,مليسيا دان اسلام بوکن ميليک اورڠ ڤوليتيک
, مک ڤرجواڠن اݢام تتڤ دڤرجواڠکن اوليه اومت اسلام دري بيدڠ يڠ لاءين
سام اد كامي منڠ اتاو كامي ماتي

PERJALAN HAJI AKI


Wednesday 14 August 2013

PERINTAH SULTAN DI JUNJUNG, TUGAS KITA DI KILIK, TUGAS KAFIRUN MEMECAHBELAHKAN ISLAMELAYU.


DYMM SULTAN JOHOR ARAHKAN SURAU TG SEDILI DIROBOHKAN.......

http://din.huluselangor.net/wp-content/uploads/2011/07/Sultan-Johor.jpg
LUASKAN KUASA MU - DULI YANG MAHAMULIA SULTAN JOHOR
Surau yang menjadi pertikaian didalam media sosial sejak semalam mendapat perhatian Sultan Johor. Arahan terbaru dari Istana mengatakan bahawa surau berkenaan tidak diiktiraf sebagai surau. Segala papantanda mengenai Islam telah diarahkan dibuka, Titah dari DYMM Sultan Johor bangunan tersebut diarahkan untuk dirobohkan.

Sebelum itu penduduk disekitar Tg Sedili terkejut dengan upacara sembahyang oleh individu berugama Budha. Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan dan Keselamatan Kampung Sedeli Besar, Ali Mohamad, 64, berkata, penduduk kampung telah bertindak menghalau kumpulan terbabit keluar dari surau berkenaan sebaik menyedari kejadian itu.
"Kami sangat tidak berpuas hati dengan kejadian itu, apatah lagi dalam surau itu ada tergantung banyak kalimah suci agama Islam," ujarnya.
Imam Dua Masjid Besar Al-Muttaqin Sedeli Besar, Norizan Haron, 51, turut kecewa kerana beliau antara individu yang menyokong pembinaan surau dalam pusat peranginan tersebut tiga tahun lalu.
"Saya telah menandatangani surat sokongan untuk membina surau ini, sekarang ia telah disalahgunakan pula," katanya.

Kecam Majlis Agama Seperti Taliban, Siapa Dalang Disebalik Lawyers For Liberty?

13 Ogos 2013, dalam satu artikel di Malaysiakini, sebuah NGO pro pembangkang yang bertopengkan nama hak asasi manusia telah mengecam tindakan Majlis Agama Islam Johor merobohkan surau dan menyifatkan tindakan itu seperti Taliban.

Tulisan dalam Twitter Lawyers For Liberty (LFL) itu telah diberi nafas populariti dalam Malaysiakini. Bermaksud, Malaysiakini sengaja memberi highlight kepada tweet LFL untuk menambahkan lagi tuduhan Taliban LFL kepada Majlis Agama Islam. Tuduhannya LFL hanya mengguna logik akal dan intuisi hak asasi semata mata.

Siapa sebenarnya di belakang LFL ini? Beribu pejabat di Petaling Jaya, Selangor, LFL dilihat banyak mempromosikan pakatan pembangkang dalam portal, facebook dan twitternya. 

Yang tidak fahamnya, LFL tidak mahu menerima hakikat bahawa tindakan yang dilakukan oleh Majlis Agama Islam Johor itu adalah dalam bidang kuasa tugas dan undang undang agama negeri Johor. Majoriti lawyer dalam LFL mungkin tidak faham undang undang agaknya.

Apa hak LFL untuk campur tangan? Mengapa mahu menjadikan isu di surau itu sebagai isu hak asasi sedangkan ianya jelas sekali adalah isu yang berkaitan dengan agama. 


Di atas ini adalah tulisan N. Surendran (Naib Presiden PKR) untuk menyokong Anwar Ibrahim dalam portal LFL. Apakah N. Surendran, yang juga merupakan seorang lawyers adalah penggerak di belakang LFL? 

Kalau di SUARAM, penggeraknya adalah Sivarasa Rasiah, juga pernah menjawat jawatan Naib Presiden. Apakah SUARAM dan LFL ini adalah bidang tugas Naib Presiden PKR?


AMUKANMELAYU - Broooo....U sudah lebehhhhh..........ini masalah Ugama Islam, Sultannya, Orang Islamelayu, Amalannya, Tanah Airnya dan Budayanya. Kamu ni sudah "TERLALU LEBIH". Ya kami TALIBAN. Kami RESIS dan kami sanggup mati atau kami MENANG. Kerana kematian itu pasti datang tidak terkecuali walau se orang dari mereka yang hidup ini.  Kamu adalah PENDATANG yang mendapat MayKad. Tolong diam. Ini PERINTAH TUANKU. Jangan durhaka seperti KETURUNAN kamu di India. Jangan bawa budaya India kesini.