,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Sunday 4 August 2013

ADA LIMA PERKARA AKU BENGANG DENGAN MELAYU YANG TERDAHULU


1 - SATU JUTA WARGA NEGARA INI ADALAH TIDAK SAH KERANA MEREKA INI DI BAWA MASUK BRITISH BUKANNYA PENGHIJRAHAN AWAL.


MALAYSIA NANBAN–ISNIN, 21/01/2013 M/S: 2
TUN MAHATHIR - 1 Juta Pendatang Cina/India Yang Menjadi Warganegara Perlu Di Kaji Kerana Mereka Adalah Pendatang Yang Mempunyai Mykad.
Kuala Lumpur: Ketua Persatuan Progresif India Malaysia (Mipas), Rajarathinam 
berasa sedih dengan kenyataan Tun Mahathir yang meminta kewarganegaraan 
moyang masyarakat India yang telah bertungkus-lumus membangunkan Malaysia
dikaji. Beliau mengecam  kenyataan Tun Mahathir yang meminta menubuhkan RCI 
bagi mengkaji kewarganegaraan bagi 1 juta pendatang(Cina dan India) yang 
masuk ke Tanah Melayu sebelum merdeka.

2 - Tanah Rezab Melayu Semakin Pupus Selepas 54 Tahun


 3 - BIASISWA DAN BANTUAN KEPADA SEKOLAH CINA DAN INDIA

Biasiswa yang di tukar menjadi PTPTN dan mereka yang mendapat POINTER TERBAIK di kira BIASISWA itu Amukanmelayu tak kisah, Ini sebagai DORONGAN untuk Bangsaku berjaya dan menang dalam keadaan BERGAYA. Tapi nihh.....SEKOLAH CINA DENAGN SEKOLAH TAMIL niiii, kenapa buat perkara yang tiada dalam PERLEMBAGAAN? Dasar tolak ansur inilah yang membuatkan KITA DI TOLAK ANSUR-ANSUR.

Dong Jiao Zong menolak dengan keras hasrat Kementerian Pelajaran untuk menambah masa pengajaran dan pembelajaran dalam mata pelajaran Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris di semua sekolah vernakular Cina dalam sidang akhbar mereka pada 19 Julai lalu.

Ramai yang mungkin tidak peduli atau tidak tahu langsung dengan sidang media tersebut dan penolakan keras Dong Jiao Zong.

Di bawah peraturan baru Kementerian Pelajaran, masa untuk pembelajaran Bahasa Melayu ditambah dari 80 minit seminggu kepada 270 minit seminggu. Manakala Bahasa Inggeris pula dinaikkan dari 120 minit menjadi 150 minit seminggu. Manakala Bahasa Mandarin pula kekal pada 300 minit seminggu.

Perubahan itu tidak disenangi dan dipersetujui oleh Dong Jiao Zong. Sebaliknya, pertubuhan HARAMJADAH itu berkata, usul tersebut tidak sesuai dilaksanakan di semua SJKC di seluruh Malaysia.

Sebelum ini, kehendak Dong Jiao Zong dituruti dan dipatuhi oleh kerajaan sehingga akhirnya melahirkan ANAK-ANAK CHINABENG yang langsung tidak boleh berbahasa kebangsaan mahupun memahami bahasa berkenaan.

Bayangkanlah, hanya kerana bahasa yang ingin ditambah itu adalah Bahasa Melayu yang merupakan Bahasa Kebangsaan Malaysia, puak-puak Chinabeng berkenaan melompat dan marah-marah. Sedangkan pada masa yang sama, mereka inilah yang sangat bijak mengambil kesempatan dengan memperdaya kerajaan agar menambahkan belanjawan dan peruntukan untuk sekolah RASIS mereka!

Apakah setelah diperdayakan, dihina dan ditertawakan oleh puak-puak Chinabeng ini, kerajaan khususnya Kementerian Pelajaran akan lembut lentok lagi tuntutan serta desakan ini? Atau adakah kali ini, kumpulan Chinabeng yang cukup hebat berlakon tetapi pada masa yang sama, MENTERNAK JUTAAN CHINABENG yang masih belum menerima hakikat, mereka tinggal dan menjadi rakyat Malaysia yang mana Bahasa Kebangsaannya menurut Perlembagaan adalah Bahasa Melayu, akan menggunakan taktik lain bagi meraih apa yang mereka hajati?

Kelembutan dan keterbukaan Melayu-Bumiputera selain terdapat Melayu bangang yang percaya, Tahaluf Siyasi dengan DAP bermakna, perlu turut semua kehendak DAP dan kumpulan RASIS seperti Dong Jiong Zong, membuatkan mereka sangat besar kepala!

Sudah sampai masanya, KERAJAAN MALAYSIA yang telah DIPILIH oleh Melayu-Bumiputera, perlu bertindak melindungi kepentingan PERLEMBAGAAN dan Melayu-Bumiputera serta umat Islam di negara ini!

Sudah sampai masanya... jangan pula nanti, Melayu-Bumiputera yang masih berselipar getah tiba-tiba sahaja naik tangan dengan BANGSA RASIS yang sangat kurang ajar dan biadap itu!!!

Api sedang marak dalam sekam... asap sudah pun kelihatan. Bahang dah pun dirasainya. Yang belum menampakkan diri, cuma api... TAKKAN KERAJAAN NAK TUNGGU API TU KUT?


4 - NEW VILLAGE CHINATOWN VS KAMPUNG TRADISI


  
DISKRIMINASI - Perbezaan yang amat ketara ini adalah "KEADILAN" kepada KESETIAAN Melayu


5 - AKU DI PAKSA BERKONGSI SEMUA PERKARA DENGAN MEREKA.


AMUKANMELAYU - Jadilah Tuan Kepada Tanah Sendiri......kita pengutip sewanya dan kita memiliki diri kita sendiri.....janganlah kita hanya memegang TALI sedangkan PENDATANG yang MEMERAH SUSUnya........

Aku hanya boleh BERKONSI dengan depa hanya JIKA ISLAM menjadi anutan mereka. Yang lain mintak MAAP.......angkat kepala depan Aku pun Aku tak suka.....Aku sememang RESIS. Lu apa hal?