NGO ini akan dilakukan melalui proses undang-undang yang terdapat di Malaysia.
  • Chin Peng Dan Komunis
Pemimpin tertinggi Parti Komunis Malaya akan dibawa kembali ke Malaysia. Cadangan ini telah dibincangkan di dalam Mesyuarat Pakatan Rakyat yang dipengerusikan oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Beliau berkata, “As long saya jadi PM tak ada masalah, kita akan bagi dia masuk.” Usul ini disuarakan oleh DAP melalui Nga (Kor Ming) dan Ngeh (Koo Ham). Nga dan Ngeh merupakan Ahli Parlimen DAP bagi parlimen Beruas dan Taiping. Mereka juga merupakan anak saudara kepada Chin Peng. Hubungan kekeluargaan di kalangan pemimpin-pemimpin DAP banyak terjalin kerana mereka mempunyai hubungan adik-beradik dengan Chin Peng atau beberapa bekas-bekas Komunis. Sokongan terbuka telah diberikan oleh Anwar. Manakala Mat Sabu telah memberi cadangan supaya Chin Peng diberi gelaran Tun. Beliau berpendapat bahawa Chin Peng merupakan seorang pejuang kemerdekaan yang patut dihormati dan patut disanjungi.
  • Pembubaran GLC Dan MARA
Usaha memansuhkan agensi-agensi berkaitan hak-hak bumiputera terhadap ekonomi dibuat oleh DAP. Mereka berselinding di sebalik polisi dan perundangan untuk melaksanakannya
Usaha memansuhkan agensi-agensi berkaitan hak-hak bumiputera terhadap ekonomi dibuat oleh DAP. Mereka berselinding di sebalik polisi dan perundangan untuk melaksanakannya

Agensi pertama yang akan dibubarkan selepas dua minggu jika berjaya menawan Putrajaya ialah MARA. Ini kerana pihak DAP berpendapat bahawa MARA merupakan satu agensi perkauman kerana hanya menolong orang Melayu sahaja berbanding bangsa lain. Sebab itulah mereka menganggapnya sebagai rasis agensi. Mengikut perancangan DAP, selepas dua minggu agensi ini ditutup. Mereka akan menubuhkan agensi lain bukan seperti MARA dan nama MARA akan dihapuskan.
Dalam memperkasakan lagi cengkaman kuasa politik dan dominasi ekonomi, DAP akan melantik orang-orang Cina atau orang-orang India di jawatan strategik untuk menerajui Syarikat-Syarikat GLC menggantikan orang Melayu. Senario ini telah berlaku di Selangor (PKNS) dan Pulau Pinang (PDC). Bagi mereka “Malay is not capable to handle GLC.” Kenyataan ini telah disuarakan oleh Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng di dalam satu mesyuarat pengurusan yang mendakwa “Bangsa yang paling bodoh dan yang paling malas dalam dunia ini adalah bangsa Melayu. The most racist are Malays.” Mereka beranggapan bahawa orang Melayu tiada nilai seperti kenyataan berikut;
Nilai seorang Melayu ni RM100 sahaja. No more than that value. Dia kata, orang Melayu Singapura pun kita boleh tipu, apa lagi orang Melayu Malaysia, nothing for us. Kita boleh beli dengan RM100. Boleh letak harga pula. Lim Kit Siang kata apa, harga orang Melayu hanya RM100, tidak lebih daripada itu. Bayangkanlah nilaian yang diletak oleh pemimpin-pemimpin DAP terhadap orang-orang Melayu di Malaysia ni.
  • Dasar Pecah Dan Perintah
Rejimen Askar Melayu merupakan rejimen yang paling dibenci oleh DAP. Mereka sering mengaitkan rejimen ini sebagai jentera kerajaan yang banyak membunuh orang Cina semasa tragedi 13 Mei 1969 di Pulau Pinang, di Ipoh dan Kuala Lumpur. Mereka amat BENCI terhadap tiga perkara iaitu ISLAM, MELAYU dan RAJA. DAP akan membuat rombakan besar-besaran terhadap Rejimen Askar Melayu yang akan dinamakan semula (rebranding) Rejimen Askar Malaysia. Tiada lagi istilah MELAYU, hanya yang tinggal adalah MEMORI.
Begitulah juga dengan nasib Panglima Angkatan Tentera dan Ketua Polis Negara. Kedua-dua jawatan tertinggi khas ini akan dikhaskan EKSKLUSIF kepada orang Cina sahaja. Mereka tidak akan sekali-kali memberikannya kepada orang Melayu. Rasionalnya amat mudah, DAP tidak percaya kalau jawatan ini dilantik dari kalangan bangsa lain. Ia sekaligus dapat mengurangkan perasaan takut dan PREJUDIS terhadap bangsa lain yang mungkin melakukan sabotaj atau tikam belakang kepada DAP.
  • Penamatan Kakitangan Awam
Jumlah kakitangan Awam akan dikurangkan sehingga separuh daripada sediada. Kononnya untuk jimatkan kos. Sebenarnya ia sebagai usaha mengurangkan jumlah kakitangan Melayu di semua peringkat
Jumlah kakitangan Awam akan dikurangkan sehingga separuh daripada sediada. Kononnya untuk jimatkan kos. Sebenarnya ia sebagai usaha mengurangkan jumlah kakitangan Melayu di semua peringkat

Pengurangan bilangan kakitangan kerajaan akan dilaksanakan seperti agenda yang dilaungkan oleh Tony Pua semenjak tahun 2011. Ia berikutan hasil lawatan wakil DAP yang menghantar 12 pakar dari DAP dan wakil Pakatan Rakyat pergi ke Beijing, China. Mereka berada di sana hampir tiga bulan untuk membuat kajian dan juga latihan bagaimana caranya untuk mengurangkan bilangan kakitangan kerajaan. Sebab itulah Tony Pua berani mengeluarkan kenyataan berupa PROVOKASI dan UGUTAN kalau mereka dapat menawan Putrajaya, DAP akan mengurangkan kakitangan kerajaan terutamanya kakitangan Melayu.
  • Memecah Monopoli Melayu
Kementerian Pelajaran dan Jabatan Pendidikan merupakan agensi pertama yang akan dikurangkan jumlah guru-guru dan kakitangan pentadbirannya. Selepas itu, mereka akan mula bergerak ke jabatan-jabatan atau agensi-agensi lain. KEMAS, BTN dan MKN pula akan ditutup. Mereka menjustifikasikan bahawa tiga agensi ini merupakan JENTERA Kerajaan yang menghasut rakyat supaya membenci Pakatan Rakyat. Sebab itu ia kenalpasti dan akan ditutup serta digantikan dengan satu agensi baru.
  • Cuti Umum Good Friday
Mereka akan mengumumkan dua hari perayaan orang Kristian iaitu Good Friday dan Easter Day akan dijadikan cuti umum. Cuti ini adalah cuti wajib walaupun untuk seluruh Negara termasuk Kelantan, Terengganu dan Kedah.
Kesimpulan
Marilah kita berfikir secara kritis dan kritikal tentang bagaimana caranya untuk kita menanggani masalah ini. Walaupun pihak DAP gigih berusaha untuk melaksanakan segala STRATEGI dan AGENDA mereka, ia bukan bermakna kita hanya pasrah tanpa melakukan apa-apa tindakan. Sebaliknya, orang Melayu itu sendiri perlulah memajukan diri mereka demi pembangunan pada masa hadapan. Kita hendaklah BERSATU dalam meningkatkan ukhuwah sesama kita agar timbul semangat KEKITAAN yang jitu untuk merempuh pelbagai dugan dan rintangan di hadapan kita. Janganlah kita re’dha DAP memecah-belah KEHARMONIAN yang dikecapi demi mencapai impian mereka dengan melontarkan kata-kata nista terhadap orang Melayu seperti petikan ini;
Pernah satu ketika Lim Guang Eng dalam ucapannya semasa di Singapura mengatakan kaum yang paling bodoh adalah kaum Melayu. “Jika Melayu di Singapura boleh dibeli dan diperdaya, dengan begitu mudah, apatah lagi Melayu di Malaysia, sudah pasti ada cara untuk memperdaya ‘MEREKA.
BERFIKIRLAH DENGAN IMAN, PILIHAN DI TANGAN ANDA…..TANAH MELAYU NI HAK MILIK YANG DI ANUGERAHKAN ALLAH KEPADA KITA, Ini Kali Lah Atau Lain Kali Lah…..

Nota :
Kuasa yang ada dekat orang Melayu ni cuma kuasa politik sahaja. Yang tu hilang, kita akan merempat di negara sendiri.


AMUKANMELAYUAmpun Tuanku...........Keluarlah dari pagar Istana dan lihatlah KEBIADABAN mereka, sesungguhnya mereka perlu di TAPIS semula TARAF kerakyatannya Berpandukan Budaya Tempatan yang sebenar-benarnya. Pengusaan Bahasa Melayu, Kesetian Pada Tuanku dan Negara, Mengentahui Budaya tempatan dan menghormatinya, Tuisan mereka hanya dalam Premis dan tidak boleh di pamerkan, di larang sama sekali mencampuri Urusan Ugama Islam dan menghina Rakyat Pribumi dan mengakui mereka adalah PENDATANG yang di beri kerakyatan dari IKHSAN oleh Tuanku dan boleh dimansuh tanpa alasan.